Auteur Topic: Milouska is de mol!  (gelezen 258512 keer)

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #640 Gepost op: 4-05-2006, 12:43:35 »
De lijnen stellen de kortste routes voor van argentinie naar de verschillende landen. Bij de betreffende aflevering werd dit al uitgelegd volgens mij.

Offline bingo44

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #641 Gepost op: 4-05-2006, 13:17:06 »
ok ::trots::

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #642 Gepost op: 4-05-2006, 13:37:31 »
kijk, als we een optelsom moeten maken met verdachte dingen, dan is milouska de mol, klaar.
maar ze heeft zo ongelofelijk veel verklooid dat ik het echt jammer zou vinden moest het zo zijn.
mijn gevoel zegt roderick, mijn verstand milouska
maar ik vertrouw voor 100% op mijn gevoel (dat kan ik me morgen dan mss beklagen ;))
ik was vorige keer zo kwaad dat ik er naast zat met lottie! maar logisch nagedacht: iedereen die op haar gestemd had, vloog er uit...
dus denk logisch: dan moet het milouska zijn ::niet-ok::
maar dan klop mijn 'de mol moet een man zijn'-theorie niet, dus t is roderick - en ik was er al vrij zeker van vanaf afl3, nog even onderweg getwijfeld aan fred.

een mol moet goed in de groep liggen, en zo is het met milouska toch niet echt he. daarom zou ik het ook jammer vinden.

het is dus de keuze tussen een logische mol (milouska) en een gevoelsmol (roderick)

roderick is de mol :) (klinkt wel niet echt overtuigend nu he :p)

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #643 Gepost op: 4-05-2006, 14:09:23 »
@Roelc --> ik ben het helemaal met je eens, zo voel ik het ook. Voor mijn gevoel is de mol ook een man, dus Roderick moet het zijn. Verder vind ik des te vager dat als iemand zo laat in de groep komt, er nog steeds in zit. Qua acties zou Milouska echt de mol moeten zijn, maar misschien heeft Roderick achter de schermen ook flink zitten mollen. Morgen de verlossing....

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #644 Gepost op: 4-05-2006, 17:22:00 »
Ik ga alle afleveringen nogeens drastisch bekijken, want ik wil niet voor de gek gehouden worden door die Milouska. Voor mij is ze de Mol, maar tja het is zo doorzichtig en dat snap ik dan weer niet.

Met het voorlezen van de dagboeken wordt gezegd dat er niet echt mollenstreken naar voren kwamen, ik vind van wel. Wat maakt het Milouska uit dat Roderick veel leestijd krijgt en zij concessies doet qua leesminuten, Milouska is de Mol?
Dat Milouska veel voorleest is een mollenstreek, zoiets van: zie je, ik doe mijn uiterste best, maar ondertussen, jaja. Voor haar maakt het niet uit dat ze veel voorleest, zij is toch de Mol? Ze leest dat anderen de mogelijke Mol zijn en over haarzelf leest ze voor, ik ben naief etc. en gaat keihard lachen. Daar probeert ze mee te bereiken dat Peggy in dit geval haar niet verdenkt.

Al doet Milouska naief, dom etc. dat is ze in het totaal niet. Als ik alle afleveringen bekijk dan vind ik dat Milouska de enige is die niet echt spontaan is, geen uiting geeft van ja weer een leuk spel, verbazing etc., zoals de andere kandidaten dat wel doen en er voor gaan. Milouska zie je toch steeds afwachtend en nadenkend in beeld, al bij de uitleg van de opdracht, om het over het vervolg maar helemaal niet te hebben.

Ik blijf bij Milouska, als je echt zo dom en naief bent kom je niet zo ver.
Als ze ook echt de Mol is dan vind ik dat ze het slecht heeft gespeeld voor ons als kijker, niet voor de kandidaten want zij hebben haar nooit verdacht. Het spel draait toch om wie de kandidaten als MOL verdenken.

Wat nog nooit is gebeurt: Niemand raadt de MOL.
 



Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #645 Gepost op: 4-05-2006, 18:23:47 »
De lijnen stellen de kortste routes voor van argentinie naar de verschillende landen. Bij de betreffende aflevering werd dit al uitgelegd volgens mij.

