Auteur Topic: Eva is niet de mol!  (gelezen 162012 keer)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #400 Gepost op: 16-02-2007, 19:21:51 »
Blijf toch maar bij Eva.
Laten we jabberen.

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #401 Gepost op: 16-02-2007, 20:37:54 »
Wat dan wel weer verdacht is tijdens de tocht door de stad dat ze niet echt onwijs vertraagde ofzo. Ze had natuurlijk ook makkelijk een keer naar het toilet kunnen gaan ofzo. Ze liep daarentegen wel steevast achteraan en laat dat nou net ook 1 van de kaartjes van Karel zijn geweest.

Ze ging toch ook minstens 1x naar het toilet? Gelijk met Nadja toch?

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #402 Gepost op: 16-02-2007, 20:38:54 »
Ze ging toch ook minstens 1x naar het toilet? Gelijk met Nadja toch?

Daar in dat huis ging bleef ze nog even wachten om tijd te rekken.

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #403 Gepost op: 16-02-2007, 20:40:00 »
Oh ja, bij de vorige aflevering staat uitgebreid bij opdracht 1 van aflevering 6 wikipedia linkjes naar die ene boomsoort. Waar ik het een beetje op vind lijken is die boom die altijd in het bijbelverhaal van adam en EVA wordt gebruikt, weet iemand dat toevallig specifieker?


Dat moet wel een vijgeboom zijn dan, want Adam en Eva droegen immers vijgebladeren.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #404 Gepost op: 16-02-2007, 20:44:46 »
Uit de getallen 11, 5.1 en 65 weet Erik TKS de naam van Eva te halen: 11 + 6 + 5 (van 65) = 22, dit is volgens de sleutel A = 1, B = 2, etc. de letter V. 5 (van 5.1) = E en 1 (van 5.1) = A. In een andere volgorde levert dit 'EVA' op.

Ik heb er nog wel zo 1: uit de kistenopdracht (aflevering 5, 13:20):



Linkerkolom: 5 (E) en 1 (A). Het 2x2-blok daarnaast moet je bij elkaar optellen: 9+2+3+8=22 (V). Linksonder de 4 (D). De twee cijfers ernaast moet je weer bij elkaar optellen: 6+7=13 (M). Bij elkaar: EVA D M (EVA De Mol).


Online tureluurs

  • Forumlid
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #405 Gepost op: 16-02-2007, 20:48:08 »
Ik heb er nog wel zo 1: uit de kistenopdracht (aflevering 5, 13:20):



Linkerkolom: 5 (E) en 1 (A). Het 2x2-blok daarnaast moet je bij elkaar optellen: 9+2+3+8=22 (V). Linksonder de 4 (D). De twee cijfers ernaast moet je weer bij elkaar optellen: 6+7=13 (M). Bij elkaar: EVA D M (EVA De Mol).



 ::ok::
Helemaal top!

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #406 Gepost op: 16-02-2007, 20:49:47 »
Ik heb er nog wel zo 1: uit de kistenopdracht (aflevering 5, 13:20):



Linkerkolom: 5 (E) en 1 (A). Het 2x2-blok daarnaast moet je bij elkaar optellen: 9+2+3+8=22 (V). Linksonder de 4 (D). De twee cijfers ernaast moet je weer bij elkaar optellen: 6+7=13 (M). Bij elkaar: EVA D M (EVA De Mol).



Goed gevonden! ::ok::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #407 Gepost op: 16-02-2007, 20:57:13 »
dit word dan mijn reeks die mij het minste bracht. Geen goede mol, geen goede afvallers aankruizen, molbeurs.nl naar de filistijnen voor me.

Dito  :) !

En als ik op stille momenten naar Eva kijk zie ik daar dan wel een heeeeel knap toneelspel hoor, haast onmogelijk, ik zie echt nix meer dan een kandidaat. Ze zou mijn George II zijn...

Ik ben ook eigenlijk wel blij dat ik er totaal naast zit deze reeks. Het ging ook allemaal wel iets te gemakkelijk met Yvon en Milouska en ook Elise had ik direct te pakken. Ik zie het nog steeds niet :(.

