Auteur Topic: Milouska is de mol!  (gelezen 257984 keer)

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #120 Gepost op: 16-03-2006, 17:41:33 »
Ik heb al eerder aangegeven dat het naar mijn mening geen toeval kan zijn dat Milouska met een kans van minder als 1 % 2x bordje -1000 euro omdraait.
Maar nu de theorie Milouska is niet de mol !!
Vanuit het perspectief van de programmamakers zou ik dan deze aktie veel verdachter laten tonen dan ze nu hebben gedaan. Dan had ik als programmamaker toch gemakkelijk bv een andere deelnemer kunnen laten zeggen :En ik verdenk Milouska want die heeft ons 1000 euro uit de pot gehaald. Waarom hebben ze dit niet gedaan? Ik zou zeggen een gemiste kans! Er waren tenslotte toch mensen die Milouska verdachten. Juist Geert die er uitvliegt. En dat is dan ook het enigste feit dat mij doet twijfelen aan het feit of zij de mol kan zijn.
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline FalconMatrix

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #121 Gepost op: 16-03-2006, 18:18:38 »
Milouska is naar mijn idee niet de Mol. Terwijl iedereen hier loopt te speculeren over 'hoe klein de kans' wel niet was dat ze twee keer de bordje met -1000 omdraaide moet je er wel rekening mee houden dat de kans nog kleiner is dat je de loterij wint en dat dat toch regelmatig gebeurt. Ze had wat dat betreft gewoon pech volgens mij. En over dat gedoe van waarom ze zo erg had aangedrongen om als laatste te gaan lijkt mij gewoon zodat ze er zeker van kon zijn dat Mary Lou wel ging. Zelf had Milouska namelijk ook schrik anders zat ze geen liedje te zingen (niet om anderen te misleiden want die konden haar nooit hebben gehoord!), en daarom wilde ze er eerst voor zorgen dat Mary Lou eerst ging.

Anders gezegd, op basis van de eerste aflevering van Wie is de Mol zou ik niet zeggen dat Milouska de Mol is. Misschien dat ik later weer verander natuurlijk ;-)
Roderick: "Mijn eigen karakter; bij tijd en wijle introvert, af en toe achterbaks en...stiekem!"

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #122 Gepost op: 16-03-2006, 19:08:51 »
Verder vind ik de schrik in de ogen van Milouska bij de executie zeer echt. Ik denk niet dat je dit kan acteren. Ze was echt bang.

Mijn eerste gedacht was juist dat ik het er heel erg nep uit vond zien zowel het gezicht dat ze trok voorafgaand aan het invoeren van haar naam als na het groene scherm... ze keek niet opgelucht maar ondeugend.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #123 Gepost op: 18-03-2006, 18:47:51 »
Milouska had nog twee drie(!) jokers maar ze zet er geen in!! Iedereen met jokers zet ze in, maar Milouska is zo zeker dat ze ze niet inzet? Ongelofelijk! Dit kan niet anders dan een hint zijn.. ze is de Mol.. ::oink::

uitleg:

Dat ze er eentje of twee spaart is nog te begrijpen, maar waarom alledrie? Een enorm risico, alleen Richard en Chris hadden er ook 0. (Of misschien dacht ze ook dat Frederique er nog 0 had, maar dan nog zijn er 3 kandidaten die meerdere jokers hebben.) Is ze zo overtuigd van haar Molkeuze? Ze twijfelt anders nog tussen Richard en Toine.. Volgens mij zou dit heel goed een hint kunnen zijn dat Milouska de Mol is. Ik zie het al voor me in de laatste aflevering. 'Af en toe zette ik gewoon geen jokers in, ik zou er toch wel in blijven. Of ze vergeet de jokers gewoon omdat ze de Mol is..
« Laatst bewerkt op: 18-03-2006, 20:11:39 door Heinz »

