Auteur Topic: Introfilmpjes  (gelezen 8001 keer)

Offline Agmahibo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Introfilmpjes
« Gepost op: 26-03-2006, 17:59:44 »
Op de site http://www.widm-afkick-fansite.tk heb ik het volgende overzicht van de introfilmpjes gevonden:

Chris Tates - Acteur
Gekleed in grijze kleding met een grijze muts, rijdt paard en spreekt in een walkie-talkie (aflevering 2).

Frédérique Huydts - Actrice
Draagt grijze kleding en een pet, rijdt op een fiets (aflevering ?).

Geert Hoes - Acteur
Draagt grijze kleding en en zwart-witte muts, zit in een bus en houdt jokers omhoog (aflevering 1).

Liz Snoijink - Actrice/Zakenvrouw
Draagt witte kleding, danst de tango (aflevering 1 of 2).

Mary-Lou van Stenis - Actrice
Draagt een rode jas, staat in een ondergronds metrostation in Buenos Aires (aflevering ?).

Milouska Meulens - Journalist/Presentatrice
In zwart-witte kleding, kijkt op een kaart van het centrum van Buenos Aires en belt vervolgens (aflevering ?).

Peggy Vrijens - Actrice
Met zwarte kleding en een camerahelm, loopt ergens binnen een hoek om langs een hek (aflevering ?).

Richard Groenendijk - Cabaretier
Hij draagt een groene helm en zijn rode jas, hij is aan het abseilen (aflevering 3).

Roderick Veelo - Journalist/Presentator
Draagt een zwart T-shirt, staat te wachten en zwaait met zijn hand (aflevering ?).

Toine van Peperstraten - Presentator
Draagt donkere kleding met een rood zwemvest, is aan het roeien op een meer (uit aflevering 2).


Wat me opvalt is dat over Geert een filmpje is van de 1e aflevering, hij gaat er in de eerste aflevering uit. Over Chris is het een filmpje uit de 2e aflevering, Chris gaat er in de 2e aflevering uit. En het introfilmpje van Richard is in de 3e aflevering, hij gaat er in de 3e aflevering uit. Ik ben benieuwd of dit patroon aanhoudt.

De dubbele aflevering-filmpjes zijn dus Toine, namelijk in de roeiboot, en Liz, namelijk in een wit shirt, de tango dansend. Volgens deze theorie moeten deze twee dus sowieso in de finale zitten.

Verder vond ik het opvallend dat Milouska in de 1e aflevering als eerste de vragenlijst invult en in de 2e aflevering als 2e. De 3e aflevering heb ik nog niet gezien, en ik kan hem nu niet openen van de wieisdemol.nl site, helaas. Maar vult ze hier als 3e de vragenlijst in? Ook een erg typisch patroon!


Topictitel algemener gemaakt - Han13
« Laatst bewerkt op: 27-03-2006, 19:59:27 door Han13 »
All you need is love

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Introfilmpjes - een nieuwe theorie
« Reactie #1 Gepost op: 26-03-2006, 18:07:13 »
Op de site http://www.widm-afkick-fansite.tk heb ik het volgende overzicht van de introfilmpjes gevonden:

Chris Tates - Acteur
Gekleed in grijze kleding met een grijze muts, rijdt paard en spreekt in een walkie-talkie (aflevering 2).

Frédérique Huydts - Actrice
Draagt grijze kleding en een pet, rijdt op een fiets (aflevering ?).

Geert Hoes - Acteur
Draagt grijze kleding en en zwart-witte muts, zit in een bus en houdt jokers omhoog (aflevering 1).

Liz Snoijink - Actrice/Zakenvrouw
Draagt witte kleding, danst de tango (aflevering 1 of 2).

Mary-Lou van Stenis - Actrice
Draagt een rode jas, staat in een ondergronds metrostation in Buenos Aires (aflevering ?).

Milouska Meulens - Journalist/Presentatrice
In zwart-witte kleding, kijkt op een kaart van het centrum van Buenos Aires en belt vervolgens (aflevering ?).

Peggy Vrijens - Actrice
Met zwarte kleding en een camerahelm, loopt ergens binnen een hoek om langs een hek (aflevering ?).

Richard Groenendijk - Cabaretier
Hij draagt een groene helm en zijn rode jas, hij is aan het abseilen (aflevering 3).

