Auteur Topic: Het Grote MFD Samen Reis Topic?  (gelezen 34978 keer)

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #60 Gepost op: 15-05-2006, 20:40:20 »
Om 12.36 wordt `t op station Amersfoort errug gezellig denk ik  ::rofl::.
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #61 Gepost op: 15-05-2006, 20:48:41 »
Om 12.36 wordt `t op station Amersfoort errug gezellig denk ik  ::rofl::.

ik vond het begin van de vorige mfd's (mfb's) altijd wel erg grappig.
eerst hebben mensen nog geen naamkaartje op, dus dan zit je een beetje te gissen wie wie is, of je mensen kent... en dan hebben ze ineens een naamkaartje op, dus dan val je echt van de ene verbazing in de andere.  ;D

maar ik denk dat ik nu wel wat mensen van gezicht ga herkennen, maar toch zou een naamkaartje niet verkeerd zijn. :P

Offline xki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #62 Gepost op: 16-05-2006, 10:38:18 »
hey hallo mede molvangers  ::jaja::

ik ga a.s. zondag ook naar de MFD voor de 1e x, heb er echt super veel zin in. Volg " de Mol " al jaren, maar nu dan ook naar de MFD.

Ik las dat er al meer mensen uit het noorden kwamen, ik kom zelf uit het hunebeddenland en stap in Beilen op, ik heb een voordeelurenkaart... zou het wel erg gezellig vinden om met een aantal mensen samen te reizen en zo alvast wat mensen te leren kennen??

Groetjes Kiron.  ::zwaai::
to mole or not to mole that's the question

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #63 Gepost op: 16-05-2006, 12:59:50 »
Misschien een idee:

Voor de mensen die elkaar nog niet kennen, en vooraf wel herkend WILLEN worden in de trein (of bus): draag een symbooltje in de vorm van een lintje, of een sticker, of wat dan ook. Iets dat makkelijk verwijderbaar is. Nee, geen rode anjer, iets dat onmiskenbaar naar de fandag wijst, bedoel ik.

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #64 Gepost op: 16-05-2006, 13:03:55 »
Een witte roos ofzo :D?

Ik was persoonlijk van plan te gaan zitten bellen in de trein en heel hard een keer te zeggen dat ik naar de molfandag ga en dan ff opstaan en kijken wie er geirriteerd kijken en wie er moeten lachen  ::tandpastasmiley::.
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #65 Gepost op: 16-05-2006, 13:14:04 »
Een T-shirt met een grote groene M erop...........


Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #66 Gepost op: 16-05-2006, 13:36:13 »
Misschien een idee:

Voor de mensen die elkaar nog niet kennen, en vooraf wel herkend WILLEN worden in de trein (of bus): draag een symbooltje in de vorm van een lintje, of een sticker, of wat dan ook. Iets dat makkelijk verwijderbaar is. Nee, geen rode anjer, iets dat onmiskenbaar naar de fandag wijst, bedoel ik.

ja, ik ga vanmiddag even het bos in om een mol te zoeken.

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #67 Gepost op: 16-05-2006, 13:37:56 »
ja, ik ga vanmiddag even het bos in om een mol te zoeken.


 ::rofl::

Ik teken wel een M op m`n voorhoofd :D.
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #68 Gepost op: 16-05-2006, 14:12:07 »
ja, ik ga vanmiddag even het bos in om een mol te zoeken.

vergeet je bril niet op te zetten, anders vind je je bos-mol niet.

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #69 Gepost op: 16-05-2006, 14:43:05 »
Het mol t-shirt van vorig jaar !

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #70 Gepost op: 16-05-2006, 16:36:35 »
Ik heb een plastic wit roosje die ik even moet verknippen zodat hij zondag in mn haar kan haha. Ben benieuwd of `t iemand opvalt  ::rofl::. Ach ja je moet wat.

 ::tandpastasmiley::
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #71 Gepost op: 17-05-2006, 22:31:28 »
apart, maar gewoonlijk kun je aan de mensen in de trein al zien dat ze naar de MFD gaan (ik heb daar geloof ik een radar voor) en je hoort ze natuurlijk ook al verdacte dingen zeggen zoals: ik hoop dat die-en-die ook komt. Maar ik heb geen witte roos en ik ga het ook niet op mn voorhoofd schrijven, dus ik hoop gewoon maar dat ik herkend wordt (ben al 2 MFD geweest, dus dat moet kunnen! 8) )Maar laren we niet om 12.36 afspreken maar om 12.40 bij de zonnewijzer, daar is meer plek en dan herken je de grote groep ook gelijk, je hoeft niet eens een bordje op te houden!
-pft wel een verhaal!-
Totdan! greetz, Vera
Tell me what your telescope says

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #72 Gepost op: 17-05-2006, 22:42:10 »
apart, maar gewoonlijk kun je aan de mensen in de trein al zien dat ze naar de MFD gaan (ik heb daar geloof ik een radar voor) en je hoort ze natuurlijk ook al verdacte dingen zeggen zoals: ik hoop dat die-en-die ook komt. Maar ik heb geen witte roos en ik ga het ook niet op mn voorhoofd schrijven, dus ik hoop gewoon maar dat ik herkend wordt (ben al 2 MFD geweest, dus dat moet kunnen! 8) )Maar laren we niet om 12.36 afspreken maar om 12.40 bij de zonnewijzer, daar is meer plek en dan herken je de grote groep ook gelijk, je hoeft niet eens een bordje op te houden!
-pft wel een verhaal!-
Totdan! greetz, Vera

ik besluit bij deze democratisch dat 'men' wel even tot 12:54 wacht. ;) dan komt mijn trein namelijk aan. ;)
neehoor, ik zie tegen die tijd wel of er nog mensen zijn. en anders gaan we waarschijnlijk de rest van de dag wanhopig door amersfoort dolen op zoek naar de observant  ::rofl::