Ergens hoop ik Paul maar de kans erop is miniem :-X. Renate is erg mollig maar die mag zal en kan toch niet... :-[ Inge en Eva, ik geloof het gewoon niet maar ergens is die mol... al brengt die wel totaal onnodig geld in de pot, want dat hebben ze allemaal gedaan!

Geef mij Milouska maar ::tandpastasmiley::.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #408 Gepost op: 16-02-2007, 21:41:15 »
Ik heb er nog wel zo 1: uit de kistenopdracht (aflevering 5, 13:20):



Linkerkolom: 5 (E) en 1 (A). Het 2x2-blok daarnaast moet je bij elkaar optellen: 9+2+3+8=22 (V). Linksonder de 4 (D). De twee cijfers ernaast moet je weer bij elkaar optellen: 6+7=13 (M). Bij elkaar: EVA D M (EVA De Mol).

Uit de kistenopdracht blijkt nou juist dat Paul de mol is:
Tel de bovenste rij bij elkaar op: 5+9+2=16 (P). Neem het eerste cijfer van de middelste rij: 1 (A).
Tel het middelste cijfer van de bovenste rij op bij de cijfers van de middelste rij: 9+1+3+8=21 (U).
Tel alle cijfers van de middelste rij bij elkaar op: 1+3+8=12 (L).
Het eerste cijfer van de onderste rij (4=D) en de laatste twee van de onderste rij bij elkaar (7+6=13, M) geeft dus:
PAUL D M (Paul de mol)

En voor de Inge-aanhangers:
Neem het middelste cijfer van de bovenste rij: 9 (I). Tel de eerste twee cijfers van de bovenste rij bij elkaar: 5+9=14 (N).
Tel het eerste en laatste cijfer van de bovenste rij bij elkaar: 5+2=7 (G). Neem het eerste cijfer van de bovenste rij: 5 (E).
Goede jacht!

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #409 Gepost op: 16-02-2007, 21:45:32 »
Uit de kistenopdracht blijkt nou juist dat Paul de mol is:
Tel de bovenste rij bij elkaar op: 5+9+2=16 (P). Neem het eerste cijfer van de middelste rij: 1 (A).
Tel het middelste cijfer van de bovenste rij op bij de cijfers van de middelste rij: 9+1+3+8=21 (U).
Tel alle cijfers van de middelste rij bij elkaar op: 1+3+8=12 (L).
Het eerste cijfer van de onderste rij (4=D) en de laatste twee van de onderste rij bij elkaar (7+6=13, M) geeft dus:
PAUL D M (Paul de mol)

En voor de Inge-aanhangers:
Neem het middelste cijfer van de bovenste rij: 9 (I). Tel de eerste twee cijfers van de bovenste rij bij elkaar: 5+9=14 (N).
Tel het eerste en laatste cijfer van de bovenste rij bij elkaar: 5+2=7 (G). Neem het eerste cijfer van de bovenste rij: 5 (E).


Haha, geweldig, iedereen is de mol  ::rofl::

Dus dat bedoelden ze met "heel veel hints"  ::zwaai::

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #410 Gepost op: 16-02-2007, 22:11:29 »
Uit de kistenopdracht blijkt nou juist dat Paul de mol is:
En voor de Inge-aanhangers:
Flauw hoor >:( Je gebruikt sommige cijfers meerdere keren en andere gebruik je niet. In de hint die ik voorstel, worden alle cijfers precies 1 keer gebruikt!

Offline MDM

  • Forumlid
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #411 Gepost op: 16-02-2007, 22:17:43 »
Dan is de hint van ERIK TS wel het meest betrouwbaar lijkt me ::tandpastasmiley::

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #412 Gepost op: 16-02-2007, 23:48:20 »
Echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver gezocht..
 ::niet-ok::
C'est le Fruit!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #413 Gepost op: 16-02-2007, 23:58:04 »
Ik heb er nog wel zo 1: uit de kistenopdracht (aflevering 5, 13:20):



Linkerkolom: 5 (E) en 1 (A). Het 2x2-blok daarnaast moet je bij elkaar optellen: 9+2+3+8=22 (V). Linksonder de 4 (D). De twee cijfers ernaast moet je weer bij elkaar optellen: 6+7=13 (M). Bij elkaar: EVA D M (EVA De Mol).



