Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 81933 keer)

Offline willem29

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alex is leuk !
Re: Aflevering 6
« Reactie #120 Gepost op: 9-02-2007, 13:12:26 »
ps: Paul keek zo witjes in de lift opdracht. Beetje ziekjes?

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #121 Gepost op: 9-02-2007, 13:19:35 »
ps: of spanning

Offline willem29

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alex is leuk !
Re: Aflevering 6
« Reactie #122 Gepost op: 9-02-2007, 13:21:28 »
UIt het dagboek van de Mol (inge):
'Bij de foto-opdracht was het een heel ander verhaal. Ik kón niet anders dan doen wat ik deed.'

inge moest al snel in het begin gaan zitten. Dus ze KON niet meer mee doen in het spel.

Offline willem29

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alex is leuk !
Re: Aflevering 6
« Reactie #123 Gepost op: 9-02-2007, 13:23:59 »
Een van de drie begint te vragen bij de jungle opdracht op wie ze gestemd hadden voor de vrijstelling.

Dat moet de mol geweest zijn. Want de mol wist dat degene die de meeste stemmen had gekregen de fotograaf ging zijn. Dus op de een of andere manier moest de mol zien uit te vissen wie iedereen gestemd had

Ik kan helaas nu niet terug kijken om te zien wie erover begon.. Iemand ??

Offline Maarten1983

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #124 Gepost op: 9-02-2007, 13:24:56 »
Renate was model, dus die was gewend om vaak lachend in de camera te kijken. Dat deed ze dus vroeger. Eigenlijk kun je bij alle kandidaten wel een reden bedenken waarom die zin op hen slaat. Ik wil echt weten wie de mol is, hoe lang moet ik nog wachten?

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #125 Gepost op: 9-02-2007, 13:26:27 »
Krijgt de mol niet gewoon van de crew te horen wie de fotograaf zal zijn?

Offline willem29

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alex is leuk !
Re: Aflevering 6
« Reactie #126 Gepost op: 9-02-2007, 13:29:27 »
Krijgt de mol niet gewoon van de crew te horen wie de fotograaf zal zijn?

Zou kunnen... Raar dat niemand van de kandidaten zich af heeft gevraagd waarom ze moesten stemmen voor de vrijstelling.

Ander fenomeen waar ik over moet nadenken is hoe de foto's zo snel ONGEZIEN van Nadja's camera naar de bordjes printer zijn gegaan.. Ze waren steeds met z'n tweeen dus het moet zijn opgevallen dat de fotos van Nadjas camera werden afgehaald ofz e heeft heel sneaky het geheugenkaartje steeds moeten wisselen.
Of zouden ze de bordjes geprint hebben vanaf beelden die de crew opnam nadat duidelijk in beeld was geweest als nadja geflitst had. ????

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 6
« Reactie #127 Gepost op: 9-02-2007, 13:30:36 »
Een van de drie begint te vragen bij de jungle opdracht op wie ze gestemd hadden voor de vrijstelling.

Dat moet de mol geweest zijn. Want de mol wist dat degene die de meeste stemmen had gekregen de fotograaf ging zijn. Dus op de een of andere manier moest de mol zien uit te vissen wie iedereen gestemd had

Ik kan helaas nu niet terug kijken om te zien wie erover begon.. Iemand ??


Paul!
En voor alle mensen die denken dat Paul nog steeds de mol zou kunnen zijn....

Stel dat niemand hem erin gestemd zou hebben (bij de veiling)..... wat dan?
Dat risico is mij te groot. Er is immers geen mol in het spel die het eerste bod kan doen?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Maarten1983

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #128 Gepost op: 9-02-2007, 13:36:25 »
Zou kunnen... Raar dat niemand van de kandidaten zich af heeft gevraagd waarom ze moesten stemmen voor de vrijstelling.

Ander fenomeen waar ik over moet nadenken is hoe de foto's zo snel ONGEZIEN van Nadja's camera naar de bordjes printer zijn gegaan.. Ze waren steeds met z'n tweeen dus het moet zijn opgevallen dat de fotos van Nadjas camera werden afgehaald ofz e heeft heel sneaky het geheugenkaartje steeds moeten wisselen.
Of zouden ze de bordjes geprint hebben vanaf beelden die de crew opnam nadat duidelijk in beeld was geweest als nadja geflitst had. ????


Misschien heeft ze de foto's gesmst of zijn ze er met bluetooth of iets dergelijks vanaf gehaald. Karel wist dat Nadja deze opdracht had, dus heeft hij haar de juiste camera gegeven, waarmee dit mogelijk was. Er is technisch wel iets mogelijk om die foto's snel door te sturen.

Offline Lesser Spotted

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #129 Gepost op: 9-02-2007, 13:53:43 »
Paul!
En voor alle mensen die denken dat Paul nog steeds de mol zou kunnen zijn....

Stel dat niemand hem erin gestemd zou hebben (bij de veiling)..... wat dan?
Dat risico is mij te groot. Er is immers geen mol in het spel die het eerste bod kan doen?

Daarom ging het waarschijnlijk om Paul + de boekjes. Grote kans dat tenminste iemand het zijne (of misschien andermans boekje) terug zou willen hebben.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #130 Gepost op: 9-02-2007, 13:56:28 »
Er zat helaas altijd een vraag bij, waarvan wij het antwoord niet weten. Leeftijd van de olifant, geen idee, staat ook nergens, de andere 2 vragen had Nadja wel goed. Eva blijft mijn mol. Ben alleen maar meer overtuigd door deze aflevering.

Dick zat vol op Renate, dus die is het iig niet (gelukkig)
Inge ook niet, want Paul en Renate hadden duidelijk een vraag fout.
Eva maakte ook een foutje volgens mij, zodat ze bij Nadja uit kwam.
Nadja is niet verdacht, een mol krijgt ook vaak niet een extra opdracht, das vaak een kandidaat
Paul is nooit verdacht geweest evenals Inge, 100% kandidaten

En verder, Eva gunt Nadja gewoon niet die 3 jokers, ze heeft steeds al zoveel mazzel. En Eva heeft niet voor niets die Sjaal inderdaad. Ook dat ze in de camera van Nadja wilde kijken (om zien welke ze foto's ze allemaal had gemaakt) was verdacht. Je ziet dat ze de opdracht doorheeft. Ook de eerste opdracht, heeft ze tijd gerekt door lang uit te leggen. Het was gewoon Master Mind, dat wist ze ook wel. De rest kent dat spel blijkbaar niet, nou das dan mooi.

En de verbazing bij de Executie was zo gespeeld!

Ik vind het wel makkelijk dit jaar, zit vanaf dat Menno eruit ligt al op Eva


« Laatst bewerkt op: 9-02-2007, 13:59:00 door Lola-aapje »

Offline willem29

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alex is leuk !
Re: Aflevering 6
« Reactie #131 Gepost op: 9-02-2007, 13:57:31 »
Misschien heeft ze de foto's gesmst of zijn ze er met bluetooth of iets dergelijks vanaf gehaald. Karel wist dat Nadja deze opdracht had, dus heeft hij haar de juiste camera gegeven, waarmee dit mogelijk was. Er is technisch wel iets mogelijk om die foto's snel door te sturen.
SMS-en met een fototoestel lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het was duidelijk een fototoestel en geen telefoon.
Bluetooth camera zou kunnen. Maar dat werkt slechts over kleine afstanden. Dan zou ze in de buurt van de printer moeten zijn gebleven

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #132 Gepost op: 9-02-2007, 14:04:09 »
En de verbazing bij de Executie was zo gespeeld!

En Eva's reactie op het winnen van 5000 euro vond ik ook erg overdreven.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 6
« Reactie #133 Gepost op: 9-02-2007, 14:05:30 »
Ben alleen maar meer overtuigd door deze aflevering.

Ik vind het wel makkelijk dit jaar, zit vanaf dat Menno eruit ligt al op Eva

HELEMAAL MEE EENS  ::zwaai::
Ik zit vanaf aflevering 3 op Eva (als ze ,aar niet weer het Lotti trauma bij mij naar boven haalt). Ik zit wel een beetje in de maag met de winst van de laatste aflevering, maar ik maak mijzelf dan maar wijs dat dit tactiek is. De s[oeling wordt nu heel erg dun, Eva is er bij gebaadt om niet alle verdenking gelijk al op zich te laden..... zoiets?
Neem Renate bijvoorbeeld, een goede 2e plaats...... hoe fanatiek is die soms bezig geweest........
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Maarten1983

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #134 Gepost op: 9-02-2007, 14:05:48 »
SMS-en met een fototoestel lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het was duidelijk een fototoestel en geen telefoon.
Bluetooth camera zou kunnen. Maar dat werkt slechts over kleine afstanden. Dan zou ze in de buurt van de printer moeten zijn gebleven

Je kunt tegenwoordig filmen en foto's maken met je mobiel, dus waarom kan het andersom dan niet. ;) Daarnaast zullen het geen camera's van 30 euro zijn geweest, die kunnen heus wel wat.

