Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 73424 keer)

Offline Smee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #20 Gepost op: 11-02-2005, 21:59:47 »
Misschien kan iemand me helpen. Ik snap de aankondiging op wieisdemol.nl niet. Er staat daar iets over of de mol de leider van een criminele organisatie is. Wat had dat met deze aflevering te maken?
Het niet om laten blazen en blijven staan doet me trouwens wel denken aan die actie van George indertijd (dat die rondjes ging rennen om maar geen geld binnen te brengen).


Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #21 Gepost op: 11-02-2005, 22:01:42 »
Ik had trouwens 't idee dat 't bij die links/rechts opdracht al gelijk fout ging met die pleinen. Volgens mij hebben Lottie en Yvon de verkeerde pleinen doorgegeven aan de groepen. Ipv de meeste linkse voor de linkse groep en de meest rechtse voor de rechtse groep hebben ze volgens mij de linkse groep de 2 zuidelijke pleinen aangegeven en de rechtse groep de meest noorderlijke.
Ja, dat idee had ik ook hoor. Je zag het volgens mij ook aan hoe de controllers aan het tekenen waren op de kaart.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #22 Gepost op: 11-02-2005, 22:03:09 »
Nee! Niet Victoria! :'(
Ik zal je nog missen...

Ik zie je wel weer bij DoodEind.
The British are not impressed.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #23 Gepost op: 11-02-2005, 22:13:24 »
Trouwens, Gijs kwam als enige lachend die hotelkamer binnenstappen na de links-rechts opdracht en ze al gehoord hadden dat het niet gelukt was.

Maar ja, helaas geloof ik niet meer in Gijs als Mol. :P

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #24 Gepost op: 11-02-2005, 22:16:23 »
Ok. Lottie is nu mijn mol
Jim en Yvon goede tweede.

Lottie begint toch wel echt verdacht te doen. En ze komt meestal net op de goede plekken te recht. In de truck (ook al wordt er door de anderen ook gestemd). En ook bij het zingen als laatste.  Stel dat de anderen het goed doen. Doe jij het per ongeluk fout, als nog geen geld. En doen die anderen het fout, neem jij de vrijstelling. Simpel toch?

In het dagboek van de Mol staat dat zij/hij nu geen hulp meer nodig heeft. Betekent dat, dat er geen hulpmollen meer komen?

Tja, Victoria ligt eruit, niet zo heel erg, maar ik hoopte Gijs. Sorry hoor, maar ik irriteer me echt aan hem.

En de volgende aflevering: Betekent. Yvon en M-M kunnen er nu ook uit. En Lottie en Isabella blijven er zowiezo in. Vind dat nog steeds jammer. Doe gewoon allemaal 1e aflevering. Geen actie-shots, maar zo weet je nog minder.

Zo, dat was me weer een (onzinnig) lap tekst.
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #25 Gepost op: 11-02-2005, 22:19:42 »
JEZUS!! Wat een leuke maar vooral verwarrende/chaotische aflevering, dit word zeker 4x keer kijken wil ik er mollenstreken in ontdekken. Jammer dat Victoria eruit is, ik vond haar juist zo'n leuke kandidate
Die ik echt heel verdacht vond waren Gijs, Lottie en Yvon.

Gijs
Gijs was deze aflevering erg dominant aanwezig, en heeft grote invloed gehad op het verliezen van het geld. Hij heeft fout gezongen, heeft het verkeerde kunstwerk uitgekozen en heeft uiteindelijk de in de cruciale 2 minuten gezorgd voor de vertraging. Hij blijft volgens mij de meest geldverspillende kandidaat.

