Auteur Topic: Inge is de mol!  (gelezen 232759 keer)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #720 Gepost op: 6-03-2007, 18:57:31 »
gelukkig doet karel de productie ook niet laura !
en wilm, voor zover ik weet is de studio van gtst gewoon in hilversum ( of aalsmeer ofzo )
maar dat weet ik niet zeker ! zal het even nazoeken
dennis for mole !

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #721 Gepost op: 6-03-2007, 19:22:29 »
Het gaat niet om waar het wordt opgenomen (Aalsmeer), maar waar het zich afspeelt (Huizen??)

Daarnaast blijft ook die liftopdracht mij enorm intrigeren

Ik kan zo gauw niet terugvinden wie wie waar vond, maar meen me het volgende te herinneren:

Renate zag Inge op de 11de etage (i.i. dus Inge Ipenburg, oftewel ze stond daar als zichzelf,  dus als kandidaat)
Paul zag Inge op de 9de etage (kan er niet zoveel mee), of zag hij haar op de 7de etage? dan slaat de 7 op de zevende mol => Inge


Weet het, is een wat kromme redenering, maar wie weet...

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #722 Gepost op: 6-03-2007, 19:41:23 »
oh zo, t speelt in maastricht :p
dennis for mole !

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #723 Gepost op: 6-03-2007, 19:50:15 »
oh zo, t speelt in maastricht :p

Bijna goed...

Net even opgezocht, en het speelt zich af in Meerdijk
(waar dat ook moge liggen..)

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #724 Gepost op: 6-03-2007, 19:50:43 »
Goede Tijden Slechte Tijden speelt zich toch af in een fictieve gemeente?

Maar wanneer veel buitenopnames daar zijn opgenomen, is dit wel heel erg opmerkelijk.

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #725 Gepost op: 6-03-2007, 19:51:23 »
Bijna goed...

Net even opgezocht, en het speelt zich af in Meerdijk
(waar dat ook moge liggen..)


http://nl.wikipedia.org/wiki/Meerdijk

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #726 Gepost op: 6-03-2007, 20:09:16 »
ghehe ik zocht het ook alleen maar op op google, :p meerdijk wist ik wel ... maar er stond : de serie speelt zich af in maastricht , duzz ik denk, nouja dan zal dat wel euh ... euh
nou goed :) ik had het iig fout
dennis for mole !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #727 Gepost op: 6-03-2007, 20:11:19 »
(...) spellingsinquisitie.
Dat bedoel ik nou: het wordt verkeerd begrepen. Als je het niet begrijpt, zeg er dan ook niks over.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #728 Gepost op: 6-03-2007, 20:11:58 »
ghehe ik zocht het ook alleen maar op op google, :p meerdijk wist ik wel ... maar er stond : de serie speelt zich af in maastricht , duzz ik denk, nouja dan zal dat wel euh ... euh
nou goed :) ik had het iig fout
Flikken-Maastricht speelt zich af in Maastricht. Ach, lijkt wel een beetje op GTST........

(en ik kan het weten, ik woon er. In Maastricht dan, en kom dagelijks langs de opnameplek).

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #729 Gepost op: 6-03-2007, 21:08:24 »
ik vind het idd ook raar dat renate inge zag in de lift.
maar goed, karel heeft inderdaad niet gezegd dat als je het verkeerde antwoord geeft dat je dan per definitie niet de mol te zien  krijgt. dan zou het nl een stuk makkelijker worden.
dan hoef je als kandidaat alleen maar foute antwoorden te geven, dan kan je nl al 1 van je medespelers uitsluiten als mol.
ik vind het allemaal een raar verhaal !!

De vragen van Renate:

Citaat
Renate
1.Op welke positie naast de rivier stond jouw vat?
Ze antwoordt ‘7’ en gaat naar de 3e verdieping.

2. Hoe heette de 2e straat rechts die jullie insloegen in Chinatown?
a. Songsawat rd
b. Padsai rd
c. Songwat rd
Ze antwoordt ‘Songwat rd’ en gaat naar de 6e verdieping.

3. Wat was de juiste naam van het tweede treinstation?
a. Loun Bum
b. Bhumibol
c. Lop Buri
Ze antwoordt ‘Lop Buri’ en gaat naar de 11e verdieping. Daar ziet ze Inge.

3 moeilijke vragen als ik het zo zeggen mag, in vergelijking met de anderen die toch 1 of twee heel makkelijke hadden.

Maar van welke vraag weten WIJ nu ZEKER dat hij goed of fout is?.

Ik heb het desbetreffende topic wel gevolgd destijds maar terwijl bij de vragen aan andere kandidaten het soms heel duidelijk goed of fout is, is dat bij deze 3 in geen enkel geval zo.

De positie van het vat,... we zien niet alles en ook niet altijd in de juiste volgorde.
De tweede zijstraat,... we kunnen er kaartjes bijhalen maar weten wij het zeker?
Het tweede station,... wie zat er er nou in die trein, wie kunnen het dus weten, wij?

Ik zou bijna zeggen, niemand anders dan een deelnemende kandidaat kan dat echt weten. Renate zou het dus hebben kunnen weten, wij niet!

Als Inge de mol blijkt te zijn dan vermoed ik dat Renate haar 3 vragen goed heeft beantwoord. Het zou heel flauw zijn om haar de mol te laten zien bij een fout gegeven antwoord. Het zet dan namelijk niet alleen ons op het verkeerde been maar benadeeld ook Renate zelf op een oneerlijke manier.





Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #730 Gepost op: 6-03-2007, 21:44:45 »
maar in dat geval is het toch ook heel onlogisch ? in dat geval hadden de kandkidaten beter de vragen fout kunnen beantwoorden ( bewust ) zodat je tenminste 1 kandidaat kan wegstrepen ~!!
dennis for mole !

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #731 Gepost op: 6-03-2007, 21:45:30 »
ik denk dat de programmamakers dat risico niet kunnen nemen. er is iets mee ~!
dennis for mole !

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #732 Gepost op: 6-03-2007, 21:56:48 »
Ik heb nog even naar die vragen over de treinstations gekeken.

Ze gingen van Bangkok naar Chiang Mai.
Er zijn 4 verschillende treinen die deze route rijden (de oost/west/noord en zuidlijn)
http://greenwoodtravel.nl/transfers.htm#price
Maar ze stapten op bij Ayuthaya, dan kan het alleen de noordlijn zijn.
http://greenwoodtravel.nl/docs/N_N.pdf

Daarbij is het tweede station inderdaad Lop Buri, dus Renate zou die vraag goed moeten hebben.

Maar toen Karel hen na afloop van de treinopdracht om de naam van het eerste  station vroeg, bleek Lop Buri het goede antwoord  ???


Ok, het is zo dat het afhankelijk is van welke trein je neemt of Lop Buri het eerste of tweede station is waar gestopt wordt, maar bij de trein waarin de kandidaten zaten was  Lop Buri het 1e of 2e station, niet allebei...

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #733 Gepost op: 6-03-2007, 22:22:15 »
Even in het kader van, 'ere wie ere toekomt'.

Wie heeft nu als eerste de gebarentaalhint ontdekt en (via een forum) wereldkundig gemaakt.

Ik weet dat er al posts bestaan vanaf de allereerste groepsfoto (november of december vorig jaar) waarin de vreemde houding van de hand van Inge word opgemerkt maar die wil ik nu even niet meetellen want er werd verder geen enkele verklarende uitleg bij gegeven.

Ik heb hier in dit topic teruggezocht en volgens mij is deze post van Mieke de eerste hier die in de buurt komt. Hij is nog niet helemaal goed maar deze is zondermeer geldig.

100% zeker, Inge maakt op de groepsfoto's steeds een letter. Ik krijg de plaatjes even niet geplaatst maar ik heb alle handjes van inge uitgeknipt en ze begint de 1e aflevering met een I (alleen haar pink) De K daarna is ook heel duidelijk. Vorige week zagen we duidelijk die hand in haar broekzak een M maken en vandaag zag ik een O, ik gok dat ze volgende week een L tentoon zal spreiden. De tussenliggende aflevering heb ik voor de volledigheid ook hoor. Er komt over 10 afleveringen heel duidelijk:
IK BEN DE MOL


Deze post is zoals te zien van 22 februari, 5 over 10 's-avonds.

Minder dan 10 minuten later stond er een eerste post (in een nieuw topic) op widm.nl met de eerste wazige foto's maar wel met de goede zin.

http://forums.avro.nl/widm2007/tm.aspx?m=142464

Aangezien je toch wel heel erg handig moet zijn met photoshop of vergelijkbare programma's om in slechts 8 minuten deze uitvergrote screenshots te maken en te posten lijkt het me niet waarschijnlijk dat er hier sprake is van puur kopieergedrag.

Het kan natuurlijk zijn dat meerdere mensen tegelijkertijd op hetzelfde idee komen maar het kan ook zijn dat er een gemeenschappelijke voorouder is van deze twee posts.

Ik heb ook op widm.org gezocht maar volgens mij adpoteerden ze deze theorie daar ook pas later.

Wie is nou echt DE bedenker/ontdekker en verdient daarmee een gouden eretitel?
zoals gezegd, 'ere wie ere toekomt' en een compliment en vermelding op de MFD is het minste wat deze persoon verdient. Terwijl het nu zelfs op de widm-podcast nooit tot theorie van de week heeft geschopt.

De eer wordt uiteraard pas echt toegekend als over ruim een week Inge echt de mol blijkt te zijn en dit echt een verborgen hint is geweest maar daar lijkt het wel op uit te draaien.

Mocht het toch allemaal anders zijn en Inge de mol niet is en de handgebaren geen hint, kan deze persoon toch nog de Titanic award (uit te reiken door Dopey) in ontvangst komen nemen op d MFD.

Wie is de ECHTE bedenker?
of
Wie claimt de bedenker te zijn ? (bewijslinks graag vermelden in post).



Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #734 Gepost op: 6-03-2007, 22:33:03 »
Ok, het is zo dat het afhankelijk is van welke trein je neemt of Lop Buri het eerste of tweede station is waar gestopt wordt, maar bij de trein waarin de kandidaten zaten was  Lop Buri het 1e of 2e station, niet allebei...

Ok, is duidelijk.

Als dat echt waar is, en ik geloof je gaarg, is het voor mij een duidelijke aanwijzing dat Inge de mol niet is zoals ik in mijn eerdere post heb aangegeven. Renate zou door Inge te zien op een oneerlijke manier op het verkeerde been worden gezet.

Als het zo is dat Karel de naam van het eerste station zo duidelijk genoemd heeft als eerste station na de treinreis (ik kan het even niet terugkijken) dan zou het zelfs een hele stomme fout zijn geweest van Renate want dat antwoord had ze dan gelijk als fout moeten hebben gezien,..??

Toch Renate misschien?

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #735 Gepost op: 6-03-2007, 22:40:03 »

Als het zo is dat Karel de naam van het eerste station zo duidelijk genoemd heeft als eerste station na de treinreis (ik kan het even niet terugkijken) dan zou het zelfs een hele stomme fout zijn geweest van Renate want dat antwoord had ze dan gelijk als fout moeten hebben gezien,..??


ik kan het ook nu even niet terugkijken en ben dan ook niet 100% zeker. Misschien zie ik iets over het hoofd ofzo. Kan iemand anders het wel checken?

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #736 Gepost op: 6-03-2007, 23:34:24 »
ik kan het ook nu even niet terugkijken en ben dan ook niet 100% zeker. Misschien zie ik iets over het hoofd ofzo. Kan iemand anders het wel checken?

Heb het inmiddels wel kunnen checken en dit is duidelijk.

Het eerste station zou volgens Karel na afloop van de treinreis Lop-Buri moeten zijn.
Aangezien Renate dit antwoord geeft in de lift als tweede station kan het dus niet anders dan een fout antwoord van Renate zijn geweest.

Een hele vage gadachte komt nu bij me naar boven.

Mede gezien de uitleg vooraf van Karel bij de liftopdracht, hoger hoeft niet beter te zijn, lager niet slechter.

Het zou kunnen dat je de mol ook ziet bij 3 foute antwoorden.
Tenslotte is ook de tonnenpositie die Renate antwoord heel twijfelachtig en de tweede zijstraat rechts is allerminst zeker.

Het zou dus mogelijk zijn om de mol te zien bij 3 goede antwoorden maar dat de mol ook verzchijnt bij 3 (AL DAN NIET BEWUSTE!!) foute antwoorden.

Dit zou dan gebeuren om de tactiek die een kandidaat zou kunnen gebruiken om een mogelijke molkandidaat uit te sluiten te ontkrachten .De tactiek die Paul in de bus na afloop claimde te hebben gebruikt (maar hij gebruikte die tactiek NIET bij het beantwoorden van de vragen).

Ik hoop dat bovenstaande nog te snappen is, het komt heel in het kort op het volgende neer:

Karel zegt dat je bij 3 goede antwoorden de mol ziet.
In het geval van Renate (laatste aan de beurt), ze weet dus dat je ook gezien kan worden terwijl je de mol helemaal niet bent dus bij 1 of meer fouten zie je iemand anders.
Je bedenkt dan dus dat je wel heel erg je best kan gaan doen om 3 vragen goed te beantwoorden om de mol te zien maar je bedenkt ook dat dat wel heeeeeel moeilijk is.

Je bedenkt dan dus dat je moet proberen om heel erg je best te doen om foute antwoorden te geven zodat je dus zeker weet wie de mol NIET is.

Als straf hebben ze vervolgens bij de redactie bedacht dat diegene die alledrie de vragen (en dus zelfs de simpele) fout beantwoord hiervoor toch de mol te zien krijgt.
En dus nog niks weet.


Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #737 Gepost op: 6-03-2007, 23:41:25 »
Aangezien Renate dit antwoord geeft in de lift als tweede station kan het dus niet anders dan een fout antwoord van Renate zijn geweest.

Het antwoord van Renate moet wel goed zijn want die andere twee alternatieven zijn niet eens treinstations. Controleer het maar op de site van de Thaise Spoorwegen. Om het nog duidelijker te maken: Karel vraagt in de lift naar de juiste naam (dus niet Wat Bandai Hin maar ...).

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #738 Gepost op: 7-03-2007, 00:03:45 »
Misschien is Lop Buri wel het tweede station voor stoptreinen, maar de eerste voor de intercities?

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #739 Gepost op: 7-03-2007, 00:24:30 »
(...) Terwijl het nu zelfs op de widm-podcast nooit tot theorie van de week heeft geschopt.
Ik snap deze zin niet helemaal, maar ik kan je mededelen dat Miekie al in Podcast nummer 9 de Theorie van de Week award kreeg, je kan het horen zo rond 9.15 in podcast 9.
The British are not impressed.