Het gaat niet om routes, maar om afstanden in vogelvlucht. In vogelvlucht van Bali naar Buenos Aires is nog altijd niet via Antartica (idem dito voor de andere kromme lijnen).
Daarnaast zijn die plaatsten niet gekozen om een m-vorm te krijgen maar omdat ze iets te maken hebben met oude mol-series.

Ik denk ook dat Milouska de mol is, maar imho is dit gewoon een 'onzinhint'.


Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #646 Gepost op: 4-05-2006, 18:45:11 »
Het gaat niet om routes, maar om afstanden in vogelvlucht. In vogelvlucht van Bali naar Buenos Aires is nog altijd niet via Antartica (idem dito voor de andere kromme lijnen).
Daarnaast zijn die plaatsten niet gekozen om een m-vorm te krijgen maar omdat ze iets te maken hebben met oude mol-series.

Ik denk ook dat Milouska de mol is, maar imho is dit gewoon een 'onzinhint'.

Precies!
WIDM addicted....

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #647 Gepost op: 4-05-2006, 20:41:50 »
Ik ga alle afleveringen nogeens drastisch bekijken, want ik wil niet voor de gek gehouden worden door die Milouska. Voor mij is ze de Mol, maar tja het is zo doorzichtig en dat snap ik dan weer niet.

Met het voorlezen van de dagboeken wordt gezegd dat er niet echt mollenstreken naar voren kwamen, ik vind van wel. Wat maakt het Milouska uit dat Roderick veel leestijd krijgt en zij concessies doet qua leesminuten, Milouska is de Mol?
Dat Milouska veel voorleest is een mollenstreek, zoiets van: zie je, ik doe mijn uiterste best, maar ondertussen, jaja. Voor haar maakt het niet uit dat ze veel voorleest, zij is toch de Mol? Ze leest dat anderen de mogelijke Mol zijn en over haarzelf leest ze voor, ik ben naief etc. en gaat keihard lachen. Daar probeert ze mee te bereiken dat Peggy in dit geval haar niet verdenkt.

Al doet Milouska naief, dom etc. dat is ze in het totaal niet. Als ik alle afleveringen bekijk dan vind ik dat Milouska de enige is die niet echt spontaan is, geen uiting geeft van ja weer een leuk spel, verbazing etc., zoals de andere kandidaten dat wel doen en er voor gaan. Milouska zie je toch steeds afwachtend en nadenkend in beeld, al bij de uitleg van de opdracht, om het over het vervolg maar helemaal niet te hebben.

Ik blijf bij Milouska, als je echt zo dom en naief bent kom je niet zo ver.
Als ze ook echt de Mol is dan vind ik dat ze het slecht heeft gespeeld voor ons als kijker, niet voor de kandidaten want zij hebben haar nooit verdacht. Het spel draait toch om wie de kandidaten als MOL verdenken.

Wat nog nooit is gebeurt: Niemand raadt de MOL.
 

Daarom vind ik dat ze het juist goed heeft gespeeld.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline MagicEgidius

  • Forumlid
Milouska is de Mol
« Reactie #648 Gepost op: 4-05-2006, 21:16:54 »
Hoi lezers,

Ik heb in deze Meivakantie op www.tvopjepc.nl alle afleveringen nog eens gezien en deze gekoppeld aan de aanwijzigingen op Schiffers.nl. Kijk en huiver, want Milouska is de Mol.

Kijk eens naar aflevering 1, waar bij het maken van de test Milouska als enige haar mollenboekje bij zich heeft, waardoor dus de naam Mol al te lezen is.

De muzikale aanwijziging van de eerste aflevering in You cannot follow me. Milouska liep als laatste over de brug en was dus niet te volgen.

Bij aflevering 4, waar Milouska allereerst duidelijk molt met haar platte wereldbeeld, scoort ze geen geld bij de fabriekstest, en steelt ze meerdere jokers, terwijl op het briefje duidelijk staat: maar één meenemen. Het liedje I need More van schiffers onderstreept dit verhaal.

In aflevering 8 heeft Milouska bijna geen info opgeschreven. De muzikale aanwijziging luidt: Pleas read me. Logisch, want als er geen mollenzaken in je boekje staan, mag iedereen er best in lezen.

Milouska heeft op slinkse wijze, zoals de Jokerdeal met Roderick en Liz, het opstootje met Richard en haar domme, naïeve houding duidelijk de groep op het verkeerde been gezet en is mijn Mol.