Roderick Veelo - Journalist/Presentator
Draagt een zwart T-shirt, staat te wachten en zwaait met zijn hand (aflevering ?).

Toine van Peperstraten - Presentator
Draagt donkere kleding met een rood zwemvest, is aan het roeien op een meer (uit aflevering 2).


Wat me opvalt is dat over Geert een filmpje is van de 1e aflevering, hij gaat er in de eerste aflevering uit. Over Chris is het een filmpje uit de 2e aflevering, Chris gaat er in de 2e aflevering uit. En het introfilmpje van Richard is in de 3e aflevering, hij gaat er in de 3e aflevering uit. Ik ben benieuwd of dit patroon aanhoudt.

De dubbele aflevering-filmpjes zijn dus Toine, namelijk in de roeiboot, en Liz, namelijk in een wit shirt, de tango dansend. Volgens deze theorie moeten deze twee dus sowieso in de finale zitten.

Verder vond ik het opvallend dat Milouska in de 1e aflevering als eerste de vragenlijst invult en in de 2e aflevering als 2e. De 3e aflevering heb ik nog niet gezien, en ik kan hem nu niet openen van de wieisdemol.nl site, helaas. Maar vult ze hier als 3e de vragenlijst in? Ook een erg typisch patroon!

ik denk dat deze theorie niet vol te houden is. Dat de filmpjes van de eerste afvallers uit de eerste afleveringen moest komen lijkt me logisch omdat ze ook als eerste af gingen vallen.
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Introfilmpjes - een nieuwe theorie
« Reactie #2 Gepost op: 26-03-2006, 18:07:56 »
Milouska vult de test in Aflevering 3 als eerste in. ;)

Peggy Vrijens - Actrice
Met zwarte kleding en een camerahelm, loopt ergens binnen een hoek om langs een hek (aflevering 4).

Peggy, Toine of Liz kan volgende week afvallen. ;)
🜃

Offline Agmahibo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Introfilmpjes - een nieuwe theorie
« Reactie #3 Gepost op: 26-03-2006, 18:15:13 »
Ik denk dat Peggy volgende week dan eruit gaat.

Tuurlijk is het logisch dat er bij Geert een introfilmpje is van de eerste aflevering is, maar voor Chris en Richard was het al minder logisch hoor! We zullen zien ;)
All you need is love

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Introfilmpjes - een nieuwe theorie
« Reactie #4 Gepost op: 26-03-2006, 18:17:35 »
Ik denk dat Peggy volgende week dan eruit gaat.

Tuurlijk is het logisch dat er bij Geert een introfilmpje is van de eerste aflevering is, maar voor Chris en Richard was het al minder logisch hoor! We zullen zien ;)
Van Chris wel. Omdat in de eerste aflevering nooit bijster veel gebeurd, is de kans redelijk groot dat ze zijn fragmentje uit aflevering 2 halen

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Introfilmpjes - een nieuwe theorie
« Reactie #5 Gepost op: 26-03-2006, 22:26:40 »
Op de site http://www.widm-afkick-fansite.tk heb ik het volgende overzicht van de introfilmpjes gevonden:

Chris Tates - Acteur
Gekleed in grijze kleding met een grijze muts, rijdt paard en spreekt in een walkie-talkie (aflevering 2).

Frédérique Huydts - Actrice
Draagt grijze kleding en een pet, rijdt op een fiets (aflevering ?).

...

En dat heeft die site weer letterlijk overgenomen uit deze post van mij op WIDM.com... >:(

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Introfilmpjes - een nieuwe theorie
« Reactie #6 Gepost op: 27-03-2006, 10:14:47 »
Ja, bronvermelding komt in hun vocabulaire niet voor.
The British are not impressed.

Offline Ninka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Re: Introfilmpjes - een nieuwe theorie
« Reactie #7 Gepost op: 27-03-2006, 11:19:18 »
Ik denk dat de trailer-monteurs vooral naar mooie, bruikbare (ivm het aparte beeld: groenig met een lijn om het hoofd)en herkenbare/kenmerkende shots van de kandidaten zoekt. En van een paar kandidaten die ver zijn gekomen hebben ze een ruimere keus dan van die die de eerste 3/4 afleveringen zijn afgevallen. ::vergroot::
Mollen in Japan...

