Poll

Welke zender en presentator heb je het liefst voor WIDM?

met
met
met
met
met
met
met

Auteur Topic: Welke zender/Presen(tator/tatrice) voor WIDM?  (gelezen 7637 keer)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Welke zender/Presen(tator/tatrice) voor WIDM?
« Reactie #20 Gepost op: 12-10-2005, 20:46:28 »
Vernieuwende Talpa-tv: Parels en Zwijnen bijvoorbeeld. Dan wel geen reality, maar wel duidelijk tv die niet is gemaakt als 'doelgroepbevrediger' maar als kunst. En een programma als de tv-competitie, wat ik ook echt een nieuw concept vond. Natuurlijk heeft Talpa ook dingen van een bedenkelijk niveau, maar Talpa is een zender die volgens mij veel meer durft te experimenteren, nieuwe dingen durft uit te proberen en het eens van een andere kant te bekijken, in tegenstelling tot de, in mijn ogen, saaie en statische Avro.
Daarbovenop vind ik dat het echt niet eerlijk is om dit te vergelijken met de Australische serie, het gaat daar om een andere cultuur en een andere manier van denken. Plus dat er daar geen zenderwisseling plaats vond.
 Eerlijker lijkt me om het dan te vergelijken met ER, en wonder boven wonder blijft dat, bij Talpa, gewoon een heel goed programma. Talpa heeft de stijl van het programma vrijwel letterlijk overgenomen; zowel cinematografisch als structureel. Ik vind het dus een beetje kort door de bocht om Talpa als De Grote Boeman te zien. Ik denk dat Talpa veel meer kan betekenen voor WIDM dan de Avro nog kan. Want de celebrity-serie (hoe leuk ik hem ook vond) vond ik geen 'echte' WIDM en Yvon was de minst goede mol die ik tot nu toe gezien heb. De keuze voor nog een celebrity-serie zal imho dan ook de franchise creatief de das om doen, denk ik. En dat is nog iets wat ik Avro verwijt.

Voor mij geen talpa  ::ohno::  Wat ik tot nu toe van Talpa heb gezien vind ik weinig indrukwekkend. Dat wat goed is (E.R. onder andere) hebben ze bij andere zenders weggejat, en voor de rest is het pulp. Okay, Parels en Zwijnen is wel mooi gemaakt en zeer kunstzinnig maar wel zoooooooo ontzettend traag!!! Als ze De Mol in dat tempo gaan doen hebben we 25 afleveringen nodig om te weten te komen wie de mol is.
Dat ze aan ER niks veranderd hebben ligt waarschijnlijk ook aan het feit dat het al min of meer klaar was toen talpa het jatte kocht.
Verder denk ik dat bij Talpa de kans op een BN-Mol nog veel groter is dan bij de Avro. Kijkcijfers hè....  :-\\

Voor mij eigenlijk zowiezo liever geen commerciele omroep. Ik zie de reclamebreaks en sms-spelletjes al voor me  ::) Nee, laat maar lekker bij de AVRO. Dan maar met Kareltje. Dooske hoeft van mij ook niet zo.

Hahaha.... wat een zeikerd ben ik eigenlijk  ::rofl::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you