Poll

Wie wordt verliezend finalist?

Roderick
9 (42.9%)
Milouska
6 (28.6%)
Frédérique
6 (28.6%)

Totaal aantal stemmen: 21

Auteur Topic: Wie wordt de verliezend finalist?  (gelezen 43179 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Wie wordt de verliezend finalist?
« Gepost op: 19-03-2006, 23:43:36 »
Zoals de titel van dit topic al vermeld kan je hier praten wie nu die nieuwe afvaller word. Leg daarbij vooral uit waarop je je mening gebaseerd hebt want zo kan je een mooie discussie krijgen (voor de mensen die dat niet schuwen  >:D)

@ Mods/Admins: In de WIDM pool 2006 kan je enkel terecht over de pool en daar kan je weliswaar je volgende afvaller bekend maken, maar vaak blijft het bij of niets posten, of het rijtje van afvaller/winnaar/verliezer/mol en geen uitleg. Daarbij heb ik dus dit topic in het leven geroepen omdat je in principe dit ook apart voor elke kandidaat kan bespreken maar dat is best niet overzichtelijk als je ergens wilt zijn om over elke kanditaat je mening te geven waarom nu juist hij of zij zal gaan afvallen.

Maargoed, zijn jullie het oneens? Verwijder gerust! Ik merk het vanzelf toch wel.  ;)

...

Goed, dan begin ik wel eerst, voor aflevering 3.

Mijn afvaller voor aflevering 3 heet: Richard Groenendijk.

Waarop heb je dat dan gebaseerd?



Ja, dus? Dat is de groepsfoto genomen van de 10 kandidaten voor deze serie met daarbij de personen die eerder afgevallen zijn (in aflevering 1: Geert en in aflevering 2: Chris) hoor ik je denken. Maar ik zal uitleggen waarom ik hem bij mijn uitleg plaats.

1) Ik denk dat Richard zal gaan afvallen vanwege de stand van jokers
2) Ik denk dat Richard zal gaan afvallen vanwege zijn keuze bij de mol
3) Ik denk dat Richard zal gaan afvallen vanwege de introfilmpje en sneakpreview
4) Ik denk dat Richard zal gaan afvallen vanwege de groepsfoto



Ad 1, 2, 3, 4: Richard zal gaan afvallen. Kijk naar het jokersoverzicht na aflevering 2. Milouska heeft geen van haar twee jokers ingezet bij de test en neemt die mee. Toine had zes jokers over waarvan hij er 1 aan Fredje (ik geef de voorkeur aan Frédérique  ::love::) gegeven heeft. Blijft na de test voor hem resteren aan aantal jokers: twee.

Neem dan vervolgens het "Wie verdenkt wie?" lijstje erbij en bekijk wie wie verdenkt in aflevering 1 en 2. Milouska (die 0 jokers inzette) zit op Toine. Frédérique (die 2 jokers inzette) zit op Liz. Peggy zit op Chris maar die moet dus een nieuwe mol vinden. De rest is van onduidelijk wie ze nu precies verdachten, maar allemaal hadden ze 0 jokers om in te zetten!

Volgens mij heb je als je de test invult en je vult tenminste 1 persoon in wie jij het meest verdenkt in bij de vraag: "Wie is de mol" en de andere vragen stem je af op die persoon dat je meeste kans maakt op doorgang. Ik denk, dat als je als kandidaat in de niet dansgroep zit je had moeten kiezen voor als mol: Roderick of Liz. Die twee komen pas terug bij de rest in aflevering 3, dus dan heb je "theoretisch" gesproken doorgang tot aflevering 2 en 3 omdat die twee simpel weg niet afvallen!

Dan heb je de intro en de sneakpreview. De intro van Richard is met abseilen. Wat komt in de sneakpreview van volgende week het langst aanbod? Abseilen! Uitgaande van de vorige afleveringen met sneak previews en de intro erbij kan je dan voor deze derde aflevering als afvaller zeggen: Liz of Richard. Toch denk ik aan Richard en niet aan Liz.

1) Ik denk echt wel dat Liz en Roderick alles in het werk zullen stellen om die vrijstelling te gaan halen. Je bent gek als je er niet voor gaat want als je terugvalt in aflevering 3, dan kan je er vergif op innemen dat jij afvalt omdat je niet de connectie met de groep hebt, niet in de verhouding met anderen als goed aangeschreven staat en meer. Verhoogd risico dus.

2) Richard wil graag verdenkingen op zich krijgen door iets na te laten of express iets anders te doen. Kijk bij het vlotbouwen, kijk bij aflevering 1 hoe hij op Mary Lou inpraat maar vervolgens als een fluitende vogel "met hoogte vrees" vlug over de brug loopt. Daarnaast zit hij in aflevering 2 te klooien met die walkietalkie en wil hij kennelijk graag in discussie met Milouska om zo tijd te rekken zodat ze minder geld meebrengen.

