Auteur Topic: Dick is niet de mol!  (gelezen 87810 keer)

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #140 Gepost op: 15-01-2007, 00:08:48 »
Zo daar ben ik weer. Dit jaar ga ik het maar eens heel simpel houden. Geen ingewikkelde theorieen etc. Ook de gewone, niet fanatieke televisiekijker moet erachter kunnen komen, en het moet iets zijn wat de kandidaten aan de mol kunnen zien, denk ik nu. Mijn theorie over Che Guevara van vorig jaar bleek totaal nergens op te slaan.
Ik ga me dus vooral maar eens op de simpele dingen richten.

Wat me tot nu toe opvalt met betrekking tot Dick:
Wat heeft die man een hoop verschillende petjes bij zich zeg!!
Kijk maar eens op de site, de uitzendingen, bij de hints op WIDM.nl etc.

Zou dit wat kunnen betekenen?

Uw betrouwbare tipgever!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #141 Gepost op: 15-01-2007, 00:43:28 »
Ik heb het al eerder uitgelegd: zoals Karel zei: nog NOOIT heeft ook maar 1 kandidaat een durfopdracht geweigerd dus Dick kon ervan uit gaan dat de kans op 10.000 enorm was.
En dat is dus onzin, want Dick verklaart dat hij 100% zeker weet dat Alex niet zou gaan. Bovendien klopte de uitspraak van Karel ook niet. En al zou Alex wel gaan, dan moet je dus als mol niet in de eerste groep gaan, want dan doe je alsof je zelf ook niet durft en pertinent weigert over die rand te stappen. Dat is je werk als mol, ook proberen anderen mee te laten mollen. En zelfs als je bang bent dat iedereen verder toch over die rand gaat, dan haal je de hulpsint-truc van Yvon uit, probeer iemand anders mee te laten mollen, met een geheimzinnige beloning van 54 jokers of zo.
The British are not impressed.

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #142 Gepost op: 15-01-2007, 11:44:14 »
En dat is dus onzin, want Dick verklaart dat hij 100% zeker weet dat Alex niet zou gaan. Bovendien klopte de uitspraak van Karel ook niet.

Nou Karel vertrouw ik wel, Dick alleen niet! Die liegt natuurlijk als mol alles aan elkaar. Ik ben echt wel ontvankelijk voor logica maar het ontgaat me gewoon volkomen hier, de allerslechtste posities zijn toch die van Menno en Liesbeth, er nog ergens achteraan kachelen. Als mol heb je toch geen controle dus heeft Dick gedacht: dan maar full frontal, indrukwekkend naar de groep tevens zeer ontlastend doordat je makkelijk de hulpsintkaart kan trekken, ditmaal Inge en natuurlijk de 2 dienstweigeraars. Uiterst slim lijkt me. Ik zag Dick ook nog niet in de tweede groep als enige weigeren hoor, haha die stoere vent en dan totaal anti-karakter? Leef je eens in in Dick en het is een 1-2tje dat ie als eerste zakt. Overigens ben ik wel blij dat nog niet iedereen Dick in de picture heeft, kan ik lekker goedkoop Dick kopen op molbeurs.nl ;).
Greetz, Lo

Offline -A-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #143 Gepost op: 15-01-2007, 12:25:46 »
Nou Karel vertrouw ik wel, Dick alleen niet! Die liegt natuurlijk als mol alles aan elkaar. Ik ben echt wel ontvankelijk voor logica maar het ontgaat me gewoon volkomen hier, de allerslechtste posities zijn toch die van Menno en Liesbeth, er nog ergens achteraan kachelen. Als mol heb je toch geen controle dus heeft Dick gedacht: dan maar full frontal, indrukwekkend naar de groep tevens zeer ontlastend doordat je makkelijk de hulpsintkaart kan trekken, ditmaal Inge en natuurlijk de 2 dienstweigeraars. Uiterst slim lijkt me. Ik zag Dick ook nog niet in de tweede groep als enige weigeren hoor, haha die stoere vent en dan totaal anti-karakter? Leef je eens in in Dick en het is een 1-2tje dat ie als eerste zakt. Overigens ben ik wel blij dat nog niet iedereen Dick in de picture heeft, kan ik lekker goedkoop Dick kopen op molbeurs.nl ;).