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #124 Gepost op: 18-03-2006, 20:04:20 »
Tja... lastig dit. Als ze niet de Mol is, heeft ze aan de ene kant een enorm risico genomen. Maar aan de andere kant... ze wist nu dat 2 kandidaten geen jokers hadden. Misschien heeft ze het risico bewust genomen en ging ze toch wel een beetje uit van haar eigen 'kracht'. Je weet natuurlijk niet wat er de komende afleveringen nog gaat gebeuren en of er nog jokers te winnen zijn. Misschien ook wel slim om je jokers te sparen tot een later moment (als er minder kandidaten zijn en de kans dat je eruit vliegt groter wordt), en dan maar hopen dat de rest dan niks meer heeft. Dan heb je op dat moment een klein voorsprongetje natuurlijk.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #125 Gepost op: 18-03-2006, 20:07:18 »
Sterker nog.. ze had nog 3 jokers! 0 inzetten vind ik dan wel een ongelofelijk groot risico.. :-\\

Als ze niet de Mol is zal ik Chris citeren:

Citaat
Mijn god, waar zit je verstand?
« Laatst bewerkt op: 28-03-2006, 11:45:57 door Heinz »

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #126 Gepost op: 18-03-2006, 20:35:25 »
Een TE groot risico ! ;D
Yes, soms vind ik het jammer dat in de eerste uitzending al duidelijk is wie de mol is. In de tweede aflevering werd ze duidelijk uit de wind gehouden qua regie...
Carpe Diem

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #127 Gepost op: 18-03-2006, 21:24:11 »
Een TE groot risico ! ;D

Toevoeging: Milouska wist ook dat Frederique jokers had gekregen. Toine heeft van zijn lening verteld aan de groep. (Al zien we Milouska hier niet bij staan of horen we haar niet, maar het lijkt me toch wel dat Milouska er toen ook bij stond!)

Tijdens het maken van de test horen we haar zeggen dat ze twijfelt tussen Richard en Toine.. zo zeker is ze dus niet.. Haar gezichtsuitdrukking spreekt ook boekdelen.. niet echt zelfverzekerd.

en: wanneer Milouska wegloopt na het maken van de test, beweegt de camera nog even mooi omlaag zodat we de lege tafel (zonder jokers) goed kunnen zien..
« Laatst bewerkt op: 19-03-2006, 09:18:22 door Heinz »

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #128 Gepost op: 18-03-2006, 22:04:28 »
Sterker nog.. ze had nog 3 jokers! 0 inzetten vind ik dan wel een ongelofelijk groot risico.. :-\\

Als ze niet de Mol is zal ik Chris citeren:

3 jokers? 2 toch  ???
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #129 Gepost op: 18-03-2006, 22:06:39 »
3 jokers? 2 toch  ???

Nee, dat staat verkeerd in het overzicht hier, ze had er echt 3. Ze won er 5 bij het memoryspel en zet er die aflevering 2 in.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #130 Gepost op: 18-03-2006, 22:20:11 »
Alleen wie won die 5e joker dan? Is dat wel gezegt?

Mary-Lou: Nr 1+2
Frédérique: Nr 3
Peggy: Nr 4
....... : Nr 5
Geert: Nr 6
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #131 Gepost op: 18-03-2006, 22:54:45 »
Alleen wie won die 5e joker dan? Is dat wel gezegt?

Mary-Lou: Nr 1+2
Frédérique: Nr 3
Peggy: Nr 4
....... : Nr 5
Geert: Nr 6

Peggy won waarschijnlijk zowel de vierde als de vijfde joker. Dat ze de vierde joker won is niet in beeld geweest, maar je kunt er achter komen als je de beelden goed bekijkt. Zie ook mijn analyse in het topic over Aflevering 1 (bladzijde 14).


Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #132 Gepost op: 19-03-2006, 07:06:52 »
Milouska had nog twee drie(!) jokers maar ze zet er geen in!! Iedereen met jokers zet ze in, maar Milouska is zo zeker dat ze ze niet inzet? Ongelofelijk! Dit kan niet anders dan een hint zijn.. ze is de Mol.. ::oink::

uitleg:

Dat ze er eentje of twee spaart is nog te begrijpen, maar waarom alledrie? Een enorm risico, alleen Richard en Chris hadden er ook 0. (Of misschien dacht ze ook dat Frederique er nog 0 had, maar dan nog zijn er 3 kandidaten die meerdere jokers hebben.) Is ze zo overtuigd van haar Molkeuze? Ze twijfelt anders nog tussen Richard en Toine.. Volgens mij zou dit heel goed een hint kunnen zijn dat Milouska de Mol is. Ik zie het al voor me in de laatste aflevering. 'Af en toe zette ik gewoon geen jokers in, ik zou er toch wel in blijven. Of ze vergeet de jokers gewoon omdat ze de Mol is..
Anderzijds kan je stellen dat de Mol toch enkele van zijn/haar jokers zou inzetten om het "normaal" te doen lijken voor de kijkers. Geen joker inzetten lijkt me eerder on-Mols gedrag.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #133 Gepost op: 19-03-2006, 08:20:32 »
Anderzijds kan je stellen dat de Mol toch enkele van zijn/haar jokers zou inzetten om het "normaal" te doen lijken voor de kijkers.

Mee eens. Ik zie dit dan ook als een hint voor de kijkers.

Het is nu wel de vraag wat Milouska de volgende afleveringen met haar jokers gaat doen. Vertelt ze de groep dat ze er geen heeft ingezet? Als ze de Mol is lijkt me dat niet slim, de kandidaten zullen het ook vreemd vinden dat ze niets heeft ingezet. Probeert ze haar aantal jokers geheim te houden voor de groep?

Citaat
Geen joker inzetten lijkt me eerder on-Mols gedrag.

Ik kan gewoon niet begrijpen waarom je als kandidaat 0 jokers in zou zetten als je er 3 hebt en niet zeker bent over wie de Mol is (je een grote fan van WIDM bent en dus weet dat het de eerste afleveringen gokken is) en je weet dat bijna alle andere kandidaten jokers hebben. De vorige aflevering zette ze er nog 2 in van de 5. En dan nu 0 van de 3?

toevoeging: Ze neemt de jokers ook helemaal niet mee naar de test. Van te voren besluit ze dus al om niks in te zetten zonder dat ze de vragen gezien/gemaakt heeft!
« Laatst bewerkt op: 19-03-2006, 09:21:19 door Heinz »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #134 Gepost op: 19-03-2006, 13:10:16 »
Ik kan gewoon niet begrijpen waarom je als kandidaat 0 jokers in zou zetten als je er 3 hebt en niet zeker bent over wie de Mol is (je een grote fan van WIDM bent en dus weet dat het de eerste afleveringen gokken is) en je weet dat bijna alle andere kandidaten jokers hebben. De vorige aflevering zette ze er nog 2 in van de 5. En dan nu 0 van de 3?

toevoeging: Ze neemt de jokers ook helemaal niet mee naar de test. Van te voren besluit ze dus al om niks in te zetten zonder dat ze de vragen gezien/gemaakt heeft!

Mogelijkheden :
 -ze was ze vergeten
 -ze is ze kwijtgeraakt
 -ze zijn gejat door e.o.a. matennaaier toen zij zo heerlijk lag te 
  maffen in haar tentje (maar dat mogen wij als kijker allemaal nog niet weten)
 -ze is heel zeker van haar mol (maar zo zag het er niet uit)
 -ze is de mol
« Laatst bewerkt op: 19-03-2006, 13:14:50 door tureluurs »

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #135 Gepost op: 19-03-2006, 14:15:31 »
Bij de paard opdracht is Milouska de laatste persoon die bij de bank komt. Ze was daar als laatste ook nog eens alleen. Er zijn zeker meer enveloppen met geld bij de bank gestort als dat uiteindelijk er door Karel worden aangetroffen. Dus iemand heeft geld uit de pot gehaald. Milouska zou dit kunnen hebben gedaan. Ze had daarvoor voldoende kansen en heeft zeker weinig bijgedragen tot het goed slagen van de opdracht. Karel zegt dan wel dat de deelnemers het geweldig hebben gedaan. Maar de opdracht is voor bijna de helft mislukt....(Slechts 7 van de 12 geldbedragen)
Moet er wel bijvermelden dat bij deze opdracht iedereen gemakkelijk kon mollen ...als hij/zij zou willen. Want het was een moeilijke opdracht. En dan kun je inderdaad stellen dat ondanks het werk van de mol de groep geweldig heeft gepresteerd.
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #136 Gepost op: 19-03-2006, 14:29:21 »
Bij de paard opdracht is Milouska de laatste persoon die bij de bank komt. Ze was daar als laatste ook nog eens alleen. Er zijn zeker meer enveloppen met geld bij de bank gestort als dat uiteindelijk er door Karel worden aangetroffen. Dus iemand heeft geld uit de pot gehaald. Milouska zou dit kunnen hebben gedaan. Ze had daarvoor voldoende kansen en heeft zeker weinig bijgedragen tot het goed slagen van de opdracht. Karel zegt dan wel dat de deelnemers het geweldig hebben gedaan. Maar de opdracht is voor bijna de helft mislukt....(Slechts 7 van de 12 geldbedragen)
Moet er wel bijvermelden dat bij deze opdracht iedereen gemakkelijk kon mollen ...als hij/zij zou willen. Want het was een moeilijke opdracht. En dan kun je inderdaad stellen dat ondanks het werk van de mol de groep geweldig heeft gepresteerd.

Erger nog (toch?), ik tel slechts 5 geldbedragen : 5 x 350 euro = 1750 euro.
Ben het met je eens dat iedereen die in de buurt van de bank is geweest heeft kunnen mollen door geld weg te nemen.
Van sommigen weten we ook dat ze niet alle geldbedragen hebben kunnen binnenbrengen (Milouska en Richard bijvoorbeeld).
Milouska ligt het meest voor de hand omdat zij als laatste bij de bank was, maar juist daarom denk ik niet dat zij de mol is (ligt veel te veel voor de hand).
Verder kunnen we niemand uitsluiten, zelfs Frédérique niet volgens mij, zij zat niet zo heel ver van de bank in haar hol en was redelijk goed op de hoogte waar iedereen zat en of ze geld binnengebracht hadden. Wie zegt dat ze aldoor in haar holletje is gebleven?!

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #137 Gepost op: 19-03-2006, 14:50:15 »
Ik denk inderdaad dat ze niet de mol is; het bericht op het schoolbord was geschreven wat zogenaamd van de mol was (toine) vertelde haar dat ze naar buiten moest.... ze reageerde zo verbaasd en voerde het ook gewoon uit, ik denk dat als je de mol ben dat je denk ja daahaag ga btje voor lul buite staan,, ik weet wel dat je jezelf daarmee verdacht maakt als je meteen laat merke da heeft ze mol niet gedaan want ik ben dat, maar Mil reageerde wel heel erg als een echte kandidaat om het zo maar te zeggen
Keep Watching

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #138 Gepost op: 19-03-2006, 15:01:28 »
Ik denk inderdaad dat ze niet de mol is; het bericht op het schoolbord was geschreven wat zogenaamd van de mol was (toine) vertelde haar dat ze naar buiten moest.... ze reageerde zo verbaasd en voerde het ook gewoon uit, ik denk dat als je de mol ben dat je denk ja daahaag ga btje voor lul buite staan,, ik weet wel dat je jezelf daarmee verdacht maakt als je meteen laat merke da heeft ze mol niet gedaan want ik ben dat, maar Mil reageerde wel heel erg als een echte kandidaat om het zo maar te zeggen
een mol zou júist zo reageren als milouska reageerde, om zich niet verdacht te maken
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #139 Gepost op: 19-03-2006, 15:10:38 »
een mol zou júist zo reageren als milouska reageerde, om zich niet verdacht te maken
Ja, ze deed het erg goed... voor een mol.

Deze actie past ook heel mooi binnen de aflevering... je hoort meerdere mensen biechten dat Milouska een beetje klungelige/onbehouden kandidaat is. Met zelfs een theorie in het begin van iemand, dat dat natuurlijk ook gespeeld zou kunnen. Het leek wel bijna het thema van de aflevering: Milouska is kandidaat!... in elk geval als je Milouska al als mol had, viel het op dat het zo nadrukkelijk terug kwam in de uitzending.
Dat de kandidaten haar dan ook nog eens naar buiten sturen is dan een zegen voor de programmamakers.