Poll

Wie deed het meest verdacht deze aflevering?

Yvon
36 (27.5%)
Marc-Marie
63 (48.1%)
Lottie
32 (24.4%)

Totaal aantal stemmen: 130

Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 36217 keer)

Offline bambam

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Re: Aflevering 8
« Reactie #160 Gepost op: 9-03-2005, 16:26:07 »
Ik wil niet zeuren, maar de letter die BoesBoes ontdekt op basis van de vliegeropdracht, klopt niet.

Een kompas is een windroos en die bevat 360 graden, waarbij het noorden 0 en 360 graden is, het oosten is daardoor 90 graden, het zuiden 180 en het westen 270 graden.

Dus: de lijn vanaf het eerste punt loopt schuin rechts naar beneden (ongeveer naar zuid-zuid-oost)naar het tweede punt loopt de lijn schuin naar links onder (zuid-west) de lijn naar het volgende punt gaat dan loodrecht omhoog en naar het laatste punt gaat 'ie weer schuin naar rechts (zuid-oost).

Helaas lukt het mij nu niet om een mooie tekening te maken, maar misschien later op de dag...
Hoewel het een leuke hint had kunnen zijn, lijkt het toch echt geen M te zijn (ook niet in spijkerschrift).

Offline BoesBoes

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #161 Gepost op: 9-03-2005, 17:30:54 »
@bambam

Er zijn 2 manieren om de tekening te maken. Je beschrijft de methode die ik eerst ook had toegepast, je krijgt dan iets wat eerder op een spijkerschrift lijkt (inderdaad).

De tekening die in mijn posting zit heb ik als volgt gemaakt.
Zet een 0 op papier (ergens in het midden) (loodrecht omhoog is dan 0 of 360 graden, net wat je wilt).
Pak je geo driehoek, meet 154 graden uit en zet op 3,5 cm van de 0 een punt (dit is (1) op de tekening)
LET OP! voor de 2e meting moet je weer uit het 0 punt gaan redeneren (en niet uit (1)!)
dus: maak (geredeneerd van uit (0) een hoek van 242 graden) en zet nu een punt op 1,9 cm van het nulpunt. (dit is punt (2))
etc. etc.
uiteindelijk moet je de punten 0,1,2,3,4,0 verbinden en dan klopt mijn tekening.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 8
« Reactie #162 Gepost op: 9-03-2005, 17:35:59 »
precies ja en wat krijg je dan ? :) inderdaaaad de m van MOL
dennis for mole !

Offline magicalme2

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #163 Gepost op: 9-03-2005, 19:17:30 »
als je foto's bekijkt van de vlieger opdracht ,of de video ervan dan kun je ook duidelijk zien dat op iedere coordinaat mensen zitten of staan met een petje op.wat mij meteen opviel.
En 1 balinees viel me super op die is ook op de orginele site te zien,hij draagt een beige broek een wit shirt en let op een rood petje en zie je hem van achteren dan is het net of je MM ziet.
Heeft iemand anders dit gezien,????/

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 8
« Reactie #164 Gepost op: 9-03-2005, 20:28:17 »

En 1 balinees viel me super op die is ook op de orginele site te zien,hij draagt een beige broek een wit shirt en let op een rood petje en zie je hem van achteren dan is het net of je MM ziet.
Heeft iemand anders dit gezien,????/

en wat wil je hiermee suggereren?
...

heb m gezien ja, lijkt me niet meer dan een balinees met een beige broek, een wit shirt en een rood petje

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #165 Gepost op: 9-03-2005, 21:46:53 »


Zit Godzilla te kijken op tv en dat levert de volgende vraag op: waarom is dat ding eik Godzilla genoemd en heeft ie niet een meer passende Indonesische naam gekregen? Godzilla is een uit de kluiten gewassen hagedis. Is dit een hint naar het krokodillenhappen en Lotties angst daarvoor misschien?

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 8
« Reactie #166 Gepost op: 9-03-2005, 21:58:16 »
Vreemd misschien maar Godzilla is NU op Veronica op tv.
Film uit 1999.
Met Metthew Broderick, Jean Reno, Maria Pitillo e.a.
Regie Roland Emmerich.

Atoomproeven in Stille Oceaan, eindigt in New York.

