Auteur Topic: Kijkcijfers  (gelezen 28701 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Kijkcijfers
« Reactie #40 Gepost op: 25-03-2006, 22:09:13 »
* Wegens extreem fanatieke molspeurders worden de hints moeilijker en moeilijker. Een 'nieuwe' kijker die het spel niet zo kent snapt er geen sikkepit van en kiest eieren voor zijn geld; hij haakt af.
The British are not impressed.

Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Re: Kijkcijfers
« Reactie #41 Gepost op: 26-03-2006, 16:27:07 »
Het lijkt er inderdaad op dat de nieuwigheid van vorig jaar (populair vanwege de deelname van BN'ers)juist zorgt voor de mindere kijkcijfers van dit jaar. Ze zullen eigenlijk elk jaar met iets heel nieuws moeten komen, bijvoorbeeld een serie met studenten of zo. Bovendien is het apart zetten van Roderick en Liz geen slimme zet om de instap in het programma toegankelijk te maken. Nu de AVRO sowieso nog 2 series gaat maken, is het volgens mij zaak om hetzelfde concept, met dezelfde muziek en lay-out in een ander inhoudelijk jasje te steken. Belangrijk is het dat de kijkers zich kunnen identificeren met de deelnemers en dat de opdrachten overzichtelijk blijven. Om dat laatste te bereiken, zal er van tevoren een duidelijker uitleg van de opdracht moeten worden gegeven. Bijv. dat de kijker bij de jeugdfoto-opdracht precies weet wat de kandi's uiteindelijk met de te onthouden volgorde moeten doen en verdachte personen sneller opvallen en niet pas na 2 of 3 keer de uitzending bekijken!

Het is lastig om bij WIDM na 1 of 2 afleveringen nog in te schakelen. In de aanloop naar het programma zal er misschien 1 week extra moeten worden opgenomen om het profiel van de kandidaten te schetsen en ze bijvoorbeeld iets over elkaar te laten zeggen (moeten elkaar dus al deels kennen voor de reis of je zendt bijv. een persconferentie uit met de kandidaten).Op deze manier leren de vaste kijkers de kandidaten kennen en kunnen minder vaste kijkers ook na 2 weken nog inschakelen, zonder dat er dan al iemand uit het spel is.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2006, 16:33:12 door The Hedgehog »

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Kijkcijfers
« Reactie #42 Gepost op: 27-03-2006, 17:14:18 »
Het leuke van dit spel vind ik juist dat je zelf ook lekker kan speuren. Tis net of je zelf ook soort van meedoet  ::ok::.
Daarom ben ik blij dat niet alles kant-en-klaar wordt uitgelegd. Kan ik zelf ook lekker meespeuren en meedenken.

Tis jammer dat de kijkcijfers niet super hoog zijn. In mijn directe omgeving merk ik ook: mensen vinden het echt heel leuk (bijna tegen het verslaafde aan zoals ik) of ze vinden het echt niet leuk (en dan snappen ze het vaak ook niet erg).
Deze laatste groep zal waarschijnlijk vaste klant van campingzender sbs6 zijn  ;) Lekker toegankelijk alles voorgekauwd zodat je niet na hoeft te denken.

Ik hoop dat de AVRO inziet dat de kijkcijfers ondergeschikt zijn aan de pret en lol die het bij 'ons' als fans teweeg bregt!  ::jaja:: ::trots::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers
« Reactie #43 Gepost op: 27-03-2006, 18:22:23 »
Bij mij is het precies andersom, ik maak steeds meer en meer mensen fan van WIDM, dus aan mij ligt het niet hoor, de lage kijkcijfers.. ;D ::)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Kijkcijfers
« Reactie #44 Gepost op: 27-03-2006, 19:26:09 »
Belangrijk is het dat de kijkers zich kunnen identificeren met de deelnemers en dat de opdrachten overzichtelijk blijven. Om dat laatste te bereiken, zal er van tevoren een duidelijker uitleg van de opdracht moeten worden gegeven.

Ik heb het idee dat dat dit seizoen inderdaad minder gebeurd. In vorige seizoenen had je na de introductie van een opdracht aan de kandidaten, ook nog altijd een uitleg van de opdracht met diagrammetjes enzo + een voiceover van Angela. Of gebeurde dat alleen bij de complexere opdrachten. Het had misschien de Amsterdamopdracht ook duidelijker gemaakt. Of zouden de opdrachten dit jaar tot nu toe gewoon minder ingewikkeld in elkaar zitten...?

Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Re: Kijkcijfers
« Reactie #45 Gepost op: 28-03-2006, 09:53:04 »
'k denk dat de dalende kijkcijfers voor zich spreken. De eerste aflevering werd eigenlijk supergoed bekeken. Wellicht zijn het de BN'ers die minder bekend zijn dan de vorige groep, of de opzet die ongeveer gelijk is, of de chaotische montage die er nu voor zorgt dat kijkers afhaken. Voor serie 7 is het dus zaak om voor iets spannends of iets geheel nieuws in afl. 1 te zorgen. Zoals Karel dit jaar onterecht zei: De molfans vallen van hun stoel van verbazing.

In het forum "een uur per aflvering is te weinig" wordt hierover ook eea gezegd.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers
« Reactie #46 Gepost op: 28-03-2006, 13:53:01 »
Grafiekje van de kijkcijfers van de afgelopen vijf jaar. Lichtblauw is 2006.



Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Kijkcijfers
« Reactie #47 Gepost op: 28-03-2006, 14:56:54 »
Dus het valt eigenlijk nog best mee. Frappant dat 2 en 3 zo'n dipje hadden bij afl 3.
The British are not impressed.

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Kijkcijfers
« Reactie #48 Gepost op: 28-03-2006, 15:27:44 »
Wederom knap werk van Erik.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers
« Reactie #49 Gepost op: 1-04-2006, 11:27:37 »
Aflevering 4: 1,096 miljoen: een lichte stijging ten opzichte van vorige week.

Grafiek laatste vijf seizoenen (lichtblauw is 2006):

« Laatst bewerkt op: 8-04-2006, 10:52:41 door Erik TKS »

Offline Ron Dabe

  • Forumlid
Re: Kijkcijfers
« Reactie #50 Gepost op: 1-04-2006, 11:44:36 »
Ik denk dat het kijken op internet ook toegenomen is. Ik heb op vrijdagavond geen tijd, maar kijk altijd de dag erop op internet.

Offline Molicious

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Volgend jaar ''Wie is de Mol'' in Moldavië?
Re: Kijkcijfers
« Reactie #51 Gepost op: 1-04-2006, 11:45:59 »
Inderdaad bij Afl. 3 gaat het niet fantastisch.. ::schaam::
komt dat misschien doordat iedereen de kluts kwijt is over wie de Mol kan zijn?

*Just a Though*
Ik zeg ook maar wat..

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers
« Reactie #52 Gepost op: 1-04-2006, 11:47:01 »
En weer meer kijkcijfers, dat is alleen maar goed nieuws. Hopelijk zien de niet-kenners ook dat het een grandioze aflevering was en dat ze blijven plakken!! 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Rubmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers
« Reactie #53 Gepost op: 1-04-2006, 15:54:41 »
op www.tvopjepc.nl staat dat wie is de mol het meest word bekeken!!!

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijkcijfers
« Reactie #54 Gepost op: 2-04-2006, 11:39:26 »
En naar de herhaling keken 194.000 mensen.... Das niet echt veel, maar ja, de kijkcijfers van vrijdag tellen  ;)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kijkcijfers
« Reactie #55 Gepost op: 6-04-2006, 09:17:26 »
Ik heb zo het idee dat de kijkcijfers vrijdag nog wat hoger zullen zijn...  :-\\
1,5 miljoen?  :(
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijkcijfers
« Reactie #56 Gepost op: 6-04-2006, 19:33:42 »
Ik denk dat je gelijk hebt. Helaas is dit de verkeerde ( ? ) aanleiding dat mensen gaan kijken! Ze zouden het sowieso al moeten kijken
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers
« Reactie #57 Gepost op: 8-04-2006, 10:55:38 »
Aflevering 5: 1,094 miljoen: ongeveer hetzelfde als de vorige week.
Bron: Stichting KijkOnderzoek

Grafiek laatste vijf seizoenen (lichtblauw is 2006):


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Kijkcijfers
« Reactie #58 Gepost op: 8-04-2006, 14:32:57 »
Oh, dat valt (gelukkig) mee. Er was wel een flinke stijging verwacht nu.
The British are not impressed.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kijkcijfers
« Reactie #59 Gepost op: 8-04-2006, 14:56:41 »
Precies, dat verwachtte ik dus eigenlijk ook...

De kijkcijfers blijven nu toch wel een stuk lager dan vorig jaar... Zou dat komen omdat er tussen de vorige editie met bekende Nederlanders meer tijd zat met de reeks daarvoor, of omdat de bekende Nederlanders nu minder bekend/aansprekend zijn?
Of omdat Angela het nu niet meer presenteert? (Daar geloof ik niks van, maar er zijn vast een paar verbeten Angela-fans die dat wel denken...  ;))

Leuke grafieken trouwens, Erik TKS!  ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.