Auteur Topic: Paul is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 154255 keer)

Offline Lola-aapje

• Forumlid
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #80 Gepost op: 18-01-2007, 21:57:50 »
Bovendien deed Paul heel erg zijn best bij de opdracht met de tempel

hij is altijd een fanatieke kandidaat geweest, heb hem nooit mollerig zien doen. Ben daarbij niet zo blij dat hij vol op Menno zat. Ik hoop dat de redactie de kijker manipuleerd en menno daardoor ook uitsluit. (hij blijft nog wel m'n mol)

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #81 Gepost op: 18-01-2007, 22:02:58 »
Paul is niet de mol! Dat is mij nu wel duidelijk geworden. Bedoel, de opdracht die hij kreeg.... steel 4 mollenboekjes. Die moest hij onopgemerkt uitvoeren. Eva betrapte hem en iedereen wist ervan. Toch krijgt ie 4 boekjes in handen.

Karel weet niets van de manier waarop hij ze gekregen heeft. Maar ik denk dat Paul een bui boven het hoofd hangt, die van de uitgestelde executie. Zie hem als Richard. Richard ging eruit, kwam terug en vervolgens vloog ie er weer net zo snel uit.

Paul ligt nu na deze mollenboekjes actie niet goed in de groep. Bedoel, hoe zou jij reageren als een medekandidaat jouw mollenboekje wegpikt? Dat tolereer je toch niet als medekandidaat? Gevolg: isolement voor Paul, vroeg of laat >> exit voor hem.

Heel simpel.

De WIDM.nl site overtuigd me nog meer:

Citaat
Aflevering 3, Dagboek Paul
"OM DE MOL OP TE SPOREN MOET JE OP DE JUISTE DETAILS LETTEN..."
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 
Dagboek van afvaller 3: Paul

"You only see what your eyes want to see" (Madonna’s Frozen, 1998).

"Als je in iemand de mol wil zien, dan lukt dat ook. Daar ging het mis bij mij. Om de mol op te sporen moet je op de juiste details letten. Dat klinkt als een makkelijke weg naar de overwinning, maar geloof me, zo makkelijk is het niet. Want waar heb je wat aan en wat is compleet nutteloze informatie?

"Op het moment dat ik naast Karel stond en zag wat de laptop toonde zakte ik door de grond. Ik was zo zeker van mijn verdenking dat ik uitsloot voor de finale naar Nederland terug te gaan. Maar het vliegveld kwam opeens héél dichtbij."

Of de nachttrein naar de hemel of hel zou rijden lag aan mijzelf. Nadat ik op het station van Chiang Mai van de groep gescheiden werd, stond ik op het punt van doordraaien. Ik had niet geslapen en wist niet waar ik aan toe was. Had ik nu wèl of niet voldaan aan de opdracht?"

De crew achter WIDM.nl gaat echt niet zijn dagboek als afvaller vrijgeven als hij niet zal afvallen. Dus vroeg of laat is het exit. Anders publiceer je zijn/haar dagboek niet nadat hij eigenlijk eruit zou zijn, maar toch erin, maar ook weer niet. Hij ligt namelijk "figuurlijk" uit de groep. Maar toch nog in het spel.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2007, 22:07:01 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline -Jutta-

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #82 Gepost op: 18-01-2007, 22:05:17 »
Gelukkig spreekt je handtekening boekdelen  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 18-01-2007, 22:07:57 »

Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!  ::vergroot:: :P ::zwaai::  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 18-01-2007, 22:09:03 »

Het is wel heel naief dat mensen nu nog op Paul zitten (ik zit op Menno, wat ik na deze duidelijke keuze van paul ook niet fijn is) maar paul is gewoon afgevallen, de kans dat hij niet 4 boekjes had is te groot. De mol komt niet in die positie.

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 18-01-2007, 22:13:04 »
Ik ben niet naief, ik ben gewoon eigenwijs  ;D

En daarbij wil ik er op wijzen dat mensen hem niet 100% moeten afschrijven. Ik weet dat ik ongelijk kan hebben, maar besef wel dat je het bij wie is de Mol nooit zeker kunt weten  ;)

Offline Kaafoo

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 18-01-2007, 22:14:26 »
ooow Paul werd op t eindstation letterlijk van de groep gescheiden.. dat lees ik in t dagboek en nu weet ik ook dat ik dat in beeld zag... spannend nu al weer!
"Ik ben echt (een beetje) ROEKOE!!"

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #87 Gepost op: 18-01-2007, 22:15:48 »
De crew achter WIDM.nl gaat echt niet zijn dagboek als afvaller vrijgeven als hij niet zal afvallen. Dus vroeg of laat is het exit. Anders publiceer je zijn/haar dagboek niet nadat hij eigenlijk eruit zou zijn, maar toch erin, maar ook weer niet. Hij ligt namelijk "figuurlijk" uit de groep. Maar toch nog in het spel.

Ehm, had Richard vorig jaar ook niet 2x een stukje op de site als dagboek?
En daarnaast, wie verteld mij dat Paul daadwerkelijk een rood scherm had? Misschien is het wel gemanipuleerd. En was het uiteindelijk niet gelukt met de boekjes, dan had de redactie vast wel een plan B klaarliggen.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline -A-

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 18-01-2007, 22:38:18 »
En daarnaast, wie verteld mij dat Paul daadwerkelijk een rood scherm had? Misschien is het wel gemanipuleerd. En was het uiteindelijk niet gelukt met de boekjes, dan had de redactie vast wel een plan B klaarliggen.

