Auteur Topic: Inge is de mol!  (gelezen 233230 keer)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #160 Gepost op: 3-02-2007, 17:16:47 »
Als je als mol zo te werk gaat vind ik dat raar. De mol moet ervoor zorgen dat de opdrachten mislukken of iig dat er zo min mogelijk geld in de pot komt. Dan gaat ze niet die ? ton meenemen omdat ze het anders zo 'zielig' vindt.

Eens, als ik de mol was had ik hem lekker laten liggen. Ieder geval niet mijn uiterste best gedaan om hem te pakken te krijgen.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline eucje

  • Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #161 Gepost op: 3-02-2007, 20:01:38 »
Inge is echt niet de mol, in afl. 4 zei karel na de veiling tegen iedereen:"Goed geboden" (uiteraard niet tegen Dick) maar tegen Renate zei hij:"Goed gewerkt". Bij de opdracht met de letters in de stad (een paar afl geleden) zei Renate tegen Menno dat ze verkeerd zaten omdat Nadja hen verkeerd had gestuurd, natuurlijk is opvallende Nadja niet de mol maar het kwam Renate wel goed uit dat Menno Nadja verdacht. Bij het inspreken van de gedachten bij de test zei Renate dat ze helemaal op Nadja ging (wie stemt er nu op Nadja?). De toon waarop ze insprak dat ze Nadja verdacht was nogal nep. Ze wist de hele route en waar het geld lag in afl. 4 uit haar hoofd maar liet om het niet teveel op te laten vallen toch nog duizend euro liggen. Ze vertelde in afl. 1 dat ze graag gehaktballen maakte, dit kan natuurlijk waar zijn maar het was vooral omdat iedereen een fout antwoord zou geven bij het filmpje van Menno. Zo kon zij jokers winnen, die de rest dan zou mislopen (denk maar aan Milouska en Geert van vorig seizoen). Absoluut zeker: Renate is de Mol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar Inge won evenveel Jokers als Renate!!

Offline tinman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...zodat ik je goed kan zien!
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #162 Gepost op: 4-02-2007, 00:29:55 »
Aan de hand van de vlottenopdracht - als we er van uitgaan dat de Mol nooit geld in de pot brengt - kunnen degenen die hierboven gepost hebben maar tot een conclusie komen. En dat is dat op het vlot van Nadja en Eva de mol stond. Alle andere kandidaten doen ontzettend hun best namelijk, en al halen ze niet alle tonnen op, er wordt veel moeite voor gedaan.

Op Nadja's vlot stond ook Eva. Maar Eva kan de mol niet zijn. In aflevering 1 probeert ze de groep twee keer te adviseren over Alex, maar twee keer luisteren ze niet en verliezen ze geld/kansen. In aflevering 2 doet ze mee met abseilen. Ze is gewoon een fanatieke kandidaat.

Nou wil ik ook niet dat Nadja de mol is. Maar ze is het ook niet. Een ding is nl. erg vreemd, bij de abseil opdracht gaat ze de uitdaging om alle kandidaten te laten niet aan. Terwijl dat toch juist dé kans voor de Mol is (nu kunnen we achteraf zeggen dat de Mol al van de veiling wist die de pot leeg zou halen, maar het is oneerlijk denk ik er van uit te gaan dat de Mol daar toen al op inspeelde, voor ons en voor de mede-kandidaten). Haar overduidelijke manier van mollen is hetzelfde wat Frederique vorig jaar deed... daar ben ik ook erg van in de war geweest, maar het is niet de manier waarop de echte Mol het spel speelt.

Dus door logisch redeneren vallen alle kandidaten af (over Dick en Paul hoef ik het niet eens te hebben toch?)... behalve Inge en Renate.

