Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 56806 keer)

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #80 Gepost op: 26-02-2005, 13:56:05 »
Er werd deze week wel veel namen van dorpen en andere plekken genoemd. Me iets te vaak. Heeft iemand daar al naar gekeken. (Ik niet, ben een beetje lui. Ik weet het, dat zou niet moetne.  ::ohno::
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline dekoningin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #81 Gepost op: 26-02-2005, 14:18:20 »
Ik heb het even voor je nagekeken, maar nee, geen van de overgebleven kandi's zijn haan.

thnx tureluurs!

Overigens voel ik me zoals jij heet.....

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #82 Gepost op: 26-02-2005, 14:27:20 »
Ik ben het echt helemaal kwijt na deze uitzending.

Ik vind MM, Yvon en Lottie eigenlijk te verdaht overkomen. Betekent dus dat Isabel overblijft. Volgens mij is zij de kandidaat die het meeste geld heeft verdiend....

Nog maar eens de uitzending bekeken. In de eerste opdracht was Yvon helemaal niet zo verdacht bezig, vind ik. Zij corrigeert bij de tweede foto de fout van de eerste. Maar dat hoeft natuurlijk geen argument te zijn; misschien heeft De Mol (wie het ook is) als doel om maar 1 opdracht per dag te laten mislukken, zodat ie niet te veel opvalt.

Molacties zouden deze keer kunnen zijn:
- Lottie probeert de indeling van de 1e opdracht te sturen (maar Yvon ook wel eik).
- rare tekening van Lottie bij zichzelf.
- MM die zijn eigen plan trekt en zich niets aantrekt van de opdracht (eigenschappen door elkaar husselt, maar dan vervolgens wel goede voorwerpen bij de personen zoekt)
- Isa die tijd rekt bij het schreeuwen van de eigenschappen.
- Yvon wil meteen bij groep met heldere blik.
- Lottie is juist de enige die geen voorkeur opgeeft (misschien weet ze dat ze de opdracht makkelijk kan verpesten door verkeerd te rijden?).
- MM en Lottie die de weg kwijtraken bij het fietsen.
- Yvon die nu opeens wel kan fotograferen, maar niet echt goede doelen kiest daarvoor (fotografeert mensen ipv objecten etc).
- Isa reageert negatief als Yvon zegt dat ze het water wil fotograferen (en daar gaat het later fout...).
- Isa die de foto's laat vallen (maar ze zijn genummerd); wel kan ze hier foto's hebben zoekgemaakt.
- Yvon die tijd rekt en erg onduidelijk is bij het uitleggen van de route, maar het is lastig checken of de wel duidelijke uitleg van Isa eigenlijk wel klopt wat volgorde van objecten betreft.
- MM en Lottie die over kruispunten discussiëren en dan doorrijden terwijl ze moeten afslaan (zonder dat Sander ingrijpt overigens).

niet Mols vind ik: Yvon's weigering om te duiken (heb je niets aan als Mol)

Isa sluit ik toch als Mol uit. Ze lijkt echt pissig te zijn op MM bij opdracht 1 (Yvon denk ik ook, maar Lottie lijkt het wel grappig te vinden). Ze is ook heel serieus bij het maken van de foto's. Dus: wie van de drie?  ??? Ik weet het niet meer.  ::) Toch denk ik dat de Mol tussen de fietsers zat; daar valt meer te mollen. Dus Lottie of MM. Ik blijf nog even bij Lottie.  :D

Offline Smee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #83 Gepost op: 26-02-2005, 14:38:56 »
Ik vind het hele duikgebeuren zo verdacht.
Eerst maakt Angela al een opmerking waaruit je kan opmaken dat Yvon niet zal gaan duiken. Dan blijkt even later idd dat Yvon te ziek is. (En een mol kan ook van te voren leren om te doen alsof je bang/ziek bent)
En wat was het nut nou eigenlijk van dat duiken? Ik bedoel, het duiken naar die foto's? Die foto's zijn toch nergens voor gebruikt (behalve misschien als hint omdat die van Yvon met haar foto naar de rots hing waardoor er op stond: DE MOL)?
Misschien heb ik de opdracht niet goed begrepen, maar het was toch zo dat Yvon en Lottie die kaartjes moesten vast maken aan een bordje waar ze een persoon op verbeeld hadden? (Hoe zou dat in zijn werk zijn gegaan met twee mensen?) Wat Isa dan weer moest lezen/raden en doorschreeuwen aan MM?