Lottie en Yvon waren beide zeer verdacht in deze aflevering en met name natuurlijk als conttrolfreakers. Ik vond ze beide nogal nonchalant te werk gegaan en ik vond ze niet heel erg fanantiek ::niet-ok::


Offline wimpie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #26 Gepost op: 11-02-2005, 22:21:43 »
Gijs is misschien niet de mol maar wel een hulpmol ofzo.Het zou toch niet helemaal terecht zijn als hij zou winnen terwijl hij er eigenlijk al uitlag.Hij is er denk ik weer bij om het spel moeilijker te maken.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #27 Gepost op: 11-02-2005, 22:25:36 »
In het dagboek van de Mol staat dat zij/hij nu geen hulp meer nodig heeft. Betekent dat, dat er geen hulpmollen meer komen?

Denk 't niet nee.  :-\\

Trouwens, 't is duidelijk dat de makers 't ook deze serie niet schuwen om biechten van de ene aflevering te monteren in 'n andere aflevering. Vorige week zagen we Gijs heel overtuigd zeggen "Jim is de mol...Jim de Groot, waarvan niemand 't verwacht is de mol!". En vanavond zagen we 'n ander stukje uit diezelfde biecht. Is duidelijk te zien aan de achtergrond en zijn strepen overhemd. Mijn gok is dus dat die biecht uit deze aflevering komt, want ik vond 't vorige week al zo vreemd dat Gijs hier zo zeker over leek en toch stemde op Lottie of Yvonne bij de test. Dit kwam trouwens ook al 'n keer voor bij 'n biecht van Marc-Marie in aflevering 3. Die bleek later uit aflevering 4 te komen. Ik vind dit soort creatieve montage erg jammer, want zo weet je niet meer wat je moet geloven.  ::niet-ok::

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 5
« Reactie #28 Gepost op: 11-02-2005, 22:26:22 »
Leuke aflevering, de leukste tot nu toe deze serie. Het lijkt erop alsof de sfeer binnen de groep eindelijk een beetje vriendelijker is geworden en dat miste ik tot nu toe wel heel erg.

Zitten een hele hoop mogelijke hints in maar daar is nog wat meer studie voor nodig.

Ik wilde eigenlijk een reactie plaatsen in het 'missing letter' topic maar kon het niet vinden. Het is wel een geaccepteerde theorie maar is er wel een topic over?

Hoe dan ook volgens mij is er wel heel duidelijk weer een missing letter aanwezig.

De letter "S" om precies te zijn.

Zie bijlage.

Edit, niet zo'n heel duidelijk plaatje zie ik nu, komt van de widm.nl. Zal later nog wel een screenshot regelen maar het komt erop neer dat er onder in beeld ART staat terwijl op de school zelf heel duidelijk ARTS staat.

L.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2005, 22:30:52 door Lodewijk14e »
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #29 Gepost op: 11-02-2005, 22:30:59 »
Ik denk eigenlijk dat die kunstopdracht zich er niet zo goed voor leende om te saboteren als Mol. Ten eerste zijn er 2 groepjes die een kunstwerk maken. Dan kun je als Mol wel een enorm fake dingetje in elkaar gaan zetten, maar als er dan gezamenlijk wordt besloten welk kunstwerk er ingezet gaat worden, dan wordt de jouwe waarschijnlijk toch niet gekozen. Dus als Sander (zoals MM beweert) idd gesaboteerd zou hebben, dan heeft hem dat verrekte weinig opgeleverd.

Bovendien... ik ga er vanuit dat die kunstexpert niet in het complot zit, want dan heb je in feite al geen mol meer nodig. Dus die is echt. Hoe kan de Mol nu precies weten hoe die man een nep-werk zou herkennen?

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #30 Gepost op: 11-02-2005, 22:34:16 »
Trouwens, ben ik de enige  ???
of kunnen jullie de dagboeken van Victoria en Angela op de officiele site ook niet zien? Vind het wel raar, want van de mol kan ik wel zien. Als jullie er wel bij kunnen komen, willen jullie dat dagboek dan even hier achterlaten? Kan ik ook weten wat zei zeiden.

