Auteur Topic: Dick is niet de mol!  (gelezen 87479 keer)

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #60 Gepost op: 6-01-2007, 13:21:50 »
en dat hoooofd toen die achter moest blijven
 ::rofl::
okee kzeg niet dat het erg mols is
maar hy baalde wel zeg!

Offline Matt

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #61 Gepost op: 6-01-2007, 14:07:51 »
Nog meer subtiel molgedrag.....bij de opdracht met de filmpjes....moet dick er natuurlijk voor zorgen dat het filmpje van sander aan bod komt (met de beatles), anders heeft Mijnheer Jol, voor niks de hele dag in een Beatles-shirt rondgelopen...hahaha. dus hij koos voor getal 6. Je hoort ook dat Jol de beslissing zowat neemt over het getal 6...geen geouwehoer, gewoon spelen, roept ie, of zoiets

Heb je door Jol....ehh...mol

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #62 Gepost op: 6-01-2007, 14:38:50 »
en dat hoooofd toen die achter moest blijven
 ::rofl::
okee kzeg niet dat het erg mols is
maar hy baalde wel zeg!

Wat me vooral opviel is dat hij heel gespeeld zei:Hoe kan dat nou!

En daarvoor was hij echt heel stellig dat 230 en 250 m afvielen. Sander legde er zich bij neer. omdat hij dacht een scheids kan wel meten.

laten we het trouwens niet meer over het rode boekje hebben,want Karel deelt die willekeurig uit, en ze staan daarbij ook niet in een bepaalde volgorde op het vliegveld.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2007, 14:45:56 door Lola-aapje »

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #63 Gepost op: 6-01-2007, 16:29:46 »
Ik vind Dick een beetje een eikel ::tandpastasmiley::
Ze komen in een hotel en het eerste wat hij doet is een hekje slopen ::tandpastasmiley::

Offline Matt

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #64 Gepost op: 6-01-2007, 16:53:46 »
Citaat
Ze komen in een hotel en het eerste wat hij doet is een hekje slopen


nee, een hekje mollen....haha

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #65 Gepost op: 6-01-2007, 17:00:26 »


nee, een hekje mollen....haha
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #66 Gepost op: 6-01-2007, 17:58:20 »
Als je Dick idd ziet bij de opdracht met de filmpjes.... je hoort zeker dat hij de beslissing neemt over het getal 6... toen het even dreigde te gaan naar 3 zei hij ' zo ineens van 8 naar 3?' Idd geen geouwehoer, gewoon spelen, 6.

Plus dat hoofd bij de executie en toen ie achter moest blijven, heel gespeeld maar dat is duidelijk niet zijn sterkste kant. Vandaar die dikke zonnebril.

Tja, het rode boekje rode kaart lijkt me wel een harde hint, je weet, soms is het too obvious... Karel deelt die met opdracht uit, ze staan in een bepaalde volgorde op het vliegveld en hij heeft buiten beeld al zo'n beetje rood vrij onderaan gelegd. Ik denk dat Karel niet weet wie de mol is maar er wordt hem door de regie wel geinstrueerd wie hij wat moet geven, waarom Renate blauw geen idee maar dat komen we nog wel te weten.
Greetz, Lo

Offline Eefjuhh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #67 Gepost op: 6-01-2007, 18:39:53 »
Wat me vooral opviel is dat hij heel gespeeld zei:Hoe kan dat nou!

En daarvoor was hij echt heel stellig dat 230 en 250 m afvielen. Sander legde er zich bij neer. omdat hij dacht een scheids kan wel meten.

laten we het trouwens niet meer over het rode boekje hebben,want Karel deelt die willekeurig uit, en ze staan daarbij ook niet in een bepaalde volgorde op het vliegveld.
Wie zegt dat er geen namen op de boekjes staan?

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #68 Gepost op: 6-01-2007, 19:25:15 »
Bevestiging van alle kanten want wat zien we op het voorfilmpje? DICK zit in het controlcenter, DE plek voor de mol. Met Nadja en Eva die het echt niet zijn.
 
Greetz, Lo

Offline henkj

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #69 Gepost op: 6-01-2007, 20:12:01 »
  Maar eigenlijk rijmt het wel heel mooi..

  Wie is de mol...Dick jol.. ;D

[even terzijde dit slaat natuurlijk nergens op]

Maar natuurlijk slaat bovengenoemd citaat wel ergens op, M@ri@nne!

Want wij beleven veel lol
met Dick Jol.

Misschien is hij een bekende
van de Argentijnse doelman Fillol.

Maar de vraag is en blijft:
"Wat is Dick zijn verdere rol
in serie nummer 7
van "Wie is ... de Mol?""

Nu stop ik toch maar met dichten,
want anders slaat mijn hart op hol!

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #70 Gepost op: 6-01-2007, 20:21:43 »
Ik heb nooit geweten dat Dick zo'n Haags accent had :o ::rofl::

Offline Elisefan

  • Forumlid
  • pffffff
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #71 Gepost op: 6-01-2007, 20:45:02 »
Bij de executie werd als enige meneer gezegd tegen Dick. De rest werd allemaal met de voornaam aangesproken.......
To the batmobile let's go!!

