Auteur Topic: Renate is niet de mol!  (gelezen 118448 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #340 Gepost op: 16-02-2007, 16:52:11 »
Of dan juist wel! Het is toch wel gek te noemen dat Nadja en Dick op Renate stemmen en eruit gaan, maar als ze het dan toch blijkt te zijn  ::oink:: dat zou dan wel gek zijn niet?!?!?!??

Ja en wel zo gek dat er geen verklaring voor is. Dan zou ook Karel de Mol kunnen zijn. 8)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #341 Gepost op: 16-02-2007, 17:03:01 »
heel gek, oftwel paul eruit, + paul de mol.
zucht
ik word knetter, eva, paul, eva .. of toch paul?
dennis for mole !

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #342 Gepost op: 16-02-2007, 17:05:12 »
heel gek, oftwel paul eruit, + paul de mol.
zucht
ik word knetter, eva, paul, eva .. of toch paul?

Toch Paul ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #343 Gepost op: 16-02-2007, 17:11:02 »
Klopt, ik zou het dan ook een aanfluiting vinden als Renate het toch blijkt te zijn. Waar zijn we dan met al die zogenaamde aanwijzingen en hints mee bezig geweest?  :\'(

Sommigen hier zouden het slecht hebben gevonden als Nadja de mol was geweest. Dat heb ik nou met Renate. Dick en Nadja vol op haar laten zien, de lift incluis, en dat zou dan allemaal genepte montage zijn geweest. ::niet-ok::

Toegegeven, ik vind Renate het meest een moluitstraling hebben ::hug::. Ik heb het al eerder gezegd, zoals zij de test 'invult', het lijkt wel alsof ze alleen maar naar het beeld staart, en de executies, daar is zij als enige wel extreem rustig onder.  ::trots::

Maar mijn plezier in het kijken naar WIDM zou een enorme knauw krijgen als Renate de mol blijkt te zijn, Nadja en Dick moeten toch WAT vragen goed hebben gehad en de rest zat niet op Renate dus zeker veel fout, en dan toch er beiden uit, dan dus zeer getrucd.  ::ohno::

Neen, ik hoop op een van de andere 3 al zie ik echt nergens mollenstreken, Inge en Eva verdienen een gouden griffel voor acteertalent ::tandpastasmiley::, bijv. met dat abseilen maar ook met executies etc., ik geloof het gewoon niet. Alleen Paul resteert dan nog maar ik zie hem gewoon niet mollen. ::hypocriet::

Ik blijf er dan ook bij dat Nadja de super hulpmol is geweest die de echte mol enorm uit de wind heeft gehouden, die hoefde niets te doen, misschien dus de komende weken nog wel?! :D

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #344 Gepost op: 16-02-2007, 17:27:20 »
Renate is het niet , bijvoorbeeld omdat Eva en Paul niet op Renate stemmen en erin blijven, en Nadja stemt wel op Renate en vliegt eruit( Net als Sander, Dick etc.)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #345 Gepost op: 16-02-2007, 17:31:43 »
Ja dat hoop ik dan ook echt, want zonder dit had ik zeker op Renate gezeten. Zelfs de 1e opdracht is te verklaren... ze haalde met Inge dan wel de vette poet binnen maar had eerst wel iedereen weggespeeld met die gehaktballenopmerkingen >:D. Inge is hier totaal niet logisch als mol.

En Eva dan met die 5000 vette buit in de foto opdracht? Nergens voor nodig. Paul resteert maar is mijn uit nood geboren mol, Renate heeft eigenlijk de enige moluitstraling die ik nog zie maar ik zie deze serie niet zoveel  ::).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #346 Gepost op: 16-02-2007, 17:32:03 »
Renate is het niet , bijvoorbeeld omdat Eva en Paul niet op Renate stemmen en erin blijven, en Nadja stemt wel op Renate en vliegt eruit( Net als Sander, Dick etc.)

