Auteur Topic: Dick is niet de mol!  (gelezen 87831 keer)

Offline ElmarN

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Maar nu even niet...
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #100 Gepost op: 9-01-2007, 00:37:45 »
Ik denk niet dat de WIDM organisatie een bus heeft uitgezocht waar juist die cijfers op staan. Natuurlijk kunnen de kandidaten ook achteraf nog in die volgorde zijn gemonteerd, maar ik denk dat je dit toch te ver zoekt. Wat nou als er een bus voorbij was gereden met de cijfers: 333-8?
Daar kun je toch helemaal niks mee?
8, 9, 10... Wie niet weg is...

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #101 Gepost op: 9-01-2007, 23:17:42 »
Dat met die bus en die getallen was me ook opgevallen maar op een ander moment kwam er nog een bus voorbij de getallen weet ik niet meer maar t begon ook met een 5. Dus lijkt t me gewoon een busnummer zoals elke bus zijn nummer heeft.

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #102 Gepost op: 10-01-2007, 01:01:02 »
Ik ga niet pleiten dat de cijfers op de bus überhaupt een aanwijzing zijn, want voor je het weet win je een Dopey award (Titanic verhaal bij de serie met Elise als mol). Daar was ahum ook voor bedoeld.

Waar we wel rekening mee moeten en ook kunnen houden is dat er bewust gemonteerd wordt. Het kan inderdaad toeval zijn dat er een bus voorbij rijdt, maar het kan ook zijn dat Karel tot vervelens toe de uitleg moest herhalen, of dat achteraf deze getallen zijn opgemerkt en nu ineens aanwijzing zijn.

Weel plezier met de jacht. 8)
Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #103 Gepost op: 10-01-2007, 16:48:08 »
Het houdt maar niet op met aanwijzingen...  ::tandpastasmiley:: De muzikale hint is Turn, Turn, Turn. Bij het spel waar het gaat om Turn, Turn, Turn (rechts / links) gaat het goed met de Sudoku o.l.v. de dames, ook nog bij de telefoon met Sander en Paul maar bij de 3e keer Turn leidt Dick de boel totaal de verkeerde kant uit  >:D, De Streek van de dag.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #104 Gepost op: 10-01-2007, 19:55:51 »
Het houdt maar niet op met aanwijzingen...  ::tandpastasmiley:: De muzikale hint is Turn, Turn, Turn. Bij het spel waar het gaat om Turn, Turn, Turn (rechts / links) gaat het goed met de Sudoku o.l.v. de dames, ook nog bij de telefoon met Sander en Paul maar bij de 3e keer Turn leidt Dick de boel totaal de verkeerde kant uit  >:D, De Streek van de dag.


Vind ik ook goed gevonden (evenals die van Menno in Menno-topic met bordjes omdraaien, 3e x turn = exit uit spel). Het klopt ook precies met mijn verdenkingen, Menno en Dick zijn in mijn ogen het meest verdacht.

Offline ElmarN

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Maar nu even niet...
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #105 Gepost op: 12-01-2007, 02:02:52 »
Is Dick nog steeds zo verdacht? Dit topic is al verschoven naar pagina 2 dus heb besloten even mijn zegje te doen over Dick.

Dick is deze aflevering niet zo Mollig geweest en is vooral op de achtergrond gebleven. Hij is daarom in mijn boekje van een gedeelde eerste plaats verdreven. Het kan natuurlijk zo zijn dat hij in het control centre van de eerste opdracht al doorhad dat Nadja flink bezig was en daarom besloot zich gedeisd te houden (wat ik wel flauw zou vinden, je bent een Mol of je bent het niet). Maar ik denk dat hij gewoon echt geen idee had.
Bovendien ging hij bij de tweede opdracht als eerste naar beneden. Om de verdenking van zich af te schudden? Maar dan had hij beneden toch misschien gekozen voor het voorstel van Karel? Als je moet Mollen, ga je niet hopen dat iemand anders het voor je doet.



Even iets heel anders. Heeft iemand nog gezien of hij nog speciale kleding droeg tijdens de executie die misschien een aanwijzing bevatten naar het afvallen van Liesbeth?
8, 9, 10... Wie niet weg is...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #106 Gepost op: 12-01-2007, 02:20:20 »
Nee, hij had niks bijzonders aan. En het niet proberen over te halen van mensen waarvan je weet dat het heel moeilijk zou gaan of zelfs compleet niet zou lukken vind ik ook onmols.
The British are not impressed.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #107 Gepost op: 12-01-2007, 06:37:42 »
Ik vind hem juist heel rustig en dat maakt hem een beetje verdacht.....hoe vaak hebben we daarnaast niet gehoord dat iemand niet goed is in iets en dan later er vanalles af te weten.
En tja Nadja hupte wel als mol rond, dus viel dáár voor de mol ook weinig te doen....Dick blijft verdacht voor mij in ieder geval!
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #108 Gepost op: 12-01-2007, 09:23:44 »
Toen Dick die school niet kon vinden dacht ik dat dat echt een mollenstreek was. Hoe moeilijk is dat nou, kaartlezen? Verder hoefde hij weinig te doen want Nadja was flink aan het klungelen, al dan niet expres. Volgens het dagboek op .nl hoefde de mol weinig te doen omdat het al voor hem gedaan werd. Dick verdenk ik sinds afl. 1 en het is alleen nog maar sterker geworden.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Juud_haat_mollen

