Auteur Topic: Dick is niet de mol!  (gelezen 87839 keer)

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #80 Gepost op: 7-01-2007, 01:07:38 »
Ik snap niet wat er suggestief aan is, het is gewoon de gouden vondst. Wat maakt het uit of het Karel of voor mijn part een totaal onbekende is die het zacht zegt dan wel op een andere manier zegt, daar gaat het totaal niet om hier.

Je zegt het wel mooi: je moet qua timbre kijken. Dan valt het nergens mee te rijmen en is het op een dood moment zoals de regie zo vaak heeft gedaan in vorige series.

Vanuit Inge die wat zegt en het centrale onderwerp Renate en haar jokers gaan we over naar de vertrekkende Sander op totaal andere lokatie. Qua timbre is het game set match, nee, doelpunt voor Dickie ;).
Greetz, Lo

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #81 Gepost op: 7-01-2007, 11:30:19 »
Op het eerste gezicht lijkt het de stem van Karel, maar als je het een paar keer terugluistert, zou het net zo goed Menno Bentveld kunnen zijn. Die staat niet bij het 'evalueren met Renate'-groepje. Bij wijze van spreken komt hij net van het toilet, wil iets aan Dick vragen en maakt deze flauwe woordspeling. Volgens mij is het ofwel dit ofwel het is er in de montage ingezet. Dat Karel het op dat moment 'live' zegt, lijkt me niet mogelijk, want die is nog wel even bezig met het uitzwaaien van Sander.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #82 Gepost op: 7-01-2007, 13:50:01 »
Ik eb/had alex als mol. Heb hem nog niet afgeschreven maaaaar, :-\\ die Meneer Jol vind ik toch wel heel verdacht als Mol, LOL. Gnagna oooohhhh hij is weer leuk! ::zwaai::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #83 Gepost op: 7-01-2007, 15:49:38 »
Ik snap niet wat er suggestief aan is, het is gewoon de gouden vondst. Wat maakt het uit of het Karel of voor mijn part een totaal onbekende is die het zacht zegt dan wel op een andere manier zegt, daar gaat het totaal niet om hier.

Je zegt het wel mooi: je moet qua timbre kijken. Dan valt het nergens mee te rijmen en is het op een dood moment zoals de regie zo vaak heeft gedaan in vorige series.

Vanuit Inge die wat zegt en het centrale onderwerp Renate en haar jokers gaan we over naar de vertrekkende Sander op totaal andere lokatie. Qua timbre is het game set match, nee, doelpunt voor Dickie ;).

Ik vermoed dat u de term 'timbre' met 'timing' verwart. Timbre is stemvorming. Ik bedoel te zeggen dat het net zo goed de stem van Paul of Menno zou kunnen zijn. De camera filmt het gesprek tussen de dames, en op de achtergrond geint één van de heren dat Mol op Jol rijmt. Met suggestief bedoel ik dat er wordt gesuggereerd dat het gefluister (wat niet waar is, want er wordt geroepen) de stem van Karel is (wat niet zeker is) die er achteraf (wat niet zeker is) ingemonteerd is (wat niet zeker is). En daarmee is het een non-hint.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2007, 15:56:57 door Michmol »
Woosie down?

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #84 Gepost op: 7-01-2007, 15:50:44 »
nog iets waarom ik toch steeds meer ga denken dat Dick de mol is:

Bij de tweede opdracht gaat iedereen in het begin de mist in, omdat ze die associatie maken met Renate haar ballen, los van Sander (die had nadja, maar hij heeft nooit opgelet ::tandpastasmiley::) heeft ook iedereen Renate op zijn/haar bordje staan, maar Dick heeft Inge. Niet dat het een hele sterke hint is,maar het valt  me wel op dat hij zomaar een naam kiest, omdat hij als mol het wel fout moet hebben. Het filmpje erna is wel van Inge.  

Ja en als ze worden geroepen door Alex vanuit de TV, dan reageert hij echt niet natuurlijk, meer zo van, he he daar is ie dan eindelijk. Bij het sudoku spel bemoeit hij zich er al helemaal niet mee, en waarom heeft hij zo een mega sporttas bij zich, hihi.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2007, 16:04:01 door Lola-aapje »

Offline aangekoekt

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • echte flapuit
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #85 Gepost op: 7-01-2007, 15:52:06 »
Gezien zijn opvallende persoonlijkheid lijkt het me onwaarschijnlijk dat Jol de mol is.
lekkere ruige vent van me

Offline puk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aangenaam! puk purk
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #86 Gepost op: 7-01-2007, 19:46:06 »
Zo'n opvallende persoonlijkheid vond ik Dick eigenlijk niet. alleen bij het noemen van het nummer voor het filmpje was hij duidelijk aanwezig. Dat is best verdacht. Als hij de mol is wist hij natuurlijk al welk filmpje er bij 6 hoort! Hij kon best gehoord hebben dat Renate over haar gehaktballen had verteld en kon zo zijn medekandidaten mooi en makkelijk op een dwaalspoor zetten.
Het is natuurlijk heel moeilijk om nu al een potentiele mol aan te wijzen, maar voor mijn gevoel kan Dick het best eens zijn!
het leven is als een neus: je moet eruit halen wat erin zit

