Auteur Topic: Het Grote MFD Samen Reis Topic?  (gelezen 35071 keer)

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #80 Gepost op: 18-05-2006, 11:48:49 »
Tja, maar er staat toch nergens iets over Arnhem - Utrecht ??????


Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #81 Gepost op: 18-05-2006, 11:58:51 »
Oh wacht! Bedoel jij dit -->

Utrecht Centraal-Nijmegen
--------------------------------------------------------------------------------
Wanneer: nacht van zaterdag 20 op zondag 21 mei, na 2.00 uur

Oorzaak: ombouwwerkzaamheden station Arnhem

Gevolgen: er rijden geen treinen:
de Sneltrein van Utrecht Centraal (vertrek om 2.06 uur) naar Nijmegen rijdt niet tussen Ede-Wageningen en Nijmegen
Alternatief: maak gebruik van de bus:
maak tussen Ede-Wageningen en Nijmegen gebruik van de bus
Extra reistijd: een half uur


Ik heb er namelijk op gegegokt dat dat voorbij is `s ochtends! Want er staat bij nacht. Die dingen lopen soms wel uit, maar dat ging ik `s ochtends nakijken en dan kan ik altijd een half uur eerder weggaan...

XXX.

Edit: Ik kok niet maar ik gok  ::)
« Laatst bewerkt op: 18-05-2006, 12:01:55 door Seraphina »
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #82 Gepost op: 18-05-2006, 12:08:25 »
Ik ga het morgen wel op het station navragen  ::rofl::

Ik vind dit niet erg duidelijk. Gaat het alleen om de trein van 2.06 vanuit Utrecht?

Als ik het precies weet zet ik het hier morgen wel neer. ::zwaai::

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #83 Gepost op: 18-05-2006, 12:19:43 »
Ik fiets zo ff langs `t station in Nijmegen hiervoor hahaha. Moet toch die kant op.
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #84 Gepost op: 18-05-2006, 12:34:29 »
Er staat soms een exacte tijd bij vermeld. Meestal klopt dat wel, is mijn ervaring. Wanneer er echter een datum zonder tijd bij wordt vermeld, is de regel dat het dan voor de gehele dienstregeling van die dag geldt, en dat je dus ook op de terugweg problemen kunt krijgen. Geloof me, hier spreekt een ervaringsdeskundige. Ik was dat liever niet geweest.............. ::rofl:: ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 18-05-2006, 20:07:05 door Bodejos »

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #85 Gepost op: 18-05-2006, 15:42:32 »
Okay, ik ben `t net even wezen vragen op `t station in Nijmegen en daar werd mij verteld dat je zondag gewoon vanuit Nijmegen met de trein naar Utrecht kunt, geen busvervoer of iets dergelijks. Heb `t nog een keer extra gevraagd (kwam lekker dom over denk ik  ::rofl::) "Dus tussen Arnhem en Ede-Wageningen rijden gewoon treinen?" en `t antwoord was ja...

Nogmaals, ik hou zelf wel rekening met uitloop van de werkzaamheden van `s nachts, wat dus dan WEL vertraging op Arnhem-Utrecht kan veroorzaken, maar als dat volgens plan verloopt was er volgens de NS man niets aan de hand.

XXX.
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #86 Gepost op: 18-05-2006, 15:45:56 »
Ze moeten gewoon leren dat er op de MFD nergens werkzaamheden mogen zijn en dat er extra treinen ingezet dienen te worden.
The British are not impressed.

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #87 Gepost op: 18-05-2006, 15:49:01 »
Dat wilde ik er nog bijzeggen, maar die man keek me al zo raar aan toen ik mijn vraag even herhaalde (wel anders geformuleerd) dat ik snel weg ben gegaan  ::schaam::.