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #109 Gepost op: 12-01-2007, 15:13:13 »
Ja ik ben het met Limone eens!
Dick is de mol!  ;D
Hij heeft niet zo veel moeten doen zegt hij in het dagboek van de mol. Hij zegt ook dat ie mooi kon inspelen in de chaos van de verkeersopracht.. kan ook alleen vanuit controlroom.
Die stappen waren verdacht in afl 1. En hij zat echt maar wat te staren naar die kaart.. waar is die school nou  ??? (Yeah right) Door dat beatles t-shirt zou iedereen bij het Beatles filmpje denken dat het een filmpje over hem was! Daarom had ie dat shirt aan.. maar het was zijn filmpje helemaal niet!! Verder zegt hij aan het eind ook nog tegen Renate dat ze niet hoeft te gaan...

Dick is it   ::vergroot::

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #110 Gepost op: 12-01-2007, 15:22:19 »
Dick heeft afgedaan na aflevering 2. Hij is bijna onzichtbaar, een mol valt wel iets meer op. En hij doet met geen enkele opdracht echt mee.

Offline Juud_haat_mollen

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #111 Gepost op: 12-01-2007, 15:31:05 »
Een mol is onzichtbaar.. En niet alles komt in beeld natuurlijk.
Ook opvallend dat iedereen relaxed naar beneden abseilde maar dat Dick nog even een paar keer moest draaien en moeilijk doen (even laten zien dat het wel eng is).
Ohh en wat vond hij het zuur dat hij in afl 1 moest wachten,... in zijn eigen mollenvalletje gestapt. ::jaja::
Dick houdt zichzelf een beetje op de achtergrond.. maar ik heb een duister voorgevoel  >:D ::vergroot:: haha

Offline Rormo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #112 Gepost op: 12-01-2007, 15:46:42 »
Dick praatte ook heel erg op Renate in aan het eind. Zo van, "je hoeft niet te gaan. Niemand dwingt je. Als je echt neit durft moet je het niet doen".

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #113 Gepost op: 12-01-2007, 16:08:00 »
Dick praatte ook heel erg op Renate in aan het eind. Zo van, "je hoeft niet te gaan. Niemand dwingt je. Als je echt neit durft moet je het niet doen".

Ja, maar Dick heeft ook iets glijerigs met jongedames. Op de eerst bekendgemaakte foto heeft hij zijn arm om Nadja heen en na het rode scherm van Liesbeth was hij er gauw bij om haar van achteren vast te nemen voor een close momentje.

Daarenboven vertelt Liesbeth in haar interview op schiffers.fm dat het niet gaan van Renate in principe niet verdacht is, omdat zij tevoren al had aangegeven niet aan gebouwen te bungelen en dergelijke.
Woosie down?

WorldExpress

  • Gast
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #114 Gepost op: 12-01-2007, 16:17:27 »
Daarenboven vertelt Liesbeth in haar interview op schiffers.fm dat het niet gaan van Renate in principe niet verdacht is, omdat zij tevoren al had aangegeven niet aan gebouwen te bungelen en dergelijke.
De mol weet ook vantevoren dat er een abseilopdracht komt.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #115 Gepost op: 12-01-2007, 17:42:49 »
Bij de opdracht met de letters deed Dick niet veel.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #116 Gepost op: 12-01-2007, 18:33:25 »
En het niet proberen over te halen van mensen waarvan je weet dat het heel moeilijk zou gaan of zelfs compleet niet zou lukken vind ik ook onmols.

Ik ben het hiermee eens. Hij zei al meteen dat Alex niet zou gaan en daar bleek hij gelijk in te krijgen. Als mol zou je dan natuurlijk gaan voor die 10.000 (kijk mij eens veel geld in de pot willen brengen), want je weet dan toch dat dat geld er niet komt.

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #117 Gepost op: 12-01-2007, 18:41:40 »
De abseil-opdracht was zowiezo nooit gelukt, want zoals Liesbeth vertelde hadden ze al voor deze opdracht het erover gehad wat er zou gebeuren als er zo'n opdracht bij zat. En toen waren Alex en Renate al duidelijk dat ze dit nooit gingen doen. De makers en de mol wisten dat al. Dus daarom was de eventuele beloning ook zo hoog?

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #118 Gepost op: 12-01-2007, 18:58:28 »
agree with dae !!
als dick de mol is, zat hij bij de 2e opdracht en op een beroerde positie, en dan heeft hij het niet slim gedaan. als mol wil je nl geen geld in de pot, en duzz had hij als laatste moeten abseilen , of meteen in moeten gaan op karels aanbod !! :) dick isduzz ook voor mij niet de mol
dennis for mole !

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #119 Gepost op: 12-01-2007, 19:02:22 »
agree with dae !!
als dick de mol is, zat hij bij de 2e opdracht en op een beroerde positie, en dan heeft hij het niet slim gedaan. als mol wil je nl geen geld in de pot, en duzz had hij als laatste moeten abseilen , of meteen in moeten gaan op karels aanbod !! :) dick isduzz ook voor mij niet de mol

Maar de redactie weet niet dat Inge ingaat op het aanbod (tenzij ze de Mol is) dus kun je moeilijk inschatten als hoeveelste je moet gaan.