Offline ElmarN

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Maar nu even niet...
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #87 Gepost op: 7-01-2007, 19:57:20 »
De Mol weet de goede kandidaten bij de filmpjes te raden. Maar dat is niet nodig. De Mol heeft niks aan de jokers en antwoord het eerste filmpje al verkeerd. Hierna kan hij/zij toch niks meer veranderen, de antwoorden van de andere kandidaten kunnen niet beïnvloed worden.
De Mol kan dus alleen maar mollen bij het kiezen van het eerste filmpje.
8, 9, 10... Wie niet weg is...

WorldExpress

  • Gast
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #88 Gepost op: 7-01-2007, 20:00:51 »
Iedereen heeft zo'n makkelijk zittende rugzak, komt Dick aan met zn onhandige sporttas :P

Offline ElmarN

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Maar nu even niet...
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #89 Gepost op: 7-01-2007, 20:05:06 »
Dick is natuurlijk wel een sportman...
8, 9, 10... Wie niet weg is...

Offline VeeloDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wat is het fijn in denialland!
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #90 Gepost op: 7-01-2007, 22:30:44 »
Zo'n opvallende persoonlijkheid vond ik Dick eigenlijk niet. alleen bij het noemen van het nummer voor het filmpje was hij duidelijk aanwezig. Dat is best verdacht. Als hij de mol is wist hij natuurlijk al welk filmpje er bij 6 hoort! Hij kon best gehoord hebben dat Renate over haar gehaktballen had verteld en kon zo zijn medekandidaten mooi en makkelijk op een dwaalspoor zetten.
Het is natuurlijk heel moeilijk om nu al een potentiele mol aan te wijzen, maar voor mijn gevoel kan Dick het best eens zijn!


Maar het ging toch niet echt om dat het filmpje nummer 6 was? Het ging toch meer om het feit dat er 1 iemand 6 filmpjes goed moest raden om geld te verdienen, of heb ik het helemaal verkeerd begrepen? Want ze kunnen inderdaad altijd wel met een willekeurig filmpje beginnen.
En als Mol zeg je dan inderdaad natuurlijk liever een hoger getal dan een lager, dus het zou inderdaad richting Dick kunnen wijzen, maar begon Paul niet meteen met 8 te roepen?
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline Rormo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #91 Gepost op: 8-01-2007, 12:28:58 »
En waarom is een hoger getal dan beter? Maakt volgens mij niets uit. Alleen was het voor de mol wel erg prettig dat er begonnen werd met een moeilijk en verwarrend filmpje. Dat kwam dus niet slecht uit zeg maar...

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #92 Gepost op: 8-01-2007, 12:35:47 »
Omdat hoe hoger het getal hoe moeilijker het is dat iemand 8 filmpjes goed raad voor het geld. Logisch toch.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #93 Gepost op: 8-01-2007, 12:56:02 »
En waarom is een hoger getal dan beter? Maakt volgens mij niets uit. Alleen was het voor de mol wel erg prettig dat er begonnen werd met een moeilijk en verwarrend filmpje. Dat kwam dus niet slecht uit zeg maar...

Ik denk dat ze altijd met het gehaktballenfilmpje waren gestart, dat was gewoon filmpje 1. En dat er dan zoveel filmpjes op gevolgd waren als het getal dat de kandidaten zeiden. Lijkt mij het meest simpele voor de regie.
Wat betreft hoogte van het getal daar ben ik nog niet uit. Heeft de mol er baat bij als kandi's veel jokers kunnen winnen of juist niet? Want qua geld is het wel zo dat hoe meer filmpjes er geraden moesten worden hoe moeilijker het is, maar er zijn dan ook wel veel meer jokers te winnen. Ik denk eigenlijk wel dat jokers in het spel gunstig zijn voor de mol, omdat het voor kandi's moeilijker maakt om te bedenken of ze op het goede spoor zitten omdat ze ook met foute antwoorden gewoon verder komen.
Dus al met al: een hoger getal is beter voor de mol. Denk ik .

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #94 Gepost op: 8-01-2007, 13:43:10 »
Ik denk dat ze altijd met het gehaktballenfilmpje waren gestart, dat was gewoon filmpje 1. En dat er dan zoveel filmpjes op gevolgd waren als het getal dat de kandidaten zeiden. Lijkt mij het meest simpele voor de regie.

Volgens mij zouden er altijd zes filmpjes vertoond worden en bepaalden de kandidaten door het kiezen van een getal tussen 1 en 11 met welk filmpje ze zouden beginnen. En dus welke zes filmpjes vertoond zouden worden.

