Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 45783 keer)

Offline Mr Chiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Caras vemos, corazones no sabemos.
Re: Aflevering 8
« Reactie #60 Gepost op: 28-04-2006, 23:15:28 »
Geweldig dat op sommige momenten in dit spel ook even wordt vergeten dat het een spel is. Hoe Fred de berg opging en iedereen haar het zo gunde. Dan is het toch wel mooi om te zien dat WIDM niet alleen een geniaal programma is, maar ook een geweldig programma is waar grenzen worden verlegd en vriendschappen gesloten.  :D

Jammer dat Peggy eruit is, ging haar wel waarderen. Maar dit trio mag er ook wel wezen. Roderick die alles heerlijk analyseert en ook zo in de groep staat. Fred fanatiek tot de pest en heerlijk scherp. En Milouska doet mooi mee, lekker dwars liggen en sommige lui gewoon geweldig op de kast jagen met haar opmerkingen. Ik ben benieuwd naar volgende week!  ::bravo::
Potverdorie, die gooien goed zeg!

Offline Zaz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #61 Gepost op: 28-04-2006, 23:16:14 »
Oh zou iemand misschien het geluidje wat je op 10.58-11.06 hoort van aflevering 3 op de site kunnen zetten? Raar geluid namelijk, soort boomzaag-geluid.

Weet niet hoe dat moet, maar het lijkt idd een zaag-geluid....je hoort het nog vaker
Wie heeft er op mijn kop gepoept? vraagt de Mol......

Offline NajRad

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je maar lang genoeg zoekt, vind je het vanzelf
Lijstjes?
« Reactie #62 Gepost op: 28-04-2006, 23:17:29 »
Wie maakte er ook al weer lijstjes in het dagboekje van de mol?
Op de site van wie is de mol staat boven bij de dagboeken een bitmap met 2 lijstjes (alphabetin morse spelling en nog ene lijstje).
Alles van waarde is gevoel

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #63 Gepost op: 28-04-2006, 23:59:20 »
aflevering 8, een ode aan frédérique

je overwon de berg (hier heb ik echt tonnen respect voor! zoiets is on-ge-lofelijk zwaar! ik ben ook wel blij dat ze die aflevering zelf heeft kunnen bekijken)
ook in onze herinneringen blijf je
je hebt nu al gewonnen, wat de uitslag volgende week ook moge zijn

ik had me er eigenlijk al een beetje op voorbereid dat het haar laatste week kon zijn. en jammergenoeg is dat dan definitief. k was dan ook enorm blij met haar vrijstelling, en als je dan de manier waarop bekijkt: prachtig...
en het is wel best om je er wat op voor te bereiden want na deze 2 weken zit het er op...
we gaan je missen  ::hug::

de zoektocht naar wie nu wel de mol is, is voor mij nu maar een bijkomstige reden om te kijken. heel erg vreemd, want ik kende frédérique helemaal niet voor WIDM, en ik ben echt wel een WIDM-fanaat.
ik zit dan ook al een tijdje gebeiteld met 'mol roderick'
iedereen is het er wel over eens dat fred het niet is.
en dan zijn er nog 2 kampen met milouska en roderick. ik moet zeggen: vandaag vond ik milouska wel verdacht en roderick weinig (die wilde zich precies verdacht maken door zijn naam te zeggen, maar dat doe je toch niet, net voor het einde)
wat me duidelijk lijkt is dat de 3 die overblijven het weten: de blik van fredje naar roderick was veelbetekenend: hij is de mol. en ook milouska verdenkt hem zo blijkt uit het molboekje.

ik vond het schitterend dat het zo'n hechte groep is. een mooi en innig afscheid van peggy, ook met milouska!

laat ons nog 2 weken genieten van een prachtige dame...

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #64 Gepost op: 29-04-2006, 00:02:37 »
Geweldige aflevering weer. Wat me opviel was het gedrag van Milouska ( maar ja dat valt me elke aflevering op)  Maar mijn theorie dat Roderick altijd maar dan ook altijd bij elke aflevering op de groepsfoto en bij de executie links of rechts achter staat. Nooit anders dat blijf ik verdacht vinden en volgens mij is er met het rechts links iets aan de hand maar wat?
Ik wilde net online kijken of hij bij de executie rechts of links stond want dat wist ik niet zeker meer, duurt het filmpje maar 3.53 minuten. Foutje of hint??   Bij aflevering 8 staat de foto van Roderick bovenaan met een metertje van de berg hoogte in beeld dat metertje is net zo kort als het stukje film wat je nu kunt bekijken    Jaaaaaaaaa  ik ga overal hints in zien........zal blij zijn als het volgende week is. Ik blijf bij mn mol Roderick maar als het achteraf Milouska blijkt te zijn dan ga ik echt niet van mn stoel vallen.  