Nu deed Renate ook erg haar best bij de vlotten. Dus eigenlijk is mijn gok eentje met 50% winkans :)... Renate heeft echter nog nergens écht gemold, niet op zo'n manier dat je door elke aflevering goed te bekijken kan zeggen: "Daar doet ze iets verkeerd". Bij Inge wel. De japanse meters, het abseilen, dezelfde route als Renate lopen bij de tempel, haar molboekje afgeven aan Paul, flink meebieden in de veiling. Het bewijs is redelijk voor de hand liggend toch?

Ik hoop dat ik nu alle twijfelaars heb overtuigd. Zo niet, we zullen zien... in de finale! :)


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #163 Gepost op: 4-02-2007, 01:04:21 »
Op Nadja's vlot stond ook Eva. Maar Eva kan de mol niet zijn. In aflevering 1 probeert ze de groep twee keer te adviseren over Alex, maar twee keer luisteren ze niet en verliezen ze geld/kansen.


Hier vergeet je iets belangrijks. Waar jij op wijst is dat Eva wel dacht dat Alex niet wist dat het Siam moest zijn en hier de groep op probeert te wijzen. De groep ging echter al helemaal ervoor dat Alex het wel zou weten, dus het deed er helemaal niets toe. Zelfs als ze de groep overtuigd zou hebben deed het niet ter zake. Want het geld werd alleen verloren bij de gong, en daar ging Eva als 2e mee met de foute beslissing van de groep (voor de mol dus de goede). Ze nam heel onopvallend niet het initiatief, maar aarzelde niet in te stemmen bij de eerste de beste kandidaat (ik geloof Liesbeth) die vóór 1 x slaan was.
Ook het fanatieke sudoka-oplossen wat volgens sommigen alleen bij een fanatieke kandidaat kan passen, maakte geen enkel verschil in het eindresultaat.
Ik zeg hiermee niet dat Eva de mol is (hoewel ik het geloof en ook hoop), ik zeg alleen dat je m.i. Eva niet kunt uitsluiten op basis van haar acties in aflevering 1. Want als ze de mol is, heeft ze, zoals een (volgens mij) goede mol betaamt, heel goed haar best gedaan waar het er niets toe deed en enkel gemold op het beslissende, geldkostende, moment.

Je noemt ook nog het abseilen - wel toen Eva ging abseilen was al wel duidelijk dat niet iedereen ging. Ze kent Alex goed. En ze was zelf ook heel bang, of speelde dat. Ze kan in de periode dat ze hebben staan wachten aardig ingeschat hebben of Alex over de streep te halen zou zijn. Ze kan met haar eigen angst zijn angst, en ook Renate's angst, nog verder aangewakkerd hebben.

Verder is Inge overigens mijn absolute reservemol, om maar weer even on topic te komen.

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #164 Gepost op: 4-02-2007, 01:43:33 »
Hier vergeet je iets belangrijks. Waar jij op wijst is dat Eva wel dacht dat Alex niet wist dat het Siam moest zijn en hier de groep op probeert te wijzen. De groep ging echter al helemaal ervoor dat Alex het wel zou weten, dus het deed er helemaal niets toe. Zelfs als ze de groep overtuigd zou hebben deed het niet ter zake. Want het geld werd alleen verloren bij de gong, en daar ging Eva als 2e mee met de foute beslissing van de groep (voor de mol dus de goede). Ze nam heel onopvallend niet het initiatief, maar aarzelde niet in te stemmen bij de eerste de beste kandidaat (ik geloof Liesbeth) die vóór 1 x slaan was.
Ook het fanatieke sudoka-oplossen wat volgens sommigen alleen bij een fanatieke kandidaat kan passen, maakte geen enkel verschil in het eindresultaat.
Ik zeg hiermee niet dat Eva de mol is (hoewel ik het geloof en ook hoop), ik zeg alleen dat je m.i. Eva niet kunt uitsluiten op basis van haar acties in aflevering 1. Want als ze de mol is, heeft ze, zoals een (volgens mij) goede mol betaamt, heel goed haar best gedaan waar het er niets toe deed en enkel gemold op het beslissende, geldkostende, moment.

Je noemt ook nog het abseilen - wel toen Eva ging abseilen was al wel duidelijk dat niet iedereen ging. Ze kent Alex goed. En ze was zelf ook heel bang, of speelde dat. Ze kan in de periode dat ze hebben staan wachten aardig ingeschat hebben of Alex over de streep te halen zou zijn. Ze kan met haar eigen angst zijn angst, en ook Renate's angst, nog verder aangewakkerd hebben.

Verder is Inge overigens mijn absolute reservemol, om maar weer even on topic te komen.
aha, een gelijkgezinde, altijd leuk :D
ik zit ook op eva en inge als absolute reservemol
inge merk je niet vaak op in de groep maar doet toch soms onlogische dingen (anderen laten abseilen, paul terug in de groep)

Offline Andreh6

  • Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #165 Gepost op: 4-02-2007, 23:29:08 »


Van Blof: "En mijn horloge zegt je; Dat het tijd is voor veranderingen; Goud en zilver
Hebben mij nooit iets gebracht." Gekozen door Menno, misschien ook verwijzend naar zijn keuze voor Mol nummer 1 en Mol nummer 2? Zijn nummer 1 was Paul, die dus niet de mol is.
Nadja geloof ik was zijn nummer 2.




[/quote]

JUIST, het is tijd voor veranderINGE

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #166 Gepost op: 4-02-2007, 23:30:46 »
Jammer dat reservemollen niet veel opleveren :-\\

Ik vond Inge deze keer erg haar best doen op het vlot. Wat gebeurde er nou precies bij de finish die ze dus misten? Ik zag Inge daar zelfs het water in gaan....Beetje gek.
Verder vond ik het een beetje raar dat ze per se niet met Dick Jol samen wilde werken, dan moet ze hem wel heel vervelend vinden...Of zijn er andere motieven voor? Volgens mij zijn dit nu niet direct mollenstreken te noemen.
Volgens mij kun je als mol juist beter met één iemand op een vlot gaan omdat er dan één iemand op je kan letten en op een vlot met drie kunnen twee mensen je in de gaten houden. Ik zie dus geen voordeel voor Inge om niet met Dick te gaan. Misschien heeft ze een hekel aan hem of zo, ze zei ook iets van dat ze niet te persoonlijk wou worden ...

Over Dick zegt ze tijdens het eerste spel:

Dick Jol is de sterke oerman dus die is aan het sjouwen dus die heeft het gezag dus die heeft gelijk.
Vind ik ook raar eigenlijk want Dick kan de mol zijn en om nou mensen in dit spel zo makkelijk gelijk te geven is niet verstandig. Zou iemand alleen zijn gang laten gaan als ik de mol was en zag dat anderen de opdracht verklooien..Maar goed Inge was hierin niet de enige natuurlijk maar de manier waarop ze het formuleert vind ik gek. Misschien zei ze dit zo omdat ze dus de pest aan Dick heeft dat zou kunnen.

Kortom: Inge heeft in afl.5 niet echt een mollenstreek geleverd. Toch degradeer ik haar nog niet tot reservemol ::) Ik vertrouw haar gewoon niet.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #167 Gepost op: 5-02-2007, 00:03:09 »
Van Blof: "En mijn horloge zegt je; Dat het tijd is voor veranderingen; Goud en zilver
Hebben mij nooit iets gebracht." Gekozen door Menno, misschien ook verwijzend naar zijn keuze voor Mol nummer 1 en Mol nummer 2? Zijn nummer 1 was Paul, die dus niet de mol is.
Nee, heeft Menno niet uitgekozen, dat zeggen ze alleen maar voor de leuk.
The British are not impressed.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #168 Gepost op: 6-02-2007, 12:52:32 »
Hoe kan een mol nou zo openlijk weigeren om met niet een niet-mol samen te werken?
Snap ik geen hout van... Inge valt dus af.
Sorry.