Daarbij komt dat ik echt niet geloof dat Richard de mol is. Hij is daar gewoon niet voor weggelegd en het spel speelt hem die rol ook niet toe, althans niet als geloofwaardige mol.

Dus al met al denk ik Richard vanwege geen keuze wie de mol nu is, niet taktisch bezig is in het spel en zijn intro filmpje in de derde aflevering naar voren komt.

Bij Chris kon ik met zekerheid stellen dat ie eruit ging omdat in de sneakpreview je Toine hoorde zeggen over: "Je moet keuzes maken wie je vertrouwt (camera focust op Frédérique) en wie niet (camera focusde op Chris). Als je me daarom een matennaaier noemt (door je bondgenoot wel een joker te gunnen maar je tegenstander niet), dan ben ik een matennaaier."

Zat er in die preview voor aanstaande vrijdag maar iets van een biecht van 1 v/d kandidaten, dan kon ik met zekerheid stellen dat Richard eruit gaat.  :)
« Laatst bewerkt op: 28-04-2006, 23:41:13 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller?
« Reactie #1 Gepost op: 20-03-2006, 00:02:39 »
Ik hoop dat ze volgende week ook gaan fietsen, maar dat ze niet alle spellen hebben laten zien in de sneak preview, en dat frederique afvalt of iets met een trein zodat Mary-Lou afvalt. Ben die 2 al zat, en tijd voor een dame toch? Of Liz, ze heeft alleen niet veel van het spel meegemaakt, maar ach, dan moet je maar niet gaan dansen. (haha, dan had ze beter mee kunnen doen met dancing with the stars, dan met wie is de mol...
 
Als Richard afvalt moet ik een nieuwe mol zoeken namelijk    :-\\

Mijn afvaller: Liz
« Laatst bewerkt op: 20-03-2006, 00:07:09 door Lola-aap »

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller?
« Reactie #2 Gepost op: 20-03-2006, 09:42:08 »
die foto, wat si daar nu mee?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller?
« Reactie #3 Gepost op: 20-03-2006, 10:28:34 »
die foto, wat si daar nu mee?

Ik kon dat niet meer in mijn eerste bericht opnemen omdat ik "het maximaal te gebruiken karakters had overschreden" Afijn, wat betreft die foto. Ze hebben al eens de techniek toegepast: "De mol komt alleen te staan" Chris & Geert hebben WIDM moeten verlaten en die namen respectievelijk de meest rechtse, bovenplaats en de meest links, bovenplaats in.

Bovenin staan nog drie mensen: Peggy, Milouska & Richard.
Onderin staan nog vijf mensen: Roderick, Mary-Lou, Frederique, Toine & Liz.

Ik denk dat ze eerst de bovenrij zullen uitdunnen en dat je uiteindelijk de vijf ondersten overhoudt. Daarvan zal Liz eerst gaan denk ik, dan Mary-Lou en de finale is met Toine, Frederique & Roderick. >> dit laatste hoop ik ;)

En tuurlijk, Toine loopt ook kans op eruit te gaan maar die is te gedreven/fanatiek met alles, met het hele spel dat die echt wel slim genoeg is de test beter te maken dan Richard. Plus onthou wat Richard zei aan het eind van de executie: "Ik wist bijna zeker dat ik zou moeten gaan" Had ie er dan al rekening meegehouden? Wist hij dat ie de test slecht had gemaakt?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller?
« Reactie #4 Gepost op: 20-03-2006, 10:44:19 »
Maar de redactie weet vooraf - wanneer die foto gemaakt wordt - toch niet wat de volgorde van de afvallers gaat zijn? En het kan daarmee op die foto toch niks manipuleren, op de positie van de mol na? Of is die foto gewoon een gephotoshopte samenstelling van individuele foto's?

Offline sap

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller?
« Reactie #5 Gepost op: 20-03-2006, 11:15:16 »
idd Coen dat is zo... De mol kan zich wel op een strategische plaats op de foto zetten, maar weet niet vooraf in welke volgorde iedereen zal wegvallen.  Iets wat al wel gebeurd is, was dat de mol telkens naast de afvaller ging zitten bij de eliminatie.. Maar daar heb ik dus nog niet op gelet...  ::schaam:: 
Vind de theorie van het filmpje wel geslaagd.. ga er ook iets beter op letten nu.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller?
« Reactie #6 Gepost op: 20-03-2006, 11:16:34 »
Maar de redactie weet vooraf - wanneer die foto gemaakt wordt - toch niet wat de volgorde van de afvallers gaat zijn? En het kan daarmee op die foto toch niks manipuleren, op de positie van de mol na? Of is die foto gewoon een gephotoshopte samenstelling van individuele foto's?
Nee onzin. De foto is gewoon van te voren genomen zonder dat ze wisten wie er zou afvallen, denk ik