Online Joff

  • Forumlid
Re: Introfilmpjes - een nieuwe theorie
« Reactie #8 Gepost op: 27-03-2006, 11:28:31 »
een kleine opmerking die ik wil maken is de volgende: van welke kandidaten zijn de exacte filmpjes in de uitzending verschenen? ik heb bijv. het filmpje van chris, en richard bijna zeker niet gezien in de uitzending. van het filmpjes van geert en toine ben ik niet zeker maar mogelijkerwijs níet. van liz ben ik heel zeker van wel.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Introfilmpjes - een nieuwe theorie
« Reactie #9 Gepost op: 27-03-2006, 11:56:35 »
een kleine opmerking die ik wil maken is de volgende: van welke kandidaten zijn de exacte filmpjes in de uitzending verschenen? ik heb bijv. het filmpje van chris, en richard bijna zeker niet gezien in de uitzending. van het filmpjes van geert en toine ben ik niet zeker maar mogelijkerwijs níet. van liz ben ik heel zeker van wel.

Filmpje van Chris en Richard niet gezien in aflevering 2 en 3?  ::oink::

Dat meen je niet! Alsjeblieft Joff, bekijk die afleveringen nog eens. Want als er wel twee intro stukjes worden getoond in beide afleveringen dan zijn het die van Chris en Richard wel. Wacht maar, ik heb de afleveringen dankzij Postman digitaal op de pc nu nog enkel die sneak previews en dan kan ik een vergelijkingsfilmpje maken. ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Introfilmpjes
« Reactie #10 Gepost op: 27-03-2006, 20:02:44 »
Ik heb effe de titel van dit topic 'n beetje aangepast, zodat dit topic gebruikt kan worden voor alle mogelijk hints die uit de introfilmpjes te halen zijn. Dus niet alleen de afvallersvolgorde, maar wellicht ook andere zaken. Zoals in WIDM2 bv bij Nico als enige 't filmpje steeds 'n klein beetje veranderde en in WIDM3 de finalisten eruit konden worden gehaald doordat die te zien waren in 'n opdracht die ze samen met 'n andere finalist uitvoerden. Dus kortom: hierin kun je alles wat je maar kan verzinnen kwijt over de introfilmpjes.  :)

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Introfilmpjes
« Reactie #11 Gepost op: 27-03-2006, 20:31:52 »
Wat mij vooral opviel aan de introductiefilpmjes is dat iedereen zich verplaatst... of dat nou te paard, per bus, fiets, metro, auto, boot, dansend, rennend of abseilend is. Iedereen gaat van a naar b, behalve Roderick: hij staat stil.

Is Roderick dan toch de mol?? ::vergroot::

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Introfilmpjes
« Reactie #12 Gepost op: 27-03-2006, 20:35:03 »
Mary-Lou staat ook stil... weliswaar op een metrostation, maar ze staat wél stil.
Als je aanneemt dat zij daarna in de metro stapt en zich dus verplaatst, kun je ook aanemen dat Roderick gaat lopen en zich dus ook verplaatst.

Offline Jeweetwel

  • Forumlid
Re: Introfilmpjes
« Reactie #13 Gepost op: 13-04-2006, 16:12:35 »
Ik heb dit gisteren al in een ander topic gepost, maar ik ben er steeds meer van overtuigd dat dit een echte hint is:
Fré zit in haar introfilmpje lachend op een fiets, oftewel een vélo. Zou dit niet kunnen betekenen dat ze op de goede mol zit (Veelo) en dus gaat winnen?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Introfilmpjes
« Reactie #14 Gepost op: 13-04-2006, 16:45:53 »
Ik heb dit gisteren al in een ander topic gepost, maar ik ben er steeds meer van overtuigd dat dit een echte hint is:
Fré zit in haar introfilmpje lachend op een fiets, oftewel een vélo. Zou dit niet kunnen betekenen dat ze op de goede mol zit (Veelo) en dus gaat winnen?
Vélo is Frans, dat lijkt me een beetje te willekeurig om een hint te zijn voor een serie in Argentinië.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Introfilmpjes
« Reactie #15 Gepost op: 13-04-2006, 16:51:16 »
Ik heb dit gisteren al in een ander topic gepost, maar ik ben er steeds meer van overtuigd dat dit een echte hint is:
Fré zit in haar introfilmpje lachend op een fiets, oftewel een vélo. Zou dit niet kunnen betekenen dat ze op de goede mol zit (Veelo) en dus gaat winnen?
Mooi bedacht, maar wel vergezocht hoor!