 ::tandpastasmiley::
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline xki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #88 Gepost op: 18-05-2006, 20:03:18 »
Ze moeten gewoon leren dat er op de MFD nergens werkzaamheden mogen zijn en dat er extra treinen ingezet dienen te worden.

ja dat ben ik helemaal met je eens!!

voor mensen die via Zwolle naar Amersfoort gaan, die moeten omreizen via Deventer en dan de rechtstreekse trein naar Amersfoort pakken.... de extra reistijd is in ieder geval een half uur ;)
to mole or not to mole that's the question

Offline xki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #89 Gepost op: 18-05-2006, 20:25:39 »
Even misschien een beetje blonde vraag? ???

wordt er ook op een centrale ontmoetingsplek in Amersfoort ( bijv de zonnewijzer op cs ) een tijd afgesproken om vanuit daar met een aantal mensen naar de MFD te gaan?? zo ja dan wil ik mij bij deze graag aanmelden.
to mole or not to mole that's the question

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #90 Gepost op: 18-05-2006, 20:43:40 »
Zie de vorige 2 pagina's !  ::jaja::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #91 Gepost op: 18-05-2006, 23:50:52 »
ja dat ben ik helemaal met je eens!!

voor mensen die via Zwolle naar Amersfoort gaan, die moeten omreizen via Deventer en dan de rechtstreekse trein naar Amersfoort pakken.... de extra reistijd is in ieder geval een half uur ;)

mmhm..

dus gewoon 1 uur bij de zonnewijzer.. het begint toch pas om half 2.
toch?
 ::ok::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #92 Gepost op: 18-05-2006, 23:54:05 »
Maar de zonnewijzer wijst zonnetijd aan. En die loopt tegenwoordig zo'n 95 minuten voor.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #93 Gepost op: 18-05-2006, 23:55:35 »
mmhm..

dus gewoon 1 uur bij de zonnewijzer.. het begint toch pas om half 2.
toch?
 ::ok::
maar wat jij het leukste vindt: de zoektocht zonder badges, die begint wel om 13.00, of eigenlijk al daarvoor op het plein. 12.36 zal het bij de zonnewijzer al lekker druk zijn, denk ik.

Offline Sally

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #94 Gepost op: 19-05-2006, 00:00:33 »
Oh wacht! Bedoel jij dit -->

Utrecht Centraal-Nijmegen
--------------------------------------------------------------------------------
Wanneer: nacht van zaterdag 20 op zondag 21 mei, na 2.00 uur

Oorzaak: ombouwwerkzaamheden station Arnhem

Gevolgen: er rijden geen treinen:
de Sneltrein van Utrecht Centraal (vertrek om 2.06 uur) naar Nijmegen rijdt niet tussen Ede-Wageningen en Nijmegen
Alternatief: maak gebruik van de bus:
maak tussen Ede-Wageningen en Nijmegen gebruik van de bus
Extra reistijd: een half uur


Ik heb er namelijk op gegegokt dat dat voorbij is `s ochtends! Want er staat bij nacht. Die dingen lopen soms wel uit, maar dat ging ik `s ochtends nakijken en dan kan ik altijd een half uur eerder weggaan...

XXX.
Ik gok daar NIET op, als ik zo de nieuwsbrief bekijk, duurt dit dus echt de hele zondag, waarschijnlijk zelfs tot en met maandagmorgen de eerste trein. Ik ga wel eerder van huis.

Ik wilde de trein van 10:08 nemen, dat zal dan wel de bus zijn. En ik ga bij het loket vragen of ze een reisplan voor me willen maken. Op de internetreisplanner stonden de trajecten tussen Arnhem en Ede-wageningen in het rood, oftewel, denk aan werkzaamheden.

*ook door jarenlange treinervaring wijs geworden...*

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #95 Gepost op: 19-05-2006, 02:48:42 »
*voelt zich geroepen te zeggen dat ze ook al behoorlijk wat treinjaren achter de rug heeft*

Als ik zeg dat ik gok dat `t voorbij is, zorg ik natuurlijk wel dat ik `t `s ochtends op tijd ga zodat ik een trein eerder (of 2 eerder) kan nemen  ::rofl::. Arnhem tot Ede-Wageningen is ietsjes korter dan Arnhem-Nijmegen (wat ik tot in den treure met NS busvervoer heb afgelegd) dus mocht dat nou niet rijden, heb ik een half uur vertraging ofzo... (ik redeneer even zo, wil niet zeggen dat ik niet een uur eerder wegga). Maar goed, ik pak iig de nieuwsbrief morgen ff mee van `t station ( ::schaam:: had ik net zo goed vandaag al kunnen doen), want ik wil dat ook wel ff lezen dan. Rare NS dat `t dan niet zo duidelijk op de site staat. En als er morgen een andere persoon aan de info balie zit ga ik `t nog een keer vragen  ::tandpastasmiley::, want die man was eng.

