Auteur Topic: Milouska is de mol!  (gelezen 258017 keer)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #100 Gepost op: 13-03-2006, 21:29:08 »
Wanneer Richard de vraag met welk dier Mary-Lou zich graag vergelijkt verkeerd beantwoordt (Kat!) en zich daarna te laat verbetert (Eekhoorn!) wil Milouska iets zeggen: 'ja, maar je..' (Ze breekt zichzelf af door haar hand voor haar mond te slaan.) Het lijkt er op alsof ze wil zeggen: 'ja, maar je zei al 'kat', dus dit antwoord telt niet.' Waarom zou ze dit willen zeggen? Vindt ze het wel prima dat Richard een verkeerd antwoord geeft en wil ze niet dat het toch goed wordt gerekend?

Het was mij al opgevallen dat ze daar iets wou zeggen maar nu ik het nakijk, lijkt het er inderdaad sterk op dat ze begint met een protest tegen het mogelijk goed rekenen van Richards antwoord. Erg verdacht!

Ik heb net alle conversaties die in verband staan met de verkeerde antwoorden in opdracht 1 helemaal uitgeschreven. Wat ik wilde weten was of Milouska het drankantwoord gaf op een vraag die iemand anders stelde. Dat blijkt, in ieder geval bij Chris, niet zo te zijn. Zij stelde een vraag over drank en toen Chris geen wedervraag stelde, vertelde zij hem uit eigen initiatief wat haar voorkeur was:
Milouska: Drank?
Chris:    Bier.
Milouska: Whisky met bier,...
Chris:    Whisky en bier.
Milouska: dat is het lekkerst.

Geert:    Whisky met bier?
Milouska: Wodka erdoor.
Het gesprek met Geert zit in zijn afvalfilmpje. Het is wel een beetje oppassen hier want het kan dat er flink geknipt en geschoven is in deze conversaties.

Milouskas combinatieantwoord is raar. Ik heb net in Google gezocht naar "whisky met bier" en vond maar 1 hit. Kennelijk zijn er weinig mensen die dit drinken. Onwaarschijnlijke combinaties van veelvoorkomende woorden lijken mij moeilijk te onthouden. Dit antwoord kan dus met opzet gegeven zijn om de anderen in de war te brengen.

Samengevat: het feit dat Milouska in deze opdracht iemand mocht uitkiezen om een vraag te beantwoorden die ze zelf heeft gesteld, is verdacht. Haar ingewikkelde antwoord op deze vraag is ook verdacht.

Offline Roek

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #101 Gepost op: 13-03-2006, 21:33:03 »
Toine zegt ergens: ,,Volgens mij heb ik blauw ingevuld''. De kandidaten vullen een lijstje in met antwoorden, horen elkaar uit en moeten de antwoorden van elkaar onthouden. Tenminste, dat maak ik op uit het verhaal. Ik sluit niet uit dat Milouska aan Geert gewoon iets anders heeft gezegd dan ze heeft ingevuld. Hij is er zo van overtuigd dat het goed is...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #102 Gepost op: 13-03-2006, 21:52:04 »
Samengevat: het feit dat Milouska in deze opdracht iemand mocht uitkiezen om een vraag te beantwoorden die ze zelf heeft gesteld, is verdacht. Haar ingewikkelde antwoord op deze vraag is ook verdacht.

Goed speurwerk Erik, maar wat betreft Milouska's gesprekje met Geert blijft het speculeren; dat is niet te zien (in het afvalfilmpje zie je Geert toch met Mary-Lou in gesprek?) of in ieder geval niet volledig. Als ze nou Chris had uitgekozen hadden we er meer aan. Jij gaat er van uit dat omdat Milouska's gesprek met Chris warrig verlopen is, dit waarschijnlijk ook het geval was met haar gesprek met Geert, terwijl Milouska misschien juist Geert koos omdat ze een vermoeden had dat haar gesprek met Chris te warrig was en dat van Geert helderder. En is het misschien toch gewoon de schuld van Geert dat hij het antwoord niet wist. ;)

Offline evrt392

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #103 Gepost op: 13-03-2006, 21:58:51 »
De muziekale aanwijzing, misschien een beetje ver gezocht  ::hypocriet:: :

Hij zingt: you can't follow me  ::regenboog::

Miloushka was de laatste op de brug: zij werd niet gevolgd.