Offline Enigma

  • Forumlid
Hint introfilmpjes
« Reactie #16 Gepost op: 23-04-2006, 14:30:35 »
Hallo Allemaal,

Ik denk dat ik de hint in de Introfilmpjes van dit jaar heb ontdekt: ::vergroot::

In de introfilmpjes wordt elke kandidaat tijdens de uitvoering van een zekere activiteit getoond.
In onderstaand overzicht is te zien in welke afleveringen de activiteiten uit de intro's te zien waren.

Naam            Activiteit              Aflevering      Afgevallen in
---------------------------------------------------------------------
Chris           Amsterdam               2               2
Frederique      Fietsen                 8               
Geert           Bus met jokers          1               1
Liz             Dansen                  1/2/3           5
Mary-Lou        Metro                   4               4
Mylouska        Bus Bellend met kaart   5               
Peggy           Fabriek                 4               
Richard         Abseilen                3               3/6
Roderik         In park                 7               
Toine           In boot                 2               7

Bij Geert en Liz is dat van beiden in afl.1.
Bij Chris en Toine is dat van beiden in afl. 2.
De activiteit van Richard is te zien in aflevering 3, maar het dansen van Liz was ook te zien in aflevering 3! (toen moest ze immers 'afdansen')
De filmpjes van Peggy en Mary-Lou komen uit afl. 4.
Dit zijn dus allemaal dubbele verwijzingen.

Alleen van Mylouska, Toine en Frederique zijn de filmpjes "uniek",
dwz er is geen andere kandidaat waarvan het filmpje uit de zelfde aflevering komt. :o
Bovendien verwijzen hun filmpjes ook nog eens naar de afleveringen met de hoogste nummers.

Mylouska:       Afl. 5
Roderik:        Afl. 7
Frederique:     Afl. 8

Op grond van deze volgorde trek ik de de conclusie dat dit trio de finale haalt.
De nummers van de afleveringen van de filmpjes geven dan aan wie de verliezer, winnaar en mol is.
Verliezer: Mylouska ( 5 )
Winnaar: Roderick ( 7 )
Mol: Frederique ( 8 )
(de mol valt immers nooit af en heeft dus het hoogste nummer!)

Je zou het ook nog anders kunnen interpreteren, nl. dat de winnaar het hoogste nummer heeft. De winnaar ontmaskert immers de mol, en dus is de mol de laatste afvaller.
Volgens deze redenering zou Roderick de mol zijn, en Fred de winnaar.
Persoonlijk geloof ik daar niet in, omdat ik niet geloof dat de mol twee afleveringen lang buiten de groep opereert. Ik ga dus voor Frederique als mol.

Hoe dan ook: als deze theorie klopt, dan zou Peggy de volgende en tevens laatste afvaller moeten zijn... ::zwaai::
Ik ben benieuwd!

Wat denken jullie ervan? ::ok::

Groetjes,
Robin
Everything you know is wrong!

Offline Sjarrel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Richard is de Mol. 8) (maar eigenlijk Frédérique)
Re: Hint introfilmpjes
« Reactie #17 Gepost op: 23-04-2006, 18:29:38 »
Ik weet niet of het klopt, maar ik hóóp het wel..  ;D Haha!
Ik maak voor ik m'n wekkertje zet, en geeuwend op m'n slaapbankje rol, eerst een ommetje, een ommetje met m'n Mol.

Offline juudith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hint introfilmpjes
« Reactie #18 Gepost op: 23-04-2006, 18:32:33 »
Zeer goed gevonden! ::ok::

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Introfilmpjes
« Reactie #19 Gepost op: 23-04-2006, 22:15:05 »
Ik heb meerdere keren gehoord dat de introfilmpjes van de kandidaten niet terugkomen in de afleveringen. Guess again! Ik heb het stukje van Liz duidelijk gezien: aflevering 2 op 9.28. Ik heb ook maar wat screenshots gemaakt




Het stukje van Liz komt dus in aflevering 2 voor en niet in 3 dus helaas je theorie klopt niet, Robin, maar goed gevonden! Bovendien zou ik zeggen dat degene met 8 de winnaar is, 7 (net iets minder) de verliezer en de 5 de mol (iets geïsoleerd).
« Laatst bewerkt op: 23-04-2006, 22:19:10 door Stephan1989 »
WIDM addicted....