Auteur Topic: WIDM 2006 in Argentinië  (gelezen 13319 keer)

Offline JanJan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Reality is verslavend!
WIDM 2006 in Argentinië
« Gepost op: 21-03-2005, 19:23:04 »
De volgende serie van Wie is de Mol gaat zich afspelen in Argentinië, Latijns Amerika!!! Het land van Maxima en de tango.

ARGENTINIE
Argentinië (Spaans: República Argentina) is een republiek in het zuiden van Zuid-Amerika. De totale oppervlakte van het land bedraagt 2.766.889 km2, en daarmee is Argentinië na Brazilië het grootste land van Zuid-Amerika en grofweg 65 keer zo groot als Nederland.
Argentinië grenst in het oosten aan Brazilië (1224 km) en Uruguay (579 km), in het noordoosten aan Paraguay (1880 km), in het noorden aan Bolivia (832 km), en in het westen aan Chili (5150 km). In het oosten en zuidoosten grenst Argentinië aan de Atlantische Oceaan (4989 km). In het uiterste zuiden wordt Argentinië begrenst door het Beagle-kanaal. Het Andesgebergte vormt in het westen de natuurlijke grens met Chili. Het land is verder ruim 3500 kilometer lang en maximaal 1400 kilometer breed.
Buiten het continentale gebied bezit Argentinië geen territoria, maar doet wel aanspraken gelden op de Falklandeilanden (Islas Malvinas), Zuid-Georgië, de Zuid-Orkneyeilanden (Orkadas del Sud), alsmede op een sector van het Antarctisch continent, in totaal ca. 1,23 miljoen km2. Bovendien meent het recht te hebben op het voor de oostkust liggende continentaal plat, Mar Argentino.

Na de Amazonerivier in Brazilië is de Parañarivier, die bij Iguazú het land binnenkomt, de langste rivier van Zuid-Amerika met een totale lengte van 4500 kilometer, waarvan 1800 km door Argentinië.

Bevolking
Circa 80% van de bevolking is van Spaanse of Italiaanse origine. Om deze reden is de culturele oriëntatie van de meeste Argentijnen voor een aanzienlijk deel op Europa gericht.

Taal
Spaans

Klimaat
Argentinië heeft een rijk geschakeerd klimaat met een subtropisch noorden terwijl het zuiden vrijwel aan het poolgebied grenst.

Landschap
Argentinië kan, landschappelijk gezien, verdeeld worden in vier regio’s: Het noordwesten met het Andesgebergte en het Altiplano. De Aconcagua is met zijn 6960 meter de hoogste berg van de Andes en van het hele westelijk halfrond (het laagste punt van Argentinië is Salinas Chicas op het schiereiland Valdes, -40 meter). Andere hoge toppen zijn de Cerro Bonete (6872 m) en de vulkaan Llullaillaco (6723 m) en verder nog tientallen bergen boven de 6000 meter.
De Andes kent ook grote gletsjers, waaronder de Perito Moreno die zich elk jaar vele centimeters verplaatst, en verder enorme valleien en tientallen zoutmeren.
Het Altiplano gaat langzaam over in de pre-Cordillera, en bergketen met grote ravijnen. Iets meer naar het westen ligt het El Chaco-gebied met eindeloze savannes bedekt met ondoordringbaar struikgewas.

Meer info over Argentinië kun je vinden op www.argentinie.pagina.nl
« Laatst bewerkt op: 21-03-2005, 19:31:33 door broekmol »
JJF

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: WIDM 2006 in Argentinië
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2005, 19:30:00 »

Offline Kiekske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 3 x 3 is dus toch geen 9...
Re: WIDM 2006 in Argentinië
« Reactie #2 Gepost op: 21-03-2005, 19:31:06 »
Ik hoorde 't net, ja. Lekker dicht bij mij, want ik zit dan in de VS  ::rofl:: ::tandpastasmiley::
"School is 'n ongewenste onderbreking van het weekend." - Kagchi!

Offline garibaldi

  • Forumlid
Re: WIDM 2006 in Argentinië
« Reactie #3 Gepost op: 21-03-2005, 19:37:42 »
ik snap niet dat ze het nu al zeggen, eerst mochten de deelnemers het zelfs niet weten. Jammer dat het geen Scandivanië is geworden. Blijkbaar hebben ze door succes weer een big ass budget  ;D

Offline Jörgen Mol Fan

  • Forumlid
  • Dan doen ze het maar zonder MOL!
Re: WIDM 2006 in Argentinië
« Reactie #4 Gepost op: 21-03-2005, 19:42:17 »
Argentinië inderdaad (MM, bedabnkt dat je t wilde zeggen bij RTL Boulevard),
Lijkt me een erg interessant land, hopelijk wordt het bdget wat hoger (ok meer prijzengeld), dan kan de serie niet meer stuk!
Dit ook doordat Angela waarschijnlijk (nog niet zeker) de presentatrice zal worden, weten we in ieder geval dat die d**s van een Tooske niet zal gaan presenteren (erg jammer...)

Heb nu al zin in de nieuwe serie!