Offline Roek

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #104 Gepost op: 13-03-2006, 22:04:47 »
Ik weet het niet hoor, ik was zo overtuigd van Richard... Maar Milouska zegt toch duidelijk Wodka Red Bull. Welke andere vraag (maakt niet uit wie hem stelde) kan daar anders bijhoren dan haar favoriete combinatie dranken? Feit is dat ze ook bier en whiskey heeft gezegd. Geert antwoord: ,,Bier en wodka en rrrrrrrrrrrrrrrrrrr''. Dan onderbreekt ze hem en gaat hem luidkeels corrigeren en laat hem duidelijk merken dat hij een fout maakt. Vraag is of hij die echt maakt of is gaan geloven dat hij die maakte.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #105 Gepost op: 13-03-2006, 22:48:35 »
Ik weet het niet hoor, ik was zo overtuigd van Richard... Maar Milouska zegt toch duidelijk Wodka Red Bull. Welke andere vraag (maakt niet uit wie hem stelde) kan daar anders bijhoren dan haar favoriete combinatie dranken?

Waarom perse háár favo combi? Ze kan het ook gezegd hebben in een gesprek met weer iemand anders, als een bevestiging dat ze het antwoord van die persoon goed in zich heeft opgenomen. De montage is lekker bezig geweest hier, geloof ik. Want we hebben inmiddels 3 verschillende favo combi's van Milouska  ;)
Ik krijg de indruk dat ze elkaar (alle mannen versus alle vrouwen) allemaal hebben geinterviewd over een aantal feitjes zoals favo kleur, dier, drank, enzovoort, en dat bij de opdracht zelf de kandi's niet alleen een vraag goed moesten beantwoorden, maar dat de vragenstellers dus ook goed moesten bedenken van wie zij dachten welke kandi dit betreffende feit goed zou weten. Het werd zo een dubbele opdracht waar aan 2 kanten iets mis kon gaan.
Zo ben ik er ook nog niet zeker van of we bijvoorbeeld Mary-Lou en Richard in gesprek hebben waar zij vertelt over waarom de eekhoorn haar dier is (diep hè). Want we zien haar gesprekspartner van dat moment niet! Dus ook zij kan de "verkeerde" hebben gekozen om te antwoorden. Alhoewel, Richard komt wel heel snel over de brug met dat hij het wel weet...dat is dan toch wel weer verdacht....of wil hij verdacht doen...
En komen we weer terug bij dit topic, wie weet doet Milouska ook wel haar uiterste best verdacht over te komen bij de anderen door verwarrende antwoorden te geven, een beproefde tactiek bij molkandi's!

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #106 Gepost op: 13-03-2006, 22:58:03 »
(in het afvalfilmpje zie je Geert toch met Mary-Lou in gesprek?)

Klopt, je ziet eerst Mary-Lou (links) met Geert: Wat zijn je slechte eigenschappen? Maar daarna komt Geert close-up in beeld terwijl hij zegt Whisky met bier? Dan hoor je Milouska antwoorden: Wodka erdoor.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #107 Gepost op: 14-03-2006, 09:14:02 »
Klopt, je ziet eerst Mary-Lou (links) met Geert: Wat zijn je slechte eigenschappen? Maar daarna komt Geert close-up in beeld terwijl hij zegt Whisky met bier? Dan hoor je Milouska antwoorden: Wodka erdoor.

Ik heb het even teruggekeken en het gaat zo: Close-up Geert: (vragend): 'Whisky en bier?' Stem Milouska: 'Wodka en Red Bull..' (dit kan prima geknipt zijn.)

Dit valt op meerdere manieren te interpreteren. Bijvoorbeeld: 1) Milouska probeert Geert in verwarring te brengen. 2) Milouska onthoudt voor zichzelf wat de favoriete combinatie dranken van Geert is (Wodka en Red Bull, dit zou kunnen, eerder in een biecht zei Geert dat hij een enorme Wodka-fan is.)

Citaat
Bier en wodka en een rrrr''

Dit is inderdaad vreemd. Had Milouska het dan toch ook over Red Bull?

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #108 Gepost op: 14-03-2006, 12:11:33 »
Nog een aanwijzing gevonden in de trailer :

Het woord "bedrieger" klinkt als er een shot is van het rode -1000 bordje. Weliswaar dat van Geert, maar Milouska is de enige andere die zo'n bordje heeft omgedraaid!  ;D
Carpe Diem

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #109 Gepost op: 14-03-2006, 13:34:39 »
Ik heb het even teruggekeken en het gaat zo: Close-up Geert: (vragend): 'Whisky en bier?' Stem Milouska: 'Wodka en Red Bull..' (dit kan prima geknipt zijn.)