Daar ga ik volledig in mee. :D

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #347 Gepost op: 16-02-2007, 17:32:37 »


Ik blijf er dan ook bij dat Nadja de super hulpmol is geweest die de echte mol enorm uit de wind heeft gehouden, die hoefde niets te doen, misschien dus de komende weken nog wel?! :D



wat was ook alweer het idee achter wie is de mol ? :)
goed, laat die mol maar eens wat doen, daarvoor istie dr ook, en niet om een beetje achterover te hangen en het werk te laten doen !
dennis for mole !

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #348 Gepost op: 16-02-2007, 17:48:53 »
laat die mol maar eens wat doen, daarvoor istie dr ook, en niet om een beetje achterover te hangen en het werk te laten doen !

We zullen in de laatste aflevering wel zien of de mol echt een beetje achterover heeft gezeten.... 8)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #349 Gepost op: 16-02-2007, 19:35:31 »

Sommigen hier zouden het slecht hebben gevonden als Nadja de mol was geweest. Dat heb ik nou met Renate. Dick en Nadja vol op haar laten zien, de lift incluis, en dat zou dan allemaal genepte montage zijn geweest. ::niet-ok::


Ik zou zowel Nadja als Renate een slechte mol vinden. Gelukkig maar dat ze allebei niet de mol zijn. (Want het is Eva) (Of neen, toch Inge) (Alhoewel, Paul...)
Woosie down?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #350 Gepost op: 16-02-2007, 19:51:36 »
Ik heb het voor mezelf eens op een rijtje gezet. Hoe dan ook heeft de mol veel uit te leggen want de echte molacties zie ik alleen bij Dick en Nadja ;). Ja, Renate doet ook mollig maar die mag het toch zeker niet zijn na het wegvallen van die andere 2?

Ik vind het niet te verklaren waarom de mol zoveel geld in de pot heeft gestouwd, ervan uitgaande dat het een van de 3 Eva, Inge en Paul moet zijn. De mol is dus niet erg gewaagd en mij een behoorlijk tikkie TE subtiel.


Kennismakingsfilmpjes
+++Inge en Renate raden alle zes filmpjes goed en verdienen 2500 euro voor de pot.

---Renate speelt wel de bijna-rest uit het spel met haar gehaktballen, Eva en Paul zijn gewoon mollig al sprong Paul wel in toen Karel de verhalen over de kandi's wilde afkappen.

Speurtocht door China Town
+++Eva lost de sudoku goed op

---maar zaait verwarring over wat Sander gezegd heeft bij de vraag over de dieselmotor. Renate gaat in op de verwarring die Eva zaait. Inge helpt Menno met meten met een verkeerd meetlint.
 
Letters zoeken
+++Eva was heel helder itt Dick en Nadja; ze zit wel op een molpositie maar we krijgen niets van sabotage mee. Paul en Renate (die vond ik alleen wel erg niks bijdragen) vinden 2 letters,

---Inge 0. Of telt mee dat Paul voor de 2e keer met de taxi wilde?

Abseilen
+++Eva en Inge spelen heldenrollen en zitten niet op een molplek (ik zie in Inges huilen echt geen acteerprestatie)

---Paul wel en zeker Renate die uiteindelijk zorgt voor -10000.

Doolhof
+++Renate en Paul zijn minder mollig al krijgt Paul de kans nog niet want met Menno was het al klaar.

---Inge net als Eva loopt meteen verkeerd

Treinstations + Molboekjes
---De kandidaten hebben meteen de eerste stationsnaam fout. Eva en Renate om het hardst.

Paul steelt de boekjes en komt in een mogelijk leuke grap van de regie, het kan zijn (wat ik hoop) dat Karel uiteindelijk zelf begon met bieden om hem in het spel te houden, en had Paul niet 4 boekjes bemachtigd dan hadden ze de eis bij de veiling kunnen 'verzwaren' maar ook dan kon Karel bieden aangezien alles blind was.

buggy's
+++Paul is er niet eens bij, Renate vindt 4000 euro al hoor je steeds Alex om het geld roepen.

