Ik denk dat Paul in het spel blijft en het letterlijk is zoals Karel zegt: dat hij in het spel, maar dus niet meer bij de groep blijft. Dat hij voor één of meerdere opdrachten zal worden afgezonderd om wat voor reden dan ook. Je ziet hem inderdaad ook niet in het promofilmpje voor volgende week. Wat er op de AVRO-site gebeurt met Paul is me ook niet helemaal duidelijk. Dan is hij weg, dan is hij er wel, dan staat 'ie daar te staan knipperen. Arme jongen!
Ik vraag me wel af waarom Paul deals probeert te sluiten met de mensen waar hij al boekjes van heeft, terwijl iedereen weet dat hij ze toch niet terug gaat geven! Zodat hij ze (valse) informatie kan geven?
In eerste instantie dacht ik meteen dat Paul nu niet meer de mol kan zijn (eron óf eruit!). Immers, wanneer je de mogelijkheid hebt uit het spel te gaan (en dit dus ook al uitspreekt nog voor je alle boekjes hebt bemachtigd), kun je volgens mij de mol niet zijn. Maar... het gaat nu zo vaag met de executie van Paul. Hij vertrekt niet, maar blijft ook niet écht dus? Als hij de boekjes niet had gejat (los gepraat), was er dan ook niet één of andere oplossing geweest? Lijkt me erg chaotisch en bovendien een risico qua geloofwaardigheid, wanneer hij dan tóch was gebleven. Al hadden wij dat dan anders gemonteerd gezien, de kandidaten wisten al dat hij een rood scherm had gehad.