Auteur Topic: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]  (gelezen 64603 keer)

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Gepost op: 29-12-2003, 13:00:04 »
De voorbereidingen voor de nieuwe molserie zijn begonnen. Er is inmiddels bekend dat het een serie gaat worden met bekende Nederlanders. De serie zal in tegenstelling tot eerdere berichten volgens een van de makers niet in Nieuw-Zeeland worden opgenomen.

Van de makers van Wie is de Mol kregen wij de vraag verder te brainstormen over de invulling van de nieuwe serie. De vraag naar welke bekende Nederlanders is in dit onderwerp al een beetje ter sprake gekomen, maar bij deze dus een volledig topic gewijd aan de brainstorm.

Welke bekende Nederlanders zou je voor deze serie moeten vragen? Waarvoor zouden ze zich tot het uiterste willen inzetten? Hoe voorkom je dat het een Bobo's in the bush wordt? Kortom: hoe maak je er een topserie van?
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #1 Gepost op: 29-12-2003, 13:09:04 »
De serie zal in tegenstelling tot eerdere berichten volgens een van de makers niet in Nieuw-Zeeland worden opgenomen.
Is al wel bekend waar dan wel? of kunnen we ons daar ook nog flink over drukmaken?

En dat id van die BN-ers, dat staat dus ook al vast? :(

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #2 Gepost op: 29-12-2003, 13:24:59 »
In ieder geval niet van die nieuwbakken, zelf ingenomen (sorry fans, is mijn mening) figuren als Georgina Verbaan.

Theodor Holmann, ken haast niemand hier, zou er serieus mee aan de slag kunnen gaan, als hij ervoor wordt gevraagd. Frank Visser, rijdende rechter, Jeanne Kooymans, radio- en tv-mens.

In ieder geval niet iemand uit dat illustere tiental Bobo's, zoals Compuart al aangeeft. Jochem van Gelder zou het wel kunnen, Daphne Bunskoek misschien ook. Een kamerlid als Boris Dittrich misschien?? Ik kom later misschien nog wel op een paar namen.

Voor Angela Groothuizen lijkt het mij uitgesloten, ze zal misschien als kandidaat mee kunnen doen, maar het dan zo goed willen doen, dat ze meteen zal worden ontmaskerd als zijnde NIET de mol. Het probleem voor de kijker is al gauw: men zal zich gauw op haar willen fixeren, juist vanuit haar WIDM-verleden. Uiteraard zijn er genoeg kijkers die dat niet zullen doen.

Wat ik wel noodzakelijk vind, is dat het niet alleen voor de kijkers onduidelijk moet zijn wie de mol in dat gezelschap is. Ze moeten er zelf als kandidaat evenveel aardigheid in hebben als de kijker.

« Laatst bewerkt op: 29-12-2003, 20:20:25 door bodejos »

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #3 Gepost op: 29-12-2003, 16:07:38 »
Er zullen zeker wel BNers zijn die niet over het paard getild en lekker gewoon zijn en er zeker niet op uit zijn nog een bekendere BNer te worden,...laaseffedenkuh......

Nina Brink lijkt me wel wat, die kan goed cheaten......goeie mol dus.Mmmm,...nee dat zou te voor de hand liggend zijn.
Peter R. de Vries,....die wil vast de mol vinden en winnen, bovendien lijkt het me best een aardig mens,...alhoewel....
Jos Brink....voor de vrolijke noot
Robert ten Brink,...ik schijn iets met de naam Brink te hebben zie je dat??? hahahha ;D ;D
Rik Felderhof... die krijgt vast de Mol in een goed gesprek te pakken.
Wendy van Dijk
Paul Rösenmuller
Wieteke van Dort
Karin Bloemen
Brigitte Kaandorp
Sjaak Bral
Sylvia van Leur (weervrouw)
Peter Tuinman
Monique van der Ven
Cindy Pielstroom

...ik weet,...ik weet, moet nog wat jongers bij, maar daar kom ik effe niet op.....
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #4 Gepost op: 29-12-2003, 17:43:00 »
Fransje 'heb je even voor mij' Bouwer ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #5 Gepost op: 29-12-2003, 18:04:28 »
Het is niet mijn favoriete muziekgenre wat de volgende persoon zingt, maar als persoon kan ik bijvoorbeeld weer IMCA MARINA waarderen, die zou dit ook heel goed kunnen.

