Auteur Topic: Toine is niet de mol!  (gelezen 56334 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Toine is (niet) de mol!
« Reactie #40 Gepost op: 9-03-2006, 15:42:41 »
denk het niet   als het de site van de nos is...       ::hypocriet::

Offline ItaloDancer

  • Forumlid
Re: Toine is (niet) de mol!
« Reactie #41 Gepost op: 9-03-2006, 15:49:16 »
1. Die pagina van de NOS heet "Wie is wie". Dus daar heb je al je zoekterm "Wie is".
2. Uiteraard staat er op de pagina wel ergens het woordje "de".
3. Alleen het woordje "Mol" kan ik idd ook niet vinden. Wellicht zat er iets van "mol" in die advertentie daaronder, die zal wel regelmatig veranderen. Je weet het niet want Google indexeert dat plaatje maar je wordt automatisch door de NOS naar de actuele site doorverwezen; de site waarop het plaatje geïndexeerd is krijg je niet te zien.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Toine is (niet) de mol!
« Reactie #42 Gepost op: 9-03-2006, 17:04:00 »
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Google en NOS inzetten om een hint naar Toine te maken...
The British are not impressed.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Toine is (niet) de mol!
« Reactie #43 Gepost op: 9-03-2006, 22:12:23 »
3. Alleen het woordje "Mol" kan ik idd ook niet vinden.

Als je op Google een pagina vindt door naar een bepaald woord te zoeken dan wil het niet zeggen dat dit woord op de pagina moet staan. Het kan ook dat iemand een link heeft gemaakt naar de pagina en bij de link het woord heeft gebruikt. Bij foto's zal het ongeveer op dezelfde manier werken. Iemand heeft waarschijnlijk de foto van Toine gelinkt vanaf een pagina met de tekst "wie is de mol". Ik vond de foto onder andere op de fotopagina van http://wieisdemol.hyves.nl/. Het is dus geen hint.

Er zijn al mensen die grappen hebben uitgehaald met de manier waarop Google werkt. Zoek maar eens naar "raar kapsel".

Offline Jay29

  • Forumlid
Re: Toine is (niet) de mol!
« Reactie #44 Gepost op: 9-03-2006, 22:20:39 »
Dat snap ik, dus die grap zou nu ook uitgehaald kunnen worden.

Ach, als ik kijk naar vorig jaar, dan waren wij allemaal als mollenjagers veel
te gedetailleerd bezig. De hints waren (achteraf) veel te opzichtig, vond ik.

Ik hoop dat de makers rekening houden met de die-hard mollenjagers die elk minuscuul detail proberen te
ontdekken als aanwijzing. Dan wordt het weer interessant mollenjagen. Niet dan ?

Daarbij let ik dit jaar nog iets beter op de muzikale hints van Schiffers, die waren best te ontcijferen...
« Laatst bewerkt op: 9-03-2006, 22:24:55 door Jay29 »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Toine is (niet) de mol!
« Reactie #45 Gepost op: 9-03-2006, 22:37:01 »
Daarbij let ik dit jaar nog iets beter op de muzikale hints van Schiffers, die waren best te ontcijferen...
Naderhand... Alleen die van Skik snapte ik, maar toen had ik Yvon al als mol. Die van widm4 snapte ik ook pas nadat het was uitgelegd.
The British are not impressed.

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Toine is (niet) de mol!
« Reactie #46 Gepost op: 9-03-2006, 22:47:51 »
Ja, nadat het is uitgelegd met ik ook zo'n 'ojaaa' knikker, maar tijdens het spel kun je het overal aan linken en bevestigd het alleen maar dat je op de goede mol zit, ook al blijkt dat achteraf helemaal niet de goede mol te zijn ;)
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline ItaloDancer

  • Forumlid
Re: Toine is (niet) de mol!
« Reactie #47 Gepost op: 10-03-2006, 11:23:50 »
Als je op Google een pagina vindt door naar een bepaald woord te zoeken dan wil het niet zeggen dat dit woord op de pagina moet staan. Het kan ook dat iemand een link heeft gemaakt naar de pagina en bij de link het woord heeft gebruikt. Bij foto's zal het ongeveer op dezelfde manier werken. Iemand heeft waarschijnlijk de foto van Toine gelinkt vanaf een pagina met de tekst "wie is de mol". Ik vond de foto onder andere op de fotopagina van http://wieisdemol.hyves.nl/. Het is dus geen hint.