Alvast bedankt.
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #31 Gepost op: 11-02-2005, 22:36:16 »
Lekker spanned bij intikken Marc-Marie bij de test!
Goed gesneden, lekker lang spannend gehouden. Ik zat met ingehouden adem te kijken.
The British are not impressed.

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 5
« Reactie #32 Gepost op: 11-02-2005, 22:37:32 »
Trouwens, ben ik de enige  ???
of kunnen jullie de dagboeken van Victoria en Angela op de officiele site ook niet zien? Vind het wel raar, want van de mol kan ik wel zien. Als jullie er wel bij kunnen komen, willen jullie dat dagboek dan even hier achterlaten? Kan ik ook weten wat zei zeiden.

Alvast bedankt.

Same problem here.

Evenals de 'kandidaten' pagina is ook niet beschikbaar.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #33 Gepost op: 11-02-2005, 22:40:12 »
Kwam ik ook net achter, van die kandidaten. Vervelend hoor. Hoop dat ze het nog verbeteren.
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #34 Gepost op: 11-02-2005, 22:44:38 »
Ik wilde eigenlijk een reactie plaatsen in het 'missing letter' topic maar kon het niet vinden. Het is wel een geaccepteerde theorie maar is er wel een topic over?

Ja hoor, hier: Letters. Goed gevonden weer trouwens!  ::ok::

Ik denk eigenlijk dat die kunstopdracht zich er niet zo goed voor leende om te saboteren als Mol. Ten eerste zijn er 2 groepjes die een kunstwerk maken. Dan kun je als Mol wel een enorm fake dingetje in elkaar gaan zetten, maar als er dan gezamenlijk wordt besloten welk kunstwerk er ingezet gaat worden, dan wordt de jouwe waarschijnlijk toch niet gekozen. Dus als Sander (zoals MM beweert) idd gesaboteerd zou hebben, dan heeft hem dat verrekte weinig opgeleverd.

Ja precies! In deze opdracht viel niet veel te saboteren, dus 'n betere positie voor de mol zou zijn bij de zangopdracht.  ::jaja::

Offline Sjimmy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #35 Gepost op: 11-02-2005, 22:47:28 »
Wat mij opviel bij de executie dat de muziek bij Marc Marie veranderde (vanaf dat zijn naam ingetypt wordt).
Mijn man hoorde het ook, jullie ook??

Verder vond ik het een leuke, maar verwarrende aflevering. En Sander was lekker bezig bij de kunstopdracht  ::rofl::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #36 Gepost op: 11-02-2005, 22:47:52 »
Hoezo 'Missing Letter' S? Moet het ArtS School zijn?
Beide versies zijn goed volgens Google, hoewel Art School Adelaide hem meteen bovenaan zet (als dat tenminste dezelfde is).
The British are not impressed.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #37 Gepost op: 11-02-2005, 22:50:33 »
Wat mij opviel bij de executie dat de muziek bij Marc Marie veranderde (vanaf dat zijn naam ingetypt wordt).
Mijn man hoorde het ook, jullie ook??

Volgens mij was dat vooral om de spanning op te bouwen bij de kijkers. Even de angstige indruk wekken dat Marc-Marie (toch een beetje de publiekslieveling ;)) eruit zou vliegen.

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 5
« Reactie #38 Gepost op: 11-02-2005, 22:55:38 »
Hoezo 'Missing Letter' S? Moet het ArtS School zijn?
Beide versies zijn goed volgens Google, hoewel Art School Adelaide hem meteen bovenaan zet (als dat tenminste dezelfde is).

Het gaat er niet om hoe het geschreven HOORT te worden, het gaat erom dat in 1 en hetzelfde beeld het logo van de school in beeld staat (zie bijlage) en onderaan in tekst ontbreekt er dan een 'S' .

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline mmhj

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #39 Gepost op: 11-02-2005, 22:58:12 »
Ik lees het nog nergens, maar leek de test bij Jim (de omgeving) nu anders dan bij de anderen? In ieder geval stond (lag) er naast de computer een horloge.
Hij had toch tijd zat?