Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 106860 keer)

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Aflevering 4
« Reactie #100 Gepost op: 5-02-2005, 10:17:41 »
Heb ik me vergist, maar dat boekje was toch van victoria?

Nee van Isabelle!

Ik vond de aflevering gister weer errug leuk!! Isabelle kreeg toch die extra goede antwoorden omdat ze de mol geholpen had?
Alleen jammer dat MIJN mol, Yvonne eruit moest!
Some light in your eyes...

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 4
« Reactie #101 Gepost op: 5-02-2005, 10:18:32 »
Nog even nagekeken. Angela vertelt dat de mol s'nachts het aantekeningenboekje van Isabelle heeft weggehaald en s'morgens weer teruggelegd.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 4
« Reactie #102 Gepost op: 5-02-2005, 11:22:43 »
Ik heb dit ook al elders gepost, maar ik wil het nog een keer voorleggen aan jullie. Misschien een hint, misschien een miskleun.

Bij het treugkijken van de opdracht valt me op dat Gijs de eerste koffer pakt. Namelijk de eerste van links. Mogelijk de koffer van 3000.

Isballe zegt inderdaad dat zij van Gijs een koffer in haar handen geduwd krijgt. We zien deze actie niet. Isabelle is in de veronderstelling dat het om de 3000 gaat.

Even later zien we Gijs en Jim in de stad lopen. Zij hebben beide een koffer in de hand. Ook Isabelle loopt dan idd met een koffer in haar hand.
Juist, Gijs heeft dus 2 koffers gepakt.

In de chaos van Yvonne gaat Gijs zelfs op zijn koffer zitten.

In de koffer van Isabelle zit mogelijk de 1500.
Jim heeft immers de koffer met 500 euro.

Later in de confrontatie met Gijs en MM zien we dat Gijs de koffer niet meer uit handen geeft.

Ik heb dit natuurlijk ook bij Gijs is de mol gepost......
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline sophie87

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #103 Gepost op: 5-02-2005, 11:34:54 »
Hoi Mariyanto, spannend he...  :) Ik denk dat Sander juist NIET de mol is. Want zoals Jim deed, uit het raam hangen tijdens die truck-opdracht had volgens mij helemaal geen nut. Want als je 3 opleggers hebt en je raakt bijna een pilon met de 2e of 3e oplegger dan kan je die nauwelijks meer ontwijken lijkt me, hoe je ook stuurt... Iedereen zegt wel dat hij haast niks deed... Maar ondanks alles hebben ze maar 3 pilonnen geraakt ipv. veel meer... Wat dan dus de bedoeling zou zijn geweest van de mol om zoveel mogelijk pilonnen te raken.

Offline Wie is de nol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #104 Gepost op: 5-02-2005, 11:43:16 »
Bij opdracht 1 lijkt het als of Lottie het heel goed doet ze rijdt nl. bijna geen pillonen omver en rijdt ook nog eens best snel. Maar  later blijkt dat de 2e groep (MM+Sander) het nog beter moeten doen. Dit zou kunnen betekenen dat Lottie de Mol is en de opdracht bij haar dus al lang bekent was, misschien heeft ze in Ned. zelfs al geoefend met het besturen van een vrachtwagen........

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #105 Gepost op: 5-02-2005, 11:46:02 »
Over die opdracht met de vrachtwagens: iedereen vind dat Lottie het zo goed deed. Dat is ook zo, als ze niet geoefend heeft. Ik neem maar aan dat de mol geoefend heeft vooraf. Als dat Lottie is, deed ze het helemaal niet zo geweldig. De volgende min of meer willekeurige en niet 'mollige' deelnemer (MM) liefst twee minuten sneller en rijdt evenveel (of net zo weinig) pionnen omver. Nog veel beter dus... Ik denk dus niet dat Lottie heeft geoefend en dus ook dat ze niet de mol is.

Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #106 Gepost op: 5-02-2005, 11:51:19 »
Ja precies Gerrit dat d8 ik dus ook ::tandpastasmiley::.
Bovendien zette Lottie de wagen een aantal keren stil, wat het dus de volgende groep makkelijker maakte.

En als mm de mol zou zijn dan deed lottie het weer erg goed,maar 2 minuten langzamer dan de mol (als mm het inderdaaed is), je rijdt namelijk niet elke dag in een truck met 3 aanhangwagens.

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Aflevering 4
« Reactie #107 Gepost op: 5-02-2005, 11:54:19 »
Ik denk dat als Lottie de ,mol is, en dus wist wat ze moest doen, dat ze dan nog sneller was gaan rijden omdat het misschien 'belangrijk' ziu zijn..
Some light in your eyes...

