Auteur Topic: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]  (gelezen 64601 keer)

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #60 Gepost op: 13-01-2004, 17:00:12 »
Ben een tijdje weggeweest op de site en zag vandaag tot mijn grote vreugde dat er een nieuw seizoen komt!  ::ok::
Mijn enthousiasme verdween echter al snel toen ik zag dat de AVRO nu ook door de knieen gaat voor het bekende-Nederlanders-virus. NIet doen AVRO!  ::niet-ok::
WIDM is een ijzersterk programma en heeft dat geblaat van al die poldersterren echt niet nodig!
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #61 Gepost op: 13-01-2004, 18:16:48 »
... maar als ze de goede BN-ers kiezen, kan het nog best leuk worden :)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline sabrine

  • Forumlid
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #62 Gepost op: 19-01-2004, 23:12:27 »
kei gaaf
de mol met bekende nederlanders
lijkt me wel lachu als het inderdaad maar
nie het zelfde effect krijgt als bobo's in de bush
ik zou deze bekende nederlanders wel in het programma willen hebben:

1.guusje nederhorst     6.bas muis
2.carry tefsen          7.gijs staverman
3.frans bauer           8.joke bruis
4.wendy van dijk        9.stella gommans
5.caroline de bruin    10.tygo gernant

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #63 Gepost op: 24-01-2004, 17:36:18 »
Chris Zeegers   :-*
Joris Linssen (van het programma Taxi)  ::ok::
That's all

Offline Mollenvanger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Now you're a star in heaven...
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #64 Gepost op: 24-01-2004, 17:48:35 »
Wees niet bang, ik ga het niet meer hebben over BN-ers of geen BN-ers... Wel heb ik een idee voor een nieuw concept om WISDM nieuw leven in te blazen (BN-ers of niet...).

Wie zijn de mollen? speelt zich (na alle ontberingen in Canada) weer eens af in een warm land: Spanje.

Fase 1:
We beginnen deze WZDM met twee teams van elk 8 personen. In elk van deze teams zit een mol. Beide teams beginnen op een verschillend punt en moeten in 4 stappen zo snel mogelijk Madrid bereiken. Voor elke stap moeten twee opdrachten succesvol worden afgesloten. In elke stap is € 10.000 euro te winnen en na elke stap valt er via de gebruikelijke eliminatie 1 persoon af.

De mol kan geen geld verliezen, maar heeft als doel de tocht naar Madrid te vertragen. Als er een opdracht mislukt, zal er een nieuwe opdracht moeten worden gedaan om toch aan het benodigde aantal geslaagde opdrachten te komen om verder te komen.

Uiteindelijk bereikt beide teams met 4 personen (waaronder een mol) Madrid met € 40.000. Slechts 1 team is er als eerste. De laatste opdracht kan een soort race tegen de klok zijn voor beide teams eindigend op hetzelfde punt; dit in het hypothetische geval dat beide teams op dezelfde dag in Madrid aankomen en aan de laatste opdracht beginnen.

Het team wat als eerste aankomt, mag de €40.000 als eigen geld verdelen. Dit is dus sowieso gewonnen. Uitzondering is de mol, die zijn €10.000 in de pot moet storten. De deelnemers krijgen hun eigen geld pas na afloop, anders zou nu al bekend zijn wie de mol in dit team is.

Het geld van het team dat als tweede aankomt, wordt in de pot gestort op € 10.000 na. Dit bedrag is (ook na afloop) voor de mol van dit team, die blijkbaar het beste heeft gemold.

Kortom: deze fase heeft twee nieuwe competitie elementen: wie is het snelste team? en wie is de beste mol?. Daarnaast heeft deze fase een sterke financiële prikkel, zodat er wellicht ook weer wat harder wordt gewerkt aan het slagen van de opdrachten. Eventueel kan er ook een niet-financiële prijs worden toegevoegd (als prikkel voor de deelnemers die alleen op de mol focussen en niet voor het geld gaan), bijvoorbeeld dat het winnende team alvast informatie krijgt over de deelnemers van het verliezende team en zo dus in de tweede fase in het voordeel kan zijn.

Fase 1 zal 4 tot 6 afleveringen opleveren (afhankelijk van hoe lang het duurt om in Madrid te komen).

