Auteur Topic: Alle hints gekoppelt aan 1 persoon ( De Mol!?!)  (gelezen 18200 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alle hints gekoppelt aan 1 persoon ( De Mol!?!)
« Reactie #40 Gepost op: 7-04-2006, 13:26:15 »
    Muziekhint 4: More truth, more intelligence, haha - ???
    Milouska zegt dat ze denkt dat Roderick wel heel slim is en heeft haar dus laten overtuigen en Roderick gelijk gegeven. Maar ja, de mol weet natuurlijk in welke koffer Kuta zit en dat dat het verste is. Dus achteraf kan Roderick in zijn vuistje lachen (haha) over dat intelligent, want hij wist dat de opdracht toch al mislukt was. Uiteraard stond hij als mol zijnde ook op de beste plek nl. als laatste. Mocht Mary-Lou met Kuta toch ver komen dan  kon hij altijd nog proberen haar om te praten zodat de opdracht alsnog.
    En in het begin van de opdracht zie je Roderick ook ineens snel op de grijze koffer afduiken waar I love Lisse inzit, de plaats waar de mol vorig jaar begon/afsloot. En de overeenkomst met Lizz(e) is ook wel duidelijk. Hij heeft een aantal dagen samen met haar een intieme dans gedanst.

    Ik zie die vierde muzikale aanwijzing anders in molmark.

    "More truth, more intelligence... ha ha"

     :-\\ Kan er nu niet 1,2,3 iets van een kandidaat aankoppelen.

    Enige wat ik kan bedenken zijn:

    1) Metro & koffer opdracht: More truth, more intelligence ha ha. Milouska verzwijgt de waarheid (more truth, meer waarheid Daar was allerminst sprake van bij deze opdracht in geval van Milouska) over de aardbol en neemt de wereldkaart voor zich om te gaan beredeneren welke plaats verder weg ligt. Dit is erg dom, want iedereen weet (mag ik hopen) al in de middelbare school dat de wereld rond is en dat je dus hierbij niet met een wereldkaart moet gaan beredeneren maar met de aardbol. (more intelligence, meer intelligentie. Milouska zou beter moeten weten)

    2) Fabriek opdracht: More truth, more intelligence... haha. De kandidaten moesten al vrij snel de test gaan maken. Uit de test zal blijken wie er het minst van de identiteit van de mol af weet. Die kandidaat weet in principe dus dan ook het minst van de waarheid (in de zin van: wie is... de mol?)

    OF

    De mol weet hoe de opdrachten zullen verlopen (of misschien maar enkele opdrachten). Hij/zij weet dus al hoe die in elkaar steken. De mol kan proberen ervoor te zorgen dat de kandidaten die intelligenter nadenken over opdrachten/streken niet op haar/zijn pad komen als molkeuze. Als je het stukje beluistert zou je kunnen intrepeteren dat de mol lacht (ha ha) om de hoeveelheid aan info die de kandidaten over hem/haar weet ( meer waarheid/more truth) en dat de meesten dus niet bepaald intelligent bezig zijn, het slim aanpakken (meer slimheid/intelligentie/more intelligence)

    Al met al kan ik hieraan koppelen qua kandidaten: Frédérique, Peggy, Milouska en Roderick

    • Frédérique

    Zij denkt meer na over de opdrachten hoe die gespeeld zijn, gebruikt meer haar intelligentie. Zodoende is ze ook overgestapt van Liz naar Roderick als mol. Ik heb bij haar het idee dat ze beter op de hoogte is over de identiteit van de mol, dan wel de waarheid over het spel in het geheel.

    • Peggy

    Peggy pakt het slim/slinks aan. Steelt een joker van Milouska en ontkent glashard tegenover Milouska dat zij het was die de joker gestolen had. More truth, more intelligence, ha ha! Meer waarheid, meer slimheid, ha ha! Waarom zou er meer waarheid boven tafel moeten komen of inteligenter aan het werk gaan? Zorg voor je eigen voordeel (joker stelen) en voor de rest maakt het niet uit.

    • Milouska

    Milouska toont te weinig slimheid/intelligentie bij die metro opdracht in haar hele beredenatie. Voor de rest probeert zij achter de waarheid te komen van de mol door aan Roderick en Liz informatie te vragen in ruil voor een joker (ze gebruikt hierbij wel haar intelligentie!) Half om half, maar het kan goed op haar slaan.

    • Roderick

    Roderick beredeneerde zeer intelligent in bijzijn van Milouska dat Darwin dichter bij Buenos Aires ligt dan Lisse. Voor de rest heb ik zelf het gevoel dat ook Roderick meer nadenkt over hoe het spel zich voltrekt binnen de groep en zorgt via de vrijlating van Richard voor juist minder waarheid boven de tafel, immers de kandidaten hebben er weer 1 concurrent bij zodat ze door de bomen het bos niet meer zien, in andere woorden, door de kandidaten en verwarring zien ze de mol (waarheid over zijn/haar identiteit) niet!
    [/list]
    Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

    Offline molmark

    • Forumlid
    • Geslacht: Man
    • P.A. van Momfert (de Mol)
    Re: Alle hints gekoppelt aan 1 persoon ( De Mol!?!)
    « Reactie #41 Gepost op: 7-04-2006, 13:55:24 »
    Ik heb het gelezen Yvonisdemol.
    lijft bij die hints toch dat je ze op verschillende manieren kan uitleggen en interoreteren. Ach ja, we horen het na afloop van de serie wel. Worden vast weer heerlijke oja-momentjes.  :P

    Maar voorlopig houd ik het op Roderick, omdat ik daar de meeste links van de hints kan leggen.
    het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

    Offline Jeweetwel

    • Forumlid
    Re: Alle hints gekoppelt aan 1 persoon ( De Mol!?!)
    « Reactie #42 Gepost op: 12-04-2006, 16:30:44 »
    Dit zal ongetwijfeld al ergens eerder gezegd zijn, maar een belangrijke hint over de winnaar zou kunnen schuilen in het introfilmpje van Fré. Ze zit lachend op een fiets, oftewel een vélo.
    Fré zit op de goede mol (Veelo) en gaat dus winnen. Hoop ik.

    Offline molmark

    • Forumlid
    • Geslacht: Man
    • P.A. van Momfert (de Mol)
    Re: Alle hints gekoppelt aan 1 persoon ( De Mol!?!)
    « Reactie #43 Gepost op: 12-04-2006, 20:03:21 »
    Dit zal ongetwijfeld al ergens eerder gezegd zijn, maar een belangrijke hint over de winnaar zou kunnen schuilen in het introfilmpje van Fré. Ze zit lachend op een fiets, oftewel een vélo.
    Fré zit op de goede mol (Veelo) en gaat dus winnen. Hoop ik.

     ::rofl:: Potverdikkie die is leuk en goed gevonden zeg! Ook al is het misschien geen echte hint achteraf, ik vind hem zeker een vermelding waard in de slotaflevering!
    Echt goed  ::ok::
    het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

    Offline molmark

    • Forumlid
    • Geslacht: Man
    • P.A. van Momfert (de Mol)
    Re: Alle hints gekoppelt aan 1 persoon ( De Mol!?!)
    « Reactie #44 Gepost op: 21-04-2006, 13:25:22 »
    Ik heb me nu even beperkt tot alle muzikale hints, gezien ik bij de hints van de avrobode echt vastloop. M.n. de obelisk in Buenos Aires en de quiz.

    Muziek hint 1: You know who I am - Leonard Cohen
    I cannot follow you my dear, you can't follow me
    I put the distance between all of the moments we would be
    Door de groep te verlaten legt Roderick tussen de rest en de Mol (hijzelf). Tevens geeft hij aan moeite te hebben Liz te volgen.

    Muziek hint 2: Warning sign - Coldplay
    Roderick (volgens Chris) belt op met een 'waarschuwing' om ten alle tijde de zwaarste te nemen. Kandidaten kunnen meer bagage meenenem, maar óók meer kans dat het vlot zinkt/dat er hout vanaf valt, wat geld kost (niet verdient wordt).

    Muziek hint 3: Gekommen om zu bleiben - Wir sind helden
    Roderick (en Liz) is terug in de groep gekomen om te blijven. Hij zegt alles te doen voor die vrijstelling. Logisch want zo komt er geen geld in de pot (en maakt hij zich direct verdacht).
    Roderick en Liz zijn 'helden' omdat ze de tango goed hebben uitgevoerd en niet zijn herkend (de groep heeft het verkeerde paar gekozen).