Er zijn al mensen die grappen hebben uitgehaald met de manier waarop Google werkt. Zoek maar eens naar "raar kapsel".
Ja dat wist ik, maar ik wist niet dat dat ook bij afbeeldingen zo werkte, omdat meestal de tekst wel op de pagina staat...  :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Toine is (niet) de mol!
« Reactie #48 Gepost op: 10-03-2006, 11:42:38 »
Zelfs dan klopt het toch? Het staat op een pagina getiteld "Wie is wie". Google zoekt niet naar de exacte string "Wie is de mol", maar naar elk deel afzonderlijk. Dus deze foto heeft hij gevonden omdat je zocht naar "Wie is".
The British are not impressed.

Offline Nol

  • Forumlid
Re: Toine is (niet) de mol!
« Reactie #49 Gepost op: 10-03-2006, 16:45:11 »
Een opvallend feit, wat waarschijnlijk niks te betekenen heeft, maar dat ik toch wel de moeite waard vind om te vermelden:
woensdagavond, 20.30, voorbeschouwing lyon-psv met toine van peperstraten die iets zegt in de trent van "nu eerst naar de reclame", de eerste reclame die je te zien krijgt is de trailer van wie is de mol...

Ik vond het wel opvallend, maar de trailer zal wel iedere dag rond 20.30 worden uitgezonden omdat dat ook het tijdstip is waarop het programma begint.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Toine is (niet) de mol!
« Reactie #50 Gepost op: 10-03-2006, 17:17:46 »
Een opvallend feit, wat waarschijnlijk niks te betekenen heeft, maar dat ik toch wel de moeite waard vind om te vermelden:
woensdagavond, 20.30, voorbeschouwing lyon-psv met toine van peperstraten die iets zegt in de trent van "nu eerst naar de reclame", de eerste reclame die je te zien krijgt is de trailer van wie is de mol...

Ik vond het wel opvallend, maar de trailer zal wel iedere dag rond 20.30 worden uitgezonden omdat dat ook het tijdstip is waarop het programma begint.

Volgens mij berust dit op toeval. Ook bv Jack van Gelder had de presentatie kunnen doen.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Toine is (niet) de mol!
« Reactie #51 Gepost op: 10-03-2006, 22:26:35 »
Kwam niet zo leuk over eigenlijk  :-\\
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Toine is (niet) de mol!
« Reactie #52 Gepost op: 10-03-2006, 22:29:16 »
ik gok dat hij de volgende afvaller is op basis van beginfilmpjes  >:(
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Avonne

  • Forumlid
Re: Toine is (niet) de mol!
« Reactie #53 Gepost op: 10-03-2006, 22:37:30 »
Wat wel opviel is dat Toine de meeste foto-paren bij elkaar had. Natuurlijk hebben we niet alle kaarten zien draaien, maar de Mol zou wel de plaatjes uit zijn hoofd hebben kunnen leren van tevoren.
Hij draaide ook een Minus 1000 kaarten-paar meende ik.