Fase 2:
De restanten van de twee teams worden samengevoegd tot 1 team, en vanaf nu gaan we verder volgens de reguliere Mol aanpak. Althans... We hebben nu dus een team van 8 mensen met 2 mollen! Dat er twee mollen zijn, is bij iedereen bekend (in tegenstelling tot de 2-mollen theorie die de laatste WISDM nog wel eens langs kwamm...). Bovendien kent iedereen de ene helft van het team inmiddels redelijk, maar de andere helft nog helemaal niet. Misschien ken je de mol in je eigen team al wel, maar je moet op zoek naar de tweede mol wil je verder komen... baldibladiblaaaa

De mol moet gewoon hetzelfde blijven, je moet het concept niet veranderen!

En het liefst heb ik onbekende nederlanders!

Maar als het moet zou ik deze tien vragen:

* Gerrit Zalm
* Marco Borsato
* Linda de Mol (natuurlijk)
* Caroline de Bruijn
* Nada van Nie
* Mark Tuitert
* Martin Verkerk
* Tineke Schouten
* Hind
* Die advocaat Moscovitsch ofzo.

Maar het moet in ieder geval geen ons kent ons programma worden, dan is de mol erg snel gevonden.
Mollenvanger#1

Offline Tobin Bruggie

  • Forumlid
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #65 Gepost op: 1-02-2004, 19:15:54 »
ja ik vind het wel jammer met bekende nederlanders want met onbekende nederlanders is het wel spannender :\'(
Maar ja.

Offline Thom

  • Forumlid
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #66 Gepost op: 3-02-2004, 12:01:07 »
Ontzettend jammer dat een flitsend figuur het nodig vindt om voor de zoveelste keer een programma te verkrachten door BN'ers door de strotten van de kijkers te douwen. Ik neem aan dat er nu ook een uitgebreid SMS-gebeuren omheen gekleid gaat worden?

BN'ers zijn gewend aan op tv komen, spelen een rol voor de camera. BN'ers kennen elkaar wellicht ook beter, misschien dat ze dingen in elkaar herkennen. Is dat goed voor het spel? Wie zal het zeggen. BN'ers zijn ook al redelijk bekend voor het publiek, dat komt door de B in BN. WIDM was in mijn ogen zo'n succes omdat er nieuwe, echte mensen aan meededen. Je kon er als het ware een band mee opbouwen, dat zal toch minder zijn met BN'ers.

Verder nog een opmerking, niet als aanval bedoeld op de makers van deze mooie website maar ik ben me er van bewust dat het zo wel kan overkomen. Mea culpa. Het feit dat de makers naar jullie zijn toegekomen voor feedback is natuurlijk een prachtige erkenning, is dat ook de reden dat jullie het BN-plan zo lijken te ondersteunen, of is jullie rol meer om het niet direct af te laten schieten?

Het grote probleem van WIDM in vooral het laatste seizoen was dat de taktiek was om zelf verdacht te zijn ipv het goed spelen van het spel. Misschien dat er iets veranderd moet worden in de formule dat het goed uitvoeren van opdrachten meer beloond gaat worden bij de eindafrekening.

Uit de grond van mijn hart: ik hoop dat er geen BN'ers aan meedoen. Het is onmogelijk een mix samen te stellen met BN'ers waar het gros met plezier naar zal kijken. Met ON'ers is dat een stuk minder. Het enige voordeel van BN'ers is volgens mij dat je de namen veel sneller leert.

Succes.

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #67 Gepost op: 3-02-2004, 12:35:57 »
Het feit dat de makers naar jullie zijn toegekomen voor feedback is natuurlijk een prachtige erkenning, is dat ook de reden dat jullie het BN-plan zo lijken te ondersteunen, of is jullie rol meer om het niet direct af te laten schieten?
We streven er altijd naar objectief te blijven. Zo ook op het gebied van deze nieuwe ontwikkelingen. Bij voorbaat afschieten hoort daar niet bij (dat zou getuigen van een 'wat de boer niet kent'-mentaliteit).