Iemand het hiermee eens ::tandpastasmiley::?

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is de Mol
« Reactie #649 Gepost op: 4-05-2006, 21:28:09 »
Ikke niet  ;D
Ik kan zelf namelijk alle muzikale hints (dus niet maar 3) aan Roderick koppelen.
Ik zal mezelf even quoten van een ander forum:

"Hint 1:
'You know who I am' van Leonard Cohen.
'I cannot follow you, my love, you cannot follow me. I am the distance you put between all of the moments that we will be.'

De Mol heeft zich verwijdert van de groep -> Roderick (Liz ligt er immmers uit)

Hint 2:
Het intro (alleen muzikaal dus) van het nummer 'Warning Sign' van Coldplay.

De Mol geeft een waarschuwing. We horen alleen het intro van het nummer en geen zang, omdat de Mol niet echt bij het spel betrokken is?
Zou dus slaan op het telefoontje van Roderick.

Hint 3:
'Gekommen Um Zu Bleiben' van Wir Sind Helden.
'Gekommen um zu bleiben,
Wir gehen nicht mehr weg,
Gekommen um zu bleiben'

De Mol komt terug in het spel. Omdat de Mol nooit weg kan gaan, is hij dus 'gekomen om te blijven'.

Hint 4:
More truth, more intelligence van Iggy Pop
'More truth, more intelligence, haha'

De 'ruil' van jokers tegen info. Vanwege het 'haha' moet dat denk ik wel een grap zijn. Oftewel: 1 van de drie is de Mol en voor diegene is die ruil dus niets betekenend. Milouska is 2 jokers kwijt, voor info waar ze (waarschijnlijk) niet veel aan heeft, goeie grap dus 

Hint 5:
'How am I different" van Aimee Mann.
'cause this show is
too well designed
too well to be held with only me in mind'

De tekst kan ik niet zoveel mee, maar zou je 'Aimee Mann' niet kunnen lezen als ' I am a man'??

Hint 6:
'My little buttercup' door Randy Newman.
Er is eerst een gesproken intro:
"We're gonna do a little number for you, but remember - we're a but rusty, so bear with us. Just like the old days.
Alright. Maestro!"

En dan het nummer zelf:
"My little buttercup has the sweetest smile
Dear little buttercup, won't you stay awhile
Come with me where moonbeams paint the sky
And you and I might linger in the sweet by and by, oh..."

we're a but rusty, so bear with us. Just like the old days.
Alright. Maestro!
Roderick reed in de meest roestige auto over het circuit. Geeft het 'maestro' (weer) aan dat het om een man gaat?

Hint 7:
'It ain't me, baby' door Johnny Cash.
"But it ain't me, babe,
No, no, no, it ain't me, babe,
It ain't me you're lookin' for, babe."

Toine, Fré en Milou moeten iemand zoeken die Roderick en Peggy kent. De Argentijnen spreken consequent Roderick's naam verkeerd uit -> it ain't me."

Hint 8 was er nog niet toen ik dit daar gepost heb. Maar was het niet Frédérique die Rodericks boekje had? En was zij niet degene die zei dat er 'helemaal niks' in stond? Beetje zelfde uitleg als jij hebt dus, maar dan slaat het op Roderick.

Btw: Fré is nog steeds mijn mol  :P
« Laatst bewerkt op: 4-05-2006, 21:30:52 door Iris_77 »

Offline MagicEgidius

  • Forumlid
Re: Milouska is de Mol
« Reactie #650 Gepost op: 4-05-2006, 21:31:43 »
Heej,

Ik leg aanwijzing 6 als volgt uit. My little buttercup => Volgens mij zit Milouska achter een botervloot achtig ding.

Aanwijzing 7: It ain't me -> Is het niet zo dat Milouska zegt dat zij hun opdracht wél goed hebben uitgevoerd en dus anderen de schuld geeft?

Je ziet dus dat ze idd naar twee kanten uit te leggen zijn, en jouw verklaringen vind ik ook goed!!!

En dat mollenboekje dan uit aflevering 1?

greetz  ::tandpastasmiley:: MagicEgidius

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #651 Gepost op: 4-05-2006, 21:43:33 »
Het gaat niet om routes, maar om afstanden in vogelvlucht. In vogelvlucht van Bali naar Buenos Aires is nog altijd niet via Antartica (idem dito voor de andere kromme lijnen.