Je ziet wat jezelf wilt dat je ziet.
Met alle respect, maar dit is van alles erbij halen, cijfertjes met het alfabet combineren kan iedereen. Zoals ook aangetoond word even later in dit topic.

Het is Eva of het is Inge. Maar jouw "bewijs" dat Eva de mol is vind ik bijvoorbaat nietig :P Het is onrechtmatig verkregen bewijs  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #414 Gepost op: 17-02-2007, 14:59:16 »
Omdat bij de bijeenkomst in Huizen is verteld dat er heel veel aanwijzingen in de serie zijn verstopt ben ik de serie nog maar eens opnieuw aan het kijken. Bij de groepsfoto's aan het begin van elke aflevering valt me een klein dingetje op. De volgordes zijn alsvolgt:
Afl. 1
Paul, Nadja, Sander, Liesbeth, Menno, Renate, Eva, Alex, Dick, Inge

Afl. 2
Nadja, Paul, Liesbeth, Menno, Alex, Eva, Renate, Dick, Inge

Afl. 3
Menno, Alex, Paul, Renate, Inge, Eva, Nadja, Dick

Afl. 4
Menno, Nadja, Inge, Alex, Eva, Renate, Dick

Afl. 5
Renate, Alex, Eva, Inge, Nadja, Dick, Paul

Afl. 6
Paul, Inge, Renate, Nadja, Eva, Dick

Afl. 7
Paul, Nadja, Eva, Renate, Inge

Wat me hierbij opvalt is dat Eva altijd een beetje in het midden gaat staan. Zij is de enige van de overgebleven kandidaten die dat steevast doet. Ik denk niet dat dit echt een aanwijzing is, maar eerder dat dit een soort onderbewust gedrag van een mol die niet teveel wil opvallen. Niet teveel opvallen lijkt in elk geval de strategie te zijn die de mol in deze serie heeft gekozen. Het past daar wel bij om te proberen in de groep op te gaan.

Offline saroja

  • Forumlid
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #415 Gepost op: 18-02-2007, 14:16:50 »
Eva maakt in mijn hoofd steeds meer kans als mol maar ik twijfel nog teveel tussen haar en Inge

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #416 Gepost op: 18-02-2007, 14:28:16 »
Eva maakt in mijn hoofd steeds meer kans als mol maar ik twijfel nog teveel tussen haar en Inge

Ik heb een overzichtje gemaakt van mogelijke Molacties van Eva en Inge en punten toegekend aan degene die naar mijn idee 'leuker' saboteerde. Het subjectieve overzichtje vind je hier. Misschien heb je er wat aan. :)
« Laatst bewerkt op: 18-02-2007, 14:43:22 door Heinz »

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #417 Gepost op: 18-02-2007, 20:33:47 »
Het kan zijn dat ik nu echt paranoide aan het worden ben, maar ik hoor hoe langer hoe meer rare geluiden. Ik was aflevering 1 opnieuw aan het kijken, en op 30'56 hoorde ik iets raars, vlak na "Nadja twijfelt" Ik het bewuste stukje eruit geknipt, en toen ik het in omgekeerde richting afspeelde hoorde ik iets dat leek op "Eva".

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #418 Gepost op: 18-02-2007, 21:00:14 »
Het kan zijn dat ik nu echt paranoide aan het worden ben, maar ik hoor hoe langer hoe meer rare geluiden. Ik was aflevering 1 opnieuw aan het kijken, en op 30'56 hoorde ik iets raars, vlak na "Nadja twijfelt" Ik het bewuste stukje eruit geknipt, en toen ik het in omgekeerde richting afspeelde hoorde ik iets dat leek op "Eva".
hmmm misschien tunnelvisie? Ik hoor wel iets maar versta geen eva (of efa zoals jij het schrift  ;D).
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #419 Gepost op: 18-02-2007, 22:00:56 »
Misschien dat 't zo beter te horen is.