Auteur Topic: Milouska is de mol!  (gelezen 258549 keer)

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #280 Gepost op: 1-04-2006, 11:46:07 »
Ja je kunt duidelijk zien dat Milouska gespannen is als ze op het perron Mary Lou tegenkomt. Wat wil je dit is voor de Mol een belangrijke opdracht om te kunnen mollen. De opdracht gaat tenslotte om -5000 of + 5000. Dus eigenlijk om een verschil van 10000
Daar moet je anders heel wat molacties voor doen. Ze weet wie de cruciale koffer heeft en heeft er voor gezorgd dat ze daarna komt. Anders heeft ze geen invloed meer op het verdere verloop. Natuurlijk de kans is groot dat het toch wel mis gaat. Maar dan noch. Als mol MOET je hier alles doen om het te laten mislukken.
En nu heeft ze de kans : Ze hoeft alleen Mary-Lou maar te overtuigen en de buit is binnen. Alle andere deelnemers merken hier niks van. Alleen Mary-Lou moet worden ingepakt. De spanninge is te snijden. Gaat het haar lukken. Je kunt dat gedrag aan haar zien. En Mary-Lou is te pakken. Die laat zich gemakkelijk overrulen. Niemand heeft het in de gaten. Jippie gelukt. Nou niet overmoedig worden.

Helemaal mee eens. Echt heel jammer als dat blijkt te kloppen, want dan wordt het toch echt tijd dat de programmamakers eens een goede mol weten uit te zoeken. Een waarvan je het nooit had gedacht. Yvon Jaspers was ook zo doorzichtig. En toen dacht ik ook: dat zou wel te duidelijk zijn. Ze was zo ongrijpbaar.

Maar toch: vorig jaar dacht ik bij Victoria Koblenko ook meteen: dat is de Mol. Ze was zo onhandig in de groep en aan het klunzen en betweterig. Maar ze lag er vrij snel uit. Laten we hopen dat doos Miloeska er heel snel uit ligt, al is de oorlog tussen haar en Peggy natuurlijk smullen  ::tandpastasmiley::

Intuitief is Liz nog steeds de mol  ::trots::
C'est le Fruit!

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #281 Gepost op: 1-04-2006, 11:50:41 »
Dit is wel ernstige info:

"Milouska Meulens is op 24 juni 1973 geboren op Curaçao. Ze volgde de School voor Journalistiek in Utrecht en werkte op Curaçao bij de televisiezender Tele Curaçao. Ze was daar verslaggeefster in beeld. Terug in Nederland ging ze aan de slag als researcher bij Zembla."

Met zo'n opleiding en werkzaam geweest bij Zembla dan WEET je toch dat de wereld ROND is.

Als ze niet de Mol is, dan heeft ze echt express liggen stoken, omdat ze de groep helemaal beu was. Maar om 5000 euro daarvoor te laten lopen? Ik weet het niet.

Straks is ze echt de mol... Een hele doorzichtige...
C'est le Fruit!

Offline Ron Dabe

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #282 Gepost op: 1-04-2006, 11:52:39 »
Ik ben er ook bang voor. Aan de andere kant, ik dacht dat Lisse het goede antwoord was. Ik vraag me af hoeveel mensen wisten dat het Bali was.

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #283 Gepost op: 1-04-2006, 11:53:50 »
Maar zo lang niemand tot weinigen haar verdenken doet ze het toch gewoon goed?
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Ron Dabe

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #284 Gepost op: 1-04-2006, 11:56:22 »
Ja, aan de ene kant wel, maar dit programma wordt niet gemaakt voor 'knoop in je zakdoek'-publiek dus t zou wel erg jammer zijn.

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #285 Gepost op: 1-04-2006, 11:58:20 »
Ja, aan de ene kant wel, maar dit programma wordt niet gemaakt voor 'knoop in je zakdoek'-publiek dus t zou wel erg jammer zijn.
jah oke, maar onder de kandidaten leeft volgens mij de gedachte dat ze echt zo naief is, en daar doet ze het voor, om de kandidaten te misleiden.
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Molicious

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Volgend jaar ''Wie is de Mol'' in Moldavië?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #286 Gepost op: 1-04-2006, 11:59:50 »
Nog even over die koffertjes in de -M M- vorm.

Het is maar net vanaf welke richting je het bekijkt, sta je aan de andere kant, dan is het -W W-

 8)
Ik zeg ook maar wat..

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #287 Gepost op: 1-04-2006, 12:04:42 »
Ja, aan de ene kant wel, maar dit programma wordt niet gemaakt voor 'knoop in je zakdoek'-publiek dus t zou wel erg jammer zijn.