Toch wel. De kortste weg in vogelvlucht tussen Buenos Aires en Bali loopt via Antarctica. Kijk het maar eens na op een wereldbol of in een programma als Google Earth. Ook de andere kromme lijnen geven de korste weg aan.

Offline Ninka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #652 Gepost op: 4-05-2006, 22:05:59 »
even iets wat me nu pas opvalt
bij de koffer opdracht kun je alle plaatsen verbinden en wat krijg je dan:

een omgekeerde M  ::oink::(ik heb hem van iemand anders en weet niet of ie al genoemd is)

Je krijgt altijd een M, wat de bestemmingen ook waren.... Om de opdracht spannend te houden moet je natuurlijk wel wat plaatsen die wat uit elkaar houden nemen, en daartussen kun je altijd wel een M verzinnen.
Mollen in Japan...

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #653 Gepost op: 5-05-2006, 06:48:07 »
Wat echt onmols is van Milouska (en volgens mij nog niet is vermeld) is de opdracht in dat "Disney-achtige" dorp, waarbij ze straatnamen en huisnummers moesten achterhalen.
Daar schermde Milouska haar informatie met "lijf en leden" af.
Wat voor zin heeft dat als Mol?
Het heeft enkel zin als je die opdracht wil winnen als kandidaat.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #654 Gepost op: 5-05-2006, 08:55:00 »
Het heeft enkel zin als je die opdracht wil winnen als kandidaat.

Misschien wilde ze als fanatieke kandidaat overkomen die absoluut de Mol niet is omdat ze maarliefst 10.000 euro voor de pot wint (maar daarna wel 5000 euro probeert weg te snoepen door als kandidaat heel graag een supervrijstelling te willen). Bovendien zou die 10.000 euro sowieso wel in de pot komen. 'De held is de Mol?'

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #655 Gepost op: 5-05-2006, 09:23:51 »
Wat me eigenlijk ook stoort aan Milouska is haar mindere communicatieve kwaliteiten. Zeg maar dat ze het niet zo gemakkelijk heeft om anderen te imponeren/overtuigen van iets.
Een onontbeerlijke eigenschap voor eenn mol. Of zou ze zo goed zijn dat ze zelfs dat kan spelen (wat dan volledig zou indruisen tegen haar karaketer).
Ik denk dat het net die ontbrekende natuurlijke aanleg is die haar steeds in de problemen brengt.
Want dom is ze zeker niet.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #656 Gepost op: 5-05-2006, 09:39:22 »
Wat ik opvallend vond is de opmerking die Milouska maakte op de avond dat Toine de telefoon aannam en bekend werd dat ze een luxe diner hadden de volgende dag. Ze zie iets van: 'ik kan me niet voorstellen dat iedereen elkaar zo aardig vindt'. Hoezo niet? Omdat jij niet goed in de groep ligt en de rest wel met elkaar kan opschieten? Vaag hoor...niet echt mollengedrag.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #657 Gepost op: 5-05-2006, 10:50:03 »
Waarom schrikt Milouska dan zo als ze Richard in de kooi ziet, en wanneer ze voor de kapel staat?

(als ze de Mol is)
Molloot sinds seizoen 4

Offline abc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #658 Gepost op: 5-05-2006, 11:05:38 »
Waarom schrikt Milouska dan zo als ze Richard in de kooi ziet, en wanneer ze voor de kapel staat?

(als ze de Mol is)

Als er iets te spelen is, is dat het.

Offline abc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #659 Gepost op: 5-05-2006, 11:07:53 »
Wat me eigenlijk ook stoort aan Milouska is haar mindere communicatieve kwaliteiten. Zeg maar dat ze het niet zo gemakkelijk heeft om anderen te imponeren/overtuigen van iets.
Een onontbeerlijke eigenschap voor eenn mol. Of zou ze zo goed zijn dat ze zelfs dat kan spelen (wat dan volledig zou indruisen tegen haar karaketer).
Ik denk dat het net die ontbrekende natuurlijke aanleg is die haar steeds in de problemen brengt.
Want dom is ze zeker niet.

Dom spelen is niet moeilijk als dat je ligt.