Auteur Topic: WIDM pool 2006  (gelezen 84346 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #120 Gepost op: 11-03-2006, 19:20:05 »
Hoe werkt de puntenverdeling eigenlijk precies? In andere jaren stond bij de spelregels een staatje met hoeveel punten je kon verdienen met goede voorspellingen in de verschillende afleveringen, maar dat heb ik voor dit jaar nog niet kunnen vinden.

Tja, vorige week was er nog wat discussie over de puntentelling, waardoor ik geen overzichtje heb gemaakt. De bedoeling is om net zoveel punten toe te kennen bij een juiste keuze als er keuzemogelijkheden zijn (de optie niemand niet mee gerekend) Ik zal het nog wel even bij de spelregels vermelden.

Volgens de spelregels verdien je met de goede Mol meer punten dan met de goede winnaar/verliezer/afvaller, maar als ik bij mijn juiste antwoorden kijk dan had ik met alle vier evenveel punten (10) kunnen verdienen? ???

De goede mol levert 2 maal zoveel punten op als een goede winaar of verliezer etc. Zo deden we het altijd. Dat is alleen niet helemaal goed gegaan zo te zien. :o Dat zal ik even aanpassen.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2006, 19:22:58 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Marloezzel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #121 Gepost op: 12-03-2006, 12:26:29 »
Kan ik nu ook al zien wat iedereen gestemd heeft voor aflevering 2? Toen ik donderdag stemde voor aflevering 1 kon ik dat namelijk zien, maar nu kan ik het niet vinden.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #122 Gepost op: 12-03-2006, 14:32:21 »
Kan ik nu ook al zien wat iedereen gestemd heeft voor aflevering 2? Toen ik donderdag stemde voor aflevering 1 kon ik dat namelijk zien, maar nu kan ik het niet vinden.

Kan me haast niet voorstellen dat je dat donderdag kon zien. Maar het is iig niet te zien. Maar het is wel een goed idee om het te laten zien. Dus zal eens kijken of ik dat voor mekaar krijg. ;)
Geniet nooit met mate...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #123 Gepost op: 12-03-2006, 14:36:30 »
Heb ik ook gezien donderdag, bij stemgedrag.
The British are not impressed.

Offline Marloezzel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #124 Gepost op: 12-03-2006, 16:35:29 »
Kan me haast niet voorstellen dat je dat donderdag kon zien. Maar het is iig niet te zien. Maar het is wel een goed idee om het te laten zien. Dus zal eens kijken of ik dat voor mekaar krijg. ;)
Jawel ik kon het echt donderdag of vrijdag zien...Weet niet meer wanneer ik 'm heb ingevuld. Ik weet nog dat er toen 93 mensen waren die 'niemand' stemden, en ik zag vandaag dat dat er uiteindelijk 140 ofzo iets zijn geworden...
Maar het is wel handig om te kunnen zien ja!

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #125 Gepost op: 12-03-2006, 16:54:59 »
Jawel ik kon het echt donderdag of vrijdag zien...Weet niet meer wanneer ik 'm heb ingevuld. Ik weet nog dat er toen 93 mensen waren die 'niemand' stemden, en ik zag vandaag dat dat er uiteindelijk 140 ofzo iets zijn geworden...
Ja, dat klopt, dat kon je zien. En dat is een bug (ik zal je de technische details besparen). ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Marloezzel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #126 Gepost op: 12-03-2006, 16:56:50 »
Ja, dat klopt, dat kon je zien. En dat is een bug (ik zal je de technische details besparen). ;)
Doe dat maar ::)

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #127 Gepost op: 12-03-2006, 17:17:39 »
ik doe ook weer een poging...  ::trots::
Keep Watching

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #128 Gepost op: 14-03-2006, 03:50:12 »
Dat is waar. Tijd zal leren of dat gebeuren zal of niet. En ik hoop van niet natuurlijk!  ;D

Hmm, wacht eens!