hoe kan je nou zeggen dat Liesbeth en Menno de slechtste posities hebben?? Als iemand voor hen het aanbod aanneemt, is hun missie gelukt en als niemand dat heeft gedaan, kunnen zij het alsnog aannemen.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #144 Gepost op: 15-01-2007, 19:05:31 »
whaha wat een onzin lot, als mol moet je juist die controle hebben ... en nee, die heb je niet als je zoals dick als eerste gaat !!
verder, agree with a ! helemaal waar
dennis for mole !

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #145 Gepost op: 15-01-2007, 19:32:05 »
Wat me tot nu toe opvalt met betrekking tot Dick:
Wat heeft die man een hoop verschillende petjes bij zich zeg!!
Kijk maar eens op de site, de uitzendingen, bij de hints op WIDM.nl etc.

Zou dit wat kunnen betekenen?



Hij heeft ook een heeeeeele grote sporttas bij zich, waar alle petjes keurig inpassen!  ;)
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

WorldExpress

  • Gast
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #146 Gepost op: 15-01-2007, 19:44:09 »
Hij heeft ook een heeeeeele grote sporttas bij zich, waar alle petjes keurig inpassen!  ;)
En die makkelijk mee hadden gekund bij opdracht 1 aflevering 1!

Alhoewel, wegen petjes wel zo veel? :P

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #147 Gepost op: 15-01-2007, 21:49:36 »
:) mijn vriendin is van de zomer ook in thailand geweest, en je moet wel petjes dragen wil je niet dood gaan aan een zonnesteek, ga er niet vanuit dat zijn hoeveelheid petjes een hint is. dick zn tas vol met petjes, renate dr tas vol met schoenen ... ieder zo zn eigen ding he !
dennis for mole !

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #148 Gepost op: 15-01-2007, 22:10:49 »
Hoeveel petjes had hij mee?
Heel Thailand ligt er vol mee en duur zal t daar niet zijn dus had hij er daar tig kunnen kopen.Toch?

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #149 Gepost op: 15-01-2007, 22:38:03 »
hoe kan je nou zeggen dat Liesbeth en Menno de slechtste posities hebben??

Haha, het wordt wel komisch, nu ook al een aanhanger van het tweede deel van de 1e groep, al eerder was iemand die de 2e groep vond mollen en ik zeg dus dat Dick als eerste ging als mollenstreek  ::rofl::.

Over een paar weken zullen we het dus weten, er gaan dus heel wat mensen achterover slaan van verbazing, dat staat vast!
Greetz, Lo

Offline Kikker

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #150 Gepost op: 16-01-2007, 12:23:14 »
Dick zag toch ook al lang en breed aankomen dat Alex nevernooit ging abseilen. Dat was wel behoorlijk duidelijk. Dick is ook één van mijn verdachten, maar waarom nam hij dat aanbod van 10.000 niet als hij de mol is én wist dat Alex niet zou gaan?

Offline aura123

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #151 Gepost op: 16-01-2007, 12:51:50 »
Dick zag toch ook al lang en breed aankomen dat Alex nevernooit ging abseilen. Dat was wel behoorlijk duidelijk. Dick is ook één van mijn verdachten, maar waarom nam hij dat aanbod van 10.000 niet als hij de mol is én wist dat Alex niet zou gaan?

Nouja, aangezien hij als eerste ging abseilen was de kans groot dat een van degene na hem wel op het aanbod in zou gaan (hij weet namelijk als mol al dat alle abseilers het aanbod krijgen, tot een van hen het aanneemt) Hierdoor hoefde hij zich niet op te offeren als degene die veel geld zou verspelen, kon hij Inge de schuld geven. ("you've got someone to blame")
Daarbij wist hij (als mol) dat als een van de andere wel erop in zou gaan, dat ze allemaal naar boven terug mochten om de anderen te overtuigen (danwel tegen te houden) Want dat was mij niet gelijk duidelijk, ik dacht in eerste instantie dat alleen degene die het aanbod zou accepteren terug ging om de rest te overtuigen... Dus eenmaal boven kon Dick verder mollen, en Renate vertellen dat ze het echt niet hoefde te doen blabla...

