Auteur Topic: WIDM pool 2006  (gelezen 85221 keer)

Offline JeroenS

  • Winnaar WIDM Pool 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #160 Gepost op: 28-03-2006, 18:59:55 »
Weet iemand hoeveel punten de winnaar van de pool vorig jaar ook weer had? Ik heb in het begin punten verloren (met Geert als mol) en ben benieuw of ik nog wel kans maak als ik nog wat wissel met winaars en verliezers. Is het gunstiger om mijn winaar en verliezer aan te houden, omdat ik toch al 3 afleveringen op hun heb gestemd, en dan maar te hopen dat zij ook daadwerkelijk winnen. Of kan je ook nog in de top komen door  winnaars en verliezers te sprijden (zolang je de mol goed hebt)?

Daar is de winnaar van vorig jaar ;)
De Pool werkte toen anders, je had aan het begin 2000 punten en elke keer als je iets fout had, dan gingen daar punten af. Ik had er nog iets van 1700 over dacht ik.
Hoe het zit met wisselen van winnaar/verliezer weet ik niet, ik had vorig jaar vanaf het begin de 3 finalisten goed, heb gewoon altijd op hen gestemd. Uiteindelijk bleek de Mol goed, maar ik had de winnaar en verliezer omgedraaid. Ik volg nu dezelfde tactiek, ik hou steeds alles hetzelfde totdat er iemand afvalt natuurlijk. Als je het dan goed hebt win je, maar als je het fout hebt ga je gigantisch op je bek ;D

Dus ik weet niet wat je het beste kunt doen nu!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #161 Gepost op: 28-03-2006, 19:11:48 »
Bedankt. Gelukkig heb ik nog een paar dagen om te beslissen wat ik ga doen. Misschien moet ik er toch maar op hopen dat Liz wint en Roderick tweede wordt. ::tandpastasmiley:: (Ja, ik kon ook niet vooraf weten dat ze beide uit de groep zouden gaan.)  :-\\

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #162 Gepost op: 29-03-2006, 00:32:03 »
Weet iemand hoeveel punten de winnaar van de pool vorig jaar ook weer had?

Zoals Jeroen al schreef: de puntentelling was toen anders. Maar misschien vind je het leuk om het stemformulier van de winnaar van 2003 te bekijken: Jet (antwoord 261).

Citaat
Ik heb in het begin punten verloren (met Geert als mol) en ben benieuw of ik nog wel kans maak als ik nog wat wissel met winaars en verliezers. Is het gunstiger om mijn winnaar en verliezer aan te houden, omdat ik toch al 3 afleveringen op hun heb gestemd, en dan maar te hopen dat zij ook daadwerkelijk winnen. Of kan je ook nog in de top komen door  winnaars en verliezers te spreiden (zolang je de mol goed hebt)?

Er zijn nu 503 deelnemers. Als ze allemaal meedoen vanaf het begin (is vast niet zo) en willekeurig gokken (ook dat is vast niet zo) dan is de kans dat minstens 1 van hen het trio Mol-winnaar-tweede vanaf aflevering 1 goed heeft 50%. Vanaf aflevering 2 is die kans 63% en vanaf aflevering 3 78%. Ik neem daarom aan dat er op dit moment al iemand in de pool zit met de juiste combinatie.

Ik denk dat je twee strategieën kunt volgen in de pool. Als je doel is om zo hoog mogelijk te eindigen (bijvoorbeeld top 10) dan is het prima om nu te switchen van Mol, winnaar of verliezer als je denkt dat een andere combinatie beter is (strategie 1). Die persoon die nu al alles goed heeft, kan je zo niet verslaan maar bijna alle andere deelnemers wel. Als je doel is de pool te winnen dan moet je dezelfde strategie volgen als Jeroen: alles of niks, en dus zolang mogelijk vasthouden aan hetzelfde trio (strategie 2). Dat geeft je de beste kans op een zo hoog mogelijke eindscore waarmee je dan hopelijk alle andere deelnemers achter je laat.

Offline jummer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #163 Gepost op: 29-03-2006, 10:22:11 »
Bij wie kan ik een klacht indienen over de pool?

Ik ben er zeker van dat ik Chris als afvaller heb gekozen !

Als ik nu kijk staat er Peggy ingevuld als afvaller en dat kost punten.


Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #164 Gepost op: 29-03-2006, 12:26:23 »
Bij wie kan ik een klacht indienen over de pool?

Ik ben er zeker van dat ik Chris als afvaller heb gekozen !

Als ik nu kijk staat er Peggy ingevuld als afvaller en dat kost punten.


La talpa estais intra nosotros  ::rofl::
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #165 Gepost op: 29-03-2006, 12:37:38 »
La talpa estais intra nosotros  ::rofl::

En nu zodat ik het ook snap ?? :D

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #166 Gepost op: 29-03-2006, 12:43:16 »
En nu zodat ik het ook snap ?? :D

Volgens mij iets van: de mol is tussen ons
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #167 Gepost op: 29-03-2006, 15:54:39 »
Allez dan: de Mol was onder ons (maar dan op z'n Argentijns)   ::trots::
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #168 Gepost op: 29-03-2006, 18:07:06 »
Bij wie kan ik een klacht indienen over de pool?

