Auteur Topic: Aflevering 10: de échte finale!  (gelezen 38062 keer)

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #80 Gepost op: 13-05-2006, 20:52:45 »
Roderick blijft mijn Mol, ik leef in denialland  ::jaja::


Och,geeft niks. Zo ben ik er nog steeds van overtuigd dat in Canada Ron de Mol was en niet Elise  ::rofl::
Ma how, zeg!

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #81 Gepost op: 13-05-2006, 20:57:45 »
Eeh voor zover ik weet moet het programma voor de kijkers wel enige amusementswaarde hebben, als het speuren naar de mol alleen voor de kandidaten bedoeld is, hoeven ze hjet heel programme ook niet meer uit te zenden...

Wat ik met slecht teken bedoel: Waarom doet de productie zo zijn best om de verdenking om de mol te leggen?? Bij een goede mol zou de productie er dmv montage ed alles aan doen om de verdenking van de echte mol te verschuiven op andere kandidaten.

Waarom heb je na aflevering 1 dan niet al de TV uitgezet? Je postte immers in je vorige post dat 't er al vanaf 't memoryspel bovenop lag.
Nou wees trots!! Ga de AVRO ff minachten voor 't maken van dit spel! Hoezee!!
Hoef je natuurlijk ook niet meer de serie te volgen, vertel me eens: Waarom heb je zo'n verschrikkelijk slechte serie eigenlijk gevolgd, het heeft toch geen amusementwaarde, of vind je 't zo lekker om elke vrijdagavond je kapot te ergeren op de bank?

Echt kom op maat, volgens mij heb je bedoeling van het spel niet echt door, ik zou nog maar eens goed nadenken voor je met je oordeel klaarstaat.


Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #82 Gepost op: 13-05-2006, 21:25:12 »
Ik dacht echt: hoe kan iemand zo dom zijn. En na aflevering 7 geloofde ik het echt. Zo fanatiek en zo dom. Hulde, want ik trapte er in. De eerste keer dat ik in de finale van mijn stoel viel. Milouschka was het zeker niet!
C'est le Fruit!

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #83 Gepost op: 13-05-2006, 21:35:59 »
Waarom heb je na aflevering 1 dan niet al de TV uitgezet? Je postte immers in je vorige post dat 't er al vanaf 't memoryspel bovenop lag.
Nou wees trots!! Ga de AVRO ff minachten voor 't maken van dit spel! Hoezee!!
Hoef je natuurlijk ook niet meer de serie te volgen, vertel me eens: Waarom heb je zo'n verschrikkelijk slechte serie eigenlijk gevolgd, het heeft toch geen amusementwaarde, of vind je 't zo lekker om elke vrijdagavond je kapot te ergeren op de bank?

Echt kom op maat, volgens mij heb je bedoeling van het spel niet echt door, ik zou nog maar eens goed nadenken voor je met je oordeel klaarstaat.


::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::ok:: ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #84 Gepost op: 13-05-2006, 22:58:39 »
Eeh voor zover ik weet moet het programma voor de kijkers wel enige amusementswaarde hebben, als het speuren naar de mol alleen voor de kandidaten bedoeld is, hoeven ze hjet heel programme ook niet meer uit te zenden...

Wat ik met slecht teken bedoel: Waarom doet de productie zo zijn best om de verdenking om de mol te leggen?? Bij een goede mol zou de productie er dmv montage ed alles aan doen om de verdenking van de echte mol te verschuiven op andere kandidaten.
Naar mijn mening moet je WIDM zien als twee dingen: Het spel en het programma.

Het spel wordt gespeeld door de kandidaten, waarvan één de mol is. De kandidaten moeten met opdrachten geld verdienen, de mol moet die opdrachten proberen te saboteren, zodat er zo min mogelijk geld wordt verdient en proberen niet verdacht te zijn voor de kandidaten. Dat heeft Milouska perfect gedaan.
Ze heeft zelf nooit geld verdient. Daarnaast heeft ze in elk geval de Amsterdam opdracht gesaboteerd door geld uit de pot te halen, en de bankbiljetten/graf/rozen-opdracht door niet aan de kandidaten te vertellen dat ze rozen mee moesten nemen (wat als spin haar taak was). Dat vindt ik goed gedaan.

Daarnaast heb je dus het programma. Daar is IMHO Milouska niet verantwoordelijk voor, maar de programmamakers. Zij moeten vooraf zodanige opdrachten bedenken dat de mol goed zijn werk kan doen en zodat zij er een mooi programma van kunnen schieten en monteren. Als ze opdrachten maken, waarbij het voor de mol lastig is om te mollen, dan zijn zij daar verantwoordelijk voor en niet de mol. Als de mol te obvious of te irritant is dan zijn zij daar verantwoordelijk voor, want zij monteren de beelden en kiezen de mol.
De programmamakers moeten er voor zorgen dat zij een leuk programma maken. (Ik vond het trouwens leuk.)