Edit: Tja of de iedereen gelijke kansen theorie heeft gelijk....
Dat teken MOL bij het bieden.. gewoon geweldig als dat echteen hint zou zijn

Hè getver... ik vind het niet leuk meer  8)
« Laatst bewerkt op: 6-02-2007, 12:55:16 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline saroja

  • Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #169 Gepost op: 7-02-2007, 13:05:34 »
Wat wordt er bedoeld met het Mol teken bij het bieden?

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #170 Gepost op: 7-02-2007, 21:47:20 »
Wat wordt er bedoeld met het Mol teken bij het bieden?

De letters die Inge met haar handen en arm vormt, te zien op onderstaand plaatje:



Ja ziet dat ze precies het woord MOL maakt.
The sun came up and reality set in.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #171 Gepost op: 8-02-2007, 18:34:07 »
Ik heb toch sterk het vermoeden dat ze eruit gaat vanavond...  ::hypocriet::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #172 Gepost op: 8-02-2007, 19:38:53 »
Ik heb toch sterk het vermoeden dat ze eruit gaat vanavond...  ::hypocriet::

Maar je zit er meestal naast..... ::bravo::

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #173 Gepost op: 8-02-2007, 20:09:17 »
Maar je zit er meestal naast..... ::bravo::

Bedankt voor het vertrouwen.
Ik sta trouwens op dit moment 15e in de pool. Jij?  ;D
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #174 Gepost op: 8-02-2007, 21:27:25 »
Komt binnen op 2
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #175 Gepost op: 8-02-2007, 21:30:09 »
ik denk dat Inge de mol is. Volgens mij stond op de 4e verdieping een spiegel (te zien als Nadja in de lift staat)
Inge kan als ze alles goed heeft op de vierde verdieping de mol zien. Ze heeft alles goed, dat weten we, dat kunnen we controleren. En op de vierde verdieping staat een spiegel: wie ziet ze?? Zichzelf, = de mol...
Paul heeft volgens mij ook al zijn vragen goed, en mag de mol zien. Direct daarna een shot van Inge, en Paul zit nu op Inge...
Triomf!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #176 Gepost op: 8-02-2007, 21:41:14 »
Bedankt voor het vertrouwen.
Ik sta trouwens op dit moment 15e in de pool. Jij?  ;D
Zal straks even kijken Molmark....
Maar het was een geintje hoor. Ik heb zelf nog geen afvaller goed gehad ::zwaai::
En ik sta zeker niet zo hoog......
Zal je niet meer pesten.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #177 Gepost op: 8-02-2007, 21:42:37 »
ik denk dat Inge de mol is. Volgens mij stond op de 4e verdieping een spiegel (te zien als Nadja in de lift staat)
Inge kan als ze alles goed heeft op de vierde verdieping de mol zien. Ze heeft alles goed, dat weten we, dat kunnen we controleren. En op de vierde verdieping staat een spiegel: wie ziet ze?? Zichzelf, = de mol...
Paul heeft volgens mij ook al zijn vragen goed, en mag de mol zien. Direct daarna een shot van Inge, en Paul zit nu op Inge...

Volgens mij heeft Paul de vraag over de schietschijven fout. Hij zegt dat het er drie zijn en het zijn er twee.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #178 Gepost op: 8-02-2007, 21:45:26 »
De Mol, maar ja, ik zeg al zo lang Paul dat ik daar maar bij moet blijven  :P (en hij is ook nog steeds een mol  :D )
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #179 Gepost op: 8-02-2007, 21:49:07 »
Volgens mij heeft Paul de vraag over de schietschijven fout. Hij zegt dat het er drie zijn en het zijn er twee.

't zijn er wel 3. Er zitten er 2 achterop en 1 bovenop. Dat laten ze in 'n terugblik ook nog even zien bij deze vraag.