Offline Ambla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #84 Gepost op: 26-02-2005, 15:13:46 »
MM is de pot kwijtgeraakt! Telkens wanneer Angela om het geld vraagt, zegt hij: wanneer ik de pot zie, dan...

 ::oink::

Mollig of gewoon onhandig/chaotisch?  ??? Of wil hij zichzelf erg verdacht maken bij de anderen?

Go MMM!!! (Mol Marc-Marie)  >:D  :-*
MSI : Mole Scene Investigation

Offline Katers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #85 Gepost op: 26-02-2005, 15:22:19 »
MM is de pot kwijtgeraakt! Telkens wanneer Angela om het geld vraagt, zegt hij: wanneer ik de pot zie, dan...

 ::oink::

Mollig of gewoon onhandig/chaotisch?  ??? Of wil hij zichzelf erg verdacht maken bij de anderen?

Go MMM!!! (Mol Marc-Marie)  >:D  :-*

Nee, is gewoon grapje van Marc-Marie, daar moeten we echt niks achter zoekn.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #86 Gepost op: 26-02-2005, 15:29:00 »
thnx tureluurs!

Overigens voel ik me zoals jij heet.....

Tja ik heet natuurlijk ook niet voor niets zo  ;) ;D  ::)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #87 Gepost op: 26-02-2005, 15:45:19 »
Ik vind het hele duikgebeuren zo verdacht.
Eerst maakt Angela al een opmerking waaruit je kan opmaken dat Yvon niet zal gaan duiken. Dan blijkt even later idd dat Yvon te ziek is. (En een mol kan ook van te voren leren om te doen alsof je bang/ziek bent)
En wat was het nut nou eigenlijk van dat duiken? Ik bedoel, het duiken naar die foto's? Die foto's zijn toch nergens voor gebruikt (behalve misschien als hint omdat die van Yvon met haar foto naar de rots hing waardoor er op stond: DE MOL)?
Misschien heb ik de opdracht niet goed begrepen, maar het was toch zo dat Yvon en Lottie die kaartjes moesten vast maken aan een bordje waar ze een persoon op verbeeld hadden? (Hoe zou dat in zijn werk zijn gegaan met twee mensen?) Wat Isa dan weer moest lezen/raden en doorschreeuwen aan MM?



De duiker had juist wel een heel belangrijke rol m.i., omdat deze de juiste eigenschappen bij de juiste personen moest vinden en precies op dezelfde manier moest de laatste (Sander) het raden. Let wel, het ging er niet om dat het precies klopte met de werkelijkheid, alleen dat het allemaal goed werd doorgegeven. Toch is dit precies hetgene waarmee je je medekandidaten, die het allemaal moeten doorgeven, in verwarring kunt brengen. Want die moeten aan de hand van een tekeningetje raden wie bedoeld wordt, maar als hier enige onduidelijkheid over is, zullen ze aan de hand van de eigenschap gaan raden. Kies dus bij aanvang al een foute eigenschap bij een persoon en de kans is groot dat dit verwarring zal scheppen.
Het was m.i. wel cruciaal dat de duiker alleen zou zijn, op e.o.a. manier moet er goed zijn ingeschat dat Yvon niet zou gaan. Tegelijk was zij met die daad een goede bliksemafleider, want heel verdacht.

Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #88 Gepost op: 26-02-2005, 16:05:18 »
Tijden tijdens Opdracht 2:
2:00:00 t/m 1:59:45
1:53:13 t/m 1:53:02
1:46:32 t/m 1:46:29
1:40:48 t/m 1:40:26
1:22:43 t/m 1:22:27
1:08:55 t/m 1:08:40
1:08:33 t/m 1:08:21
1:07:33 t/m 1:07:20
1:07:14 t/m 1:07:06
1:05:54 t/m 1:05:48
0:55:38 t/m 0:55:00
0:48:42 t/m 0:48:38
0:44:34 t/m 0:44:27
0:36:15 t/m 0:36:04
0:32:47 t/m 0:32:40
0:32:38 t/m 0:32:26
0:26:39 t/m 0:26:27
0:14:50 t/m 0:14:45
0:14:41 t/m 0:14:36
0:11:40 t/m 0:11:15
0:08:23 t/m 0:08:11
0:04:33 t/m 0:04:25
0:02:04 t/m 0:01:53
0:00:30 t/m 0:00:00