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lijstjes?
« Reactie #65 Gepost op: 29-04-2006, 00:06:42 »
Wie maakte er ook al weer lijstjes in het dagboekje van de mol?
Op de site van wie is de mol staat boven bij de dagboeken een bitmap met 2 lijstjes (alphabetin morse spelling en nog ene lijstje).

Dat deed Peggy. Maar jammergenoeg moest zij vanavond de groep verlaten.

Btw; deze week kon Milouska rustig Frederique als verdachte nemen, omdat ze er toch al zeker van was dat deze in de finale kwam, toch? Zo liep ze geen risico wéér op de afvaller te stemmen..

Daar zeg je wat zeg! Maar als ik er nu zo over nadenk. De test vindt plaats nadat de fietsopdracht voorbij is. Op het einde van die fietsopdracht weet je inderdaad als kandidaat: "Frédérique heeft een vrijstelling gewonnen!"

Vervolgens komt na die Quatro opdracht en Dilemma opdracht de test. Als je dan inderdaad slim genoeg bent zou je alles moeten afstemmen op Frederique, degene die al doorgaat waardoor jij dus ook 100% zekerheid hebt wanneer je alle vragen richting haar beantwoord dat ook jij in die finale beland. Hmm...

Is het dan toch zo dat Peggy op Milouska heeft gestemd deze aflevering? Want als Peggy in deze aflevering alles op Frederique inzette had zij nu in de finale moeten staan samen met Frederique en 1 van hetzij Milouska dan wel Roderick.

Leek soms net of ze het al wisten ofzo... heel raar  :-\\

Leek soms net alsof ze wat al wisten Jutta?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 8
« Reactie #66 Gepost op: 29-04-2006, 00:09:57 »
wederom zat roderick links achter en weet je juist dat verwart me zo erg. Ik denk al weken dat het toch wel milous moet zijn en dan brengt die man me weer in de war. En dan fre weer maar die is nu wel echt afgevallen voor mij als mol. Ik neem me dan voor echt voor milous te gaan en dan is de executie en dan zit ie weeeeer links of rechts achter en het wil er bij mij niet in dat dat per-ongeluk is. Ik wacht in spanning af.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #67 Gepost op: 29-04-2006, 00:18:12 »
wat ik deze aflevering verdacht vond
* milouska & roderick stoppen wel erg vroeg met fietsen
* milouska leest voor uit fré's boekje 'roderick is de mol', waarop roderick knikt (maar milouska ziet dit niet, dus waarom doet hij het dan? als hint!)
* roderick zit weer uiterst links voor de test (daar moet idd iets mee zijn. ik zag trouwens in de vlaamse HUMO een fotootje van de WIDM-kandidaten en daar stond ie ook helemaal links)
* peggy en frederique zeggen 'milouska gaat madonna niet interviewen', roderick weet dat dit het foute antwoord is en zegt 'ik denk dat ze het wel doet, maar jullie zijn in de meerderheid'
* op het einde een wat beschamende scene van roderick die wat raar doet omdat hij 'zijn mol' ziet vertrekken en dus 1 van hen de mol moet zijn.

o ja, ook nog even mijn respect voor peggy betuigen, dat ze gewoon blijft verderfietsen nadat ze bijna overhoopgereden was (ik was iig enorm geschrokken). peggy's not a wuss!

voor de finale:
frederique zat op roderick maar twijfelt ook aan milouska (en nu peggy weg is, schiet ze weinig op), ik hoop gewoon dat ze er recht voor gaat, maar ik geef haar toch niet zoveel kans om te winnen
milouska zit denk ik knal op roderick en ik zie haar als domme eendje wel winnen eigenlijk (klinkt mss contradictorisch)

als zou blijken dat milouska de mol is, ben ik ontgoocheld. want dan is er net zoals vorig jaar een too-obvious mol (10% kans)
als zou blijken dat fred de mol is, sta ik echt met mijn mond vol tanden en neem ik ook mijn hoed af. omdat ik er absoluut zeker van ben dat ze het niet is (1% kans)
roderick is de mol! (89% kans)

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #68 Gepost op: 29-04-2006, 00:44:07 »
wederom zat roderick links achter en weet je juist dat verwart me zo erg. Ik denk al weken dat het toch wel milous moet zijn en dan brengt die man me weer in de war. En dan fre weer maar die is nu wel echt afgevallen voor mij als mol. Ik neem me dan voor echt voor milous te gaan en dan is de executie en dan zit ie weeeeer links of rechts achter en het wil er bij mij niet in dat dat per-ongeluk is. Ik wacht in spanning af.
  Niet alleen zat hij links achter......... In het begin van elke aflevering krijg je een groepsfoto te zien met de overgebleven kandidaten, daar staat hij ook altijd links of rechts achter.

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Aflevering 8
« Reactie #69 Gepost op: 29-04-2006, 07:58:22 »
Op het einde zegt Frédérique nog iets tegen Peggy.
Kan iemand uitzoeken wat ze exact tegen haar zegt bij het verlaten van het spel?
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lijstjes?
« Reactie #70 Gepost op: 29-04-2006, 09:17:14 »
Is het dan toch zo dat Peggy op Milouska heeft gestemd deze aflevering? Want als Peggy in deze aflevering alles op Frederique inzette had zij nu in de finale moeten staan samen met Frederique en 1 van hetzij Milouska dan wel Roderick.

Het is toch niet zo dat als je op iemand met een vrijstelling (die de mol waarschijnlijk niet is) je test invult, je zeker in de finale zit  ???
Of begrijp ik je nu verkeerd?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 8
« Reactie #71 Gepost op: 29-04-2006, 09:24:08 »
Citaat van: ishtara
Mollenacties van Milouska: een george-imitatie op de berg, lekker vertragen, maar ook held spelen. Maar met een milouska-sausje: lekker irriteren. Liz noemen in de andere antwoorden en voor Geert gaan. Voor het onlogische antwoord kiezen wél te intervieuwen.
Dat ben ik niet met je eens, ik had waarschijnlijk (als kandidaat) hetzelfde antwoord gegeven als ik Madonna-fan was. Ben niet met je eens dat dit een onlogisch antwoord is.


Meerdere mensen vinden het verdacht dat Roderick knikt als Milouska in Frédérique's boekje leest dat hij als Mol wordt verdacht. Ik interpreteer dat als Roderick die denkt "Mooi, die zit verkeerd." en daarom glimlacht en "tevreden" knikt van "ja, dat wilde ik horen".

Trouwens nog iets, op een bepaald moment in het Kamertje-verhuren spel kon iemand een latje omdraaien met als resultaat Boekje + Bom. Iemand liet dat liggen  ::oink:: ik had dat dus gelijk gedaan.


EDIT: Weet iemand of het een regel was dat iedereen maar één boekje had of niet, anders had het gedeelte daarna kunnen mislukken.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2006, 09:31:18 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Jesperrr

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #72 Gepost op: 29-04-2006, 10:10:43 »
Frederique is de mol want:

in aflevering 8 komt ze in beeld met een verkeersbord. Ze is de enige die in beeld is op dat moment. En op dat verkeersbord staat het woord MOL
Jesperrrrrr

Offline remonkrk009

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #73 Gepost op: 29-04-2006, 10:27:56 »
Frederique is de mol want:

in aflevering 8 komt ze in beeld met een verkeersbord. Ze is de enige die in beeld is op dat moment. En op dat verkeersbord staat het woord MOL

Kan iemand dat fragment zoeken en een foto ervan maken ? en hier op de site zetten.. ?
Alvast bedankt... !

Offline Jesperrr

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #74 Gepost op: 29-04-2006, 10:30:53 »
Als de download klaar is (Over 30 min) dan komt er een foto op dit topic!!!!!

Offline Jesperrr

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #75 Gepost op: 29-04-2006, 10:35:07 »
Even voor de duidelijkheid, het gaat om dit bord. Nu zie je alleen de 7 en de 0, maar straks als je een shot krijgt met alleen frederique en het bord in beeld, komt er een M bij!!!!!


Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #76 Gepost op: 29-04-2006, 10:47:50 »
eerst zien, dan geloven!!

Wat irritant dat we nog niks terug kunnen kijken op internet!!
er staan maar 3.53 minuten op!!!  ::niet-ok::
Triomf!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 8
« Reactie #77 Gepost op: 29-04-2006, 11:32:15 »
Even voor de duidelijkheid, het gaat om dit bord. Nu zie je alleen de 7 en de 0, maar straks als je een shot krijgt met alleen frederique en het bord in beeld, komt er een M bij!!!!!


Hing dat bord er niet gewoon altijd al? Heeft toch niks met de serie te maken. Trouwens ik kan me geen M herinneren behalve die kleine daaronder waar S/N/M staat.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mole - catcher

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Chi è la talpa?
Re: Aflevering 8
« Reactie #78 Gepost op: 29-04-2006, 11:48:48 »
Jaaa dat met dat bord heb ik ook gezien!
je moet van rechts naar links lezen, je zien dan een kleine M, de O is een nul en de L is een streepje van de 7.
ik vond het eigenlijk wel een duidelijke hint  ::trots::
ik kan ook wel ff proberen om er een screenshot van te maken..

Offline Amanda

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #79 Gepost op: 29-04-2006, 12:49:49 »
Ik heb het jammer genoeg niet kunnen zien ivm omstandigheden..