Jonger "spul"? Vooruit: Kim van Kooten

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #6 Gepost op: 30-12-2003, 11:48:02 »
Het zou erg leuk zijn als iig George Langenberg erin zou zitten. Dat is toch ook wel een bekende Nederlander?

Voor de rest maakt het me niet zoveel uit wie er wie gaan doen. Zolang het maar serieuze mensen zijn. Dus geen Horace Cohen, Danny Rook, Patty Brard, Robert Jensen, Gordon etc. etc.

Alle eerder genoemde namen kan ik me invinden.  ::ok:: Misschien nog wat (ex-)Sporters. 

Over de invulling/concept: Houd het gewoon bij het orginele concept. Het is al briljant. Alleen niet meer van die grapjes graag, zoals met Astrid en de aangeboden 7000 Euro. Af en toe geen executie is ook leuk (des te meer afleveringen  ;D). Voor verdere conceptverwijzingen zie het CMC-forum  ;D  ::)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #7 Gepost op: 30-12-2003, 12:12:31 »
Chriz, het zou voor veel mol-liefhebbers te gek zijn als George deel zou uitmaken van het illustere gezelschap. Al was het alleen maar omdat niemand van de kijkers het in zijn of haar hoofd zou halen om te denken dat hij NOG eens een keer zo overtuigend de Mol zou kunnen spelen. Wat een grap zou het zijn indien hij na dat, na de ontmaskering, dan TOCH zal blijken te zijn.

Al met al blijft het te gek, dat de makers ONS om advies vragen wie WIJ graag in een WIDM-BN-editie zouden willen zien.
« Laatst bewerkt op: 30-12-2003, 14:26:17 door bodejos »

Offline JOX

  • Forumlid
  • whatever
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #8 Gepost op: 30-12-2003, 22:11:37 »
al met al vind ik het een slecht idee om de 'afsluiter' van de molserie met bekende nederlanders te doen..
dus AVRO: AUB niet doen!

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #9 Gepost op: 31-12-2003, 00:44:52 »
Als je het goed wil doen moet je mensen hebben die het spel echt willen meespelen, en er geen " kijk-eens-hoe-goed-en-mooi-ik-wel-ben-show" van maken.
Ook moet je mensen van verschillend pluimage hebben, maar die toch ook een bepaalde uitstraling hebben.Het moeten mensen zijn  waarvan je direct denkt : " die is de Mol" of net omgekeerd,maar die dan direct het idee opwerpen dat ze net daarom het wel zullen zijn...

Daarom is hier mijn lijstje :

1. Rick De Leeuw               1. Carry Tefsen
2. Richard Krajicek            2. Renate Groenewold
3. André Hazes                 3. Anita Witschier
4. Derek De Lint               4. Renée Soutendijk
5. Thom Hoffmann               5. Leontien Van Moorsel
6. Pieter V.d. Hoogenband      6. Linda De Mol ( uiteraard...)

Reserves :
 Jeroen Crabbé, Ruud Gullit of Rob De Nys
Sonja Barend, Astrid Joosten of Daphne Deckers ( maar ik denk dat dan Richard Krajicek er uit moet )
Ik weet niet hoe het zit met de Pax Media in NL ( het laten optreden van contractuele TV-koppen op andere zenders) maar misschien zal om die reden een en ander aangepast moeten worden.

« Laatst bewerkt op: 31-12-2003, 00:53:30 door Baziel Flauwtie »
En niets lijkt wat het is...

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #10 Gepost op: 31-12-2003, 14:55:33 »
10 mooie dames met mooie billen, borsten en koppie vind ik al meer dan genoeg hoor!! ;D ;D ;D

Denk hierbij aan Sylvie Meis, Daphne Bunshoek, Tooske, Lieke van Lexmond, Aukje van Ginniken, etc. etc. :P

Jullie snappen mijn smaak wel denk ik!! ;D ;)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #11 Gepost op: 31-12-2003, 16:51:09 »
al met al vind ik het een slecht idee om de 'afsluiter' van de molserie met bekende nederlanders te doen..
dus AVRO: AUB niet doen!


ben ik het helemaal mee eens, volgens mij valt de mol zo door de mand, die kennen elkaar toch allemaal min of meer al
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #12 Gepost op: 31-12-2003, 21:34:32 »
AVRO AUB GEEN BEKENDE NEDERLANDERS!!!! Ik ben ervan overtuigd dat het programma leuker is als je 10 mensen bij elkaar zet die elkaar van haar noch pluim kennen.
2024: wie is de Mol?