Dit valt op meerdere manieren te interpreteren. Bijvoorbeeld: 1) Milouska probeert Geert in verwarring te brengen. 2) Milouska onthoudt voor zichzelf wat de favoriete combinatie dranken van Geert is (Wodka en Red Bull, dit zou kunnen, eerder in een biecht zei Geert dat hij een enorme Wodka-fan is.)

Dit is inderdaad vreemd. Had Milouska het dan toch ook over Red Bull?

ik verstond ook red bull en ging ervan uit dat geert die had omgedraaid met het bier

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #110 Gepost op: 15-03-2006, 22:49:47 »
Weet iemand wat dit voor zender ding is (zie screenshot) aan de mol Milouska haar broekriem? Ze heeft het niet meer als ze de brug over gaat.

Laat ik wat speculeren, puur voor de lol... milouska, de mol, staat voortdurend in contact met de molveteraan bij uitstek, de vrouw al die vele mollenstreken en complotten heeft aanschouwd... Angela.
Misschien wat ver gezocht (en misschien kan ik dat misschien ook wel weg laten), maar het zou toch in elk geval wel leuk zijn, dacht ik.

Anyway... screenshot is van 0:25:59.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #111 Gepost op: 15-03-2006, 23:24:52 »
Waarschijlijk heeft ze de zender beter weggestopt, ivm bang dat hij in het ravijn valt.
The British are not impressed.

Offline paashaas

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #112 Gepost op: 15-03-2006, 23:47:52 »
.....
Ik heb net in Google gezocht naar "whisky met bier" en vond maar 1 hit. Kennelijk zijn er weinig mensen die dit drinken. .....

Als je in Google zoekt op "bier met whisky" krijg je al meer hits; probeer ook "bier met whiskey" eens. Proost!
zondag 8 juni 2008: Amnesty Sponsorloop in Utrecht

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #113 Gepost op: 15-03-2006, 23:51:19 »
Waarschijlijk heeft ze de zender beter weggestopt, ivm bang dat hij in het ravijn valt.
Maar hebben alle kandidaten een zender (laten we aannemen voor een microfoon) of niet?

P.S.: Angela als hulp van de mol is trouwens wishful thinking.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #114 Gepost op: 16-03-2006, 00:21:21 »
Maar hebben alle kandidaten een zender (laten we aannemen voor een microfoon) of niet?
Ja, kijk maar. Ze hebben allemaal een 'bolletje' op hun borst hangen. Als professioneel geluidsman kan ik je mededelen dat dat een microfoon+zender combo is.
The British are not impressed.

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #115 Gepost op: 16-03-2006, 10:33:07 »
Even voor de goede order : De kans dat Milouska per ongeluk de 2 bordjes van -1000 euro omdraaide is minder als 1 procent. Is dus erg klein !!!
Daaroe moet ze er voor zorgen dat ze als eerste aan de beurt komt. En die tactiek is te doen. Ik beredeneer dit even vanuit de optiek van de makers van het programma.
De kans dat ze als mol daarna de 2 bordjes van -1000 euro omdraaide is dan 100 %. Ze heeft dan voorkennis van de redaktie. De redaktie moet daarbij echter wel incalculeren dat wij als forum deze verdachte actie wel dooor moeten hebben. Je kunt dat namelijk in de uitzending moeilijk niet laten zien dat de mol 2x -1000 euro omdraait. Dat is natuurlijk toch de kunst van de redactie van het programma om mol-acties te camoufleren. Dat gaat bij deze actie echter niet. Het enigste wat de redactie er dan nog mee kan doen is andere acties verdachter in beeld te brengen. En er niet te veel aandacht meer aan te besteden. Dat gebeurt dan ook in dit geval.
Blijft mijn vraag open is het niet een te opzichtige zet in de eerste aflevering.....?
Gevoelsmatig zou ik naar aanleiding van eerdere series gezegd hebben. Ja. Maar sinds de vorige serie bleek ook duidelijk dat Yvon al vanaf het begin flink saboteerde en dit ook duidelijk in beeld werd gebracht zonder dat ik dat zo zag. Je weet het dus nooit.
Wat ik wel weet is de kans dat Milouska 2x -1000 euro draait is minder als 1%. En dat is verdomd weinig!
Nu maar goed op haar lichaamstaal letten !
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #116 Gepost op: 16-03-2006, 10:52:43 »
Even voor de goede order : De kans dat Milouska per ongeluk de 2 bordjes van -1000 euro omdraaide is minder als 1 procent. Is dus erg klein !!!
Dat klopt, bijna niet te geloven dat ze niet de Mol is zou je meteen denken.
Maar de kans dat ze na de eerste -1000 een tweede -1000 omdraait is 3/35, dus bijna 10%.
Indien Milouska niet de Mol is, dan moeten de makers geweldig in hun vuistje hebben gelachen.

