Auteur Topic: Milouska is de mol!  (gelezen 258004 keer)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #80 Gepost op: 12-03-2006, 19:29:13 »
klopt! Maar als je uit gaat van de vooronderstelling dat Milouska met voorkennis de eerste bordjes omdraait en dus voor de pot 1000 euro verliest, dan maakt zij deze beurt niet goed bij de 2e ronde met een joker of winst. Chris verliest niet en wint ook niet.
Van daaruit ben ik gaan redeneren...
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #81 Gepost op: 12-03-2006, 20:28:58 »
klopt! Maar als je uit gaat van de vooronderstelling dat Milouska met voorkennis de eerste bordjes omdraait en dus voor de pot 1000 euro verliest, dan maakt zij deze beurt niet goed bij de 2e ronde met een joker of winst. Chris verliest niet en wint ook niet.
Van daaruit ben ik gaan redeneren...

Volgens mij zit het zo:

Jokers
Wie ook een dubbele joker draait, iedereen mag dan een joker pakken. Dat zie je ook aan het eind bij Geert. Die draait nog een joker en Toine mag er ook 1 pakken. Tevens wordt ook een aantal malen gezegd door Karel: kom maar jongens, pak maar een joker. Daarom zie je Milouska dus ook jokers aan haar ringen schuiven, omdat anderen 2x een joker draaien.

Milouska geen 2x aan de beurt
Volgens mij wordt in de eerste ronde haar gezicht al 2x gedraaid en moet ze dus het memory-spel verlaten. Daarom zie je haar geen 2e keer draaien.

Maar als ik er naast zit hoor ik dat graag  ;) ::tandpastasmiley::
Het punt inzake [/u]
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #82 Gepost op: 12-03-2006, 20:41:53 »
Milouska's foto's worden pas in de laatste beurt van Geert omgedraaid.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #83 Gepost op: 12-03-2006, 20:46:17 »
Karel zegt bij de beurt van - ik geloof Peggy- iedereen die nog in het spel zit mag een joker pakken. Je ziet heel duidelijk Milouska een joker aan haar ring doen, terwijl zij nog voor Peggy had moeten draaien. We zien de beurt van Milouska dus niet in beeld, terwijl zij nog wel in het spel zit...
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Roek

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #84 Gepost op: 12-03-2006, 20:47:30 »
Volgens mij is er nog steeds niemand die goed heeft uitgerekend hoe groot de kans is dat je geld verliest als je als eerste mag. Er lagen zesendertig bordjes (6x). Daarvan stond op vier stuks -1000. De kans was dus:

4/36 x 3/35 = 0,95238095238095238095238095237683%.

Minder dan één dus. Aan de andere kant... Zo stom zullen ze toch niet zijn, dat de mol zo opzichtig te werk gaat.. Ik las ook ergens dat ze mogelijk de verkeerde kandidaat aanwees om haar vraag te beantwoorden, maar uit de reactie van Geert vind ik dat je op kunt maken dat hij het wel wist, maar het gewoon verkeerd reproduceerde.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #85 Gepost op: 12-03-2006, 20:51:22 »
Gevoelsmatig denk ik niet dat Milouska de mol is, maar............. er is geopperd dat zij met voorkennis handelde...
Zij is juist het minst verdacht omdat zij als eerste mocht. Zij heeft deze plaats wel gemanipuleerd door als laatste over de brug te komen (voor M.L). Mijn vraag is: is het eerder gebeurd dat iemand met voorkennis handelde in andere WIDM? (behalve de behendigheidsproeven dan..)
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #86 Gepost op: 12-03-2006, 20:59:14 »
Gevoelsmatig denk ik niet dat Milouska de mol is, maar............. er is geopperd dat zij met voorkennis handelde...
Zij is juist het minst verdacht omdat zij als eerste mocht. Zij heeft deze plaats wel gemanipuleerd door als laatste over de brug te komen (voor M.L). Mijn vraag is: is het eerder gebeurd dat iemand met voorkennis handelde in andere WIDM? (behalve de behendigheidsproeven dan..)

De Mol weet vantevoren precies welke opdrachten er volgen, en heeft vaak ook een dagelijkse briefing met de productie. Waarschijnlijk wist de Mol precies waar de cruciale kaarten lagen.

