Auteur Topic: WIDM Serie 6  (gelezen 39132 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM Serie 6
« Reactie #20 Gepost op: 27-02-2005, 09:54:07 »
Ik ben een enigszins eenvoudige site dus aan het opzetten waar alle betrokkenen uiteindelijk terecht kunnen. Alleen sommigen hebben meer toegang dan anderen, op dit moment weten dan kandidaten en crew niet wie de mol is, alleen regie & productie.
Tzt geef ik meer info hoe men zich kan aanmelden, dat zal dus waarschijnlijk over enkele weken zijn.
The British are not impressed.

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re: WIDM Serie 6
« Reactie #21 Gepost op: 27-02-2005, 11:24:25 »
Wil je dit jaar de serie nog gaan opnemen? Of wanneer ben je het van plan? Want ik wil best graag meedoen maar ik moet wel tijd hebben.
En het maakt me niet zoveel uit wat ik moet zijn, maar ik hoef geen geluidsman te zijn ofzo.
Toch bedankt!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: WIDM Serie 6
« Reactie #22 Gepost op: 27-02-2005, 11:28:06 »
Het camera'en lijkt me het leukst... maar naderhand ben ik ook nog wel te gebruiken voor grafics of korte animaties en muziek. Ik ben niet een fantastiche muzikant, maar ik vind he wel leuk om af en toe op de computer wat met muziek te klooien (wordt meestal een beetje vage score muziek.)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM Serie 6
« Reactie #23 Gepost op: 27-02-2005, 11:53:49 »
Tja, wanneer? Zo snel als het maar kan eigenlijk. Maar als dat betekent volgend jaar zomer, dan is dat dus volgend jaar zomer. Er bestaat nog niet echt een idee van een planning, er lijkt me wel veel voorbereiding te zijn. Als je de eindtitels van widm bekijkt, zie je dat de meeste medewerkers redactieleden zijn, dus de bedenkers van de opdrachten e.d. Daar zit dus erg veel werk. Wij moeten het met een iets minder doorgewinterd team gaan klaren en wellicht veel dubbele functies. Dat zal dus veel tijd in beslag nemen.
Positief puntje lijkt mij dat als ik gewoon een forum-achtig iets start, mensen ideeën kunnen aandragen en discussiëren wanneer zij willen, maw, we zijn niet gebonden aan vaste tijden voor vergaderingen of zo. Ik denk dat online werken zo effectiever kan zijn.
The British are not impressed.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM Serie 6
« Reactie #24 Gepost op: 27-02-2005, 12:04:23 »
@Rat, misschien vind je het leuk om mijn eerste, snel in elkaar geflanste logo-idee te zien? Kan je vast een hoge resolutie (danwel vector) maken, als je wilt...

Aan jullie de taak te raden wat het voorstelt.
The British are not impressed.

Offline Rick.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Serie 6
« Reactie #25 Gepost op: 27-02-2005, 12:06:42 »
Lijkt mij ook leuk! Ik heb een opleiding als audio-visueel medewerker achter de rug, dus heb wel wat ervaring met deze techniek (al moet ik wel zeggen dat ik er na mijn opleiding niets meer mee heb gedaan ::schaam::).

Dus iets technisch in het beeld-/geluidteam is wel iets voor mij :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Serie 6
« Reactie #26 Gepost op: 27-02-2005, 12:10:16 »
Tja, wanneer? Zo snel als het maar kan eigenlijk. Maar als dat betekent volgend jaar zomer, dan is dat dus volgend jaar zomer. Er bestaat nog niet echt een idee van een planning, er lijkt me wel veel voorbereiding te zijn. Als je de eindtitels van widm bekijkt, zie je dat de meeste medewerkers redactieleden zijn, dus de bedenkers van de opdrachten e.d. Daar zit dus erg veel werk. Wij moeten het met een iets minder doorgewinterd team gaan klaren en wellicht veel dubbele functies. Dat zal dus veel tijd in beslag nemen.
Positief puntje lijkt mij dat als ik gewoon een forum-achtig iets start, mensen ideeën kunnen aandragen en discussiëren wanneer zij willen, maw, we zijn niet gebonden aan vaste tijden voor vergaderingen of zo. Ik denk dat online werken zo effectiever kan zijn.

Het verzinnen van opdrachten is echt niet zo moeilijk als het lijkt. Ik denk dat die redactieleden vooral veel tijd kwijt zijn met het regelen van dingen: grote vrachtwagens, fietsen, huisjes, dat soort dingen. Als we dit echt low-budget gaan doen, kunnen we kijken of iemand ergens een schuur of veldje heeft waar je zo'n dertig man op kwijt kan en dat wij mogen gebruiken. Als er meerdere mogelijkheden zijn, wisselen we ook nog wat van lokatie. Het lijkt mij dat dat de taak van redactielid al substantieel verlicht. Het enige wat dan gedaan moet worden is de voorbereiding van de opdrachten, dat je bijvoorbeeld een Pete regelt die met een koffertje rond loopt door een winkelcentrum. (al krijg je hier al het probleem met omstanders die niet gefilmd willen worden, publieke omgeving maar een beetje vermijden)
Zo lang we het hele zootje low budget opzetten, de opdrachten afstemmen op de beperkte mogelijkheden, moet het echt niet zo veel voorbereiding vereisen als wel gedacht. Ik heb gisteravond wat nagedacht en ik heb, denk ik, al basisideeen voor de helft van de opdrachten.
Wat misschien wel wijs is om niet alleen te kijken naar mensen die toevallig op dit forum rondhangen. Als we via via mensen kunnen regelen, die dit soort dingen (camera's bedienen, spel in elkaar zetten, monteren) vaker hebben gedaan, gaat het al een stuk beter.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: WIDM Serie 6
« Reactie #27 Gepost op: 27-02-2005, 12:32:06 »
o wat gaaf!