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 4
« Reactie #108 Gepost op: 5-02-2005, 11:57:16 »
Angela zegt in de intro van afl. 4 dat de groep te maken kreeg met een typisch Australisch fenomeen.....

Dit is nog niet duidelijk........

Ook zegt zij dat zij meespeelden in een politiefilm.....
Je ziet wel de verdachten met de borden, maar deze aflevering laat het niet zien.

Hoorde de intro van Angela wel bij deze aflevering, of bij aflevering 5.

Nog iets raars:
Bij de politiefilm (aflevering 5) doet Yvonne dus ook nog mee.
Is dat niet verwarrend voor de eindtesten? Als jullie begrijpen wat ik bedoel?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #109 Gepost op: 5-02-2005, 11:57:43 »
Ik vond MM gister absoluut geen mol. Ik heb hem nooit echt verdacht maar gister zei hij gewoon een hoop dingen die je als mol zeker niet zou zeggen. Bijvoorbeeld dat die borden recht gezet moesten worden zodat er minder kans was om ze te raken. Als mol hoef je dat niet te zeggen, nergens voor nodig. Helaas weet ik de andere opmerkingen niet meer, maar het waren opmerkingen die je als mol voor je houdt omdat je het de kandidaten niet makkelijker wil maken...
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Wie is de nol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #110 Gepost op: 5-02-2005, 12:02:37 »
Als MM de mol is heeft hij het juist niet goed gedaan bij de eerste opdracht, als hij namelijk maar een pillon minder had geraakt hadden ze het geld wel gewonnen dus denk ik dat MM de mol niet is en Lottie het als mol toch goed heeft gedaan bij deze opdracht

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 4
« Reactie #111 Gepost op: 5-02-2005, 12:03:38 »
Angela zegt in de intro van afl. 4 dat de groep te maken kreeg met een typisch Australisch fenomeen.....

Dit is nog niet duidelijk........

Ook zegt zij dat zij meespeelden in een politiefilm.....
Je ziet wel de verdachten met de borden, maar deze aflevering laat het niet zien.

Hoorde de intro van Angela wel bij deze aflevering, of bij aflevering 5.

Nog iets raars:
Bij de politiefilm (aflevering 5) doet Yvonne dus ook nog mee.
Is dat niet verwarrend voor de eindtesten? Als jullie begrijpen wat ik bedoel?

Roadtrains zoals in de eerste proef is typisch Australisch. Deze roadtrains zijn bedoeld voor transport op lange afstand.
Met de politiefilm werd gerefereerd aan de tweede proef, je kunt ook even op WIDM.nl kijken dat wordt dit idee van de politiefilm nog wat meer uitgewerkt.

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #112 Gepost op: 5-02-2005, 12:08:55 »
Dit was het liedje dat Jim speelde op het einde:

"Oh, Susanna"   

Oh, I come from Alabama
with a banjo on my knee,
And I’m going to Lou’s-iana
where my true love waits for me,
It rained all night the day I left,
the weather it was dry,
The sun so hot, it chilled my bones,
Susanna don’t you cry,
Oh, Susanna,
Oh, don’t you cry for me,
I come from Alabama
with a banjo on my knee,

Oh, I come from Alabama
with a banjo on my knee,
And I’m going to Lou’s-iana
where my true love
waits for me,
Everybody now!
Oh, Susanna,
Oh, don’t you cry for me,
Oh, I come from Alabama
with a banjo on my knee,
With a banjo on my knee,
Yeehaw!

't Is een Amerikaans volkswijsje.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Aflevering 4
« Reactie #113 Gepost op: 5-02-2005, 12:12:06 »
Stom natuurlijk dat ze die gozert in dat konijnenpak niet hadden aangesproken, als iemand dit had aangetrokken was het zo simpel als wat.  ::)

Offline TMP

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #114 Gepost op: 5-02-2005, 12:13:12 »
Ik vond MM gister absoluut geen mol. Ik heb hem nooit echt verdacht maar gister zei hij gewoon een hoop dingen die je als mol zeker niet zou zeggen. Bijvoorbeeld dat die borden recht gezet moesten worden zodat er minder kans was om ze te raken. Als mol hoef je dat niet te zeggen, nergens voor nodig. Helaas weet ik de andere opmerkingen niet meer, maar het waren opmerkingen die je als mol voor je houdt omdat je het de kandidaten niet makkelijker wil maken...