Anderzijds kan je wel stellen dat de -1000 bordjes wel op plaatsen lagen waar vrij vlug bordjes worden omgedraaid (op ooghoogte, in het midden van het bord). De bordjes zijn heel zeker niet zomaar willekeurig geplaatst.

Verder vind ik de schrik in de ogen van Milouska bij de executie zeer echt. Ik denk niet dat je dit kan acteren. Ze was echt bang.

Ik twijfel nog een beetje wat Milouska betreft, maar ik denk dat ze niet de Mol is.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #117 Gepost op: 16-03-2006, 11:21:19 »
Citaat
Dat klopt, bijna niet te geloven dat ze niet de Mol is zou je meteen denken.
Maar de kans dat ze na de eerste -1000 een tweede -1000 omdraait is 3/35, dus bijna 10%.
Indien Milouska niet de Mol is, dan moeten de makers geweldig in hun vuistje hebben gelachen.

Anderzijds kan je wel stellen dat de -1000 bordjes wel op plaatsen lagen waar vrij vlug bordjes worden omgedraaid (op ooghoogte, in het midden van het bord). De bordjes zijn heel zeker niet zomaar willekeurig geplaatst.

Verder vind ik de schrik in de ogen van Milouska bij de executie zeer echt. Ik denk niet dat je dit kan acteren. Ze was echt bang.

Ik twijfel nog een beetje wat Milouska betreft, maar ik denk dat ze niet de Mol is.

Maar de kans dat ze na de eerste -1000 een tweede -1000 omdraait is 3/35, dus bijna 10%.
Gotcha dat klopt die kans van 10% !
Maar de kans dat ze bij de eerste keer een -1000 euro omdraait is 4/36 dus ook al ongeveer 10%.
En 10% van 10% = 1%
Ja het is effe moeilijk rekenen (ik weet het). Maar dat is een vaststaand feit : De kans is minder als 1%. [colo
En dat weegt voor mij zwaarder als :
Ik denk dit of ik vermoed zus.



Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #118 Gepost op: 16-03-2006, 12:13:07 »
Maar de kans dat ze na de eerste -1000 een tweede -1000 omdraait is 3/35, dus bijna 10%.
Gotcha dat klopt die kans van 10% !
Maar de kans dat ze bij de eerste keer een -1000 euro omdraait is 4/36 dus ook al ongeveer 10%.
En 10% van 10% = 1%
Ja het is effe moeilijk rekenen (ik weet het). Maar dat is een vaststaand feit : De kans is minder als 1%.
Klopt niet helemaal: je moet steeds een eerste bordje omdraaien.
Indien er van alle bordjes 2 paren aanwezig zouden zijn (zoals het geval is bij -1000), dan is de kans dat het 2e bordje overeenstemt met het eerste ongeveer 10%.
Maar let op: zelfs 10% is verdacht.

Maar indien je iemand de opdracht zou geven "draai 2 bordjes van -1000 om", dan is de kans: 4/36 * 3/35 = 0,95%
Indien je iemand de opdracht zou geven draai 2 identieke bordjes om (indien alle bordjes 4x zouden voorkomen, zoals het bordje van -1000) dan is de kans: 3/35 = 8,57%
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #119 Gepost op: 16-03-2006, 14:12:04 »
Weet iemand wat dit voor zender ding is (zie screenshot) aan de mol Milouska haar broekriem? Ze heeft het niet meer als ze de brug over gaat.

Laat ik wat speculeren, puur voor de lol... milouska, de mol, staat voortdurend in contact met de molveteraan bij uitstek, de vrouw al die vele mollenstreken en complotten heeft aanschouwd... Angela.
Misschien wat ver gezocht (en misschien kan ik dat misschien ook wel weg laten), maar het zou toch in elk geval wel leuk zijn, dacht ik.

Anyway... screenshot is van 0:25:59.
Ik citeer even Julien in zijn dagboek:
Citaat
Na dertig trage minuten kregen we een microfoontje omgeklemd en werden we met de bagage een voor een gewogen.

waarschijnlijk is het gewoon Milouska's microfoontje