ik weet alleen niet of het echt haalbaar is? je hebt er wel passie voor iig, maar dan moet wel iedereen dat hebben.. :)
bedenk wel dat er enórm veel denkwerk en voorbereiding in zit bij widm he, en niet iets wat je zomaar in elkaar flanst.

maar ik zou best kandidatenbegeleider/watalnietmeer willen zijn, ik heb bijna mn diploma tot groepsleider dus dat is misschien wel handig ;) en ik heb toch nix nuttigs te doen in mn zomervakantie :)
maar gaaf idee!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: WIDM Serie 6
« Reactie #28 Gepost op: 27-02-2005, 13:04:59 »
@Rat, misschien vind je het leuk om mijn eerste, snel in elkaar geflanste logo-idee te zien? Kan je vast een hoge resolutie (danwel vector) maken, als je wilt...

Aan jullie de taak te raden wat het voorstelt.
Vingerafdruk met een 6 erin verwerkt? Als dat het is, is het een leuk idee... Zal is wat gaan klooien met dat idee in Photoshop, daarin werk ik het lekkerst. Dan later een keer omzetten naar illustrator/of andere vector bestand.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2005, 13:06:32 door Rat »

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Serie 6
« Reactie #29 Gepost op: 27-02-2005, 13:09:54 »
Waar wordt het afgespeeld dan??
(ligt er aan waar het is) Wil ik wle meedoen, maar ik moet ook tijd hebben.
En hebben jullie er bezwaar tegen als ik 13 ben?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM Serie 6
« Reactie #30 Gepost op: 27-02-2005, 13:11:25 »
Leendert, ik heb veel ingangen in de filmwereld. Er zijn zeker een paar mensen die denk ik wel mee willen werken, daar had ik idd ook aan gedacht. En als we minder tijd kwijt zijn dan gedacht, is dat natuurlijk alleen maar des te beter!
Rat, klopt vingerafdruk met 6. Uiteindelijk gaan we voor serie 6 :)
Nu gaat iedereen vast al denken: die vingerafdruk wordt dus ruim van te voren gemaakt, daar zit dan vast geen hint in, maar zoiets kan uiteraard altijd nog veranderen. Ook bij serie 6 blijft het motto: niets is wat het lijkt ;D
The British are not impressed.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM Serie 6
« Reactie #31 Gepost op: 27-02-2005, 13:12:13 »
Waar wordt het afgespeeld dan??
Geen idee, maar dat zal vrij zeker in Nederland zijn.
The British are not impressed.

Offline Eefjuhh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Serie 6
« Reactie #32 Gepost op: 27-02-2005, 13:13:02 »
ik wil wel kandidaat of mol zijn   ::jaja::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM Serie 6
« Reactie #33 Gepost op: 27-02-2005, 13:13:50 »
Wordt het dan toch een serie met alleen kinderen? :)
The British are not impressed.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: WIDM Serie 6
« Reactie #34 Gepost op: 27-02-2005, 13:23:51 »
Ik heb wel wat (best veel) affiniteit met montage (weliswaar niet op de mac, maar op n 'standaard pc' kun je ook mooie dingen!), maar een 'redactieplekje'(verzinnen v opdrachten e.d.) lijkt me ook wel wat waar ik wat mee zou kunnen.
Kandidaat/mol zijn lijkt me echter ook erg leuk... hmm..
Ik wil d'r iig aan mee werken dus! :)

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: WIDM Serie 6
« Reactie #35 Gepost op: 27-02-2005, 14:44:49 »
euhmm vraagje Hebben jullie op dit moment al je mensen al of kan ik me nog aanbieden als kandidaat of mol?
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: WIDM Serie 6
« Reactie #36 Gepost op: 27-02-2005, 14:49:09 »
Oeh dit klinkt wel tof en past geheel in mijn straatje :)
No Milk today???

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: WIDM Serie 6
« Reactie #37 Gepost op: 27-02-2005, 14:49:44 »
ik wil ook wel kandidaat zijn, als ik dan niet op vakantie ben

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Serie 6
« Reactie #38 Gepost op: 27-02-2005, 14:49:56 »
iedreen wil wel kandi zijn (of mol) dus er moet eerst ook een selectieprocedure komen!
Tell me what your telescope says

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: WIDM Serie 6
« Reactie #39 Gepost op: 27-02-2005, 15:06:50 »
iedreen wil wel kandi zijn (of mol) dus er moet eerst ook een selectieprocedure komen!

Met andere woorden: eerst moet de redactie bij elkaar zijn...