Ha, ik heb voor mezelf grote zekerheid niets te verliezen als het gaat om winnaar. Want die blijf ik zetten op Liz. Daarbij, Liz zit samen met Roderick (die nu mijn mol is) en die komen pas in aflevering 3 terug. Dus dat betekend voor aflevering 2 & 3 geen aftrek  ::rofl:: ;D >:D

Dat klopt niet helemaal hoor.
Inderdaad verliest/wint iedereen geen punten tm afl 2,omdat ze inderdaad in alf 3 pas terug komen als je ze niets aanklikt. Want als je dat wel doet kan je wel punten verliezen,voobeeld: Als jij tot afl 3 Roderick als mol aanwijst en hij gaat er uit in afl 3 verlies je naast afl 3 ook punten bij afl 1 & 2 omdat je hem als mol aanwijsde,zo zou ik op dit moment punten (maar wel minder) verliezen voor afl 1&2 als ik hem tot afl 2 als winaar zou aanwijzen en hij gaat er in 3 uit. Daarnaast zouden we beide ook nog punten verlies hebben voor de foute afvaller,als ik hem niet zou kiezen voor afvaller.

Dat zelfde geld net zo goed voor Liz,voorbeeld ik had bij S5 tot de aller laaste aflevering Lottie als Mol,ik verloor dus tot afl 9 punten omdat ik 9 weken op Lottie zat (ook al vind ik het wel knap dat ik haar tot afl 9 in de finalen voorspelde),als jij dus tot afl 9 op Liz blijft zitten als winaar en ze is de verliezer,verlies je voor 9 weken punten omdat je haar als verliezer had. Bij S4 verloor ik ook punten omdat ik Chandrika als winaar aanwees en ze uit eindelijk de verliezer werd.

Zou iemand misschien kunnen bevestigen of het het volgende zo´n beetje klopt over de punten indeling wat ik nu schrijf:

Die 50 punten snap ik nog wel,die moeten Geert dus goed hebben gehad als afvaller. Maar ik zie dat sommige mensen (zoals ik en Yvonisdemol bv.) 40 hebben,terwijl anderen 30,20 hebben of geen punten. 40 punten staat waarschijnlijk voor niemand en een andere dan Geert als afvaller.(want voor Niemand heb ik zelf ook voor gestemd.) Die 0 punten hebben waarschijnlijk Geert als de mol aangewezen,20 Geert als winaar en 30 staat omdat ze geert als verliezer hadden.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2006, 04:17:06 door Pierce_Brosnan »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #129 Gepost op: 14-03-2006, 13:33:14 »
40 punten heb je nu als je een mol, winnaar en verliezer hebt aangegeven die er allemaal nog inzitten.
The British are not impressed.

Offline liefe mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #130 Gepost op: 14-03-2006, 14:13:11 »
jupperdepup!

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #131 Gepost op: 14-03-2006, 23:23:47 »
(stemmen vooraf zien) Maar het is wel een goed idee om het te laten zien. Dus zal eens kijken of ik dat voor mekaar krijg.
Ik zie dat het nu werkt  ::ok:: Bedankt, ik ben hier erg blij mee!   :D ::bravo::

Ik moet wel een probleem met de pool rapporteren. Ik heb vanavond mijn stem veranderd en nu zegt het systeem dat ik een finale heb voorspeld met Richard, Richard en Richard  ??? Het lukt mij niet om dit te veranderen. Zo kan ik natuurlijk de pool nooit winnen  :P

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #132 Gepost op: 15-03-2006, 00:33:28 »
40 punten heb je nu als je een mol, winnaar en verliezer hebt aangegeven die er allemaal nog inzitten.