Had iemand om mijn relaas gevraagd, nein :D, excuses. Maareh Sally, misschien zitten we dan toch in dezelfde trein dus ik PM je nog wel ff dit weekend ofzo  ::hug::.

Wah, en ik denk ik typ ff 21e in, Arnhem naar Ede-Wageningen, 10h, dan geeft hij dus helemaal niets roods...que??? Vaagheid...

*is er nog niet helemaal uit en gaat `t allemaal nogmaals tot op de bodem uitzoeken*





Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #96 Gepost op: 19-05-2006, 03:25:14 »
En als er morgen een andere persoon aan de info balie zit ga ik `t nog een keer vragen  ::tandpastasmiley::, want die man was eng.
Kaal, bruine cowboy-achtige hoed, roze overhemd, brilletje met ronde glazen? En zei hij iets als "kandidaten, voor elke met de trein afgelegde kilometer komt er 10 euro in de pot"?
Grote kans dat er de 21e dan een mollenstreek aan zit te komen.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #97 Gepost op: 19-05-2006, 07:46:08 »
Voor de treinreizigers vanaf Zwolle. Niet ALLE vervoer tussen Zwolle en Amersfoort wordt met bussen uitgevoerd, er rijden ook gewoon treinen tussendoor. De treinen die om 27 en 57 moeten rijden, worden vervangen door bussen, de treinen die om 19 in de dienstreling staan, die rijden gewoon, althans volgens de PlannerPLUS.

Hoe dat op de terugweg zit, weet ik niet, heb ik niet naar gekeken.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #98 Gepost op: 19-05-2006, 13:35:30 »
Voor de treinreizigers vanaf Zwolle. Niet ALLE vervoer tussen Zwolle en Amersfoort wordt met bussen uitgevoerd, er rijden ook gewoon treinen tussendoor. De treinen die om 27 en 57 moeten rijden, worden vervangen door bussen, de treinen die om 19 in de dienstreling staan, die rijden gewoon, althans volgens de PlannerPLUS.

Hoe dat op de terugweg zit, weet ik niet, heb ik niet naar gekeken.

ooh.. kijk.. dat scheelt alweer.

Offline Sally

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #99 Gepost op: 19-05-2006, 23:32:43 »
[...]
Maar goed, ik pak iig de nieuwsbrief morgen ff mee van `t station ( ::schaam:: had ik net zo goed vandaag al kunnen doen), want ik wil dat ook wel ff lezen dan. Rare NS dat `t dan niet zo duidelijk op de site staat. En als er morgen een andere persoon aan de info balie zit ga ik `t nog een keer vragen  ::tandpastasmiley::, want die man was eng.

[...]

*is er nog niet helemaal uit en gaat `t allemaal nogmaals tot op de bodem uitzoeken*
De nieuwsbrief (heel luxe krantje van 4 pagina's dik papier...)was over het nieuwe station Arnhem en heet "Arnhem Centraal" ik heb 'm op Arnhem CS meegenomen. Ik weet niet of jij daar komt, maar misschien ligtie dus niet in Nijmegen ofzo.

Toen ik de reis Arnhem-Amersfoort ingaf, werd er wel iets roods gegeven. Misschien is dat nu niet meer het geval? Ik zal nog eens checken...
-Edit: idd, niets roods meer... Maar bij de werkzaamheden staat ook niets anders vermeldt dan: "Wanneer: nacht van zaterdag 20 op zondag 21 mei, na 2.00 uur" Zou het dan alleen 's nachts zijn?? IK hoop het zo! -
« Laatst bewerkt op: 19-05-2006, 23:36:38 door Sally »