(duurt nog tot 23.06)

En is idd heel vreemd dat een Balinees monster zo'n on-indische naam heeft.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #167 Gepost op: 9-03-2005, 23:27:53 »


Zit Godzilla te kijken op tv en dat levert de volgende vraag op: waarom is dat ding eik Godzilla genoemd en heeft ie niet een meer passende Indonesische naam gekregen? Godzilla is een uit de kluiten gewassen hagedis. Is dit een hint naar het krokodillenhappen en Lotties angst daarvoor misschien?

Het is een typisch Balinees masker, maar ik kan helaas de naam van de God niet vinden. >:( Hoopte dat dat ons verder zou brengen.

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #168 Gepost op: 9-03-2005, 23:35:06 »
Yes, gevonden! Het is de mythische leeuw-draak Barong. Barongdansen vinden plaats in en rond Ubud. Enne, da's interessant: Lottie heeft als sterrebeeld Leeuw! ::vergroot::

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #169 Gepost op: 9-03-2005, 23:42:48 »
En Yvon's favo dier is een leeuw!!   ::oink::

Offline Moggerz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #170 Gepost op: 9-03-2005, 23:49:42 »
dus t is Marc-Marie  ::rofl::
wow bob wow

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Aflevering 8
« Reactie #171 Gepost op: 10-03-2005, 13:42:00 »
Een afl. 8 denkertje teasertje:

Op een gegeven ogenblik zegt M-M tegen Yvon iets in de zin van "Godzilla lijkt wel jouw vriendin".
Stel dat de Mol de opdracht van tevoren kent en ook de crew wel vrij goed kent.
Dan weet de Mol dat "Erik" van de Crew (hij was iig mannelijk) in het pak van Godzilla zat.
Als er een mannelijk persoon in dat pak zit zou je dan niet aut. spreken van een "vriend" ipv. "vriendin".
Lijkt me heel moeilijk om een mannelijk persoon een vriendin te noemen, zker als het in een spontane opwelling gebeurt  (zoals bij M-M het geval was).

En om de hevige reacties van de M-M aanhangers wat te sussen: uiteraard moeten we er wel rekening mee houden dat de Mol evt. niet weet wie er in het Godzilla pak zat.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline magicalme2

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #172 Gepost op: 10-03-2005, 13:45:18 »
Gotcha,maar MM kan ook met opzet net doen alsof het een meid is,door dit te zeggen maakt het hem weer minder verdacht ,ik denk zeker dat de mol voorkennis heeft,maar net wat Heinz zei,hij moppert continu,met maar ik denk eerder zonder reden,alleen om net te doen alsof hij overal van baalt en zich groen en geel ergert,ik vind het moeilijk om zomaar aan te nemen dat hij of de andere niks weten

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Aflevering 8
« Reactie #173 Gepost op: 10-03-2005, 14:46:44 »
Gotcha,maar MM kan ook met opzet net doen alsof het een meid is...
Ik twijfel er aan of hij op dat moment aan acteren dacht.
Ik denk, zoals reeds gemeld, dat hij dit erg spontaan zei. En tegen een meisje praat je dan idd. meestal over een vriendin ipv vriend, tenzij je weet dat er een man in het pak zit verborgen, dn praat je toch auto. en onbedacht van een vriend ipv vriendin denk ik.
Maar, zoals gezegd, misschien wist de Mol helemaal niet wie Godzilla in werkelijkheid was.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 8
« Reactie #174 Gepost op: 10-03-2005, 14:57:33 »
Yes, gevonden! Het is de mythische leeuw-draak Barong. Barongdansen vinden plaats in en rond Ubud. Enne, da's interessant: Lottie heeft als sterrebeeld Leeuw! ::vergroot::

Het zal wel Rangda zijn gezien het masker. Rangda, de heks, symboliseert het kwaad en Barong het goede.

Het zou een beetje slordig zijn als Yvon het goede had vermoord.  ;D

http://www.wieisdemol.com/topic,7912.msg375200.html#msg375200

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Aflevering 8
« Reactie #175 Gepost op: 10-03-2005, 15:02:06 »
...
Het zou een beetje slordig zijn als Yvon het goede had vermoord.  ;D
...
Idd, het omleggen van lieve mensen is exclusief voorbehouden aan M-M  ;D  ;D  ;D
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen