Auteur Topic: Aflevering 10: de échte finale!  (gelezen 38004 keer)

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #60 Gepost op: 13-05-2006, 11:21:01 »
had hier een heel betoog getypt maar per ongeluk gewist - wat een mollensreek!

kortom: ik kan me ermee verzoenen dat het milouska is (al vond ik het wel too obvious voor de kijkers)

emotioneel afscheid van frederique, mooie beelden, mooie woorden, van een prachtige dame.



overall een goeie WIDM-reeks met leuke kandidaten (een leukere groep dan vorig jaar!) met een winnares die we nooit zullen vergeten

tot de volgende!
roelc

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #61 Gepost op: 13-05-2006, 11:56:31 »
Ik heb verschillende keren geschreven dat ik het jammer zou vinden als Milouska de mol zou zij (het lag er te dik bovenop!) Maar na het zien vann afl. 10 maak ik een dikke buiging voor de mol. Je moet wel heel sterk in je schoenen staan om jezelf zo erg naar beneden te halen!
Ik HAD de mol niet goed maar ik VOND de mol wel goed!
Geweldig dat Fred gewonnen heeft!
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #62 Gepost op: 13-05-2006, 13:21:31 »
Wat een geweldige mol!! ik zei een paar weken geleden al: als zij de mol is, nou dan heeft ze het echt zooo goed gespeeld! En dat had ze dus ook..  :D :D ::ok:: en Frederique die won... zo mooi en zo verdiend :D
I'm a real big goblin..

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #63 Gepost op: 13-05-2006, 13:28:14 »
Ik ging helemaal voor Roderick als mol, maar was bang dat Milouska het was. En ze was dus ook de mol. Voor iedereen die haar als mol had: congrets! Goed gespeurd en goed gezien. Helaas heb ik wegens omstandigheden de uitzending pas later kunnen bekijken maar ik vond dat Milouska het goed gedaan heeft. Petje af  ::ok::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Carlijn_Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #64 Gepost op: 13-05-2006, 14:52:14 »
 ;D ik had het goed  ::ok:: ::ok:: en dat voor het 1e in 5 jaar :D  ::oink::

seizoen 1 heb ik helaas gemist...

ik had frederique als finalist milouska als mol en roderick als mol als milous het niet was anders verliezer
« Laatst bewerkt op: 13-05-2006, 14:54:14 door Carlijn_Mol »
wie is de mol? INGE!

Offline WH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #65 Gepost op: 13-05-2006, 15:06:57 »
Tjongejonge, wat een deceptie  ::ohno::

Ik snap niet dat zoveel mensen Milouska een goede mol vinden.
Ok, ze heeft bij geen enkele opdracht geld verdiend, dat is toch juist verkeerd, imo moet je als mol je momenten kiezen om te mollen, niet de hele tijd alles verzieken, wat zij gedaan heeft sloeg nergens op, denk je nou echt dat het niet opvalt als je bij het memory-spel de eerste keer meteen 2x -1000 omdraait??? (en het "ooh stom" gebaar (hand voor de mond) telkens herhalen)

Ik vond alleen het laten wegwaaien van het geld goed gevonden.
Ik snap wel dat veel mensen blij zijn omdat ze dit jaar de mol goed hebben geraden, maar je kunt toch niet serieus zeggen dat dit een goede mol was???

Het ligt er zo dik bovenop, het is niet leuk meer, speuren naar aanwijzingen hoeft niet meer ze laten toch alles wel zien.
Ik vond haar nog slechter dan Yvon verleden jaar..

Dat de productie zo veel momenten (kapel, aanwijzing op zoutvlakte) erin stopt om er maar voor te zorgen dat er tenminste enkele kandidaten zijn die haar verdenken vind ik al een slecht teken.

Wat mij betreft mogen ze volgende keer weer met onbekende nl'ers aan de gang gaan.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #66 Gepost op: 13-05-2006, 15:09:03 »
Tjongejonge, wat een deceptie  ::ohno::

Ik snap niet dat zoveel mensen Milouska een goede mol vinden.
Ok, ze heeft bij geen enkele opdracht geld verdiend, dat is toch juist verkeerd, imo moet je als mol je momenten kiezen om te mollen, niet de hele tijd alles verzieken, wat zij gedaan heeft sloeg nergens op, denk je nou echt dat het niet opvalt als je bij het memory-spel de eerste keer meteen 2x -1000 omdraait??? (en het "ooh stom" gebaar (hand voor de mond) telkens herhalen)

Ik vond alleen het laten wegwaaien van het geld goed gevonden.
Ik snap wel dat veel mensen blij zijn omdat ze dit jaar de mol goed hebben geraden, maar je kunt toch niet serieus zeggen dat dit een goede mol was???

Het ligt er zo dik bovenop, het is niet leuk meer, speuren naar aanwijzingen hoeft niet meer ze laten toch alles wel zien.
Ik vond haar nog slechter dan Yvon verleden jaar..

Dat de productie zo veel momenten (kapel, aanwijzing op zoutvlakte) erin stopt om er maar voor te zorgen dat er tenminste enkele kandidaten zijn die haar verdenken vind ik al een slecht teken.

Wat mij betreft mogen ze volgende keer weer met onbekende nl'ers aan de gang gaan.

ik vind dat een mol goed is als ie weinig verdenkingen op zich heeft. en tot vrijwel aflevering 9 had maar 1 iemand door dat zij het was.  dus lijkt me wel duidelijk dan tog?

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #67 Gepost op: 13-05-2006, 15:15:05 »
Tjongejonge, wat een deceptie  ::ohno::

Ik snap niet dat zoveel mensen Milouska een goede mol vinden.
Ok, ze heeft bij geen enkele opdracht geld verdiend, dat is toch juist verkeerd, imo moet je als mol je momenten kiezen om te mollen, niet de hele tijd alles verzieken, wat zij gedaan heeft sloeg nergens op, denk je nou echt dat het niet opvalt als je bij het memory-spel de eerste keer meteen 2x -1000 omdraait??? (en het "ooh stom" gebaar (hand voor de mond) telkens herhalen)

Ik vond alleen het laten wegwaaien van het geld goed gevonden.
Ik snap wel dat veel mensen blij zijn omdat ze dit jaar de mol goed hebben geraden, maar je kunt toch niet serieus zeggen dat dit een goede mol was???

Het ligt er zo dik bovenop, het is niet leuk meer, speuren naar aanwijzingen hoeft niet meer ze laten toch alles wel zien.
Ik vond haar nog slechter dan Yvon verleden jaar..

Dat de productie zo veel momenten (kapel, aanwijzing op zoutvlakte) erin stopt om er maar voor te zorgen dat er tenminste enkele kandidaten zijn die haar verdenken vind ik al een slecht teken.

Wat mij betreft mogen ze volgende keer weer met onbekende nl'ers aan de gang gaan.
Ze heeft het juist wel slim gespeeld! Het is toch de bedoeling dat de deelnemers niet raden wie de mol is.... nou.. hoeveel deelnemers hadden haar als mol?? Dat, volgens jou, veel kijkers thuis milouska idd als mol hadden, gaat het toch niet om? Als de deelnemers het maar niet raden.
Wat is een slecht teken? dat de kandidaten niet weten wie de mol is?  ???
I'm a real big goblin..

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #68 Gepost op: 13-05-2006, 15:27:20 »
Ze heeft het juist wel slim gespeeld! Het is toch de bedoeling dat de deelnemers niet raden wie de mol is.... nou.. hoeveel deelnemers hadden haar als mol?? Dat, volgens jou, veel kijkers thuis milouska idd als mol hadden, gaat het toch niet om? Als de deelnemers het maar niet raden.
Wat is een slecht teken? dat de kandidaten niet weten wie de mol is?  ???

Juist als kijker heb je het misschien sneller door, dan dat je werkelijk mee speelt in het hele verhaal....ik vind het juist mega knap dat ze er pas in de laatste aflevering achter kwamen dat Milouska werkelijk de mol was. Ik zat toen nog vreselijk in denial positie
Als kijker heb je denk ik veel meer tijd om te analyseren en kun je de beelden rustiger bekijken, maar als kandidaat zit je tussen allemaal mollen...tenminste zo voelt dat volgens mij.

ik vind dat ze het prima heeft gedaan ::ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline WH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #69 Gepost op: 13-05-2006, 15:30:09 »
Ze heeft het juist wel slim gespeeld! Het is toch de bedoeling dat de deelnemers niet raden wie de mol is.... nou.. hoeveel deelnemers hadden haar als mol?? Dat, volgens jou, veel kijkers thuis milouska idd als mol hadden, gaat het toch niet om? Als de deelnemers het maar niet raden.
Wat is een slecht teken? dat de kandidaten niet weten wie de mol is?  ???

Eeh voor zover ik weet moet het programma voor de kijkers wel enige amusementswaarde hebben, als het speuren naar de mol alleen voor de kandidaten bedoeld is, hoeven ze hjet heel programme ook niet meer uit te zenden...

Wat ik met slecht teken bedoel: Waarom doet de productie zo zijn best om de verdenking om de mol te leggen?? Bij een goede mol zou de productie er dmv montage ed alles aan doen om de verdenking van de echte mol te verschuiven op andere kandidaten.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #70 Gepost op: 13-05-2006, 15:59:15 »
Zo goed heeft ze het nou eenmaal gedaan! Geen geld in de pot, verwarring zaaien en héle goede (maar weliswaar irritante) rol aangenomen. Ik denk dat ze het spelletje héél goed begrepen heeft. Na de laatste aflevering neem ik gewoon mijn petje voor haar af. Niet omdat ik haar rol zo leuk vond, maar omdat ze wel een absolute mol is geweest.

Just my two cents, hoor.
Laten we jabberen.

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #71 Gepost op: 13-05-2006, 15:59:40 »
Jongens,
Maak je niet druk. Zo'n arcomolfan en zo'n chrispy dromen voor de tv van 10 seconden deelname aan dit programma. Het heeft alles met hún lege bestaan te maken en niets met dit geweldige programma. Geniet lekker van het spel en van diegenen die wel de waarde van deze reeks zien. Ik vond het in ieder geval fantastisch!  ::ok::
Even voor de duidelijkheid: Arco Mol Fan was juist wel degelijk zeer positief over deze reeks, het waren Cadfael en Chrispy die teleurgesteld waren. Maar bovendien vind ik het wat ver gaan om mensen die er een andere mening op nahouden, zo persoonlijk aan te vallen. Erg jammer dat ze zo ontevreden zijn, maar ook zij hebben het recht dat hier te vertellen (mits op een normale manier).

Ik vond Milouska wel degelijk een goede Mol ::ok:: en volgens mij was het ook zeker niet voor alle kijkers duidelijk! (Kzal eens in de poolgrafiekjes kijken voor de zekerheid.) Zelf verdacht ik haar sinds de metro-opdracht toen ze deed of de aarde plat was, maar pas zo ongeveer in de laatste 2 afl. was ze nog mijn enige verdachte.

Mooie laatste afl. (hoewel wat 'vergezochtere' hints idd wel leuk zouden zijn geweest), heel goed dat ze mede op verzoek van Frédérique niet treurig zaten te zijn, maar er een gezellige reünie van maakten, niet over haar ziekte praatten maar wel vol bewondering op haar toostten. Dat vond ik echt een goede oplossing. En Richard was wel op dreef met zijn opmerkingen zeg! Grappig. Ook erg leuk dat Milouska zo trots en stralend was, en dat Peggy volmondig toegaf haar ontzettend onderschat te hebben. Maarja, het bleef natuurlijk naar om ondertussen te weten dat Frédérique overleden is. Toen Karel vertelde wat ze met het geld gedaan had, heeft ie me alsnog aan het huilen gebracht. Maar wat wel volgens traditie ook deze keer het geval was, was dat ik na de laatste afl. extra veel zin kreeg in de fandag!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #72 Gepost op: 13-05-2006, 16:23:25 »
Ik vind dat Milouska het geweldig gedaan heeft. Ik vond haar in het begin ook enorm irritant, totdat ik een soort George déjà vu kreeg toen iedereen maar blééf zeggen dat ze het niet kon zijn. En met name dat stukje met het Gouden Kalf, staande ovatie en een optocht in een stad naar keuze bevestigde dat. Jammer dat ze dat gister niet nog eens lieten zien trouwens!

Ik vind het dapper dat ze zichzelf op die manier buiten de groep geplaatst heeft en dat niemand haar verdacht heeft, omdat ze zich te pletter aan haar ergerden. En er zaten ook een aantal leuke streken tussen. Het begin van haar mollenboekje vond ik ook wel stoer, iemand's oog zou daar nou net op vallen!

Ik vind haar een stuk beter dan de laatste twee mollen, zeker dan die van vorig jaar, imo de slechtse mol ooit. Beter dan George kan uiteraard niet ;)

Bedenk me ook dat Toine de mol belde met een bericht van de mol om alle jokers aan hem te geven hahaha. ;D
No Milk today???