Volgens mij kwam die opmerking dat die borden anders moesten worden gezet juist van Jim, en niet Marc-Marie.

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #115 Gepost op: 5-02-2005, 12:14:56 »
Volgens mij kwam die opmerking dat die borden anders moesten worden gezet juist van Jim, en niet Marc-Marie.

Pin me er niet op vast ik dacht dat het MM was, maar misschien was het Jim. Ben nog niet in de gelegenheid geweest om het terug te kijken. :)
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #116 Gepost op: 5-02-2005, 12:15:16 »
Citaat
Stom natuurlijk dat ze die gozert in dat konijnenpak niet hadden aangesproken, als iemand dit had aangetrokken was het zo simpel als wat.

Mochten ze Pete niet gewoon knock-out slaan?

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 4
« Reactie #117 Gepost op: 5-02-2005, 12:15:37 »
Weet iemand welk liedje werd gefloten of gezongen bij aanvang van de aflevering toen bathroom in zicht kwam?

En door wie?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline ngorogoro

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #118 Gepost op: 5-02-2005, 12:15:49 »
Het duurde een,maar het forum was even traag en ik was even bezig met dit..

Ik vond het helemaal niet zo'n goede aflevering.

1. kortere aflevering,de executie kwam al rond 21.05
2. Gijs is terug,maar de chaos lijkt ook terug.
3. Veel te snelle spellen en chaos,zie ook 1en2
---
4. Verlies 36 door het vertrek van Denhurk,plus punt is dat we nu teminste weten over wie ze het gaan hebben als ze Yvon of Yvonne zeggen.
5. Wie moet ik nu nemen als verliezer.

Wel heb ik meteen 2 leuke klein theorietje´s.

1. Filmpje>

Gijs aflevering 2: Valt ook af in afl 2
Roeland afl 2: Valt af in afl 3 & terugkeer Gijs*
Denhurk afl 4: Valt ook af in afl 4
Sander afl 4: Valt af in afl 5 & Terugkeer Roeland*

Om en om dus een..

Afvaller,die een filmpje heeft uit de uitzending waar die genen ook in afvalt.
Afvaller,die een filmpje heeft uit de vorige uitzending,maar pas de aflevering daarna Afvalt.

Hou je over,waar ik even niks mee kan:

Jim afl  2
Victoria afl 3

* Keerd terug,maar rijkt zijn/haar afvaller functie niet kwijt,maar dat weten de kanidaten en de kijkers niet,die moeten maar onthouden wie er afviel.

Dan heb ik nog een 2de:

Verdeeld over 4 groepen:

Groep 1: De 3 Vrienden

Gijs: Filmpje afl 2
Jim: Filmpje afl 2
Roeland: Filmpje afl 2

Groep 2: De 2 Vrienden

Sander: Filmje afl 4
DenHurk: Filmpje afl 4

Groep 3: de eenling

Victoria: Filmpje afl 3

Groep 4: de 4 vrienden

Isabell
Lottie
Marc Marie
Yvon Jaspers.

In elke groep staan ze in volgode van wie het eerst voorkomt in het filmje voor elke groep. Zo komt eerst Isabell en dan pas Lottie.

Streep de afvallers (Ook al keren ze meschien terug)en a message from the mole door..
Dan krijg je dit:

Groep 1: De 3 Vrienden

Gijs: Filmpje afl 2
Jim: Filmpje afl 2
Roeland: Filmpje afl 2

Groep 2: De 2 Vrienden

Sander: Filmje afl 4
DenHurk: Filmpje afl 4

Groep 3: de eenling

Victoria: Filmpje afl 3

Groep 4: de 4 vrienden

Isabell
Lottie
Marc Marie
Yvon Jaspers.

De door gestreepte groep 1 valt af en zet de rest in volgorde van laag naar hoog en zet de persoon in groep 4 die het eerst voorkomt in het voorstel filpje boven aan.
je krijgt dit:

Victoria - 1
Sander - 2
Lottie - 3
Marc Marie - 4

1 = Winaar
2 = Verliezer
3 = Mol
4 = de Rene van dit seizoen


kan iemand dit mij uitleggen? ik snap er echt helemaal niets van deze theorie!

Offline Sjoois

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
Re: Aflevering 4
« Reactie #119 Gepost op: 5-02-2005, 12:17:47 »
Zou het niet eens zo kunnen zijn dat er nu 'hulpmollen' ingeschakeld worden omdat Roeland zijn werk niet kan doen????


Neh, zou wel opzichtig zijn he?
It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...