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Aflevering 6
« Reactie #135 Gepost op: 9-02-2007, 14:06:52 »
Jazeker wel!

Oh? Dan ben je de enige denk ik  :P
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #136 Gepost op: 9-02-2007, 14:07:30 »
Dick zat vol op Renate, dus die is het iig niet (gelukkig)
Inge ook niet, want Paul en Renate hadden duidelijk een vraag fout.
Eva maakte ook een foutje volgens mij, zodat ze bij Nadja uit kwam.

Nogmaals, er is nergens gezegd dat je de mol niet te zien kreeg met een fout antwoord!
Dus via die weg uitsluiten kan helaas niet  ::ohno::

Offline Maarten1983

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #137 Gepost op: 9-02-2007, 14:09:46 »
Nogmaals, er is nergens gezegd dat je de mol niet te zien kreeg met een fout antwoord!
Dus via die weg uitsluiten kan helaas niet  ::ohno::


Maar dan zouden ze geld krijgen op het eind door fouten te maken. Dat zou toch nergens op slaan?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #138 Gepost op: 9-02-2007, 14:51:23 »
Ik heb de eerste aflevering nog eens bekeken vanwege de tweede straat rechts in China Town.

Die wordt echter niet genoemd of in beeld gebracht. Heeft iemand de route al op een plattegrond bekeken?
Kijk eens op http://www.travelfish.org/map_detail/thailand/bangkok_and_surrounds/bangkok/chinatown_and_pahurat/26
Volgens mij begonnen ze bij het ronde plein en dan denk ik de Song Sawat Road in.

[edit] Nee, zo te zien begonnen ze op het kleinere pleintje met de 3 er op. Volgens de legenda is dat de China Gate. Hoe ze dan van daar gingen weet ik ook niet :P [/edit]
« Laatst bewerkt op: 9-02-2007, 14:54:29 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline evaisdemol

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #139 Gepost op: 9-02-2007, 15:11:39 »
::vergroot:: 

Mag ik jullie nog even wijzen op deze regels uit het dagboek van de mol:

Toen die klok begon te lopen, wist ik dat ik het had gehaald. Ze zouden er vast niet achterkomen wat de oplossing zou zijn. En dat terwijl de aanwijzing niet zo heel moeilijk was.

Bij de foto-opdracht was het een heel ander verhaal. Ik kón niet anders dan doen wat ik deed. Ik hoop dat doen wat ik doe net zo goed blijft gaan als het tot nu toe deed!


De bovenste zin gaat over het mislukken van de opdracht met de keien en de juiste personen erbij. De Mol heeft het over 'ik had het gehaald', met andere woorden: 'opdracht mislukt, ik heb het goed gedaan'. In de onderste zin spreekt de Mol over de foto opdracht als een 'heel ander verhaal', waarbij de Mol aangeeft 'niet anders te kunnen doen dan wat ze deed'. Met andere woorden: de Mol KON niet anders dan deze opdracht te laten slagen. Dit argument geldt het meest voor Eva, want zij heeft ervoor gezorgd dat de opdracht gelukt is. Ze kon ook echt niet anders, want alle andere kandidaten hadden echt wel door dat Nadja degene was die de foto's maakte (ze deelden dit uit voorzichtigheid niet met de groep, waarschijnlijk omdat ze dachten een aanwijzing te hebben gevonden naar Nadja als Mol). En houd er rekening mee dat de Mol niet alleen voor de overige kandidaten haar geloofwaardheid moet bewaren, maar ook tegenover de camera die alles feilloos registreert.
Als Eva Nadja niet had gefotografeerd had ze zichzelf verraden.

Ik zat eerst niet op Eva, maar deze opmerking heeft me op het juiste spoor gezet. Ik vind haar in haar rol ook het meest geloofwaardig.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2007, 15:17:35 door evaisdemol »