Milouska heeft het gewoon goed gedaan (IMHO).

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #85 Gepost op: 13-05-2006, 23:47:47 »
ik heb liever een subtiele mol, iemand die niet zo opvallend te werk gaat,
ook liefst een mol die goed in de groep ligt en waar je je niet aan kapot ergert (zo ga je toch maar meer opvallen)
daar ligt ook het grote verschil tussen de genialiteit van george en de soms ergerlijke milouska

maar smaken verschillen,
iedere mol zijn of haar taktiek natuurlijk
milouska's prestatie kan je schitterend noemen, want 3 weken lang iemand anders spelen, 24 op 24, dat moet niet makkelijk zijn
maar mijns inziens mag een mol zoveel mogelijk zichzelf blijven en moet ie enkel tijdens de opdrachten - liefst onopgemerkt - klooien

en na twee overduidelijke mollen, volgend jaar opnieuw een iets subtielere aub

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #86 Gepost op: 13-05-2006, 23:53:05 »
ik heb liever een subtiele mol, iemand die niet zo opvallend te werk gaat,
ook liefst een mol die goed in de groep ligt en waar je je niet aan kapot ergert (zo ga je toch maar meer opvallen)
daar ligt ook het grote verschil tussen de genialiteit van george en de soms ergerlijke milouska

maar smaken verschillen,
iedere mol zijn of haar taktiek natuurlijk
milouska's prestatie kan je schitterend noemen, want 3 weken lang iemand anders spelen, 24 op 24, dat moet niet makkelijk zijn
maar mijns inziens mag een mol zoveel mogelijk zichzelf blijven en moet ie enkel tijdens de opdrachten - liefst onopgemerkt - klooien

en na twee overduidelijke mollen, volgend jaar opnieuw een iets subtielere aub
Inderdaad ::jaja::

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #87 Gepost op: 14-05-2006, 00:40:30 »
ik heb liever een subtiele mol, iemand die niet zo opvallend te werk gaat,
ook liefst een mol die goed in de groep ligt en waar je je niet aan kapot ergert (zo ga je toch maar meer opvallen)

GEK HE DAT ZE SCHIJNBAAR ZZZZZOOOO OPVIEL IN DE GROEP DAT NIEMAND MAAR DAN OOK NIEMAND TOT DE LAATSTE AFLEVERING OP HAAR STEMDE  :P

eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #88 Gepost op: 14-05-2006, 03:49:03 »
Ik heb inderdaad veel betere mollen gezien in de loop der jaten. En vooral ook veel minder irritante mollen.
Wel een fantastische winnaar!!! ::ok::
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #89 Gepost op: 14-05-2006, 04:46:27 »
ik vond er geniaal en voor het eerst had ik het eens goed (yes!!) ik vond het erg goed gedaan zo iritant zijn en al die kandidaten maar denken dat ze zo do is!!

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #90 Gepost op: 14-05-2006, 09:51:22 »
Milouska was echt een geweldige Mol, ik had het gewoon niet door dat het gespeeld was dat ze zo dom deed.

We gingen gewoon alles geloven wat ze deed.

Alleen de hints vielen me wel tegen, heel weinig hints :(

En natuurlijk, Hoedje af voor Frédérique!  8)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #91 Gepost op: 14-05-2006, 09:54:32 »
Milouska was echt een geweldige Mol, ik had het gewoon niet door dat het gespeeld was dat ze zo dom deed.

We gingen gewoon alles geloven wat ze deed.

Alleen de hints vielen me wel tegen, heel weinig hints :(

En natuurlijk, Hoedje af voor Frédérique!  8)

ik ben het met je eens,  alleen had ik hara dan wel door :P. of nou ja ongeveer.   ik d8 telkens, ze doet het zo overdreven zodat mensen denken dat zij niet de mol kan zijn maar dan is ze juist wel de mol :P  dat soort gedachtekronkels had ik :P

Offline Columbo

  • Winnaar pool WIDM 2006
  • Forumlid
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #92 Gepost op: 14-05-2006, 10:52:29 »
 :D

En de winaar is........ COLUMBO!!!

 ::bravo:: ::jaja:: ::rofl:: ::tandpastasmiley::


Vanaf aflevering 1 de mol en de winaar goed!!!

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #93 Gepost op: 14-05-2006, 12:53:22 »
ik heb liever een subtiele mol, iemand die niet zo opvallend te werk gaat,
ook liefst een mol die goed in de groep ligt en waar je je niet aan kapot ergert (zo ga je toch maar meer opvallen)

GEK HE DAT ZE SCHIJNBAAR ZZZZZOOOO OPVIEL IN DE GROEP DAT NIEMAND MAAR DAN OOK NIEMAND TOT DE LAATSTE AFLEVERING OP HAAR STEMDE  :P


de kandidaten =/= de kijkers

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #94 Gepost op: 14-05-2006, 13:12:44 »
Ik heb heel lang geroepen dat ik het echt verschrikkelijk zou vinden als Milous de mol zou zijn geweest, en eigenlijk vond ik dit aan het begin van Aflevering 10 nog steeds. Hoewel ze het irritantje geweldig heeft gespeeld (hulde daarvoor, echt heel goed en geloofwaardig en zo), vond ik dat de molacties zelf er wel heel dik bovenop lagen. Dan heb ik toch liever een mol waarvan je het nooit verwacht zou hebben, in plaats van een mol waarvan het té obvious is.
Ik moet wel zeggen dat ik achteraf Milouska stukken beter vond dan Yvon en dat ik in de laatste aflevering toch wel respect voor haar heb gekregen hoor. Zeker het feit dat alle kandidaten in haar rol waren getrapt vond ik erg knap (je zou eerder zeggen dat de kandidaten er niet in zouden trappen en de kijkers wel, maar het was eerder andersom... ofzo). Kortom: best goede mol, maar niet mijn stijl.

En al met al een geweldige serie met weer te weinig hints! Wanneer leren ze het nou eens?
Take a glorious bite out of the whole world

Offline sparkmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ok, at this point, you're abusing sarcasm....
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #95 Gepost op: 14-05-2006, 13:55:55 »
Wat een negativiteit over Milouska d'r tactiek!
Ik vind het fijn dat de Mol ieder jaar een andere tactiek heeft, Milouska d'r tactiek om irritant gevonden te worden en daarmee zo duidelijk de mol te zijn dat niemand haar verdenkt is hiervoor nog door geen enkele mol gedaan. En het feit dat niemand haar verdenkt betekent dat haar tactiek als geen ander werkte! Er is immers nog nooit een seizoen geweest waarin helemaal NIEMAND dacht dat de mol, de mol was.

Ik heb erg genoten van dit spel, en moet zeggen dat ik niet in Milouska d'r valletje ben getrapt (vanaf het eerste moment al niet). Maar dat maakte het ook weer leuk om elke week te kijken hoe zij de hele boel op stelten zette en er mee weg kwam! Ik heb erg van de serie genoten en kan weer niet wachten op de volgende serie :)

Captain, can I have money for a slinky dress?

Offline Philemon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #96 Gepost op: 14-05-2006, 14:25:12 »
Goh, wat was Milouska een FANTASTISCHE mol  ::)
Had tijdens afl. 1 helemaal niet in de gaten dat ze molactiviteiten ten toon spreidde  ::pinokkio::
Met de souplesse van een panter en de slimheid van een vos sprong ze door de afleveringen heen, een spoor van destructie achter zich latend.
zó subtiel, doortastend en intelligent  :-X
De tactiek om irritant gevonden te worden is geniaal (of is ze eigenlijk gewoon altijd zo?) maar dat denk ik toch niet  >:D
Ik heb een tip voor meneer Jongstra: neem Milous voor de volgende molserie weer als mol, want dat zou ik wéér niet doorhebben  :P ::kots::

Ik ben toch lekker blijven kijken naar de hele serie tot aan de laatste aflevering, om de gifbeker helemaal leeg te drinken  ::zweep::

Kan bijna niet wachten tot maandag de muzikale hints worden uitgelegd, dan komen we er eindelijk achter wie daar dan de mol is!  ;D
Wat zal het spannend worden, want je weet het nooit bij de mol; niets is wat het lijkt  ::hypocriet::  misschien heeft Milous daar ook nog wel een geniale mollenstreek uitgehaald  ::oink::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #97 Gepost op: 14-05-2006, 14:26:42 »
Ik kan niet anders zeggen dan dat Milouska een supermol is! Alle kandidaten om de tuin geleid en geen euro verdiend. Met een gewaagde tactiek. Geweldig!
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #98 Gepost op: 14-05-2006, 16:44:20 »
Aan alle Milouska-critici:
IMHO was Milouska gewoon zo'n goede mol dat de productie wel extra aanwijzingen (kapel, zoutvlakte) moest geven, anders (wat ook niet geweldig is voor het programma)was niemand erachter gekomen!
trouwens cad, meen je dat verhaal nou serieus? Ik dacht het ligt er zo dik bovenop, dat bedoelt ze vast ironisch!
Tell me what your telescope says

Offline ik ben het!

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Het leven is te kort om niet te genieten!
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #99 Gepost op: 14-05-2006, 17:25:37 »
Ach ja, ik blijf gewoon ontzag houden voor Milouska. Heel knap gespeeld, dapper om jezelf zo neer te durven zetten! Alleen heb ík vanaf het begin gedacht dat ze nooit zo dom kon zijn als ze zich voordeed. Maar zoals eerder al is gezegd, dat is van een afstand waarschijnlijk makkelijker dan wanneer je dag in dag uit met iemand samen bent. Bovendien zit er bij ons steeds een week tussen, bij hen ging het achter elkaar door! Wel een verschil hoor!
Maar als er zo weinig mensen op je stemmen, dan ben je gewoon goed! ::ok::