    Muziekhint 4: More truth, more intelligence, haha - Huh
    Milouska zegt dat ze denkt dat Roderick wel heel slim is en heeft haar dus laten overtuigen en Roderick gelijk gegeven. Maar ja, de mol weet natuurlijk in welke koffer Kuta zit en dat dat het verste is. Dus achteraf kan Roderick in zijn vuistje lachen (haha) over dat intelligent, want hij wist dat de opdracht toch al mislukt was. Uiteraard stond hij als mol zijnde ook op de beste plek nl. als laatste. Mocht Mary-Lou met Kuta toch ver komen dan  kon hij altijd nog proberen haar om te praten zodat de opdracht alsnog.
    En in het begin van de opdracht zie je Roderick ook ineens snel op de grijze koffer afduiken waar I love Lisse inzit, de plaats waar de mol vorig jaar begon/afsloot. En de overeenkomst met Lizz(e) is ook wel duidelijk. Hij heeft een aantal dagen samen met haar een intieme dans gedanst.

    Muziek hint 5: How am I different - Aimee Mann
    Persoonlijk deed mij de tekst van het nummer (het geelte wat we hoorden) erg aan Fred denken (to well to be held with only me in mind). Dit natuurlijk vanwege het trieste overlijden van Fred. Een echte link heb ik daarom ook niet ontdekt naar Roderick. Behave dat Aimee Mann verbasterd kan worden naar I'm a Man. Roderick is ook Different van de rest omdat hij de enige is die kaal is én nog de enige die als laatste bij de grote groep is gekomen na het afvallen  van Liz.
    Ik geef toe, ze zijn niet strek.

    Muziek hint 6: My little buttercup - ???
    Als ik let op het intro gaat het over rustig aan doen, just like the old days. Roderick deed (samen met Fred) wel erg rustig op het circuit. Volgens Richard net of ie met zijn oma op stap was.
    Overig wat mijn vermoeden versterkt
    Karel zei in De wereld draait door: ik zal een tipje van de sluier oplichten; de mol is 50% een vrouw. De presentator deed dit af met een lachertje, maar Karel hield vol dat dit echt geen lachertje was. Daarom denk ik dat de mol te zoeken is tussen de tangodansers (ook 50/50).

    In de 1e aflevering zouden de diehard-fans van hun stoel vallen. Er zou iets gebeuren wat nog nooit vertoond was. het enige wat verbazend was dat 2 kandidaten voor 3 afleveringen afgezonderd werden. Vond ik op zich niet heel erg verbazingwekkend, want zoiets is ooit al eens eerder gebeurd. Volgens mij in de serie van Elise werd een vrouw een dag lang buiten het spel gehouden en mocht ze beslissen of terug de groep in met risico eruit te liggen na de test of eruit en dan € 10.000 meenemen (volgens mij was het zoiets ieder geval). Zou pas echt verbazingwekkend zijn als de mol een aantal uitzendingen buiten de 'grote' groep zou opereren. Dat is echt nog nooit vertoond.

    Bij de introducties van de kandidaten (aflev 1) heeft Roderick over het aandeel EndeMOL. Lijkt me té toevallig want er zijn veel meer presentatiestukken van hem op band natuurlijk. Tevens moest ik gelijk denken aan Yvon. Zij was de enige die 's nachts naar een aflevering van de mol keek. "Want de mol kijkt uiteraard naar een aflevering van de mol". oftwel: de Mol presenteert alleen nieuws over de endeMOL.
    het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

    Offline Shifting

    • Forumlid
    • Geslacht: Man
    Re: Alle hints gekoppelt aan 1 persoon ( De Mol!?!)
    « Reactie #45 Gepost op: 21-04-2006, 14:37:53 »

    In de 1e aflevering zouden de diehard-fans van hun stoel vallen. Er zou iets gebeuren wat nog nooit vertoond was. het enige wat verbazend was dat 2 kandidaten voor 3 afleveringen afgezonderd werden. Vond ik op zich niet heel erg verbazingwekkend, want zoiets is ooit al eens eerder gebeurd.Zou pas echt verbazingwekkend zijn als de mol een aantal uitzendingen buiten de 'grote' groep zou opereren. Dat is echt nog nooit vertoond.
     
