Auteur Topic: Inge is de mol!  (gelezen 232759 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #700 Gepost op: 6-03-2007, 15:03:38 »
Haha ik vond lautjuh juist flauw, vandaar ook mijn post, maakt niet uit, over tot Inge is de mol, iemand nog ideeën over de lift en waarom Renate bij haar uit kwam? Volgens mij de laatste twijfel want dat was een beetje raar.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #701 Gepost op: 6-03-2007, 15:22:56 »
Ik verbeter ook vaak taalfouten en dat wordt nogal eens verkeerd begrepen.
Kijk, ik wil geen miereneuker zijn, maar in de meeste gevallen is een zin gewoon niet te begrijpen. Laatst maakte iemand op de chat een klassieke dan/als fout (meer dan, evenveel als), daardoor begreep ik de hele zin niet en was er verwarring alom.
Ik zal zelf de laatste zijn om te ontkennen dat ikzelf ook wel eens een foutje maak, maar dan zijn mijn posts nog wel te begrijpen, m.i. Sommigen hier snappen mijn achterliggende gedachte niet, of willen die niet snappen, en gaan dan uitlacherig doen. Helaas voor hen hebben ze daar alleen zichzelf mee.
The British are not impressed.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #702 Gepost op: 6-03-2007, 15:44:53 »
ikzelf vind punten en kommas erg belangrijk want als ik een heel verhaal typ
zonder punten en kommas dan begrijpt geen mens dr meer wat van  :)

en met alle respect


"Inge moet de mol wel zijn
maar als niet is wat het lijkt zoals renate kan er iets veranderen
karel zij laatst  8)Het spel zal nooit meer hetzelfde zijn Betekent dat dat er 2 mollen zijn "

hier kan ik ook geen patat van maken ! laten we dr allemaal op letten en dan nu gezellig weer ontopic gaan :)

ot : inge is NIET de mol :) tis paul

 
dennis for mole !

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #703 Gepost op: 6-03-2007, 15:48:50 »

Citaat
ot : inge is NIET de mol :) tis paul

Ach gosj...ontkenningsfase :). Maar hoe verklaar je dan de gebaren? Of denk je dat ze met toeval dit gebaarde?

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #704 Gepost op: 6-03-2007, 15:52:28 »
ik verklaar de gebaren niet, ik vind ze geweldig ! super gedaan .. inge is de mol zegt mijn verstand.
maar ik heb een plaat voor mn kop
en dus is paul de mol :)
spuugeigenwijs noemen ze dat
dennis for mole !

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #705 Gepost op: 6-03-2007, 15:54:09 »
ik verklaar de gebaren niet, ik vind ze geweldig ! super gedaan .. inge is de mol zegt mijn verstand.
maar ik heb een plaat voor mn kop
en dus is paul de mol :)
spuugeigenwijs noemen ze dat
Ah oke.. Dus dat is de benaming. Het klinkt ook heel logisch  ::pinokkio::

 :)

Offline moleditor

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ach, het is maar een spelletje...
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #706 Gepost op: 6-03-2007, 16:03:20 »
De Molhunt in Huizen: "goede tijden, slechte tijden" ???
Elise had trouwen als geheime wens bij het slotenspel in 2003

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #707 Gepost op: 6-03-2007, 16:06:54 »
ghehe het sarcasme druipt er weer af bij jouw :) en dag mag ik wel !!

verder, moleditor : verklaar u nader , wat bedoel je ?
dennis for mole !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #708 Gepost op: 6-03-2007, 16:08:16 »
Woordenboek Vlaamse Gebarentaal
In het Vlaams dus, maar ik weet niet of dat veel verschilt van de Nederlandse gebarentaal.

Die link geeft een vervelende foutmelding. Ik had hem al eerder gezien, maar desondanks bedankt. Overigens krijgen ook anderen diezelfde foutmelding, dus dat ligt niet aan mijn computer.

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #709 Gepost op: 6-03-2007, 16:15:43 »
Die link geeft een vervelende foutmelding. Ik had hem al eerder gezien, maar desondanks bedankt. Overigens krijgen ook anderen diezelfde foutmelding, dus dat ligt niet aan mijn computer.

Ik krijg anders een keurig filmpje te zien van een Vlaamse heer die het gebaar voordoet.

Het is echter geen gebaar dat zich makkelijk op een foto laat vastleggen.

Het komt erop neer dat hij een vraagteken in de lucht schrijft.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #710 Gepost op: 6-03-2007, 16:44:13 »
Ok nu we dus met zijn allen, op een paar wijgeraars na dan, eruit zijn dat Inge de mol is, misschien kunnen we nu dan met terugwerkende kracht de rest van alle hints (en het zijn er veel, zeggen ze) naar Inge terugkoppelen.

Ik bedoel we moeten de komende anderhalve week toch iets te doen hebben....   ::vergroot::
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #711 Gepost op: 6-03-2007, 16:55:38 »
Ik krijg anders een keurig filmpje te zien van een Vlaamse heer die het gebaar voordoet.

Het is echter geen gebaar dat zich makkelijk op een foto laat vastleggen.

Het komt erop neer dat hij een vraagteken in de lucht schrijft.


DAT is wat ik wilde weten. Dan zal het t-shirt theoretisch een vraagteken moeten bevatten, of het woord niet, of inge is de mol........


Citaat
Ik bedoel we moeten de komende anderhalve week toch iets te doen hebben....
Jammer voor jou dat BVN met vertraging de programmering volgt van de publieke omroepen. Anders had jij een paar dagen voorsprong op ons gehad.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #712 Gepost op: 6-03-2007, 17:27:20 »
iemand nog ideeën over de lift en waarom Renate bij haar uit kwam? Volgens mij de laatste twijfel want dat was een beetje raar.

Heel raar ja. Het lijkt er sterk op dat Renate bij Inge kwam terwijl ze minstens 1 fout antwoord gaf. Waarschijnlijk is de uitleg dat Karel niet gezegd heeft dat dat niet mogelijk was, maar dat zou ik wel jammer vinden omdat het niet alleen de kijker maar vooral ook Renate op een verkeerd spoor heeft gezet.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #713 Gepost op: 6-03-2007, 17:59:02 »
Tenzij Renate zelf niet meer wist of ze wel of niet alledrie de vragen goed beantwoord had.


Je kan door het zien van de ''verkeerde'' mol echter wel elimineren, dus je kan een strategische fout maken, om de persoon die je te zien krijgt, meteen uit te sluiten als mol.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #714 Gepost op: 6-03-2007, 18:10:09 »
Als je er een sport van maakt mensen op grammatica aan te vallen tot leestekens aan toe  ::) zou het wel netjes zijn als je zelf een correcte post maakt en we kennen hier toch echt de Hoofdletter, niet zo prominent in beeld als de Duitsers hem brengen  ::regenboog:: maar toch hebben wij hem ook alweer een tijdje geleden officieel in gebruik genomen. ::oink::

lieve lo, ik maak er geen sport van om mensen op grammatica aan te vallen.
naar mijn weten is dit zelfs de eerste keer.
ik zat al te wachten op de reactie van de hoofdletters, en je hebt gelijk dat ik die niet gebruik terwijl dat eigenlijk wel zou moeten.
om dat te compenseren probeer ik zo goed mogelijk nederlands te typen met de bijbehorende leestekens.
ik neem maar aan dat mijn posts daarmee leesbaar genoeg zijn, ik heb er iniedergeval nog nooit commentaar op gehad.
en dat ik een post werkelijk 3 keer moet lezen voor ik weet wat er staat, en de leestekens compleet verdwenen zijn, vind ik heel vervelend.
dan begin ik me werkelijk af te vragen of alle docenten nederlands soms naar australie zijn geemigreerd.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #715 Gepost op: 6-03-2007, 18:24:02 »
ontopic dan maar ?

 ik vind het idd ook raar dat renate inge zag in de lift.
maar goed, karel heeft inderdaad niet gezegd dat als je het verkeerde antwoord geeft dat je dan per definitie niet de mol te zien  krijgt. dan zou het nl een stuk makkelijker worden.
dan hoef je als kandidaat alleen maar foute antwoorden te geven, dan kan je nl al 1 van je medespelers uitsluiten als mol.
ik vind het allemaal een raar verhaal !!
dennis for mole !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #716 Gepost op: 6-03-2007, 18:26:57 »
Ok nu we dus met zijn allen, op een paar wijgeraars na dan, eruit zijn dat Inge de mol is, misschien kunnen we nu dan met terugwerkende kracht de rest van alle hints (en het zijn er veel, zeggen ze) naar Inge terugkoppelen.

Ik bedoel we moeten de komende anderhalve week toch iets te doen hebben....   ::vergroot::

Hihi, precies wat ik dacht, vandaar mijn nieuwe topic over die kleuren... want daar is toch echt iets mee aan de HAND :)!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #717 Gepost op: 6-03-2007, 18:32:20 »
ghehe dus niet :p
dat was vorig jaar !!
denk je werkelijk dat ze 2 seizoenen eenzelfde hint gebruiken ? nee, ik schat ze iets hoger in !
dennis for mole !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #718 Gepost op: 6-03-2007, 18:43:30 »
ghehe dus niet :p
dat was vorig jaar !!
denk je werkelijk dat ze 2 seizoenen eenzelfde hint gebruiken ? nee, ik schat ze iets hoger in !

wellicht een andere hint met die kleuren.
maarja... karel heeft ineens een ontzéttende last van een falend geheugen.  ::)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #719 Gepost op: 6-03-2007, 18:53:04 »
De Molhunt in Huizen: "goede tijden, slechte tijden" ???

Maar even deze opmerking aanhalen, voor ie helemaal bedolven wordt door de spellingsinquisitie.

Bedoelde je ermee te zeggen dat Goede Tijden, Slechte Tijden zich in Huizen afspeelt?
In dat geval zou het zeer goed gevonden zijn. Volg het zelf al jaren niet meer, maar dacht altijd dat GTST zich in een fictief plaatsje afspeelt..

 ::ok::

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!