Zo begreep ik het uit de aflevering en zo staat het op wieisdemol.nl: "Er worden zes filmpjes gedraaid en de kandidaten bepalen zelf welke zes dat zijn."

Ik geloof dus niet dat de makers altijd met filmpje 6 zouden beginnen.

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #95 Gepost op: 8-01-2007, 16:25:21 »
De Mol weet de goede kandidaten bij de filmpjes te raden. Maar dat is niet nodig. De Mol heeft niks aan de jokers en antwoord het eerste filmpje al verkeerd. Hierna kan hij/zij toch niks meer veranderen, de antwoorden van de andere kandidaten kunnen niet beïnvloed worden.
De Mol kan dus alleen maar mollen bij het kiezen van het eerste filmpje.

Ben dit niet met je eens, Pro-secco. De mol heeft er wel baat bij om als een gewone kandidaat over te komen op de anderen. Het fanatiek jagen op jokers die een kandidaat voordeel opleveren bij de test, hoort hier volgens mij wel bij! We weten natuurlijk wel met enige zekerheid dat er nog meer opdrachten zullen volgen waarbij de kandidaten jokers kunnen verdienen. Goed op Dick letten dus!
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline DaRealRobje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hola!
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #96 Gepost op: 8-01-2007, 16:35:18 »
Hmmz, Dick Jol lijkt niet zo mollerig. Hij stapt de afstand netjes uit. Geeft af en toe een tip en komt verder weinig pro-actief over. Een mol die zich gedeist houdt? Vooralsnog vind ik hem meer een kandidaat die nog even niet precies weet wat ie met het spel aanmoet.

Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #97 Gepost op: 8-01-2007, 17:02:06 »
Volgens mij zouden er altijd zes filmpjes vertoond worden en bepaalden de kandidaten door het kiezen van een getal tussen 1 en 11 met welk filmpje ze zouden beginnen. En dus welke zes filmpjes vertoond zouden worden.

Zo begreep ik het uit de aflevering en zo staat het op wieisdemol.nl: "Er worden zes filmpjes gedraaid en de kandidaten bepalen zelf welke zes dat zijn."

Ik geloof dus niet dat de makers altijd met filmpje 6 zouden beginnen.

Net nog extra opgelet in de herhaling en je hebt helemaal gelijk Heinz.
Dan was het wellicht toch van belang voor de mol dat filmpje 6 ook aan de beurt zou komen en valt eigenlijk alleen diegene die "8" riep af als mol. Weet alleen zo even niet meer wie dat was.
Het lag natuurlijk wel voor de hand dat de groep voor een gemiddelde zou kiezen omdat die niet kon weten wat de consequentie zou zijn.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #98 Gepost op: 8-01-2007, 17:31:50 »
Hmmz, Dick Jol lijkt niet zo mollerig. Hij stapt de afstand netjes uit. Geeft af en toe een tip en komt verder weinig pro-actief over. Een mol die zich gedeist houdt? Vooralsnog vind ik hem meer een kandidaat die nog even niet precies weet wat ie met het spel aanmoet.



zo netjes dat hij minimaal 15 meter over het hoofd telt. Hij zegt eerst 215, dan oh nee dus 10 passen is 9 meter, dus gaat het omlaag. 210 dus. Terwijl het goede antwoord 230 is. Kan ook zijn dat het motorblok niet goed op z'n plaats lag  ;D Maar ik ga mijn avatar toch weer veranderen naar Menno. Ik heb vanmiddag soort van objectief de uitzending terug gekeken op tv en Menno houdt zich nog wel wat op de achtergrond, maar doet wel een beetje mollig. Eva is steeds meer aan het afvallen voor mij als mogelijk mol en Dick houdt ik in de gaten, Inge is echt een kandidaat, Nadja is gewoon vaag, Alex is de Marc Marie, Liesbeth valt denk ik af donderdag en Paul is de Sander de Heer van dit seizoen. 
« Laatst bewerkt op: 8-01-2007, 17:36:15 door Lola-aapje »

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #99 Gepost op: 9-01-2007, 00:31:13 »
Voor mij valt de keuze naar de eerste aflevering op Dick Mol. Een echte mol actie heb ik niet gezien, of was het toch het rommelen met de afstand? In ieder geval heeft ie geen geld ingebracht bij de quiz en de speurtocht.

En ondanks dat anderen ook foutjes maakten die ook als mollenstreek in aanmerking komen - zo ook Sander, maar die is er al uit - komt Dick bij mij in beeld door het Beatles shirt bij de executie.

En het meest overtuigende (ahum) is hetvolgende. De bus die voorbij rijdt wanneer Karel het spel uitlegt - ja die met die 7 - heeft als cijfers 542-7. Dit zou kunnen staan voor Winnaar=5, Verliezer=4 en Mol=2 van de 7de serie. En wie worden zo voorgesteld:
Winnaar=Paul Rabbering
Verliezer=Liesbeth Kamerling
Mol=Dick Jol
 ???  :D
Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"