    Maar als dat was waar wij voor van onze stoel moesten vallen, kon dat alleen maar als we al wisten dat Roderick de mol was, want zoals je al aangeeft zijn er al eerder kandidaten tijdelijk uit het spel gehaald, en kunnen we dus als Roderick de mol is pas achteraf (met terugwerkende kracht) van onze stoel vallen omdat we dan pas zeker weten dat de mol 3 afleveringen afgezonderd was.

    Offline mutzje

    • Forumlid
    • Geslacht: Vrouw
    • Paramore rocks
    Re: Alle hints gekoppelt aan 1 persoon ( De Mol!?!)
    « Reactie #46 Gepost op: 21-04-2006, 14:49:30 »
    In de 1e aflevering zouden de diehard-fans van hun stoel vallen. Er zou iets gebeuren wat nog nooit vertoond was.
    ik vond dit een beetje een vreemde uitspraak... er gebeurde helemaal niks dat nog nooit vertoond was :S

    Offline Joost2

    • winnaar pool pelgrimscode 2013
    • Forumlid
    • Geslacht: Man
    Re: Alle hints gekoppelt aan 1 persoon ( De Mol!?!)
    « Reactie #47 Gepost op: 21-04-2006, 14:50:37 »
    Maar als dat was waar wij voor van onze stoel moesten vallen, kon dat alleen maar als we al wisten dat Roderick de mol was, want zoals je al aangeeft zijn er al eerder kandidaten tijdelijk uit het spel gehaald, en kunnen we dus als Roderick de mol is pas achteraf (met terugwerkende kracht) van onze stoel vallen omdat we dan pas zeker weten dat de mol 3 afleveringen afgezonderd was.

    Daarom denk ik ook zelf dat hetgeen waar wij als kijker van onze stoel moesten vallen bij het zien ervan niet de buiten de groep plaatsen van 2 kandidaten, noch het buiten de groep plaatsen van de mol, maar de jokers zijn. Dat zijn namelijk de enige die nieuw zijn in WIDM NL. En toch komen ze best vaak terug in het spel en nemen desondanks maar een kleine positie in wat betreft beinvloeding.
    Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

    Offline mutzje

    • Forumlid
    • Geslacht: Vrouw
    • Paramore rocks
    Re: Alle hints gekoppelt aan 1 persoon ( De Mol!?!)
    « Reactie #48 Gepost op: 21-04-2006, 14:56:44 »
    oja, dat zou wel kunnen ja, de jokers maken wel een redelijk groot verschil in het spel, al vind ik dit niet iets waar je van 'van je stoel zou vallen'...

    Offline kolko

    • Forumlid
    • Geslacht: Man
    Re: Alle hints gekoppelt aan 1 persoon ( De Mol!?!)
    « Reactie #49 Gepost op: 21-04-2006, 17:03:55 »
    Mischien zijn er wel twee mollen? Op die manier kan 'de mol' voor 50% een vrouw zijn

    Offline Cosmic Fool

    • Forumlid
    • Geslacht: Man
    Re: Alle hints gekoppelt aan 1 persoon ( De Mol!?!)
    « Reactie #50 Gepost op: 21-04-2006, 17:46:37 »
    ik vond dit een beetje een vreemde uitspraak... er gebeurde helemaal niks dat nog nooit vertoond was :S

    Wat mij betreft is de uitspraak van Karel op twee manieren te interpreteren:
    1) Er worden twee mensen voor een periode van twee afleveringen uit het spel gehaald. Dat is nog nooit gebeurd.
    2) De groep moet het gedurende meerdere dagen stellen zonder mol. Ook dit is nog nooit eerder voorgekomen.

    De introductie van jokers in het spel is volgens mij niet hetgene waaraan Karel refereert. Dat zou veel te zwak zijn om ons van onze stoel te laten vallen; jokers zijn niet meer dan een strategische complicatie voor de deelnemers.   
    « Laatst bewerkt op: 21-04-2006, 19:56:52 door Cosmic Fool »

    Offline D**n

    • Forumlid
    • Geslacht: Man
    • Go Karel!
    Re: Alle hints gekoppelt aan 1 persoon ( De Mol!?!)
    « Reactie #51 Gepost op: 21-04-2006, 18:55:10 »
    Mischien zijn er wel twee mollen? Op die manier kan 'de mol' voor 50% een vrouw zijn
    Is Milouska in verwachting van een jongetje? Dan is de mol ook 50% een vrouw ;)
    Take a glorious bite out of the whole world