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #13 Gepost op: 1-01-2004, 14:03:24 »
Mocht het besluit van bekende nederlanders echt al vast staan, dan iig bekende nederlanders, die toch weer niet zo extreem bekend zijn dat alleen het programma daar om draait. Over bekende nederlanders heeft ook iedereen een mening, en het is moeilijk om kandidaten te vinden die iedereen leuk vindt. Zo gauw er al 1 iemand in zit waar jij je aan ergert, ga je je ook al gauw aan het programma ergeren....maar goed.
Misschien iets van deze mensen (ongeacht of ik ze persoonlijk nou leuk vindt of niet)
- gijs staverman (ja oke, die vind ik wel leuk  :-X)
- sylvana simons
- carolien tensen
- rik velderhof
- toine van peperstraten
- elsemieke havinga
- erben wennemars
- daphne bunskoek
- rob kamphuis
- chantal janszen

die schieten me zo te binnen.
Btw, Angela moet zeker het programma blijven presenteren!!!
En als je echt om geld speelt, ga dan niet alles naar goed doel doen ofzo. Doe dan bijv. fifty-fifty, anders vind ik persoonlijk dat de geloofwaardigheid van het behalen van de opdrachten erg achteruit gaat...
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline jummer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #14 Gepost op: 3-01-2004, 18:36:29 »
Volgens mij moet je zowiezo niemand vragen die banden heeft met het koningshuis.
Mabel Wisse Smit lijkt mij op voorhand al geen geloofwaardige mol!

Over ander BN-ers kan ik kort zijn!

Peter R. de Vries of Pieter Storms zijn ideale kandidaten.
Verdere moet je ervoor waken dat het niet zo'n ons kent ons club wordt.

Is het een idee om dan een onbekende presentator te nemen?

Dan meld ik me bij deze aan.


Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #15 Gepost op: 4-01-2004, 20:19:00 »
Maar als je eenmaal beroemde Nederlanders hebt, hoe krijg je ze dan zo gek dat ze alles op alles zetten om de opdrachten te winnen?
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #16 Gepost op: 4-01-2004, 22:25:19 »
Maar als je eenmaal beroemde Nederlanders hebt, hoe krijg je ze dan zo gek dat ze alles op alles zetten om de opdrachten te winnen?

Zeggen dat ze anders volgend jaar aan Bobo's in de Bush mee moeten doen ;D .

Offline RB

  • Forumlid
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #17 Gepost op: 5-01-2004, 11:33:41 »
Dus toch bekende nederlanders... dan hebben ze in ieder geval 2 kijkers minder. Zou een beetje zonde zijn van de goede herinneringen die ik heb aan de eerdere series.

Ofwel: alsjeblieft niet doen. Dan maar geen vijfde serie.

RB

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #18 Gepost op: 5-01-2004, 12:10:56 »
Hoi RB,

Allereerst welkom op het WieIsDeMol.Com forum :)

Dus toch bekende nederlanders... dan hebben ze in ieder geval 2 kijkers minder. Zou een beetje zonde zijn van de goede herinneringen die ik heb aan de eerdere series.
Er zijn al vier series geweest met onbekende Nederlanders, 'Wie is de Mol?' was naar mijn bescheiden mening wel aan vernieuwing toe. Dat series met bekende Nederlanders niet per definitie een flop hoeven te worden, heeft Fort Boyard wel bewezen. Wel is het belangrijk dat je zoiets goed aanpakt, maar daarom ook dit topic.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Raulu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Boeiendste spel ooit bedacht!
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #19 Gepost op: 5-01-2004, 13:26:03 »
Ik zou het bijzonder jammer vinden, wanneer de serie met bekende nederlanders gemaakt zou worden. Die mensen zijn al bekend met camera's en weten een beetje wat er allemaal bij komt kijken. Je hebt als kijker al een soort band met die mensen, gewoonweg omdat je ze al kent.
Het leuke aan het werken met onbekende nederlanders is, dat je als kijker helemaal nog geen beeld bij die mensen hebt, dat groeit langzamerhand. Ze zijn dan ook veel moeilijker te doorgronden...
Het spel gaat in je bloed zitten...