Auteur Topic: Eva is niet de mol!  (gelezen 162018 keer)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #480 Gepost op: 24-02-2007, 17:02:56 »
Hihi dat heb ik dus al vanaf aflevering 1 ;).


Afl. 1 als mol aan te merken? Vind ik totaal niet. Bij de tempel opdracht en buggies enzowatmeer bracht ze het team niks verder maar Inge evenmin, het is dus zoeken naar de soloacties pur sang, daar kan je op slagen (abseilen) of falen (5000!!!) als mol.

nou inge heeft ook niet gemolt bij de buggy opdracht, alleen maar geroepen, ja dar is geld, en daar is geld....

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #481 Gepost op: 24-02-2007, 23:43:37 »
Zou toch van Eva afstappen alle Evafans...Ben het met Lo eens dat ze dan wel erg goed acteert in verschillende situaties. Bovendien heeft ze teveel dingen gedaan die echt onmols zijn. Zoals Nadja verhinderen een foto te maken, de tor eten (als mol zou ik helemaal geen tor genomen hebben!), ze heeft nooit dominant een positie in een spel willen kiezen, molboekje van Paul willen pakken met Renate samen lijkt me ook onmols, ze heeft altijd haar best gedaan.(behalve op het vlot dan maar toen wilde ze Nadja ontmaskeren)....Ik hoop dat ze samen met Paul de finale haalt. ::zwaai::


Offline Lo

  • Forumlid
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #482 Gepost op: 24-02-2007, 23:55:06 »
nou inge heeft ook niet gemolt bij de buggy opdracht, alleen maar geroepen, ja dar is geld, en daar is geld....

Haha dan heb je zeker iets dubbel gehoord want ze had maar 1x geld en het was ook niet zij die naar het geld leidde ::regenboog::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #483 Gepost op: 25-02-2007, 01:58:07 »
Eva is the best mole ever!

Jullie die omschakelen naar Inge vanwege een paar helpende handjes zullen nog versteld staan hoe goed Eva de mol gespeeld heeft! ::jaja::

Eva heeft zeker goed gespeeld maar niet als MOL want dat is Paul.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #484 Gepost op: 25-02-2007, 14:06:14 »
Eva heeft zeker goed gespeeld maar niet als MOL want dat is Paul.

Het is Inge dat is bijna iedereen wel duidelijk nu.... ::bravo::

Offline Debbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #485 Gepost op: 25-02-2007, 14:08:51 »
Helaas, hoewel ik ook op Eva zat na het vertrek van Menno, zal Eva de verliezer van deze serie worden.

In de afgelopen aflevering namelijk 2 hints ontdekt: Eva loopt de 'ring' uit en er wordt ingezoomd op een rood bord met grote letters 'out'. Later, als ze in de schatkamer zit, dan zie je een mand staan met daarin een soort grote stopbordstickers met mollenvingerafdrukken erop. Ook hierop wordt sterk ingezoomd.
M.a.w. Eva zal helaas helaas de verliezer worden van deze serie. Ook al genoemd in het betreffende afleveringentopic trouwens...

Zo simpel kunnen hints zijn ben ik bang...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #486 Gepost op: 25-02-2007, 14:14:02 »
Helaas, hoewel ik ook op Eva zat na het vertrek van Menno, zal Eva de verliezer van deze serie worden.

In de afgelopen aflevering namelijk 2 hints ontdekt: Eva loopt de 'ring' uit en er wordt ingezoomd op een rood bord met grote letters 'out'. Later, als ze in de schatkamer zit, dan zie je een mand staan met daarin een soort grote stopbordstickers met mollenvingerafdrukken erop. Ook hierop wordt sterk ingezoomd.
M.a.w. Eva zal helaas helaas de verliezer worden van deze serie. Ook al genoemd in het betreffende afleveringentopic trouwens...

Zo simpel kunnen hints zijn ben ik bang...

Heeft 1 voordeel als dat gebeurt. Dan ga ik eindelijk switchen naar Inge  8)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #487 Gepost op: 26-02-2007, 00:07:36 »
Die vreselijke handen hint van Inge. Ik wil Eva niet kwijt als mol vind haar zo'n leuke mol. Haalt alle mogelijke moltheorietjes van stal. Zoals de laatste afl. weer demolisdeheld-theorie. Ik krijg een verschrikkelijk Marc-Marie gevoel, al bleef die mij tot het allerlaatste moment overtuigen. Maar die verd*mde handjes van Inge. Ik wil niet..... boehhoehoe..... :\'(.
Of... zal ik gewoon heerlijk eigenwijs zijn en gewoon stug op Eva blijven zitten samen met nog een handje vol. Zal ik??????
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #488 Gepost op: 26-02-2007, 00:16:04 »
Jawel, als mol zou ze weten of er al torren zijn gegeten. Enige risico is dat Inge en Paul allebei wel hun tor opeten.

en die kans is nou niet al te groot, gezien het onsmakelijke zwarte grote beest dat voor je op een schoteltje dood ligt te zijn...

dan zou ik ook niet echt denken van Haaaa lekker!
Triomf!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #489 Gepost op: 26-02-2007, 00:49:40 »
Ik denk maar zo : als Eva de mol niet is wordt het toch niks meer met m'n pool, dus ik kan net zo goed op haar blijven, misschien kleine kans, maar als het dan kloppen gaat, nou! Dan ben ik nog nooit zo hoog geeindigd  ::rofl::

Ik heb vanaf het begin al Eva als mol en Inge als reservemol. Maar heel m'n gevoel schreeuwt dat het toch echt Eva is, en dat is dan vast niet erg verstandig, maar ook wel leuk en het houdt de zaken spannend  ;)

Maar ik kan er prima mee leven mocht het Inge zijn hoor. En onderaan de pool heb ik ook nog nooit gestaan, dus het blijft evengoed een uitdaging  :P

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #490 Gepost op: 26-02-2007, 13:47:24 »
Ik ben eruit blijf gewoon lekker tegendraads in het Eva-kamp(je)  >:D
Ik moet toch m'n gevoel trouw blijven en inderdaad m'n pool is toch al naar de filistijnen.  ::rofl::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Maarten1983

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #491 Gepost op: 27-02-2007, 14:54:04 »
Mol of geen mol, ik had voor geen goud die torren opgegeten. En ik denk dat er velen zijn die dat absoluut ook niet zouden doen. Dus zo raar vind ik het niet dat Inge en Paul geen tor gegeten hebben. En als het zo goor was als Eva zegt, zis het toch niet zo vreemd dat ze deze niet opeet.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #492 Gepost op: 27-02-2007, 15:17:47 »
Mol of geen mol, ik had voor geen goud die torren opgegeten. En ik denk dat er velen zijn die dat absoluut ook niet zouden doen. Dus zo raar vind ik het niet dat Inge en Paul geen tor gegeten hebben. En als het zo goor was als Eva zegt, zis het toch niet zo vreemd dat ze deze niet opeet.

Je speelt wel een spel. Voor een mol is de keuze de torren niet te eten makkelijk gemaakt maar voor een (goede) kandidaat (Eva is gewoon dapper en heeft er wat meer voor over om geld in de pot te brengen) is het misschien toch niet gek om het in elk geval te proberen. En dat deed Eva met verve (vond het mooie televisie)alleen twee torren dat ging haar te ver. Kortom volgens mij zou een mol NOOIT een tor eten mits ie er geld mee kon verliezen. ::vergroot:: Inge is de mol en zegt dat ze het wel geprobeerd heeft maar haar mond niet ver genoeg open kreeg... ze wekt de indruk er wel moeite voor gedaan te hebben maar ze wist allang dat ze geen hap zou nemen. Paul zegt gewoon ik heb het niet gedaan maar gaat geen excuses verzinnen zoals Inge. Eva trapt daar overigens( Inge heeft het wel geprobeerd zegt ze...) in en zet in op Paul als mol!!

Een tor eten maakt Eva in mijn ogen niet tot held, niet tot mol maar gewoon tot een leuke, goede kandidaat met doorzettingsvermogen.  ::trots::
« Laatst bewerkt op: 27-02-2007, 15:20:15 door Lonneke40 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #493 Gepost op: 27-02-2007, 17:44:54 »
Vervolg op pagina 12 van dit topic. Mogelijke Molacties van Eva.

Aflevering 5, opdracht 1 (kisten)

Eva zegt, wanneer Alex later voorstelt om een hint te kopen , dat ze geen hint hoeven kopen voor de onderste rij (neergezet door Alex, Dick en Paul) terwijl daar de fout in blijkt zitten. Dit zou een cruciale Molactie kunnen zijn, ookal blijven het Alex, Paul en Dick die de onderste blokken verkeerd neerzetten.

Aflevering 5, opdracht 2 (vlotopdracht)

Eva en Nadja halen geen enkel vat op hun vlot. Eva zegt dat ze niet fanatiek was om te kijken hoe Nadja (haar hoofdverdachte) zou reageren. Daarnaast is het als Mol slim om met de hoofdverdachte van ook vele anderen op 1 vlot te gaan, achteraf krijgt Nadja waarschijnlijk de schuld van hun slechte prestatie.

Aflevering 6, opdracht 1 (jungleroute)

Paul denkt dat de de 6 posities bepaald moeten worden aan de hand van lijstjes die de kandidaten eerder hebben ingeleverd. Eva en Inge zijn het hiermee eens, maar dit blijkt niet de juiste volgorde te zijn. Paul zegt (in een biecht) dat het niet zijn idee was om na drie pogingen te wachten op de andere groep. (Dit was volgens hem het idee van Eva en Inge.) Volgens Inge (in een biecht) schiet Eva met haar uitleg (aan het tweede groepje over welke pogingen haar groepje al gedaan heeft) helemaal niet op. Eva denkt dat Karels tip 'Koester het moment dat jullie met zijn tienen waren' op het moment van de eerste executie slaat. De opdracht mislukt, Eva lijkt de leiding te nemen.

Aflevering 6, opdracht 3 (foto-opdracht)

Eva doet de foto-opdracht slagen en verdient zo 5000 euro voor de pot! Is Eva dus niet de Mol?

Mogelijke verklaring van Eva's actie terwijl ze de Mol is:

Eva lijkt Nadja soms de kans te bieden om haar te fotograferen, ze is steeds in haar buurt en als Nadja snel is heeft ze zo een foto van Eva. Op het gegeven moment valt het erg op dat Nadja van haar een foto wil maken en begint Eva ook voor Nadja haar gezicht te bedekken, maar Eva neemt nog geen foto van Nadja want dan zou de opdracht geslaagd zijn. Nadja slaagt er nog steeds niet in om Eva op de foto te krijgen, ookal zou dit best kunnen als ze snel zou zijn. Eva zou zich voor Nadja te verdacht maken als ze nu geen foto van Nadja zou maken. Dit doet ze dan maar, na lang geaarzeld te hebben.

Dus: door veel in Nadja's buurt te zijn geeft Eva Nadja een grote kans om haar uit te schakelen. Dit lukt Nadja lange tijd niet (omdat Nadja niet fanatiek genoeg is). Eva moet als ze kandidaat zou zijn nu wat doorhebben maar maakt toch geen foto. Hier kan ze echter niet te lang mee wachten want dan zou ze zich te verdacht maken voor Nadja (die na de vlotopdracht misschien wel eens wat door zou kunnen hebben).
« Laatst bewerkt op: 28-02-2007, 08:26:13 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #494 Gepost op: 27-02-2007, 17:45:34 »
De Mol schrijft in zijn/haar dagboek:

Citaat
"Toen die klok begon te lopen, wist ik dat ik het had gehaald. Ze zouden er vast niet achterkomen wat de oplossing zou zijn. En dat terwijl de aanwijzing niet zo heel moeilijk was.

Bij de foto-opdracht was het een heel ander verhaal. Ik kón niet anders dan doen wat ik deed."

Kon Eva niet anders doen dan ze deed? Misschien bedoelt ze hiermee dat ze uiteindelijk wel een foto moest maken, anders werd ze te verdacht voor Nadja.

Aflevering 7, opdracht 1 (flessen zoeken)

Eva vindt geen enkele fles, Inge loopt achter Eva aan en vindt 4 flessen. Als Inge de Mol is, doet ze het hier beter dan Eva want het door de Mol gevonden geld gaat niet in de pot. Maar misschien kon Eva de flessen echt niet vinden of hoopte ze dat Inge niet zou zoeken op de plekken waar zij al geweest was. Op deze manier zou er ook geen geld in de pot komen en zou Eva niet verdacht worden. (Ook kan het zijn dat Eva als Mol het prima vond dat er flessen gevonden werden en rekende ze er op dat er geen of weinig tijd over zou zijn. Bijvoorbeeld door een gat in de boot te maken.)

Aflevering 7, opdracht 2 (tentjes verdelen)

Wanneer Nadja 's ochtends bij Eva's tent is, spoort Eva Nadja aan om in Inge's tent te kruipen. (Nadja komt door loting in het tentje dat staat voor 'Niets', maar Eva's eerdere plan was om op te schrijven wie ze de items het minst gunden, Nadja had dan vast ook 'Niets' gekregen.) Nadja springt net iets voor 7 uur Inge's tent in, Inge springt haar achterna. Er komt geen 5000 euro in de pot (en niemand krijgt de vrijstelling).

Aflevering 7, opdracht 2 (rondleiding)

Eva's geheime opdracht luidt: "Zorg ervoor dat de rondleiding minimaal 1,5 uur duurt." Doordat Eva steeds achteraan loopt raakt Paul in de war. Hij plaatst 'Achteraan lopen' bij Eva in plaats van 'Route 1,5 uur'. Hierdoor zou de opdracht mislukken als Paul zijn joker niet had ingezet.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2007, 18:04:25 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #495 Gepost op: 27-02-2007, 17:46:05 »
Aflevering 8, opdracht 1 (torren eten)

Eva denkt dat zowel Inge als Paul hun tor niet hebben opgegeten en moet er nu 2 eten om de opdracht te doen slagen. Eva eet 1 tor. Ze vindt het vies. Eva denkt nu dat Inge haar tor misschien wel heeft opgegeten en besluit om de tweede tor niet op te eten. De opdracht mislukt doordat Inge en Paul geen en Eva 1 in plaats van 2 torren eet. Er wordt geen 3000 euro verdiend. Ook hier (zie de chinatown- en abseil-opdracht) kan de theorie 'de held is de Mol' worden toegepast.

Aflevering 8, opdracht 2 (enveloppen)

Uit de beelden valt niet op te maken wiens idee het is om alleen de eerste en de laatste envelop te pakken. De Mol kan dit bedacht hebben en er vanuit zijn gegaan dat de juiste oplossing dan niet gevonden zou worden. Werkt Eva trouwens wel goed mee aan het bouwen van de ladders?

Aflevering 8, opdracht 3 (inschatten)

Eva doet niets fout, hier zie ik geen mogelijke Molactie van haar. Of heeft ze in Pauls tas gesnuffeld met Renate zodat zij zou denken dat Eva ook nu iets 'stouts' zou doen? Of was de Mol op de hoogte van de keuze van de anderen? In dat geval: geen Molactie.

Samenvattend

Citaat
Samenvattend: Eva zou een hele goede, subtiele Mol kunnen zijn. Ze heeft de eerste vier afleveringen nog maar zeer weinig positieve acties verricht. Waar ze wel positieve acties verrichtte is er meer aan de hand: in de derde opdracht van aflevering 1 halen haar twee positieve acties (sudoku oplossen, goed inschatten dat Alex het antwoord op de vraag niet weet) niets uit omdat ze in de foute beslissing van Liesbeth meegaat (Alex vertrouwen) en druk zet achter deze beslissing. Maar ze bouwt er in de eerste aflevering wel mooi krediet mee op. En ook bij het abseilen kan de theorie 'de held is de Mol' worden toegepast. Meer positieve acties zijn er niet te bespeuren. Negatieve daarentegen genoeg, waarbij Eva ook nog vaak een sleutelrol inneemt (geld/vrijstelling dilemma, controlroom, vliegtuigje, veiling waarbij we Eva het meeste zien bieden).

Vier afleveringen later zijn er een aantal punten die moeilijk te verklaren zijn als Eva de Mol is: het verdienen van 5000 euro met de foto-opdracht, het vinden van 0 flessen en geen Molactie in het productiekamertje. Toch zou ze nog steeds de subtiele Mol kunnen zijn: ook in afleveringen 5 t/m 8 lijkt Eva (soms op cruciale momenten) te saboteren. (kisten, leiding nemen in mastermind raadsel dat niet opgelost wordt, Nadja opstoken om in Inge's tent te springen, rondleiding) en is ze weer eens de held terwijl de opdracht mislukt: torren eten.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2007, 08:28:38 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #496 Gepost op: 27-02-2007, 21:30:04 »
En om het compleet te maken: nog steeds kunnen alle Schiffers.fm hints (naar mijn mening redelijk tot zeer overtuigend) op Eva slaan. Zie voor hint 1 t/m 6 pagina 12 van dit topic.

Hint 7) De zevende muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer "Why" van Annie Lennox. De regels die we te horen krijgen zijn: "Why can't you see this boat is sinking (this boat is sinking this boat is sinking), Let's go down to the water's edge, And we can cast away those doubts, Some things are better left unsaid, But they still turn me inside out"

De hint kan er op duiden dat de Mol een gat in de boot heeft gemaakt: Eva, Inge of Paul.

Hint 8 ) De achtste muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer "Recipe For Disaster" van Admiral Freebee. De regels die we te horen krijgen zijn: "Baby you and me, Sounds like a recipe, For, Disaster"

"Baby you and me"-> mannetjes en vrouwtjes-tor (dit zegt Karel in het interview en zou door een torrenkenner te zien kunnen zijn) "sounds like a recipe for disaster" -> samen een rampzalig recept -> niet erg lekker. Dit kan alleen Eva beamen die het torrenpaar voorgeschoteld kreeg en deels opat.

Maar de meest overtuigende hint vind ik hint 6: "de olifant is grijs". Nog even herhalen:

Citaat
6) De zesde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer "De Olifant Is Grijs" van Gorki. De regels die we te horen krijgen zijn: "Als ik wil helpen is er niemand die luistert, naar mijn wijze raad. Ik spreek de waarheid, de olifant is grijs."

In de tweede opdracht wordt aan Nadja gevraagd hoe oud de olifant was die de kisten (aflevering 5) takelde. Nadja krijgt de keuze tussen 27, 39 en 48 jaar en kiest voor 48, de hoogste leeftijd. De titel en zin "De Olifant is Grijs" kan slaan op deze hoogste leeftijd: de olifant is al oud. De zin "Ik spreek de waarheid" kan betekenen dat Nadja's antwoord goed is. Dit zou betekenen dat Nadja in de lift drie goede antwoorden geeft (ze betaalde inderdaad 6700 euro voor de 5 jokers en de rivier heet inderdaad Chao Phraya) en dus de Mol te zien krijgt. Nadja ziet Eva. Is Eva dus de Mol? (Door Wilm)

Ok, de gebarenhint van Inge is overtuigend, maar deze hint naar Eva ook. Tel daarbij op dat Inge in de lift gezien is door Renate die een fout antwoord gaf en ik ben er nog niet zo zeker van dat Eva de Mol niet is. Zeker als je bovenstaand lijstje mogelijke Molacties met dat van Inge vergelijkt. ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 28-02-2007, 08:29:39 door Heinz »

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #497 Gepost op: 27-02-2007, 21:48:52 »
En om het compleet te maken: nog steeds kunnen alle Schiffers.fm hints (naar mijn mening redelijk tot zeer overtuigend) op Eva slaan. Zie voor hint 1 t/m 6 pagina 12 van dit topic.

Hint 7) De zevende muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer "Why" van Annie Lennox. De regels die we te horen krijgen zijn: "Why can't you see this boat is sinking (this boat is sinking this boat is sinking), Let's go down to the water's edge, And we can cast away those doubts, Some things are better left unsaid, But they still turn me inside out"

De hint kan er op duiden dat de Mol een gat in de boot heeft gemaakt: Eva, Inge of Paul.

Hint 8 ) De achtste muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer "Recipe For Disaster" van Admiral Freebee. De regels die we te horen krijgen zijn: "Baby you and me, Sounds like a recipe, For, Disaster"

"Baby you and me"-> mannetjes en vrouwtjes-tor (dit zegt Karel in het interview en zou door een torrenkenner te zien kunnen zijn) "sounds like a recipe for disaster" -> samen een rampzalig recept -> niet erg lekker. Dit kan alleen Eva beamen die het torrenpaar voorgeschoteld kreeg en deels opat.

Maar de meest overtuigende hint vind ik hint 6: "de olifant is grijs". Nog even herhalen:

Ok, de gebarenhint van Inge is overtuigend, maar deze hint naar Eva ook. Tel daarbij op dat Inge in de lift gezien is door Renate die een fout antwoord gaf en ik ben er nog niet zo zeker van dat Eva de Mol niet is. Zeker als je bovenstaand lijstje mogelijke Molacties met die van Inge vergelijkt. ::vergroot::
Inderdaad, Eva is de mol  ::ok::
First you go backwards, but then forwards again

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #498 Gepost op: 28-02-2007, 19:48:35 »
Inderdaad, Eva is de mol  ::ok::

Zo mag ik het horen! ;)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #499 Gepost op: 28-02-2007, 19:53:51 »
Als Inge er toch nog uitvliegt morgen, dan ga ik ook voor de volle 100% voor Eva hoor....
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!