Persoonlijk denk ik dat een verandering van de formule helemaal geen kwaad kan. Vier seizoenen onbekende Nederlanders is naar mijn mening toch vier seizoenen met veel van hetzelfde. Iedereen heeft er z'n eigen kijk op, maar ik denk dat een groot aantal kijkers inmiddels de climax van de serie wel heeft meegemaakt. Zelf vond ik die bij serie drie zitten, daarna was het binnen dezelfde formule naar mijn bescheiden mening niet mogelijk gebleken voldoende te vernieuwen.

Ik kijk dus uit naar hoe dit zal worden aangepakt, maar ben er van overtuigd dat je met BN'ers wel een goeie serie neer kunt zetten. Ik heb daarbij al es eerder gewezen op Fort Boyard, een programma met BN'ers, dat ook erg spannend was om te kijken.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Thom

  • Forumlid
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #68 Gepost op: 3-02-2004, 13:01:36 »
Maar hoe gaan ze het doen qua budget? Ik heb het duistere vermoeden dat BN'ers het niet voor niets zullen doen. Ik weet niet precies wat de vergoeding was voor de deelnemers uit de eerste 4 delen natuurlijk, maar het lijkt me niet onlogisch dat BN'ers meer zullen vragen. Dat is ook het verschil: voor BN'ers is het werk. Wat betekent dit voor het programma, en dan vooral de aankleding. WIDM NL onderscheidde zich van WIDM BE door de fantastische nabewerking: de beeld- en geluidseffecten waren subliem. Wordt dit dan wegbezuinigd, het extra aandikken van het sfeerbeeld?

Er wordt gevraagd om een lijst samen te stellen met BN'ers die het leuk zouden kunnen doen. Die BN'ers worden dus uitgekozen op basis van hun voorkomen en bezigheden zoals die overkomt bij het publiek. "Normale" deelnemers werden zorgvuldig geselecteerd op basis van hun brief en enkele tests als ik mij niet vergis. Dat is mijnsinziens een wezenlijk verschil.

Ik ben het wel eens dat je zegt dat deel 3 de climax was. Maar dat kwam natuurlijk vooral door de geweldige groepssamenstelling en de briljante mol. Ik weet niet of Fort Boyard te vergelijken is, ik ken dat programma niet goed genoeg om er echt over te kunnen oordelen, maar daar lag het accent toch voornamelijk op de opdrachten die uitgevoerd moesten worden terwijl het in WIDM een middel is om elkaar te leren doorgronden. Dat laatste is de essentie, je moet elkaar leren kennen om een mol te kunnen ontmaskeren. De onbekendheid is dus van belang bij WIDM, bij FB speelt dat juist geen rol.

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #69 Gepost op: 3-02-2004, 14:30:38 »
Maar hoe gaan ze het doen qua budget? Ik heb het duistere vermoeden dat BN'ers het niet voor niets zullen doen.
Misschien als je Patty Brard vraagt... D'r zijn echt nog wel BN'ers die voor het goeie doel willen werken (zie bijvoorbeeld Heartbeat VIPS wat ik overigens ook een bijzonder goed voorbeeld vind van een geslaagd BN'ers format).

Citaat
Er wordt gevraagd om een lijst samen te stellen met BN'ers die het leuk zouden kunnen doen.
Lees de eerste post van dit topic nog maar eens. Het gaat er juist om te brainstorm over hoe je een groep BN-kandidaten gemotiveerd krijgt. De samenstelling is daar slechts een deelaspect van.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #70 Gepost op: 3-02-2004, 15:32:53 »
Thom,
je kijkt nu vooral naar BN-ers als de commerciele soapies. Het begrip strekt nog veel verder, de politiek, schrijvers, muzikanten etc. en ik denk dat er (ook) in die groepen gekeken moet worden, wat sowieso een oplossing is voor het ons-kent-ons probleem.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #71 Gepost op: 3-02-2004, 16:44:54 »
Ik kan me wel goed invoelen in de vrees die Thom heeft over een WIDM met BNers. Ook ik ben bang dat deze (waarschijnlijk allerlaatste) Mol een anticlimax zal gaan worden tav de andere series. Inderdaad de 3e Mol was de meest geweldige zonder meer!!!
Maar je weet niet hoe het zal gaan met BNers. Het hoeven niet alleen maar het type BNers te zijn die je elke dag ziet en ook kontinu op zoek zijn naar media-aandacht etc. Er zijn er zat die wel bekend, maar niet op de voorgrond tredend, zijn. Of juist op hun voorgrondplaats bescheiden en gewoon blijven.
Met dat type BNers kan ik me beslist verenigen.

Verder nog een opmerking, niet als aanval bedoeld op de makers van deze mooie website maar ik ben me er van bewust dat het zo wel kan overkomen. Mea culpa. Het feit dat de makers naar jullie zijn toegekomen voor feedback is natuurlijk een prachtige erkenning, is dat ook de reden dat jullie het BN-plan zo lijken te ondersteunen, of is jullie rol meer om het niet direct af te laten schieten?
Succes.

Overigens bedankt voor het kompliment Thom en welkom op één van onze sites.
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #72 Gepost op: 17-02-2004, 14:21:34 »
Mmm, ben zelf ook niet bepaald laaiend enthousiast over het idee van Bekende Nederlanders. Ze spelen het spel toch anders denk ik, hebben veel meer acteer- en camera ervaring, en ik ben bang dat het spel eerder gezien wordt als een lolletje. Het feit dat men zich niet uit 500 aanmeldingen moet zien te selecteren voor het spel, maar dat men 'gevraagd' wordt zal al leiden tot minder gemotiveerde deelnemers, vrees ik.

Maar goed, het is natuurlijk wel goed voor de kijkcijfers en de bekendheid van het programma, en helaas maar waar: dat is waar het om draait in televisieland. Kijkcijfers =reclameinkomsten =geld om programma's te maken. Dusss... als het besluit voor de BNners dan toch al genomen is dan liever zowiezo geen acteurs, mensen die de lolbroek uit willen hangen of die het voor eigen promotie willen gebruiken. Die wel bereid zijn om iets van zichzelf te laten zien, zonder (overmatig) te gaan acteren. En een groep waar veel verschil in zit (leeftijd, beroep, enz enz). En hoe je ze moet motiveren? Gewoon, geen mensen nemen die al 'binnen' zijn, en ze het geld gewoon laten houden!
En in hemelsnaam, verander niet ook de hele opzet van het spel!!! WidM moet wel WidM blijven!

Nou nog de moeilijkste vraag, wie ??

- Dione de Graaf
- Leontien van Moorsel
- Yvonne Kroonenburg
- Henny Stoel
- Chazia Mourali
- Ilse de Lange
- Frederique Spigt
- Paula Udonek
- Tatum Dagelet
- Mark Tuitert
- Huub v.d. Lubbe
- Rick de Leeuw
- Paul Rosenmuller
- Jack Spijkerman
- Jan Douwe Kroeske
- Rob de Nijs
- Joost Prinsen
- Humberto Tan
- Harmen Siezen
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #73 Gepost op: 17-02-2004, 16:19:10 »
Nu hebben we wel genoeg lijstjes met mensen om mee te doen, maar hoe kunnen we verder deze serie tot de beste maken?
Take a glorious bite out of the whole world

Offline RB

  • Forumlid
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #74 Gepost op: 18-02-2004, 09:56:53 »
Nu hebben we wel genoeg lijstjes met mensen om mee te doen, maar hoe kunnen we verder deze serie tot de beste maken?

D**n, ik ben het volledig met je eens. Ik was eigenlijk al afgehaakt aangezien ik nou niet het idee had dat dit ergens heen ging... maar jouw bericht triggerde me om nog één laatste poging te wagen!

De bedoeling van dit topic was volgens mij oorspronkelijk om ervoor te zorgen dat WISDM geen Bobo's in de bush gaat worden. Het alleen insturen van een lijstje met persoonlijke favorieten draagt volgens mij niet veel bij aan de discussie. Roepen dat er geen BN-ers in moeten en dat WISDM niet moet veranderen overigens ook niet, ook al ben ik zelf ook zo begonnen. Uitgedaagd door Compuart heb ik wel geprobeerd om ondanks dat ik geen behoefte heb aan verandering (ik blijf bij mijn standpunt dat een BN WISDM voor mij niet interessant is en ik er dus ook niet naar ga kijken) toch constructief mee te discussiëren. Ik heb geprobeerd wat alternatieven en nieuwe ideeën in de groep te gooien. Gevolg: eerst wel wat discussie, maar uiteindelijk het volledig uit zijn verband citeren van één van die ideeën gevolgd door kreten als "de mol moet niet veranderen" en een lijstje met idols- en soap "sterren" (waarvoor dank... Als de poster in kwestie mijn overige posts ook gelezen had, dan had hij/zij wel geweten dat ook ik liever niets wijzig aan de opzet van WISDM  ::ohno::).

De makers willen om wat voor reden dan ook iets veranderen aan WISDM en hebben ons, de vaste kijkers, gevraagd om mee te denken. Ik vraag me wel af of onze reacties de makers ook hebben bereikt... En of ze er wat aan hebben gehad. Of zijn de makers misschien een beetje teleurgesteld in de weinige/weinig creatieve reacties? Heeft het wel zin om in dit topic te blijven posten? Moet de discussie misschien worden bijgestuurd? Of juist worden afgesloten? Hebben de makers inmiddels al wat concretere vragen (of nieuwe inside information...) zodat de discussie in de juiste richting kan worden gestuurd? Of zitten D**n en ik ernaast, en willen ze misschien juist wel veel lijstjes zien?

Compuart, wellicht kan jij hier wat over melden? Misschien kunnen we zo voorkomen dat deze discussie (en WISDM?) doodbloedt.

RB

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #75 Gepost op: 18-02-2004, 19:09:35 »
(ik blijf bij mijn standpunt dat een BN WISDM voor mij niet interessant is en ik er dus ook niet naar ga kijken)
Tja, eigen keuze, maar in mijn mening is WIDM zo'n goed concept dat ik het reden genoeg vind om toch te kijken, ook al walg je van al die BN-ers.
In ieder geval hoop ik dat WIDM nu eindelijk eens doorbreekt en dat mensen weten waar ik het over praat als ik het over WIDM heb. Ik hoop dat, door middel van bushokjesposters en flyers en reclames op het commerciële net, IEDEREEN weet van WIDM!
Verder wil ik zo veel mogelijk goede en uitgewerkte opdrachten zien. Sommige opdrachten komen over alsof de makers maar wat geïmproviseerd hebben en dat vind ik jammer.
Dan het land: goed afwisselende klimaten en landschappen en een heel andere cultuur!
Ik blijf erbij dat een molserie met doorgewinterde molfans het toppunt zou zijn, maar dat zit er helaas niet in ;)

Gr,
D*
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #76 Gepost op: 19-02-2004, 15:02:09 »
Hmm ik verveelde me een beetje en ben al m'n molsites die in m'n favorieten stonden nog eens afgegaan. En zag dat er hier gisteren nog gepost was. Jeuhj een actief topic in het molforum!  ::ok::

Ik ben in ieder geval ook van het idee dat het maar niks is met Bn'ers, maar goed, op voorhand al iets afkraken is altijd makkelijk gedaan natuurlijk. Het zou eventueel misschien nog wel interessant kunnen worden. Heb ergens gelezen dat het met Fort Boyard ook ging. Ja oké maar daar gingen ze ervoor om samen te winnen. Nu is het ieder voor zich wat uitzoeken.
Kies in ieder geval mensen die het serieus opnemen. Zo weinig mogelijk komieken. De Mol moet spannend zijn, niet constant lachwekkend.
Vermijd in ieder geval zeker om de Celebrity Mole van USA op te gaan.
Celebrity Mole: Hawaï bijvoorbeeld. Je kan er hier nog clips van bekijken: http://abc.go.com/primetime/mole/index.html
Met opdrachten als:
-Met Hawaï-shirtjes aan, schapen vangen die een vlag op hun rug hebben met een speelkaart op (harten 6 enzo). Iedereen loopt gillend en lachend rond. Een circus. Geen spanning.

-Met een bordje en een servet over warme stenen lopen om een gegrilde kip te halen... Ook meer lachen dan iets anders. Hoewel dit wel leuker lachen was omdat zij gewoon leuk is. ALS je een komiek kiest, kies dan een goeie. En maar eentje.

-Een muis loslaten, die vervolgens naar een vakje loopt waar een blokje kaas in zit. Op elk vakje ligt een hete peper. De kandidaat moet de peper van het vakje waar de muis heengelopen is, opeten. Brainless challenge.

-Een vlot bouwen om naar een boei te gaan in het midden van een zee. Leuke opdracht in NL Mol 2. Niet in USA, waar één van de kandi's niet mee mag doen. Die moet fruitsapjes persen voor de anderen... en om de opdracht op voorhand al dom en lachwekkend te maken, ligt er bij het materiaal dat ze moeten gebruiken om het vlot te bouwen een opblaaspop... Big nono

-Mannen die in een hula-rokje een dom dansje moeten doen terwijl de vrouwen proberen te surfen. Wat ook weer tot één groot dom spektakel uitdraait.

In Amerika vinden dat soort mindnumbingly actie wel leuk, want het kreeg meer kijkcijfers dan De Mol met onbekende mensen en dus zijn nu bezig aan een tweede deel. Ik heb al op andere fora gelezen dat de echte molfans hier absoluut niet blij mee zijn. De hele spirit van het programma is weg met mensen die het lachwekkend maken, die lachen tijdens de executie en voor wie het geen zier uitmaakt of ze er nu uitliggen of niet.

Dus aub, het mag van mij best met BN'ers zijn, zolang de echte geest van het spel nog blijft bestaan. Zolang het hele format zichzelf niet belachelijk maakt. Zolang het dus spannend blijft.

En zeker geen 2 mollen enzo. Dat vernielt toch heel de spirit? Iedereen was er al zo op tegen toen mensen met dat idee kwamen tijdens België Mol 3.

Als er dan al een regel aangepast moet worden, zou ik gaan voor het volgende:
Geef een minpunt op de vragenlijst aan de persoon die door de afvaller verdacht werd.
Stel: Louis stemt op Patricia. Louis valt af. Patricia krijgt dan op haar volgende vragenlijst een minpunt.
Op deze manier kan je tegengaan dat iedereen opzettelijk verdacht loopt te doen. Vooral bij BN'ers, want die maakt het waarschijnlijk veelal toch niet uit of ze nu een opdracht winnen of niet.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #77 Gepost op: 20-02-2004, 10:44:46 »
Oh en ik heb net ook eens de site van De Mol in Italië bekeken. (www.latalpa.rai.it)
Blijkbaar ook met bekenden (ook al ken ik er niemand van, maar zijn acteurs, modellen, wielerkampioen,...)
En je kon er videoclips bekijken, dus ik ga kijken... gewoon wat mensen in een huis. Ik heb meer het gevoel dat ik naar Big Brother kijk. Je kan ook per dag foto's bekijken, dus ik denk dat de Italiaanse Mol nu gewoon gaande is. Zoals Big Brother. Dat je 's avonds kan zien wat er die dag gebeurd is. En elke week een of twee opdrachten ofzo.
Er is volgens mij zelfs iemand weggestemd! (3 waren eliminato en 1 was recluso)

Wat ik maar wil zeggen: als je het format wil veranderen, maar er aub geen Big Brother Mol van...  ::ohno::

En sorry dat ik zeur, maar hey er werd om meningen en ideeën gevraagd. Ik geef ideeën over wat zeker niet te doen! ;)

Offline TBM

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Yeah baby!!
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #78 Gepost op: 21-02-2004, 22:12:11 »
jammer dat sylvia millencam dood is. . . die had ik namelijk op één gezet in mijn lijst! maar met bertje vis ben ik ook heel tevreden. . .
The race is long, and in the end, it's only with yourself.  © Bazz Luhrmann - Sunscreen

Offline Thom

  • Forumlid
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #79 Gepost op: 24-02-2004, 20:50:52 »
Thom,
je kijkt nu vooral naar BN-ers als de commerciele soapies. Het begrip strekt nog veel verder, de politiek, schrijvers, muzikanten etc. en ik denk dat er (ook) in die groepen gekeken moet worden, wat sowieso een oplossing is voor het ons-kent-ons probleem.

Klopt, maar jij stelt nu dus voor om onbekende bekende Nederlanders te nemen?

Ik heb er best over nagedacht, maar ik krijg gewoon niet de "klik" dat BN'ers iets toe zouden kunnen voegen aan WIDM. Het is denk ik nu voor mij een kwestie van afwachten wat ze ervan maken. Mocht ik het dan toch niet leuk vinden dan kan ik altijd nog wat anders gaan doen natuurlijk.