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #72 Gepost op: 6-01-2007, 20:55:29 »
Ik heb nog 3 kleine aanwijzingen gevonden plus 1 SUPER. Eerst zitten ze in het cafe wanneer Alex op tv verschijnt en eerst Liesbeth aanroept. Je ziet een beeld van verstrooid kijkende deelnemers. Dan weer Alex die Dick roept, Dick Jol. Er komt dan nog een beeld, IEDEREEN kijkt al naar Alex, alleen Dick draait zich langzaam om. Alex's filmpje was al vooraf ingesproken. Alleen de mol wist al hoe hij zich zou moeten opstellen, ieder ander keerde al meteen om toen er een Nederlandse stem klonk, alleen Dick wachtte op zijn aanroepen.

Dan op het eind zegt Sander tegen Dick; "Ik heb vooral jou onderschat" Dick LACHEN en gauw wegduiken ;)...

Dan in de preview zie je Dick in het controlcxenter met... een ROOD petje net als zijn boekje.

Maar het duidelijkst, door de regie ingezette hint: na de executie praten de deelnemers na over Renates' gelukje. Inge zegt: "mag je blij zijn met die jokers!" Het beeld gaat even zwart en dan weer naar Sander's vertrek. In die seconde hoor je zeer duidelijk

HEJE.... Jol.... Mol....

Greetz, Lo

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
HEJE.... Jol.... Mol....
« Reactie #73 Gepost op: 6-01-2007, 20:58:33 »
Een perfecte door de regie ingezette hint: na de executie praten de deelnemers na over Renates' gelukje. Inge zegt: "mag je blij zijn met die jokers!" Het beeld gaat even zwart en dan weer naar Sander's vertrek. In die seconde hoor je zeer duidelijk Karel's stem, door de regie als volgt verknipt:

HEJE.... Jol.... Mol....
Greetz, Lo

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: HEJE.... Jol.... Mol....
« Reactie #74 Gepost op: 6-01-2007, 20:59:30 »
Ik heb er niks van gehoord...

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #75 Gepost op: 6-01-2007, 21:03:12 »
Bij de executie werd als enige meneer gezegd tegen Dick. De rest werd allemaal met de voornaam aangesproken.......
Dat vond ik eigenlijk wel grappig. Omdat Dick scheidsrechter is ben je natuurlijk geneigd om meneer te zeggen. Maar een aanwijzing? Nee lijkt me onzin.

Citaat
Ik heb nog 3 kleine aanwijzingen gevonden plus 1 SUPER. Eerst zitten ze in het cafe wanneer Alex op tv verschijnt en eerst Liesbeth aanroept. Je ziet een beeld van verstrooid kijkende deelnemers. Dan weer Alex die Dick roept, Dick Jol. Er komt dan nog een beeld, IEDEREEN kijkt al naar Alex, alleen Dick draait zich langzaam om. Alex's filmpje was al vooraf ingesproken. Alleen de mol wist al hoe hij zich zou moeten opstellen, ieder ander keerde al meteen om toen er een Nederlandse stem klonk, alleen Dick wachtte op zijn aanroepen.
Ik vond het anders wel opvallend dat Alex precies de twee voorste (Liesbeth en Dick dus) riep, misschien was het wel live?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: HEJE.... Jol.... Mol....
« Reactie #76 Gepost op: 6-01-2007, 21:08:10 »
Ja, dat roept hij idd, maar om daar nou meteen conclusies aan te gaan verbinden...
Mag deze overigens worden samengevoegd met het Dick topic?
The British are not impressed.

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #77 Gepost op: 6-01-2007, 23:21:37 »
Ik vond het anders wel opvallend dat Alex precies de twee voorste (Liesbeth en Dick dus) riep, misschien was het wel live?

Je moet het allemaal maar eens terugluisteren en -kijken, Willemson, want Karel fluisterde het echt en... Liesbeth zat helemaal niet vooraan maar in het midden. Het leek alleen even zo omdat ze achter elkaar in beeld kwamen.
Greetz, Lo

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #78 Gepost op: 6-01-2007, 23:23:14 »
Je moet het allemaal maar eens terugluisteren en -kijken, Willemson, want Karel fluisterde het echt en... Liesbeth zat helemaal niet vooraan maar in het midden. Het leek alleen even zo omdat ze achter elkaar in beeld kwamen.
OK is goed ::tandpastasmiley::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: HEJE.... Jol.... Mol....
« Reactie #79 Gepost op: 7-01-2007, 00:25:27 »
Een perfecte door de regie ingezette hint: na de executie praten de deelnemers na over Renates' gelukje. Inge zegt: "mag je blij zijn met die jokers!" Het beeld gaat even zwart en dan weer naar Sander's vertrek. In die seconde hoor je zeer duidelijk Karel's stem, door de regie als volgt verknipt:

HEJE.... Jol.... Mol....

Zéér suggestief deze post. Allereerst wordt er niet gefluisterd (zoals in de berichten hierboven wordt gesuggereerd) en ten tweede hoeft het helemaal niet Karel te zijn. Qua timbre komen ook de buiten beeld staande Menno en Paul dicht in de buurt. Het is gewoon een mannelijke kandidaat die constaterend grapt dat Jol op Mol rijmt. Voorlopig kan Driek van Wissen echter nog niet met pensioen.
Woosie down?