In andere series was de mol er op gebrand om een vrijstelling te winnen. Ik heb nooit begrepen waarom, maar vooruit. Toine dus ook

Dus volgens mij is Toine de mol (en aangezien ik het altijd fout heb, dus nie,he)

Offline Nol

  • Forumlid
Re: Toine is (niet) de mol!
« Reactie #54 Gepost op: 10-03-2006, 22:39:04 »
Kwam niet zo leuk over eigenlijk  :-\\

Vond eigenlijk dat hij niet anders als anders wasen normaalgsproken vind ik hem vrij symphatiek.
Hij is als je het zo bekijkt eigenlijk get prototype winnaar,het type-John (serie 3).
Maar na een aflevering kun je hem als mol natuurlijkniet uitvlakken.
Hij was een van de weinigen die vandaag echt verdachte dingen heeft gedaan, hij won de vrijstelling (dat zou een mol goed uitkomen, hij kan dan namelijk van alle kandidaten meteen zien wat ze echt waard zijn).
Hij heeft de laatste 2000 euro niet in depot gebracht terwijl die voor iedereen een zekerheidje was.
Maar hij heeft ook wel weer 200  euro in de pot gebracht en er niks uit laten verdwijnen dus wat dat betreft is hij eigenlijk gematigd positief geweest voor de pot.


Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Toine is (niet) de mol!
« Reactie #55 Gepost op: 10-03-2006, 22:42:11 »
Kwam niet zo leuk over eigenlijk  :-\\

Meningen lopen uiteen over hoe iemand zich gedraagd ;)

Ik denk dat Toine niet de mol is. Hij heeft die laatste stap bij het memorie spel gewoon taktisch in eigen belang gezet. Om er daadwerkelijk zeker van te zijn dat hij door zou gaan naar aflevering 2 en niet Geert. En wat blijkt later, Geert moet als eerste naar huis. Dat betekend dat hij helemaal verkeerd zat qua mol of gewoon te veel vragen fout.

Maargoed, op basis van 0 of 1 aflevering kan je als nog weinig er over zeggen. Ik denk echter dat de mol te vinden is in de groep van de Tango dansers. De mol voert in de eerste twee afleveringen niets uit, behalve een beetje luieren en tango lessen nemen. En na twee afleveringen begint het amok maken pas echt en met al twee tegenstanders minder die hem of haar snel kunnen doorzien. Ik had als mol die keuze echt wel genomen hoor, om pas in aflevering 3 terug te komen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Toine is (niet) de mol!
« Reactie #56 Gepost op: 10-03-2006, 23:00:52 »
Precies, dat denk ik dus ook (ook al heb ik Liz.) Zo heel veel kan er nog niet worden verdient, en dan kun je dat later gaan weghalen  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Toine is (niet) de mol!
« Reactie #57 Gepost op: 11-03-2006, 01:24:05 »
Ik denk dat Toine volgende week moet vertrekken...

Mijn theorie:
In het 'volgende week' filmpje zie je twee opdrachten, eentje is iets met paarden en de andere is in een roeiboot (raften ofzo). In de leaderfragmentjes is Toine te zien in een boot, Chris is te zien tijdens het paardrijden.
Conclusie: Één van deze twee moet weg..

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Toine is (niet) de mol!
« Reactie #58 Gepost op: 11-03-2006, 08:14:43 »
Ik denk dat Toine volgende week moet vertrekken...

Mijn theorie:
In het 'volgende week' filmpje zie je twee opdrachten, eentje is iets met paarden en de andere is in een roeiboot (raften ofzo). In de leaderfragmentjes is Toine te zien in een boot, Chris is te zien tijdens het paardrijden.
Conclusie: Één van deze twee moet weg..

Mwah, deze theorie is afgelopen jaren al vele malen fout gebleken. Het enige wat je eruit kunt opmaken, is dat er een grotere kans is dat deze twee heren het einde niet halen.

Overigens valt Toine voor mij als eerste definitief af als Mol. Hij speelt veel te fanatiek! Als hij het wel is, dan vind ik 'm nog leuker dan 'ie al is. :P

Offline mimisho

  • Forumlid
Re: Toine is (niet) de mol!
« Reactie #59 Gepost op: 11-03-2006, 09:51:57 »
Nou, de reden: "hij is veel te fanatiek" gaat natuurlijk totaal niet op. De Mol acteert en na George, Elise, en Yvon zou je toch beter moeten weten.... ::jaja::
Alles kan toeval zijn en alles kan....De Mol zijn.