---Eva heeft geen goede communicatie met de andere achtervolgers. Inge vindt maar 1000 euro.

Veiling
+++Eva zegt eerst overtuigend dat ze 0 heeft geboden, wordt daarna op haar nummer gezet bij overhandiging van de sleutel, is dat dan mollig??? Een onnodige leugen.

Kisten stapelen
???Het is onduidelijk wat dames' rol in het mislukken van deze opdracht is. Paul kan de opdracht hebben mislukt. Paul stelt wel voor om een hint te kopen voor een kist op de onderste rij. Dit is erg contrair de mol.

Vlotvaren
+++Inge en Paul leveren slechts 250 euro op maar hebben ook het vraagteken. Renate verdient hier heel veel en is ook steeds degene die het vat als eerste ziet en roept.
 
---Eva slaagt er niet in iets in de pot te brengen.

Jungleroute
Zoals Renate al zei hoefde de mol hier wederom niets te doen om chaos te veroorzaken. Wel wordt Paul weer eens ontlast doordat hij door wilde met trial and error, was dat gebeurd dan was er ook geen klok gaan lopen.

In de lift
+++Inge wordt liefst 2x gezien. Zeker de positie van Renates vat lijkt fout en toch ook de andere vragen blijven een ? houden dus zij kan nauwelijks de mol zijn.

+++Renate... ik hoop toch niet dat het hem erin ligt dat Karel zegt dat de KIJKER de mol krijgt te zien. We zien tweemaal verknipt Renate minzaam lachen, in de flashback van deze week en vorige week na Dick's ontzette blik. Zag hij dan toch niet Renate en worden we grootselijk belazerd???

+++Paul is erg tegenstrijdig. Het aantal cafébezoeken van Paul moet dan goed zijn, dat kan want de fout lag in de onderste rij; het moet dan Nadja zijn geweest die de som heeft laten verknallen. Maar als Paul dat netjes heeft gedaan klopt het zijnde de mol weer niet dat hij een hint wilde voor de onderste rij. En ook het aantal kruispunten bij buggyopdracht, een pure gok. Kans is klein.

---Eva heeft hier nog de meeste kans als de olifant 48 was (klopt dan met de muzikale aanwijzing?)

Opdracht 3:
+++Eva is de grote held met de vetste buit tot nu toe, totaal onnodig want ze wordt niet verdacht als mol.

---Inge en Paul worden meteen door Nadja gefotografeerd maar Renate ook.

Flessen verzamelen
---Iedereen is traag lijkt het wel, ook Paul met zijn boot, Renate met haar slippers. Inge die flessen vindt die niets waard zijn mocht ze de mol zijn en Eva sowieso met lege handen.

Slapen op een eiland
---Eva stookt Nadja op, toch een tikkie vreemd.

Rondleiding
-+-Paul speelt wel heel erg de held met inzet van een joker. Maar ja zo komt er toch weer geld in de pot, typisch.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #351 Gepost op: 17-02-2007, 00:29:07 »
Argumenten die TOCH pleitten voor Renate:

1. Ze zit telkens op de meest strategische plaatsen in het spel.
a. Huisje Boompje Beestje: je blijft er net zolang in, totdat iedereen er met jouw gehaktballen uitvliegt, om het daarna zelf net niet te redden.
b. Er is ook een trap: Je blijft natuurlijk boven staan op een toren en gaat NIET abseilen
c. Ayutthaya: Je gaat vrij in het begin en zorgt ervoor, dat je de juiste weg onopvallend overslaat en een weg gebruikt, waar nog heel veel andere verkeerde mogelijkheden zijn.
d. Buggy-hunt: Je gaat lekker geld binnenhalen want
e. Veiling: je gaat toch alles uit de pot halen.
f. Tentjes onderhandelen/Phuket stad: je doet je best om de tent met het vraagteken te krijgen, zodat je deze opdracht later kan laten mislukken

2. Ze is nooit gespannen bij de executie

3. Ze steekt zo mooi haar hand op in de trailer

4. Als ze iets zegt voor de camera, dan zie ik een amateurspeelster, die voor het eerst een acteeropdracht krijgt

5. Overige acties
a. Ze laat de treinopdracht mislukken, door de groep te overtuigen, dat ze het eerste station toch echt wel heeft opgeschreven.
b. Gaat heel traag terug mee met het bootje met Paul en Nadja, want iedere minuut is er een te veel.
b. Zoals ze zelf al zegt tijdens de ken je plaats-opdracht in aflevering 6: de mol hoeft niet veel te doen.

Het zou wel heel jammer zijn. Het lag er vanaf aflevering 1 al zo dik bovenop. Aan de ene kant hoop ik dat Eva, Inge of Paul de mol is, want dan hebben ze het heel goed gespeeld. Maar aan de andere kant, moet ik dan ook mijn pet opeten, als blijkt dat Renate het niet is. Dus ik blijf er bij: Renate, Renate, Renate.
C'est le Fruit!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #352 Gepost op: 17-02-2007, 00:30:20 »
Ja die trailer van Renate zit mij nog steeds dwars.
Het eerste shot is een ding dat nooit in de uitzending is geweest
Het tweede shit steekt ze haar hand op.

Het kan zo een hint zijn...

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #353 Gepost op: 17-02-2007, 00:50:11 »
Je hebt helemaal gelijk! Het was me niet opgevallen, omdat ik dacht dat dat shot uit aflevering 6 kwam, maar dat specifieke shot zit er inderdaad niet in...

Is dat niet een hele goede hint? Of heb ik ook enorm last van tunnelvisie :)
C'est le Fruit!

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #354 Gepost op: 17-02-2007, 01:01:03 »
Mooi overzicht Fruitdruifje! ::ok:: Als er nu nog mensen zijn die helemaal uit de lucht vallen als blijkt dat  Renate de mol is dan weet ik het ook niet meer. De uitlatingen van Dick en Nadja hieromtrent beschouw ik dan ook als door de WIDM-crew georkestreerde rookgordijnen. Of iedereen zou op Renate moeten stemmen. Dat kunnen we ook niet uitsluiten.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #355 Gepost op: 17-02-2007, 01:07:38 »
Is dat niet een hele goede hint? Of heb ik ook enorm last van tunnelvisie :)

Beiden ::jaja::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #356 Gepost op: 17-02-2007, 01:17:08 »
Mooi overzicht Fruitdruifje! ::ok:: Als er nu nog mensen zijn die helemaal uit de lucht vallen als blijkt dat  Renate de mol is dan weet ik het ook niet meer. De uitlatingen van Dick en Nadja hieromtrent beschouw ik dan ook als door de WIDM-crew georkestreerde rookgordijnen. Of iedereen zou op Renate moeten stemmen. Dat kunnen we ook niet uitsluiten.

Deze ezel gaat zich in ieder geval geen tweede keer aan dezelfde Lottie-steen stoten.... ::vergroot::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #357 Gepost op: 17-02-2007, 01:18:07 »
Deze ezel gaat zich in ieder geval geen tweede keer aan dezelfde Lottie-steen stoten.... ::vergroot::

Deze ezel volgt ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #358 Gepost op: 17-02-2007, 16:51:12 »
Dus ik blijf er bij: Renate, Renate, Renate.

Ik ben het wel met je eens hoor want van de 4 heeft zij echt verreweg de grootste mol allure maar ik heb dan gewoon een enorm probleem met de regie. Want Nadja en Dick stemmen vol op haar, zo horen en zien we. Dan op zo'n manier belazerd worden brengt de hele serie enorm naar beneden want wie wil dan volgend jaar nog naar de mol speuren als alles toch nep is?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #359 Gepost op: 18-02-2007, 11:35:10 »
Natuurlijk is het gewoon Renate. Maar ze is wel echt heel slecht.