Misschien zit hier een hint in. Ik heb zelf al wat geprobeerd en er kwam wel een aantal dingen uit.
Maar ik puzzel nog even verder, misschien kan iemand dit ook proberen?
D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #89 Gepost op: 26-02-2005, 16:10:45 »
Helemaal mee eens, de duiker zat op een hele goede plek om te mollen: eigenschappen aan kandidaten verbinden, waarvan je weet dat de anderen het op een andere manier zouden doen. Yvon en isabella waren meer bezig met het herkennen van de tekeningen dan zich af te vragen of de eigenschap er wel bij hoorde. Marc marie deed dat wel en gooide de boel helemaal om... onmogelijk voor sander om het dan nog goed te doen.

Dus een goede molplek voor lottie en marc marie... en marc marie kon niet anders dan toegeven dat hij de boel had omgegooid omdat hij dacht dat dat beter klopte (want de anderen wisten nog wat ze hadden doorgegeven)... vind ik lottie dan toch het meest verdacht!

Offline myrthevanbree

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kom maar op met die mol!!!
Re: Aflevering 7
« Reactie #90 Gepost op: 26-02-2005, 16:26:13 »
Weet iemand toevallig wie die foto's geeft genummerd? Ik kan de aflevering niet terugzien maar is het niet zo dat Isa die foto's heeft genummerd? Voor hetzelfde geldt heeft ze tijdens het nummeren dan al cijfers verwisselt en ze 'per ongeluk'laten vallen. Ze zijn daarna netjes op 'volgorde' gelegd en voila, opdracht mislukt...........

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #91 Gepost op: 26-02-2005, 16:27:58 »
Weet iemand toevallig wie die foto's geeft genummerd? Ik kan de aflevering niet terugzien maar is het niet zo dat Isa die foto's heeft genummerd? Voor hetzelfde geldt heeft ze tijdens het nummeren dan al cijfers verwisselt en ze 'per ongeluk'laten vallen. Ze zijn daarna netjes op 'volgorde' gelegd en voila, opdracht mislukt...........

Isabelle heeft zitten nummeren, dat is ook in beeld gebracht, maar ik weet niet of Yvon dat ook gedaan heeft....
maar ik had hetzelfde idee, dat was een mooie kans om te mollen...hup een verkeerde nummer er op zetten en voila klaar si kees ...eh de mol::jaja::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Aflevering 7
« Reactie #92 Gepost op: 26-02-2005, 16:30:27 »
MM is de pot kwijtgeraakt! Telkens wanneer Angela om het geld vraagt, zegt hij: wanneer ik de pot zie, dan...

 ::oink::

Mollig of gewoon onhandig/chaotisch?  ??? Of wil hij zichzelf erg verdacht maken bij de anderen?

Go MMM!!! (Mol Marc-Marie)  >:D  :-*

Ik denk meer onhandigheid :P
Some light in your eyes...

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #93 Gepost op: 26-02-2005, 16:32:59 »
Isabelle heeft zitten nummeren, dat is ook in beeld gebracht, maar ik weet niet of Yvon dat ook gedaan heeft....
maar ik had hetzelfde idee, dat was een mooie kans om te mollen...hup een verkeerde nummer er op zetten en voila klaar si kees ...eh de mol::jaja::

Inderdaad! En ze dan nog even laten vallen voor de schrik... Maar triomfantelijk zeggen "ik heb ze genummerd!"...

Offline Moggerz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #94 Gepost op: 26-02-2005, 16:35:33 »
haaj ::zwaai::

clevervan het forum en de chat vond iets opmerkelijks in de aflevering.
aangezien zij op dit moment niet online is zal ik het maar even plaatsen.
dus geen credits voor mij maar alle eer gaat naar clever ::bravo::

bij de tests is iets heel raars te horen bij de verdenkingen.
naar ons idee gaat het om een lach. en is rechts te horen.

het is te horen bij de flashbacks van:
MM door Isabelle,
Yvon door MM,
MM door Yvon,
Lottie door Sander

Maud is zo vriendelijk geweest de opnamen hier online te zetten:
http://62.212.135.99/gelachtest7.mp3

Lottie had bij haar verdenkingen geen flashbacks dus ook geen gelach....beetje raar...

 ::ok:: ::ok:: clever en maud  ::bravo:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 26-02-2005, 16:41:30 door Moggerz »
wow bob wow

Offline Smee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #95 Gepost op: 26-02-2005, 16:44:32 »
Ik denk dat jullie me verkeerd begrepen hebben. Ik snap dus niet waarom er van die foto's onder water waren. Die hoefde ze niet mee naar boven te doen (want dan was het wel heel makkelijk bij wie de eigenschap hoorde ::tandpastasmiley::)
Maar Lottie ging ze wel halen (dat zag je bij Yvons foto heel goed). Ik dacht dus dat ze onderwater ook moest aangeven bij welke foto welke eigenschap hoorde, maar later vraagt Angela aan Lottie wat ze nou bij wie had bedoeld.
Ik snap dus niet wat de functie van die foto's waren. (Ook niet tijd rekken, want er zat geen tijd bij die opdracht toch?)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 7
« Reactie #96 Gepost op: 26-02-2005, 16:57:05 »
Lottie moest toch niet naar waarheid die eigenschappen aan personen toekennen maar gewoon wat zij dacht toch? En dan ging het erom dat Sander uiteindelijk de eigenschappen hetzelfde zou raden als dat Lottie ze had toegekend.

M.a.w., wat is daar voor Lottie nou handig om te mollen?

Of heb ik die opdracht verkeerd begrepen...  ???
No Milk today???

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #97 Gepost op: 26-02-2005, 17:03:03 »
Ik denk dat jullie me verkeerd begrepen hebben. Ik snap dus niet waarom er van die foto's onder water waren. Die hoefde ze niet mee naar boven te doen (want dan was het wel heel makkelijk bij wie de eigenschap hoorde ::tandpastasmiley::)
Maar Lottie ging ze wel halen (dat zag je bij Yvons foto heel goed). Ik dacht dus dat ze onderwater ook moest aangeven bij welke foto welke eigenschap hoorde, maar later vraagt Angela aan Lottie wat ze nou bij wie had bedoeld.
Ik snap dus niet wat de functie van die foto's waren. (Ook niet tijd rekken, want er zat geen tijd bij die opdracht toch?)

Ik denk gewoon voor Lottie om bij te houden welke personen ze gehad had? En voor de kijker om het duidelijker te maken over wie het ging als Lottie een tekeningetje maakte en er een eigenschap bijvoegde. Anders moesten wij ook maar raden, net als Yvon en Isabelle.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #98 Gepost op: 26-02-2005, 17:12:45 »
Lottie moest toch niet naar waarheid die eigenschappen aan personen toekennen maar gewoon wat zij dacht toch? En dan ging het erom dat Sander uiteindelijk de eigenschappen hetzelfde zou raden als dat Lottie ze had toegekend.

M.a.w., wat is daar voor Lottie nou handig om te mollen?

Of heb ik die opdracht verkeerd begrepen...  ???

Nee het moest niet naar waarheid, idd. gewoon wat zij dacht. Alleen weten de anderen natuurlijk niet wat zij denkt, daar hadden ze alleen dat tekeningetje voor. Hou fouter Lottie denkt in vergelijking met de werkelijkheid, hoe groter de kans dat de verkeerde persoon aan een eigenschap gekoppeld wordt. Dit omdat je als kandi alleen af kunt gaan op die combi van tekening + door Lottie toegekende eigenschap. De kandi's zullen naar alle waarschijnlijkheid zelf ook weer gaan interpreteren, klopt die eigenschap bij die persoon. Zo ja, hebben we het waarschijnlijk goed, zo nee, waarschijnlijk fout.

Oftewel, om een lang verhaal kort te maken, je kunt het als duiker 3 x zo moeilijk maken door niet kloppende eigenschappen aan een persoon toe te kennen. Misschien gaat iemand dat dan onderweg wel "verbeteren", omdat het zo heel duidelijk niet klopt.


Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #99 Gepost op: 26-02-2005, 17:17:35 »
Opdracht onder water was natuurlijk eigenlijk voor 2 personen, dan zouden de foto's handig kunnen zijn bij de communicatie tussen twee mensen... Nu lottie alles alleen moest doen was het niet echt nodig.