Offline Sally

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #73 Gepost op: 18-05-2006, 00:09:49 »
Vanuit Den Bosch of Nijmegen iemand? (weet niet precies vanwaar ik vertrek, ligt ook aan reacties hier)
Ik vertrek vanuit Arnhem (ligt op de route naar Utrecht) Is alleen 1 probleem, er wordt dus aan een nieuw station hiero gewerkt, waardoor reizen t/m Ede-Wageningen met de bus is... Omrijden via Alpeldoorn is ook geen optie: heel station Arnhem moet je gewoon NIET wezen net DAT weekend!!!  >:(  >:(  >:( :\'(
Ik moet hier nogges heel goed over nadenken... Desnoods reis ik om via Nijmegen naar Den Bosch. Blijft dus vooral in Den Bosch en van daar naar Utrecht!

Oh ja, ik heb een Voordeelurenkaart, met voordeel voor 3 extra personen, naast mijzelf.
Iemand een 'lift' nodig?  ;) Dan kunnen we gezellig kleppen over uiteraard WIDM, maar als we dat zat zijn, mag het ook over iets anders gaan, hoor!
« Laatst bewerkt op: 18-05-2006, 00:25:46 door Sally »

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #74 Gepost op: 18-05-2006, 10:47:13 »
Hoi Sally,

Waar heb je dat gevonden dan? Ik zie nergens dat er geen treinen richting Utrecht gaan ?

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #75 Gepost op: 18-05-2006, 11:01:09 »
Wanneer je op de site van de NS gaat kijken, zie je dat er op verschillende plekken aan het spoor gewerkt wordt. De mensen die van het noorden af komen, daar is een alternatief om via Deventer te reizen. Hoe dat precies zit, weet ik niet, maar het is altijd beter om nu al op vertragingen en omleidingen bedacht te zijn, dan dat je er zondag pas achter komt, en daardoor een deel van de fandag moet missen. Een uurtje eerder gaan reizen, maakt al veel uit.

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #76 Gepost op: 18-05-2006, 11:23:23 »
Ik kan het dus echt niet vinden op de ns-site   ???

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #77 Gepost op: 18-05-2006, 11:27:16 »
Same here, maar niets verbaasd mij meer van de NS, dus ook niet iets wat niet op de site staat  ::rofl::.
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Sally

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #78 Gepost op: 18-05-2006, 11:29:06 »
Uit de folder over het nieuwe station in Arnhem:
"Arnhem Centraal Nieuwsbrief #2 mei'06

In 2007 begint de bouw van de nieuwe Openbaar Vervoerterminal. ProRail bouwt dit voorjaar al het tijdelijke station en de traverse van en naar de treinen. U zult daar ongetwijfeld iets van meekrijgen. Nu al zet de aannemer vóór en achter het sttion delen van de traverse in elkaar. De twee laatste weekenden van mei ondervindt het treinverkeer hinder van de plaatsing van de traverse (zie pagina 4). [...]

Twee weekenden vol werk aan de traverse
Drie jaar lang gaan reizigers van en naar Arnhem gebruik masken van een tijdelijk station. Om vasn en naar de treinen te gaan, lopen ze over een traverse. Het belangrijkste werk hieraan gebeurt in de twee laatste weekenden van mei.

Verlagen van de bovenleiding
Om de hoogte van de traverse te beperken, wordt de bovenleiding ter plaatse van de traverse verlaagd. In het weekend van 20 en 21 mei gaat de draagkabel van de bovenleiding omlaag. Dit is een ingewikkelde klus, mede door de vele wissels die hier liggen en de ouderdom van het materiaal. Tijdens dit weekend is een deel van het station in gebruik. [...]

Gewijzigd treinverkeer!
Zaterdag 20 en zondag 21 mei
¤ De sneltrein Roosendaal - Zwolle rijdt niet tussen 's-Hertogenbosch en Dieren
¤ De stoptrein Nijmegen - Zutphen rijdt niet tussen Arnhem en Zutphen. Tussen Nijmegen en Arnhem rijdt deze trein een aangepaste dienstregeling.
¤ De stoptrein 's-Hertogenbosch - Nijmegen rijdt niet.
De NS zet bussen in tussen Arnhem en Dieren en tussen Nijmegen en 's-Hertogenbosch. [...]"

Nou jullie weer.. Je moetkunt echt niet van en naar Arnhem reizen.. Waarom moest dat nou net in dit weeekend???!!! Boehoehoe  :\'(

Offline Sally

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote MFD Samen Reis Topic?
« Reactie #79 Gepost op: 18-05-2006, 11:34:03 »
Ik kan het dus echt niet vinden op de ns-site   ???

Zoek het eens hier: Gewijzigd treinverkeer -> Actuele Reisinformatie -> (sdcherm met Kies een vertrekstation, negeren) -> Komende twee weken URL: http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1073500003792&pagename=www.ns.nl%2FPage%2FActueleReisinformatieTweeweken&lang=nl&c=Page
Kies uit de lijst welke trein op jou van toepassing is, bijvoorbeeld: Arnhem-Doetinchem zondag 21 mei. Klik die >>link<< aan en je ziet hoe of wat.