Als je bedoelt dat andere kandidaten dan de Mol voorkennis hadden, dan denk ik dat dat niet zo is.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #87 Gepost op: 13-03-2006, 00:26:05 »
Zij is juist het minst verdacht omdat zij als eerste mocht.

Nee, als de Mol in deze opdracht geld wil verspelen dan moet hij juist als eerste memory spelen. Als je dan twee keer -1000 omdraait dan heb je een excuus: domme pech. Als iemand in een latere fase van het spel een -1000 omdraait dan mag hij geen risico nemen en moet hij als tweede steen eentje kiezen waarvan hij weet wat het is (bijvoorbeeld joker of foto). Als iemand in een latere fase van het spel toch twee keer -1000 omdraait (Geert) dan is dat of opzet of een kwestie van niet goed opletten.

Het gaat wat mij betreft tussen Milouska en Richard. Als ik nu zou overstappen naar Milouska dan moet ik 1. aannemen dat alle hints die ik voor Richard vond, vals zijn; 2. aannemen dat er geen hints zijn voor Milouska of dat ik ze niet kan vinden; 3 aannemen dat er bij het stemmen van Geert is geknoeid. Als ik bij Richard blijf dan hoef ik alleen aan te nemen dat er bij memory iets is gebeurd dat ik niet snap. Ik kies nu voor het laatste.
Robbie: nog gefeliciteerd met je eerste plaats in de tussenstand van de pool ::ok::  ::bravo:: Als ik met Mol Richard de mist in ga dan hoop ik dat jij wel succes hebt met Mol Milouska.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #88 Gepost op: 13-03-2006, 00:58:41 »
Ja inderdaad. Milouska heeft alleen geld uit de pot gehaald bij de memory-opdracht en verder niks positiefs bijgedragen. Ook geen anderen weggespeeld dan, denk ik. En dat zij in de biecht vertelt dat Karel zou hebben gezegd dat iedereen evenveel kans had op een vrijstelling (heeft hij niet gezegd, zie ook de quotes pagina), is dus of een moluitspraak of ze heeft niet goed opgelet. Ze was ook al van mening dat Mary-Lou voor haar de brug over moest, omdat ML anders helemaal nooit zou gaan. Ze zorgt er dus expres voor dat ze als laatste gaat. Heeft volgens eigen zeggen hoogtevrees, maar gaat lopend over de brug. Iemand met hoogtevrees (ML) gaat echt niet lopen. En dan is ze dus als eerste aan zet en draait meteen 1000 euro uit de pot.
The British are not impressed.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #89 Gepost op: 13-03-2006, 08:03:26 »
Nee, als de Mol in deze opdracht geld wil verspelen dan moet hij juist als eerste memory spelen. Als je dan twee keer -1000 omdraait dan heb je een excuus: domme pech.

 ::zwaai::en dat bedoel ik dus ook..... zij is het minst verdacht, in de ogen van anderen
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #90 Gepost op: 13-03-2006, 12:39:06 »
...En dat zij in de biecht vertelt dat Karel zou hebben gezegd dat iedereen evenveel kans had op een vrijstelling (heeft hij niet gezegd, zie ook de quotes pagina), is dus of een moluitspraak of ze heeft niet goed opgelet...
Na de uitleg met camera er bij volgd er zover ik weet nog een lange uitleg zonder camera, waarbij de kandidaten ook vragen kunnen stellen. Het zou best kunnen dat Karel daarbij gezegd heeft dat iedereen even veel kans heeft.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #91 Gepost op: 13-03-2006, 12:45:06 »
Dat zou kunnen, maar lijkt me enigszins onwaarschijnlijk. Waarom zou hij dat zeggen? Het is niet zo.
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #92 Gepost op: 13-03-2006, 12:54:15 »
Ik ben het volgende een paar keer tegengekomen op het forum van wieisdemol.nl. Ik heb het teruggekeken en het is inderdaad verdacht:

Wanneer Richard de vraag met welk dier Mary-Lou zich graag vergelijkt verkeerd beantwoordt (Kat!) en zich daarna te laat verbetert (Eekhoorn!) wil Milouska iets zeggen: 'ja, maar je..' (Ze breekt zichzelf af door haar hand voor haar mond te slaan.) Het lijkt er op alsof ze wil zeggen: 'ja, maar je zei al 'kat', dus dit antwoord telt niet.' Waarom zou ze dit willen zeggen? Vindt ze het wel prima dat Richard een verkeerd antwoord geeft en wil ze niet dat het toch goed wordt gerekend?

Offline Dumke

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #93 Gepost op: 13-03-2006, 15:17:20 »
In de uitzending lieten ze zien dat Richard aan Mary-Lou vroeg wat haar lievelingsdier was en zij antwoordde met 'eekhoorn'. Dezelfde vraag vroeg hij aan Milouska en zij antwoordde met 'kat'. Misschien dat dit haar reactie verklaart...

Wat mij opviel was dat Milouska voor Geert koos om haar vraag te beantwoorden ('Wat is je lievelingsdrankje?') terwijl in de uitzending te zien was dat zij tegen Chris zei: 'bier met whiskey'. (geloof ik)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #94 Gepost op: 13-03-2006, 18:31:41 »
Volgens mij is er nog steeds niemand die goed heeft uitgerekend hoe groot de kans is dat je geld verliest als je als eerste mag. Er lagen zesendertig bordjes (6x). Daarvan stond op vier stuks -1000. De kans was dus:

4/36 x 3/35 = 0,95238095238095238095238095237683%.

Dat rond ik even af naar 1%. Dat betekent dat de kans dat ze dat gedaan zou hebben als ze niet de mol is 1%. Maar een kans van 1% hoef je niet te verwaarlozen, maar die moet je afzetten tegen de kans dat ze dit zou doen als ze wel de mol is.
Als je dan al het verdachte gedrag op deze manier bij elkaar gooit, heb je een Bayesiaans model. Met mijn modelletje kwam ik op Richard uit, maar ik zal de kansen nog eens herschatten en ik denk dat Milouska een goede kans maakt.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #95 Gepost op: 13-03-2006, 18:40:41 »
In de uitzending lieten ze zien dat Richard aan Mary-Lou vroeg wat haar lievelingsdier was en zij antwoordde met 'eekhoorn'. Dezelfde vraag vroeg hij aan Milouska en zij antwoordde met 'kat'. Misschien dat dit haar reactie verklaart...

Wat mij opviel was dat Milouska voor Geert koos om haar vraag te beantwoorden ('Wat is je lievelingsdrankje?') terwijl in de uitzending te zien was dat zij tegen Chris zei: 'bier met whiskey'. (geloof ik)
Inderdaad ::jaja::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #96 Gepost op: 13-03-2006, 18:56:19 »
Milouska las net bij het Jeugdjournaal een item over een afbrokkelende gletsjer in Argentinië. :D
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #97 Gepost op: 13-03-2006, 19:06:59 »
Was het al iemand opgevallen dat bij de test bij Milouska als enige het logo van de Mol full screen in beeld is? Dat is volgens mij namelijk zo en zou het een hint kunnen zijn. (Maar ja, wat niet.)

 ::vergroot::

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #98 Gepost op: 13-03-2006, 20:44:18 »
Volgens mij is er nog steeds niemand die goed heeft uitgerekend hoe groot de kans is dat je geld verliest als je als eerste mag. Er lagen zesendertig bordjes (6x). Daarvan stond op vier stuks -1000. De kans was dus:

4/36 x 3/35 = 0,95238095238095238095238095237683%.

Minder dan één dus. Aan de andere kant... Zo stom zullen ze toch niet zijn, dat de mol zo opzichtig te werk gaat.. Ik las ook ergens dat ze mogelijk de verkeerde kandidaat aanwees om haar vraag te beantwoorden, maar uit de reactie van Geert vind ik dat je op kunt maken dat hij het wel wist, maar het gewoon verkeerd reproduceerde.
Dit klopt niet helemaal.
Wanneer je de kans anders berekent, namelijk nadat het eerste bordje van -1000 is omgedraaid, hoe groot is dan de kans dat het 2e bordje ook -1000 bevat?
Wel, dat is 3/35, zijnde 8,57%.
Hierdoor blijft Miloushka uiteraard nog steeds enorm verdacht.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Roek

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #99 Gepost op: 13-03-2006, 20:46:18 »
Ik heb de kans uitgerekend dat ze twee keer achter elkaar -1000 pakt. Natuurlijk is het verdacht. Aan de andere kant (als we toch aan het rekenen zijn). De kans dat ze na de eerste -1000 een +2000 pakt, is nauwelijks groter (11,4%). Dus tsja, elke kans is in dat stadium erg klein.