Offline garibaldi

  • Forumlid
Re: WIDM 2006 in Argentinië
« Reactie #5 Gepost op: 21-03-2005, 20:00:34 »
kan iemand dit niet even wat centraler zetten niet alleen in dit deel van forum, tis best BIG news namelijk  ::vergroot::

Offline JanJan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Reality is verslavend!
Re: WIDM 2006 in Argentinië
« Reactie #6 Gepost op: 22-03-2005, 12:56:19 »
Er staat al het een en ander te lezen op het hoofdforum over WIDM 2006 in Argentinië. Onder andere in 'Marc-Marie en Angela in RTL Boulevard'. Dus er wordt al over gesproken!...
JJF

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: WIDM 2006 in Argentinië
« Reactie #7 Gepost op: 22-03-2005, 21:42:50 »
A
Dit ook doordat Angela waarschijnlijk (nog niet zeker) de presentatrice zal worden, weten we in ieder geval dat die d**s van een Tooske niet zal gaan presenteren (erg jammer...)
Moet ik daar wat achter zoeken? :P
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2006 in Argentinië
« Reactie #8 Gepost op: 23-03-2005, 13:19:01 »
Hmm nu zie ik daar Uruguay ook op die kaart staan... Of op z'n Homer Simpson's 'U.R.gay'

Als er een homo in de volgende reeks zit, weet ik al wie De Mol is!  8)

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2006 in Argentinië
« Reactie #9 Gepost op: 23-03-2005, 14:09:03 »
Volgens mij is het speculeren nu al een stuk makkelijker, over wie in serie 6 komt. Want lang niet alle BN'rs spreken Spaans. En dat lijkt me wel handig.
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: WIDM 2006 in Argentinië
« Reactie #10 Gepost op: 23-03-2005, 15:08:26 »
Hmm nu zie ik daar Uruguay ook op die kaart staan... Of op z'n Homer Simpson's 'U.R.gay'

Als er een homo in de volgende reeks zit, weet ik al wie De Mol is!  8)
Tina is de volgende Mol.
Haar famlienaam, "Argent", betekent "zilver".
... Argent, Tina  ::)
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2006 in Argentinië
« Reactie #11 Gepost op: 23-03-2005, 18:42:37 »
Volgens mij is het speculeren nu al een stuk makkelijker, over wie in serie 6 komt. Want lang niet alle BN'rs spreken Spaans. En dat lijkt me wel handig.

Maar daar letten ze toch niet op met het kiezen van kandidaten? Denk ik.

@ Gotcha, maar is Tina wel een Bekende Nederlander?  :P

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2006 in Argentinië
« Reactie #12 Gepost op: 23-03-2005, 20:06:34 »
Tina is de volgende Mol.
Haar famlienaam, "Argent", betekent "zilver".
... Argent, Tina  ::)
Maar zilver is de 2e plaats toch... dus dat zou de finale-verliezer moeten worden dan... :P
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: WIDM 2006 in Argentinië
« Reactie #13 Gepost op: 24-03-2005, 07:56:21 »
Maar zilver is de 2e plaats toch... dus dat zou de finale-verliezer moeten worden dan... :P
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: WIDM 2006 in Argentinië
« Reactie #14 Gepost op: 24-03-2005, 10:36:01 »
 ??? Argentinië ligt nog best wel een eind van Paaseiland, toch? ik ben niet zo topografisch aangelegd Anders mogen ze daar best de finale doen hoor  :P
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2006 in Argentinië
« Reactie #15 Gepost op: 24-03-2005, 11:47:42 »
En met Pasen uitzenden!  ::ok::

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: WIDM 2006 in Argentinië
« Reactie #16 Gepost op: 25-03-2005, 10:39:02 »
En met Pasen uitzenden!  ::ok::
... en dan gaan we de klepel weer niet weten hangen vrees ik...
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: WIDM 2006 in Argentinië
« Reactie #17 Gepost op: 10-04-2005, 19:01:00 »
Ze moeten toch zeker wel in Ushuaia gaan filmen :D ::ok::

Dé meest zuidelijke stad van de wereld.. prachtige natuur ook.. Alleen geen plek waar je in de Argentijnse winter (ie Nederlandse zomer) moet gaan filmen lijkt me ::ohno::
Toch iig wel in de veilige contreien sws ook.

(opname dus richting herfst wellicht? Miss dat ze ook geleerd hebben van de vorige keer, ie weinig kandidaten die in de zomer wegkunnen vanwege de kinderen/ zomervakantie- althans als ze daar iets aan kunnen wijzigen wua opnamedata ik neem aan van wel omdat eerdere series ook in sept / oktober opgenomen zijn)

Verder prachtig met diverse klimaatzone's , de prachtige regenwouden in het noorden, pampa's & cactussen, de prachtige watervallen van Iguazú :D :D

Meer dan genoeg te bieden lijkt me ::jaja::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2006 in Argentinië
« Reactie #18 Gepost op: 10-04-2005, 21:19:15 »
Ziet er super mooi uit Loor! Genoeg natuur om opdrachten in te doen zo te horen ook! ::ok::
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2006 in Argentinië
« Reactie #19 Gepost op: 12-04-2005, 14:34:23 »
Als we nu eens activiteiten of specialiteiten in Argentinië opzoeken?! Kunnen we al raden naar opdrachten om ons in de tussentijd bezig te houden!  ;D
(en misschien heeft de productie er ook nog wat aan als ze meelezen, haha)

*gaat op zoek*