Precies, en opeens schiet me gelukkig te binnen, waarom ik intuitief toch denk dat Milouska het niet is: ze pakt in plaats van 2x1 2x2 jokers van de tafel en krijgt er 2 door Richard te laten staan. Ze heeft er dus 6 in totaal.

Als ze de Mol was, zou ze zoveel jokers pakken om

a) anderen te benadelen. Maar de stapels worden later weer aangevuld, dus dat heeft geen enkel effect.
b) anderen later in ruil voor jokers te manipuleren. Maar het maakt haar juist verdacht om met veel jokers weer uit het spel te lopen.

Ze heeft naar alle waarschijnlijk 4 jokers ingezet, omdat ze echt niet zeker was van een plek in de finale. En niet om anderen op welke wijze dan ook te benadelen.
C'est le Fruit!

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #288 Gepost op: 1-04-2006, 12:07:30 »
Nog even over die koffertjes in de -M M- vorm.

Het is maar net vanaf welke richting je het bekijkt, sta je aan de andere kant, dan is het -W W-

 8)

Jongens, er staan 7 koffers en om en M of een W te vormen heb je toch echt 4 koffers nodig. Dus er staat hooguit N W.
C'est le Fruit!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #289 Gepost op: 1-04-2006, 12:26:55 »
Milouska is niet de mol.

En volgens mij draagt een regel in het dagboek van de mol daaraan bij:

Citaat
Zo wist ik natuurlijk op voorhand welke koffer de juiste was en het was allemaal slechts een kwestie van tijd. Ik was daar eigenlijk niet eens nodig.

Roderick is mijn mol, die moest ervoor zorgen dat hij in elk geval na de koffer met Kuta erin verder kon gaan. Op welke plek, dat maakt niet uit, als het maar na Kuta kwam.

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #290 Gepost op: 1-04-2006, 12:55:35 »
maar aan die dagboeken hebben we nog nooit veel gehad, die kunnen zo geschreven zijn dat ze op iedere kandidaat wel betrekking hebben, dernaast vraag ik me af of ze uberhaupt wel door de mol geschreven worden?
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #291 Gepost op: 1-04-2006, 13:24:51 »
Ik hoop echt van harte dat Milouska het niet is, anders is het een afknapper.

Als het straks Toine blijkt, of Roderick ofzo,...dan ben ik nog wel tevreden. Dan heb ik het niet gemerkt.

Offline Tessiejj..

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #292 Gepost op: 1-04-2006, 13:26:13 »
Ik hoop echt van harte dat Milouska het niet is, anders is het een afknapper.

Als het straks Toine blijkt, of Roderick ofzo,...dan ben ik nog wel tevreden. Dan heb ik het niet gemerkt.

Helemaal mee eens, ik hoop echt niet dat ze het is  ::niet-ok::
......

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #293 Gepost op: 1-04-2006, 13:30:28 »
er zijn trouwens wel bepaalde momenten waarop ik milouska minder verdacht vind.
zoals bij richard in de kooi, daar vond ik haar best natuurlijk overkomen. of ze acteert goed, zegmaar.

verder zijn er gewoon teveel toevalligheden. en ik geloof niet in zoveel toeval. als laatste over de brug, snel even twee keer -1000 omdraaien bij het memory spel, ontzettend raar doen op dat paard, bij de treetops opdracht de dingen ontzettend verpesten, en nu weer denken dat de wereld plat is.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #294 Gepost op: 1-04-2006, 15:47:38 »
Hiho, volgens mij heb ik de clou  ::trots:: ! Milouska is het toch, net gekeken en de issue is niet dat ze vergeten is dat de wereld rond is maar dat ze molt! Immers: ze zegt omfloerst dat Sydney EN Bali dichterbij Buenos Aires liggen, de ene vanuit de theorie van een platte wereld, de andere vanuit een ronde! Dan alleen is Darwin dat ertussenin ligt namelijk verder. Je ziet niet dat ze Mary-Lou vertelt over Sydney. Fred vertelt het Milouska wel duidelijk. De andere twee steden hebben ze zelf in handen. En in de biecht en op het perron vertelt ze letterlijk 2 theorieen; die van een platte wereld, de andere van een ronde. Als dat niet mollig is.

Het is daarna ook mal dat ze voor het gemak maar aanneemt dat Lisse wel maar Edinburgh NIET verder af ligt. Da's toch echt een stukje noordelijker vliegen ;). Geen molactie maar actie geen verdenking op jezelf laden t.o.v. Roderick (hem maar gelijk geven). Bij Milouska zat de breuk van niet meer doorgeven welke steden voorgingen. Het is echt too obvious.