Jup, zoals Pierce_Brosnan al dacht klopt. Ik had bij: "Wie moet WIDM in deze aflevering verlaten?" niemand maar ik had als WIDM kijker van het allereerste uur  ::tandpastasmiley:: wel beter moeten weten  ::schaam::

Voor aflevering 1 had ik namelijk

Mol: Toine
Winnaar: Liz
Tweede: Milouska

En die zitten er allemaal nog in ja, dus... (tis nu alweer overhoop gehaald door mezelf want Toine is voor mij overduidelijk niet de mol!)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline IDM

  • Forumlid
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #133 Gepost op: 16-03-2006, 11:00:15 »
Een weekje te laat, maar dan alsnog maar even meegedaan. AL kan ik er nog geen drol van bakken ;D
Laten we jabberen.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #134 Gepost op: 16-03-2006, 14:05:09 »
Ik gekozen voor Toine als volgende afvaller

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #135 Gepost op: 16-03-2006, 15:59:51 »
Ondanks dat totdat aflevering 1 begon,Chris Tatus misschien als winaar wou aanwijzen,gok ik er op dat er 2 opdrachten gedaan worden in alf 2 en Toine een vrijstelling heef en Chris moet vetrekken. Ik hou de lijst voor de rest het zelfde als bij afl 1,ondanks het risico dat ik niet uitsluit dat Richard moet vetrekken en dat kan dan beter nu zijn.

Afvaller: Chris Tatus
Winaar: Roderick Veelo
2de (Verliezer): Frederique Huydts
Mol: Richard Groenendijk

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #136 Gepost op: 17-03-2006, 00:04:11 »


 
Zit al de hele week te broeden op de woorden van Karel.  >:D
Opeens wist ik het  ::helderziend:: Karel zei tegen Milouska na het groene scherm, dat ze nog een week mocht blijven!!!
Kan volgens mij maar 1 ding inhouden; Als Milouska een week nog mag blijven, dan mag de rest dat ook!!
Anders kan Karel dit toch niet zo stellig beweren (of heeft ie een  ::helderziend:: :P
Hij kan niet weten wie er eventueel al dan niet uit zal gaan, dus, Milouska er zeker niet uit.....niemand van de anderen eruit   
M.a.w. geen uitvaller deze week  ::vergroot:: ::) ;D
Mol moet, mol doet je goed!

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #137 Gepost op: 17-03-2006, 12:53:49 »

 
Zit al de hele week te broeden op de woorden van Karel.  >:D
Opeens wist ik het  ::helderziend:: Karel zei tegen Milouska na het groene scherm, dat ze nog een week mocht blijven!!!
Kan volgens mij maar 1 ding inhouden; Als Milouska een week nog mag blijven, dan mag de rest dat ook!!
Anders kan Karel dit toch niet zo stellig beweren (of heeft ie een  ::helderziend:: :P
Hij kan niet weten wie er eventueel al dan niet uit zal gaan, dus, Milouska er zeker niet uit.....niemand van de anderen eruit   
M.a.w. geen uitvaller deze week  ::vergroot:: ::) ;D

ik denk hij een week voor ons, de kijkers bedoelde  ;)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #138 Gepost op: 17-03-2006, 13:09:00 »
Ondanks dat totdat aflevering 1 begon,Chris Tatus misschien als winaar wou aanwijzen,gok ik er op dat er 2 opdrachten gedaan worden in alf 2 en Toine een vrijstelling heef en Chris moet vetrekken. Ik hou de lijst voor de rest het zelfde als bij afl 1,ondanks het risico dat ik niet uitsluit dat Richard moet vetrekken en dat kan dan beter nu zijn.

Afvaller: Chris Tatus
Winaar: Roderick Veelo
2de (Verliezer): Frederique Huydts
Mol: Richard Groenendijk

Ik deel Chris & Frederique met je op de zelfde plaatsen  :D

Afvaller: Chris Tatus
Winnaar: Toine van Peperstraten
Verliezer: Frederique Huydts
Mol: Roderick Veelo

Maarja, wie weet ligt Toine er vanavond wel uit. Hmpf, moet ik weer gaan schrappen in mijn opstelling  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #139 Gepost op: 17-03-2006, 13:16:39 »
En ik deel eveneens Chris met jullie op dezelfde plaats  ;), (wat ik eigenlijk niet hoop, maar ja). En als hij niet afvalt, denk ik Toine, maar ja, helaas kun je maar 1 naam invullen.

Frederique en Roderick komen ook op m'n lijstje voor, maar dan zo:
Afvaller: Chris
Winnaar: Roderick
Verliezer: Mary-Lou
Mol: Frederique