Ik ben er zeker van dat ik Chris als afvaller heb gekozen !

Als ik nu kijk staat er Peggy ingevuld als afvaller en dat kost punten.

Maar Chris viel toch al in aflevering 2 af? Waarom kon je daar nu pas mee? ???

Ik heb het nagekeken in de database en daar staat inderdaad dat je op Peggy hebt gestemd als afvaller. Hoe vaak heb je de week voor de tweede aflevering gestemd en wanneer/hoe laat voor het laatst in die week?
Geniet nooit met mate...

Offline jummer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #169 Gepost op: 30-03-2006, 08:56:48 »
Ik heb het ook over aflevering 2! In eerste instantie had ik Peggy en ben op donderdag of vrijdag geloof ik, geswitched naar Chris! In eerste instantie is het goed gegaan, stond ik zelfs op de 3e of 4e plaats van de pool. Daarna heb ik niet meer gekeken tot eergisteren.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #170 Gepost op: 31-03-2006, 17:19:31 »
Zelfde listje als vorige week met alleen een andere afvaller.
Ik weet het ff niet meer,maar ik heb het gevoel dat Mary Lou nog wel is de Winaar zou kunneen zijn (Buiten het feit,dat ik haar nog niet uit sluit als Mol) en zelfs zou Milouska nog wel is de verliezer kunnen zijn,maar ff afwachten.

Afvaller: Milouska Meulens
Winnaar: Toine van Peperstraten
Verliezer: Frederique Huydts
Mol: Roderick Veelo

Wou eigelijk Toine aawijzen als afvaller,maar het moet gewoon een vrouw zijn en heb nog zo´n men twijvels met bepaalde combinatie´s.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2006, 17:27:41 door Pierce_Brosnan »

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #171 Gepost op: 31-03-2006, 22:12:06 »
Richard weer terug in de serie en Mary-Lou naar huis... :o De hele pool staat op zijn kop. We hebben een nieuwe nummer 1: molfanaatiej

Ga snel kijken waar jij deze week staat in de WIDM pool!
Geniet nooit met mate...

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #172 Gepost op: 31-03-2006, 22:14:54 »
ik weet me nog aardig te handhaven  :D
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline JeroenS

  • Winnaar WIDM Pool 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #173 Gepost op: 31-03-2006, 22:16:20 »
Gedeeld 12e na 4 afleveringen, niet slecht... de weg naar de top ligt nog open ;)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #174 Gepost op: 31-03-2006, 22:50:22 »
Gedeeld 4de, mijn plek van vorige week mooi getrostseerd!  ::tandpastasmiley::

Maar, ik heb geen Mary Lou dus geen 7 punten deze keer extra, en rara wat ik nu mis met de nummer 1? Zeven punten!!! *diepe zucht*  :(

Maar ik mag niet klagen, dit is mijn allereerste keer pool deelname en om dan na vier afleveringen gedeelde vierde te staan is al heel wat voor mij :)

Maar ik hou me vast aan mijn een/tweetje :P

Mol: Roderick
Winnaar: Toine
2de: Frederique
Afvaller: rouleert per aflevering

Had ik dit maar al zo ingesteld staan vanaf afl. 1 dan stond ik nu gedeelde eerste plek. Maarja toen had ik dit

Mol: Toine
Winnaar: Liz
2de: Milouska
Eruit: niemand

Dus ik krijg straks ongetwijfeld een puntenterugslag doordat ik in aflevering 1 alles anders had tenopzichte van verdere afleveringen. Want vanaf afl. 2 stemde ik als mol: Roderick, winnaar: Toine, 2de: Frederique en afvaller: voor afl. 2 en 3 goed maar voor 4 fout ;)

We zullen zien hoelang ik die gedeelde vierde plaats kan blijven vasthouden en waar uiteindelijk het schip strand, ik ben nu al iig blij :D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #175 Gepost op: 31-03-2006, 23:15:05 »
Ja, ik heb nu de Richard punten er weer bij, maar die zullen er ooit weer af gaan.
The British are not impressed.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #176 Gepost op: 31-03-2006, 23:18:04 »
54e 8) ::)

Offline DeMol1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #177 Gepost op: 1-04-2006, 07:59:08 »
1e  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Tessiejj..

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #178 Gepost op: 1-04-2006, 13:48:54 »
167  :-\\ ::niet-ok::

Niet echt hoog he ?  :P
......

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #179 Gepost op: 1-04-2006, 15:19:02 »
167  :-\\ ::niet-ok::

Niet echt hoog he ?  :P

mwah valt wel mee hoor
Ik ook!!  ::ok::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in