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #73 Gepost op: 13-05-2006, 16:27:46 »
Eeh voor zover ik weet moet het programma voor de kijkers wel enige amusementswaarde hebben, als het speuren naar de mol alleen voor de kandidaten bedoeld is, hoeven ze hjet heel programme ook niet meer uit te zenden...

Wat ik met slecht teken bedoel: Waarom doet de productie zo zijn best om de verdenking om de mol te leggen?? Bij een goede mol zou de productie er dmv montage ed alles aan doen om de verdenking van de echte mol te verschuiven op andere kandidaten.
ooh sorry dat slecht teken had ik verkeerd begrepen  :-[ :-[ daar heb je idd gelijk in..
I'm a real big goblin..

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #74 Gepost op: 13-05-2006, 16:54:37 »
Ik snap niet dat er mensen zijn die nu ineens kritiek uiten op de serie nu blijkt dat Milouska de Mol is. Als Milouska verdacht was, waarom stem je dan niet op haar. Dat is pas dom.

Waarom is de serie ineens niet meer goed ? Ik vind de serie wel goed, want de kandidaten en vele kijkers zijn er ingestonken.
De verdenking van de Mol is dus ook gericht geweest op Fré en Roderick qua beelden, dus het lag er niet direct zo dik op dat Milouska de Mol zou zijn. Maar bij enig speurwerk kon je tot de conslusie komen dat Milouska de Mol was.
De kijker heeft mijns inziens vele beelden gezien waardoor ze weer in twijfel werd gebracht, dus de afleveringen zijn zeker wel goed gemonteerd.

Jammer dat we eigenlijk zo weinig hints zagen, er moet veel meer zijn geweest.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #75 Gepost op: 13-05-2006, 17:52:21 »
Vanaf die aflevering ging ik Milouska verdenken, vanwege het feit:

- Dat ze dacht dat de wereld plat was
- Dat ze jokers gaat weggeven wat in haar nadeel is als ze een kandidaat is

en amper jokers inzetten bij de cruciale eerste testen, was eigenlijk ook wel een duidelijk teken, ze had hier beter net als de rest alle jokers steeds in moeten zetten, want ze waren toch niet belangrijk voor haar als mol.

P.S: wat ik nog wel lullig vond is dat Richard zei dat ze Toine eruit probeerde te werken. Dat gezicht van Toine, was echt niet aardig om te zeggen en vondt het ook raar, want Toine was echt een leuke kandidaat.
« Laatst bewerkt op: 13-05-2006, 17:54:12 door Lola-aap »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #76 Gepost op: 13-05-2006, 18:02:11 »
P.S: wat ik nog wel lullig vond is dat Richard zei dat ze Toine eruit probeerde te werken. Dat gezicht van Toine, was echt niet aardig om te zeggen en vondt het ook raar, want Toine was echt een leuke kandidaat.

Was gewoon een Richard-grap. Ze vonden Toine (Frederique iig) een hele leuke kandidaat maar ja, hij speelde het wel hard/fanatiek en Richard wilde 'm gewoon terugpakken omdat hij door Toine niet uit de kooi is gehaald. Was denk ik niet lullig bedoeld.

En Toine kon nog niet bevatten dat Milouska de Mol was. ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #77 Gepost op: 13-05-2006, 18:29:41 »

 niet de hele tijd alles verzieken, wat zij gedaan heeft sloeg nergens op, denk je nou echt dat het niet opvalt als je bij het memory-spel de eerste keer meteen 2x -1000 omdraait??? (en het "ooh stom" gebaar (hand voor de mond) telkens herhalen)


hoewel Milouska niet mijn mol was, en daar heeft zij zelf voor gezorgd door ''too obvious'' te zijn, moet ik toch zeggen dat ze het imo juist wel goed heeft gedaan. En bij de opdracht van het bloemenjongetje in Salta zorgde ze ervoor dat de opdracht gedeeltelijk slaagde.....

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #78 Gepost op: 13-05-2006, 18:50:56 »

Maar bij enig speurwerk kon je tot de conslusie komen dat Milouska de Mol was.

     ::rofl:: ::) :P  speurwerk  ::) yeah right  ::rofl::
Mol moet, mol doet je goed!

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #79 Gepost op: 13-05-2006, 19:37:27 »
Ik vond dat Milouska het ook heel mooi deed toen ze zichzelf als Mol bekend maakte  ::jaja:: ::ok::
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta