Auteur Topic: Inge is de mol!  (gelezen 232670 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #820 Gepost op: 8-03-2007, 22:28:16 »
Zo-iets,
zou kunnen.
toch?

Zoiets zou kunnen ja. Maar het zinnetje "Ik had daar een heel andere bedoeling mee" sluit niet hier niet echt op aan. Hm.. wordt vervolgd. Misschien heb ik morgen een andere uitleg verzonnen. En wat zou dat eerste gebaar op DE groepsfoto toch betekenen?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #821 Gepost op: 8-03-2007, 22:30:22 »
Missschien wou ze wel "Ik ben de mol" maken, maar kwam ze erachter dat ze een uitzending tekort kwam?

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #822 Gepost op: 8-03-2007, 22:31:19 »
Nu ik zo zit te kijken, vind ik die 'I' toch twijfelachtig. Om een 'I' te maken mag ze alleen haar pink gebruiken. Hier lijkt het net alsof ze ook haar ringvinger er bijhoudt. Helemaal duidelijk is dit te zien op de foto die aan het einde van de aflevering steeds is te zien, waar de afvaller wordt weggehaald. Deze foto lijkt heel erg op de officiële groepsfoto, maar de kandidaten staan er toch net iets anders op.

EDIT: Overigens is de 'I' wel weer duidelijk waarneembaar op het vliegveld bij de bagage-opdracht. Op deze foto moeilijk, maar toch net te zien.

EDIT 2: Ah, ik zie het al. Er is dus nog een groepsfoto van aflevering 1. Die had ik alleen over het hoofd gezien.... ::schaam::
« Laatst bewerkt op: 8-03-2007, 22:45:52 door honeymaker »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Inge bij 3FM
« Reactie #823 Gepost op: 8-03-2007, 22:54:07 »
Ik heb het gebarenstukje in mp3 formaat gezet. Klik hier. :) (Om te downloaden: rechtermuisknop, etc.)

 ::bravo::  ::bravo::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #824 Gepost op: 8-03-2007, 23:24:31 »
Het allereerste gebaar zou ook een = kunnen zijn. Dan wordt het "is Inge de mol".
Ik weet niet of er een officieel gebaar is voor "=" of het woord "is".

Ja dus, zie mijn post hieronder.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2007, 23:35:34 door Moni »

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #825 Gepost op: 8-03-2007, 23:30:15 »
Ik vind zojuist op de site http://gebaren.ugent.be als je zoekt naar wiskundige handgebaren (het gelijkheidsteken) het volgende:

Betekenis : Symbool "=".
Motivatie : Het symbool "=" wordt gevormd met de V-handvorm

Ik weet niet hoe ik de link moet plaatsen, maar in het filmpje zie je de persoon een "v" vorm met de hand maken en voor zich links naar rechts bewegen.

Dus zou de zin die Inge uitbeeldt kunnen zijn: "= Inge de mol"
(vraagteken volgt in de laatste uitzending?)
« Laatst bewerkt op: 8-03-2007, 23:41:20 door Moni »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #826 Gepost op: 9-03-2007, 00:26:39 »
Ik vind zojuist op de site http://gebaren.ugent.be als je zoekt naar wiskundige handgebaren (het gelijkheidsteken) het volgende:

Betekenis : Symbool "=".
Motivatie : Het symbool "=" wordt gevormd met de V-handvorm

Ik weet niet hoe ik de link moet plaatsen, maar in het filmpje zie je de persoon een "v" vorm met de hand maken en voor zich links naar rechts bewegen.

Dus zou de zin die Inge uitbeeldt kunnen zijn: "= Inge de mol"
(vraagteken volgt in de laatste uitzending?)

En dan zal het antwoord vet op haar t-shirt geprint staan:

NEEN!


Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #827 Gepost op: 9-03-2007, 04:57:40 »
Ik heb het hier nergens gelezen dus toch (nog) even zeggen: bij de liftopdracht krijgen we Inge te zien op verdiepingen 9 en 11. Omgezet naar het alfabet is dit: IK.
Inge is overduidelijk de Mol.

En vooral die "Turn, turn, turn" muzikale hint bij de LOMED bromfietser aflevering.
Draai zijn voorkant om en je hebt DEMOL, draai zijn achterkant om (cijfers 66) en je krijgt 99, wat staat voor de letters II. "Inge Ipendeburg De Mol" dus.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Roonans

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #828 Gepost op: 9-03-2007, 09:54:08 »
Dit is een stukje uit een berichtje waar een slotje op zit op een ander forum:

Inge spelt inderdaad "ingedemol" overduidelijk, jullie hebben allemaal goed de letters opgezocht, maar het valt me tegen van de mensen die beweren gebarentaal te kennen.
Ik hoor er niemand over dat je bij een ONTKENNENDE zin, exact dezelfde zin zegt die je ontkent, maar daarbij het hoofd van links naar rechts schud ( het nee gebaar). ::ohno::

Ik ga maar weer eens wat afleveringen en foto's terugkijken.

Groetjes Roan. 


Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #829 Gepost op: 9-03-2007, 10:07:24 »
Dit is een stukje uit een berichtje waar een slotje op zit op een ander forum:

Inge spelt inderdaad "ingedemol" overduidelijk, jullie hebben allemaal goed de letters opgezocht, maar het valt me tegen van de mensen die beweren gebarentaal te kennen.
Ik hoor er niemand over dat je bij een ONTKENNENDE zin, exact dezelfde zin zegt die je ontkent, maar daarbij het hoofd van links naar rechts schud ( het nee gebaar). ::ohno::

Ik ga maar weer eens wat afleveringen en foto's terugkijken.

Groetjes Roan.


En? Knikte ze ergens neen?

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Roonans

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #830 Gepost op: 9-03-2007, 10:18:55 »
Bij de betekenis 'niet-helemaal niet' moet ze met allebei haar handen een o maken dus met wijsvinger en duim
zie: www.gebarencentrum.nl/gebarenwoordenboek

Heeft ze dit misschien in een aflevering gedaan? allebei tegelijk of in een aflevering eerst haar linkerhand en daarna haar rechterhand, dit zou in aflevering 8 kunnen zijn omdat daar de o is gevormd.


Offline Roonans

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #831 Gepost op: 9-03-2007, 11:29:24 »
Voor het woord 'gebarentaal' moet ze met allebei haar handen de 'L' vormen,
misschien heeft Inge niet enkele letters gevormd maar hele woorden door een enkel gebaar.

Het kan vergezocht zijn, maar heb nog geen zin om het speuren op te geven en heb nog steeds het idee dat de letters van Inge op de foto's te gemakkelijk zijn, de makers van 'wie is de mol' weten dat ieder jaar de groepsfoto's en de foto's op de website helemaal uitgepluisd worden en dan zou daar nu ineens zo'n duidelijke hint inzitten, ik heb nog steeds het gevoel dat we in de maling worden genomen.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #832 Gepost op: 9-03-2007, 12:17:16 »
ik heb nog steeds het gevoel dat we in de maling worden genomen.

leuk hè?  >:D
Tell me what your telescope says

Offline Roonans

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #833 Gepost op: 9-03-2007, 12:44:34 »
leuk hè?  >:D

Heerlijk, hahahah.

Wil even voor de duidelijkheid uitleggen wat ik bedoel.

Het gebaar 'Wie?' wordt uitgebeeld door je wijsvinger op je kin te doen, paul doet dit in aflevering 1 je kunt het zien op .nl bij de plaatjes van opdracht 1. (sorry ik weet niet hoe ik het plaatje hieronder moet krijgen)

Het gebaar 'kandidaat' wordt uitgebeeld door je hand omhoog te doen wat Renate heel duidelijk doet bij de opdracht met het bieden.

Ook Inge maakt bij het bieden niet alleen de 'o' maar ook nog een ander gebaar.




Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #834 Gepost op: 9-03-2007, 14:12:37 »
en dan de handgebaren in de exclusieve filmpjes van de avro ? heeft iemand daar al kaas van kunnen maken ?
dennis for mole !

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #835 Gepost op: 9-03-2007, 14:24:26 »
Missschien wou ze wel "Ik ben de mol" maken, maar kwam ze erachter dat ze een uitzending tekort kwam?

Dat denk ik ook Wilm.
De I foto was op het vliegveld en de zgn. K foto bij de tempel in aflevering 1.
Misschien heeft ze wel 2 I's gemaakt: Ik, Inge de mol...

Helemaal leuk en aardig als een doodgewone kandidaat hints erin gaat stoppen om ons op een dwaalspoor te zetten, maar dan moet je wel verdomd zeker van jezelf zijn dat je er tot het einde inzit.

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Mrieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Luv Joe
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #836 Gepost op: 9-03-2007, 14:44:46 »
Dat denk ik ook Wilm.
De I foto was op het vliegveld en de zgn. K foto bij de tempel in aflevering 1.
Misschien heeft ze wel 2 I's gemaakt: Ik, Inge de mol...

Helemaal leuk en aardig als een doodgewone kandidaat hints erin gaat stoppen om ons op een dwaalspoor te zetten, maar dan moet je wel verdomd zeker van jezelf zijn dat je er tot het einde inzit.



Ik denk ook dat ze er iets te zeker van was dat ze het einde zou halen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #837 Gepost op: 9-03-2007, 16:26:03 »
Helemaal leuk en aardig als een doodgewone kandidaat hints erin gaat stoppen om ons op een dwaalspoor te zetten, maar dan moet je wel verdomd zeker van jezelf zijn dat je er tot het einde inzit.

ben ik niet met je eens.

als inge er in een willekeurige aflevering uit was gevlogen, had er geen haan naar gekraaid.
dan had je misschien ingede, in, ingedem, ingedemo, i....

waarschijnlijk was het dan niet eens ontdekt, en als dat wel zo was zou er genoeg gediscussieerd worden of ze wel echt letters maakte.
en dan nog, ze ligt er toch uit, dus geen haan die er naar kraait.

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #838 Gepost op: 9-03-2007, 19:36:08 »
::rofl:: Het lijkt wel alsof de serie een nieuwe naam heeft, namelijk ''Is Inge de mol?'' in plaats van ''Wie is de mol?''. Het topic van Inge gaat als een lopend vuurtje, terwijl die van Renate en Eva al niet eens meer op deze pagina staan. ::rofl::

Overigens vind ik de Inge-hint ook heel sterk, maar blijf ik nog op Renate (hoewel dat bijna niet kan), omdat zij mijn beginmol is. Geen tunnelvisie dus, maar pure koppigheid. ::trots::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Inge bij 3FM
« Reactie #839 Gepost op: 9-03-2007, 20:33:27 »

M: Ik heb nog 1 vraag Inge..
I: Ja
M: Hoe goed is jouw gebarentaal?
I: Ehm..nou mijn gebarentaal is wel goed.
M: Dat op zich wel. Dat heb je wel onder de knie?
I: Ja, maar dat had ik voor De Mol al onder de knie en daar heb ik in het programma dankbaar gebruik van gemaakt. Maar helaas is dat pas in een heel laat stadium ontdekt
M: Ohh oke..
I: Maar ik had daar een hele andere bedoeling mee.
M: hmm.. (gepost door Ievie)


Zou ze misschien op het forum doelen? Dat het hier te laat ontdekt is? Wat was dan de bedoeling geweest wanneer we het eerder hadden ontdekt?
Misschien hebben ze wel meer groepsfoto's gemaakt met andere letters, zodat er uiteindelijk heel wat anders uit zou komen? Groepsfoto's kunnen op laatste moment nog wel gemonteerd worden lijkt me.

 ???
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!