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller?
« Reactie #7 Gepost op: 20-03-2006, 11:17:34 »
idd Coen dat is zo... De mol kan zich wel op een strategische plaats op de foto zetten, maar weet niet vooraf in welke volgorde iedereen zal wegvallen.  Iets wat al wel gebeurd is, was dat de mol telkens naast de afvaller ging zitten bij de eliminatie.. Maar daar heb ik dus nog niet op gelet...  ::schaam:: 
Vind de theorie van het filmpje wel geslaagd.. ga er ook iets beter op letten nu.
Jammer dat deze theorie al 5/6 jaar bestaat en Yidm heb dus niet heeft bedacht (tenminste, niet nu)

Offline repeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik zit er altijd naast ;-(
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller?
« Reactie #8 Gepost op: 20-03-2006, 12:09:48 »
Ik ga voor Lizz of Milouska eruit volgende keer. Ook vanwege de filmpjes, ik dacht ergens gelezen te hebben in dit forum dat Milouska dr intro ook aan bod komt... Vorige week bij "volgende week in WIDM" zag je duidelijk Twan zijn intro in het filmpje en die mocht blijven, dus ik gok (en hoop heeeel erg) dat Rich nu ook mag blijven omdat zijn filmpje ook duidelijk te zien was bij "volgende week in WIDM". Maar ik zit er altijd naast, dus dat zal nu ook wel weer  ::schaam::
Reageer ook gerust mee op Richard zn fansite : www.richardgroenendijk.com ;-)

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller?
« Reactie #9 Gepost op: 20-03-2006, 14:55:20 »
Er zijn atm 3 mensen die niet kunnen afvallen
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller?
« Reactie #10 Gepost op: 22-03-2006, 19:18:13 »
Richard, Toine, Liz, Mary-Lou of Roderick gaat afvallen (zie introfilmpjes)

Daarvan denk ik dat Liz en Roderick de vrijstelling wel gaan halen...
Dus Toine, Richard of Mary-Lou

Toine niet vanwege zijn jokers
Mary-Lou niet omdat de metro meestal in een stad zit en ze zijn op dit moment niet in de stad...

Dus blijft over Richard
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller?
« Reactie #11 Gepost op: 22-03-2006, 19:20:11 »
Richard, Toine, Liz, Mary-Lou of Roderick gaat afvallen (zie introfilmpjes)

Daarvan denk ik dat Liz en Roderick de vrijstelling wel gaan halen...
Dus Toine, Richard of Mary-Lou

Toine niet vanwege zijn jokers
Mary-Lou niet omdat de metro meestal in een stad zit en ze zijn op dit moment niet in de stad...

Dus blijft over Richard
Waarom worden Mary Lou en Roderick hier in betrokken ???
Gezien de introfilmpjes kunnen zij sowieso niet gaan

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller?
« Reactie #12 Gepost op: 22-03-2006, 19:24:37 »
Frédérique Huydts wordt de volgende afvaller. ::jaja::
🜃

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller?
« Reactie #13 Gepost op: 22-03-2006, 19:26:41 »
Frédérique Huydts wordt de volgende afvaller. ::jaja::
die kan al helemaaaal niet afvallen
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller?
« Reactie #14 Gepost op: 22-03-2006, 19:28:01 »
die kan al helemaaaal niet afvallen
Inderrrrdaad

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller?
« Reactie #15 Gepost op: 22-03-2006, 19:35:30 »
Ik denk dat niemand naar huis gaat ::jaja::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller?
« Reactie #16 Gepost op: 22-03-2006, 20:00:14 »
die kan al helemaaaal niet afvallen
Waarom niet? Misschien gaan ze nog wel fietsen, er zijn minstens 2 opdrachten per aflevering, dus ik zou zeggen waarom niet? Alles kan.
🜃

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller?
« Reactie #17 Gepost op: 22-03-2006, 20:12:43 »
ik denk dat de fietsopdracht expliciét een opdracht is waarin het fietsen centraal staat, en niet alleen als ff erbj bij een opdracht. Zo belangrijk dat ze het wel zouden melden in het voorfilmpje
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller?
« Reactie #18 Gepost op: 22-03-2006, 20:21:45 »
Nouja, ik denk dat Frédérique afvalt. ::)
🜃

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller?
« Reactie #19 Gepost op: 22-03-2006, 22:02:38 »
Ik vraag me af idd of er wel iemand gaat afvallen, want zijn Liz of Roderique (er vanuit gaan dat zij geen vrijstelling winnen) wel in staat een eerlijke kans te krijgen bij de test?

Als er wel iemand moet afvallen en ik ga af op de introfimpjes zou de opname van Roderique er één kunnen zijn nadat hij is afgevallen? Hij maakt zo'n raar gebaar, wat ik niet goed kan plaatsen. Hij is ook erg luchtig gekleed....

Ik ben dolende  :\'(
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"