Ik ga Richard scherp in de gaten houden maar als die ook maar een cent verdient voor de pot is Milouska de mol. Die heeft werkelijk nog niets binnen gebracht.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #295 Gepost op: 1-04-2006, 16:22:20 »
Bij Milouska zat de breuk van niet meer doorgeven welke steden voorgingen. Het is echt too obvious.
Waarom is het dan van belang om te vertellen welke steden voorgingen? Volgens mij mochten de kandidaten namelijk niet weer terug reizen met de metro. Dus wat maakt het voor de anderen dan uit welke steden eerst waren?

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #296 Gepost op: 1-04-2006, 16:54:59 »
er zijn trouwens wel bepaalde momenten waarop ik milouska minder verdacht vind.
zoals bij richard in de kooi, daar vond ik haar best natuurlijk overkomen. of ze acteert goed, zegmaar.

verder zijn er gewoon teveel toevalligheden. en ik geloof niet in zoveel toeval. als laatste over de brug, snel even twee keer -1000 omdraaien bij het memory spel, ontzettend raar doen op dat paard, bij de treetops opdracht de dingen ontzettend verpesten, en nu weer denken dat de wereld plat is.

Ik ben echt bijna helemaal overtuigd. Ik hoop ontzettend dat ze het niet is  ::ohno::
C'est le Fruit!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #297 Gepost op: 1-04-2006, 17:03:06 »
Waarom is het dan van belang om te vertellen welke steden voorgingen? Volgens mij mochten de kandidaten namelijk niet weer terug reizen met de metro. Dus wat maakt het voor de anderen dan uit welke steden eerst waren?

Lijkt me logisch. Als Mary-Lou en Roderick gewoon gehoord hadden van het rijtje Sydney - Darwin - Bali dan is 1 ding duidelijk: Darwin kan helemaal nooit het verst liggen, dat is gewoon wegstrepen. Het is van tweeen een.

In Mary's geval betekende dat dat zij de metro in moest, in Roderick's geval dat ze al konden concluderen dat ze helemaal fout zaten en de pot toch al weg was. Toch stapte hij goedgemutst de metro in?!?!?! Dat was omdat Milouska wilde verbloemen naar Roderick dat ze gemold had: om te kunnen mollen moest ze de voorgaande steden dus verzwijgen.

Het zou me niks verbazen als Mary-Lou en Roderick er wel naar gevraagd hebben maar Milouska direct gelogen heeft dat ze dat niet meer wist en de redactie dit natuurlijk niet heeft willen uitzenden.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #298 Gepost op: 1-04-2006, 17:28:01 »
maar aan die dagboeken hebben we nog nooit veel gehad, die kunnen zo geschreven zijn dat ze op iedere kandidaat wel betrekking hebben, dernaast vraag ik me af of ze uberhaupt wel door de mol geschreven worden?

ik blijf er bij dat de mol die dagboeken niet zelf schrijft, elk jaar dezelfde stijl, bovendien heeft het geen meerwaarde als de mol ze zelf zou schrijven. het gaat er om dat er een leuk stukje komt wat zijn identiteit niet prijs geeft, waarom zo veel meoite doen om de mol een stukje te laten schrijven wat iemand van de redactie ook kan..

goed, iniedergeval, ik vond milouska's actie van de platte wereld nog niet eens zo dom. het gaat om afstanden inschatten, en ik denk dat als ik dat zou moeten doen, ik ook een wereldkaart voor me zou zien en niet een wereldbol. immers met een wereldkaart zie je mooi voor je waar alle plaatsen liggen, en dat zou ik met een wereldbol toch niet zo snel hebben. :)

ik begin haar wel steeds molliger te vinden, volgens mij is ze niet zo dom als ze zich voor doet. en als ze het niet blijkt te zijn zou ik dat echt sneu voor haar vinden.  :-\\

Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #299 Gepost op: 1-04-2006, 17:57:19 »
Het ligt er bij Milouska inderdaad zó dik bovenop dat ik alleen maar kan hopen en bidden dat ze het niet is!
Zeker door die koffer opdracht waar er twee goede posities waren voor de mol: óf de koffer met de verste plaats (mary-lou), óf de koffer met de op één na verste plaats (milouska). En aangezien mary-lou eruit ligt...
Hoe dan ook: Milouska werkt enorm op mijn iritatiespier  ::tandpastasmiley::