Auteur Topic: Introductieteksten Karel  (gelezen 2560 keer)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Introductieteksten Karel
« Gepost op: 8-04-2006, 15:01:13 »
Elke aflevering begint met een inleidende tekst van presentator Karel van der Graaf op de muziek van John Williams (Born on the fourth of july). Ik weet dat bij de belgische Mol presentator Michiel deVlieger dit ook deed. Als je toen het eerste woord van de eerste zin nam, kreeg je 'De Mol is Hugo En Alleen Hugo Natuurlijk'. (Ik geloof dat ze in serie drie een soortgelijke hint hadden met de zin 'Wie De Mol Is, Dat Zeggen We Straks" ;D)

Maargoed, daarom ben ik maar eens begonnen met het uitschrijven van Karel zijn tekstjes en het letten op bijzonderheden.

Aflevering 1
Tien bekende nederlanders [Karel van der Graaf]. Vijf vrouwen, vijf mannen. Ze reizen naar Argentinië voor het avontuur van hun leven. Ze zullen moeten samenwerken om allerlei opdrachten uit te voeren en om geld te verdienen voor de pot. Maar één van de tien is een bedrieger. Eén van de tien is er alles aangelegen om die opdrachten te saboteren. Eén van de tien, is een mol. Langzaamaan werkt die de kandidaten het spel uit. Geen pretje, want wie sneuvelt, vliegt nog dezelfde dag terug naar Nederland. Het geld in de pot is uiteindelijk voor die ene kandidaat die antwoord kent op de vraag. Wie is die mol?

Beginletters zinnen: TVZZMEELGHW
108 woorden
ongeveer 609 tekens

Aflevering 2
Zo, wat een begin was dat. [Karel van der Graaf]. De favoriet is eruit met zes jokers en nog geen succes. Hoe gaat dat verder? Vandaag behandelen we in elk geval een gewichtig probleem. En heel bijzonder: met zeven kandidaten gaan we even op en neer naar Amsterdam. En zelf hoop ik heel erg dat er weer zo’n mooi ouderwets mysterieus telefoontje gaat binnenkomen.

Beginletters zinnen: ZDHVEE
64 woorden
ongeveer: 364 tekens

Aflevering 3
Vorige week is de groep in verbijstering achtergebleven [Karel van der Graaf]. Nog al wat kandidaten hadden een verdenking tegen Chris. En Chris was natuurlijk uitgerekend degene die het spel moest verlaten. Er was goed nieuws voor Liz en Roderick in Buenos Aires, die hadden natuurlijk alleen maar dingen van elkaar kunnen ontdekken. Op z’n best. Nou ja, samengevat, iedereen weet evenveel. Ze weten allemaal niks.

Beginletters zinnen: VNEEOMZ
66 woorden
ongeveer 416 tekens

Aflevering 4
Vorige week kregen Liz en Roderick een vrijstelling [Karel van der graaf] cadeau. Van een groep die zichzelf volkomen in verwarring had gebracht. Je weet dat er maar één mol in het spel is, maar af en toe krijg je echt het idee dat er zes tegelijk bezig zijn. Dan was er nog Richard, die sneuvelde, en hij deed heel dapper maar hij was er echt absoluut kapot van. En vandaag wordt het zwaar voor de kandidaten. Ze zullen moeten rennen voor hun geld, en rennen voor hun leven. Straks. Want eerst gaan we, naar waar de mol zich het beste thuis voelt. We gaan onder de grond.

Beginletters zinnen: VVDEZSWW
108 woorden
ongeveer 572 tekens


Eerste woorden achter elkaar: tien zo vorige vorige
Eerste woord eerste aflevering, tweede woord tweede aflevering etc.: tien wat is liz
Laatste woorden van de aflevering: mol binnenkomen niks grond
Laatste woord van de eerste aflevering, eennalaatste woord van de tweede aflevering etc.: mol gaat weten gaan
Eerste woord eerste zin van eerste aflevering, eerste woord tweede zin van tweede aflevering etc: tien de en dan

opmerkelijk: Aflevering twee is de enige die begon met twee beelden waar Karel niet in te zien was.

Ik zie zo snel nog geen grote hints, maar het is misschien wel handig om in de gaten te houden?
Take a glorious bite out of the whole world

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Introductieteksten Karel
« Reactie #1 Gepost op: 8-04-2006, 15:32:29 »
Zozo dit kost veel tijd en werk. Maar als er ook een hint in blijkt te zitten, dan is alle eer aan jou D**n!!
Keep Watching

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Introductieteksten Karel
« Reactie #2 Gepost op: 8-04-2006, 15:33:30 »
TVZZMEELGHWZDHVEEVNEEOMZVVDEZSWW    alles samengevoegd word dit <<
                                    in cijfers:
20 22 26 26 13 5 5 12 7 8 23 26 4 8 22 14 5 5 15 13 26 22 22 4 5 26 19 23 23

als :
a b c d e f g h i j  k  l  m  n  o  p  q  r  s  t  u  v  w  x  y  z
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
« Laatst bewerkt op: 8-04-2006, 15:37:12 door vieffan »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Introductieteksten Karel
« Reactie #3 Gepost op: 8-04-2006, 15:39:49 »
Ummm... En dan? Terugrekenen naar letters?
The British are not impressed.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Introductieteksten Karel
« Reactie #4 Gepost op: 8-04-2006, 15:44:04 »
Ummm... En dan? Terugrekenen naar letters?

weet ik veel   ik d8 voor de creatievelinge :P

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Introductieteksten Karel
« Reactie #5 Gepost op: 9-04-2006, 14:35:19 »
weet ik veel   ik d8 voor de creatievelinge :P

 ::rofl:: ::rofl:: fantastisch

Vooralsnog zie ik er weinig in. Wel goed bedacht. Wist ook niet dat dit een hint was in de Belgische serie  ::schaam::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in