Offline -A-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #152 Gepost op: 16-01-2007, 15:51:55 »
Nouja, aangezien hij als eerste ging abseilen was de kans groot dat een van degene na hem wel op het aanbod in zou gaan (hij weet namelijk als mol al dat alle abseilers het aanbod krijgen, tot een van hen het aanneemt) Hierdoor hoefde hij zich niet op te offeren als degene die veel geld zou verspelen, kon hij Inge de schuld geven. ("you've got someone to blame")
Daarbij wist hij (als mol) dat als een van de andere wel erop in zou gaan, dat ze allemaal naar boven terug mochten om de anderen te overtuigen (danwel tegen te houden) Want dat was mij niet gelijk duidelijk, ik dacht in eerste instantie dat alleen degene die het aanbod zou accepteren terug ging om de rest te overtuigen... Dus eenmaal boven kon Dick verder mollen, en Renate vertellen dat ze het echt niet hoefde te doen blabla...

maar als hij de mol is..dan weet hij toch dat de anderen als gewone kandidaten liever die 2500 euro willen hebben en niet het aanbod zullen aannemen, omdat ze weten dat Alex sowieso nóóit zal gaan?

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #153 Gepost op: 16-01-2007, 19:15:22 »
precies, plus dat je een risico neemt. want stel dat de rest van de kandidaten NIET op het aanbod van karel ingaat, dan zit je mooi. dan heb je het nl niet meer in eigen hand.
als je als laatste gaat ( zoals menno ) heb je als mol veel meer de regie in eigen handen. dan kan je de boel voor jezelf nog redden, mocht er niemand op karels aanbod in zijn gegaan, en als er voor je iemand wel op het aanbod is ingegaan, dan kan je die mooi de schuld geven en de  verdenking van jezelf afhalen.
daarom ( oa ) is dick voor mij niet de mol, en zat hij in die opdracht in een beroerde positie
dennis for mole !

Offline ElmarN

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Maar nu even niet...
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #154 Gepost op: 18-01-2007, 11:17:31 »
Hoeveel petjes had hij mee?
Heel Thailand ligt er vol mee en duur zal t daar niet zijn dus had hij er daar tig kunnen kopen.Toch?
Bovendien heb je toch maar één petje nodig?????
8, 9, 10... Wie niet weg is...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #155 Gepost op: 18-01-2007, 11:30:02 »
(...) en als er voor je iemand wel op het aanbod is ingegaan, dan kan je die mooi de schuld geven en de  verdenking van jezelf afhalen.
Oftewel: you've got someone to blame.
The British are not impressed.

Offline -A-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #156 Gepost op: 18-01-2007, 14:22:30 »
Bovendien heb je toch maar één petje nodig?????

één petje? ze moeten toch matchen met de verschillende outfits van Dick, een rood petje bij een oranje shirt kán natuurlijk niet! ;D

Offline Ninka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #157 Gepost op: 19-01-2007, 11:05:22 »
Vinden we hem nog verdacht?
Mollen in Japan...

Offline Kikker

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #158 Gepost op: 19-01-2007, 11:16:19 »
Hij kwam wel erg ver met de tempelopdracht. En hij heeft daarvoor keuzes moeten maken waarbij niets zeker was. Als mol zijnde had hij dus makkelijk een verkeerde afslag kunnen nemen. De route was bij de mol zeker bekend, daar ben ik van overtuigd.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #159 Gepost op: 19-01-2007, 12:07:39 »
Dat was ook mijn gedachte. Hij zou best de route van te voren geweten kunnen hebben. Hij was niet duidelijk over waar hij liep, maar hij deed zijn bijdrage snel en maakte de goede keuzes. Je zou hem hierdoor minder kunnen verdenken, maar het zou evengoed een streek kunnen zijn. Vertrouwen winnen hoort er ook bij. Je manipuleert het spel zó natuurlijk ook.
Laten we jabberen.