[tunnelvisie]
ja precies! als hij geen 4 molboekjes had gehad, had Karel vast gezegd: helaas, Paul is er niet in geslaagd 4 boekjes te stelen en jullie verdienen dus geen 3000 euro voor de pot. En dan gaan we nu de échte executietest spelen
[/tunnelvisie]

ik wil gewoon niet dat Paul er echt uit lag, want dan vallen mijn beide mollen Menno en Paul eigenlijk af

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 18-01-2007, 22:39:33 »
[tunnelvisie]

ik wil gewoon niet dat Paul er echt uit lag, want dan vallen mijn beide mollen Menno en Paul eigenlijk af

op de officiele site is paul al rood gekleurd.

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #90 Gepost op: 18-01-2007, 22:40:31 »
op de officiele site is paul al rood gekleurd.

E bij statistieken kan je hem ook niet meer als mol doorgeven.... ::oink::

Nou, ziet er niet best voor me uit aangezien ik in de pool alles op Paul heb gezet.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 19-01-2007, 12:25:33 »
Ik denk dat Paul in het spel blijft en het letterlijk is zoals Karel zegt: dat hij in het spel, maar dus niet meer bij de groep blijft. Dat hij voor één of meerdere opdrachten zal worden afgezonderd om wat voor reden dan ook. Je ziet hem inderdaad ook niet in het promofilmpje voor volgende week. Wat er op de AVRO-site gebeurt met Paul is me ook niet helemaal duidelijk. Dan is hij weg, dan is hij er wel, dan staat 'ie daar te staan knipperen. Arme jongen!

Ik vraag me wel af waarom Paul deals probeert te sluiten met de mensen waar hij al boekjes van heeft, terwijl iedereen weet dat hij ze toch niet terug gaat geven! Zodat hij ze (valse) informatie kan geven?

In eerste instantie dacht ik meteen dat Paul nu niet meer de mol kan zijn (eron óf eruit!). Immers, wanneer je de mogelijkheid hebt uit het spel te gaan (en dit dus ook al uitspreekt nog voor je alle boekjes hebt bemachtigd), kun je volgens mij de mol niet zijn. Maar... het gaat nu zo vaag met de executie van Paul. Hij vertrekt niet, maar blijft ook niet écht dus? Als hij de boekjes niet had gejat (los gepraat), was er dan ook niet één of andere oplossing geweest? Lijkt me erg chaotisch en bovendien een risico qua geloofwaardigheid, wanneer hij dan tóch was gebleven. Al hadden wij dat dan anders gemonteerd gezien, de kandidaten wisten al dat hij een rood scherm had gehad.
Laten we jabberen joekelen.

Offline Waterscout

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 19-01-2007, 14:42:20 »
Paul zei dat hij op Menno zat, teminste ik denk dat hij dat ging zeggen. Toen werd er overgeschakeld naar een ander moment
Gratis membership, Global One!! www.globaloneteam.nl

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #93 Gepost op: 19-01-2007, 14:49:38 »
Je ziet hem inderdaad ook niet in het promofilmpje voor volgende week.

Jawel hoor, hij doet in ieder geval mee met die bieden-op-de-sleutel-opdracht; hij staat voor de kijkers thuis links van Inge. Je ziet in het volgendeweekfilmpje eerst een totaalshot met van links naar rechts: Inge, Dick, Menno, Eva, Renate, Alex en Nadja. Even hierna zie je Inge haar hand opsteken en dan is duidelijk te zien dat in het hokje naast haar iemand staat met een blauw overhemd. Dat moet dan Paul wel zijn.
Om mij heen zie ik een circus van waanzin ontstaan.

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Kijk, een hele kudde!
« Reactie #94 Gepost op: 19-01-2007, 14:51:23 »
Paul is niet de Mol. De Mol kan geen rood scherm krijgen, zo simpel is het.

Heb jij het scherm gezien dan  ;)

Ik ben geneigd de gang van zaken wel voor waar aan te nemen...maar we hebben de schermen niet gezien, dus het lijkt me mogelijk dat we hier gewoon vern**kt worden he  ;D. Misschien had iedereen wel een rood scherm?

Paul blijft bij gebrek aan beter nog even mijn mol...klein beetje tegen beter weten in, dat wel...
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Matt

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 19-01-2007, 14:53:42 »
Paul komt volgende week gewoon terug......hoe doet welliswaar niet mee met de buggie opdracht....hij wordt afgezonderd van de groep....maar je ziet hem in het filmpje van volgende week naast inge staan, tussen de schotjes....kijk maar eens goed, er staat naast inge een man met blauwe kleding aan....niks aan de hand....Paul komt terug

Offline Michmol

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 19-01-2007, 15:07:29 »
Paul komt volgende week gewoon terug......hoe doet welliswaar niet mee met de buggie opdracht....hij wordt afgezonderd van de groep....maar je ziet hem in het filmpje van volgende week naast inge staan, tussen de schotjes....kijk maar eens goed, er staat naast inge een man met blauwe kleding aan....niks aan de hand....Paul komt terug
Dat zég ik net... ::)

Offline Michmol

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 19-01-2007, 15:22:54 »
Paul ligt nu na deze mollenboekjes actie niet goed in de groep. Bedoel, hoe zou jij reageren als een medekandidaat jouw mollenboekje wegpikt? Dat tolereer je toch niet als medekandidaat? Gevolg: isolement voor Paul, vroeg of laat >> exit voor hem.

Heel simpel.

Ik denk dat je daar niet te sentimenteel over moet doen. De enigen die écht boos leken vanwege deze actie waren Menno en Alex (en misschien Eva). Inge en Dick gunden hem een boekje, omdat zij ook wel begrepen dat het noodzaak voor Paul was om in het spel te blijven; alle kandidaten zouden hetzelfde gedaan hebben. Wat dat aangaat is het wellicht een verstandige zet geweest van Paul om uiteindelijk open kaart te spelen. Alex heeft de groep tot nu het meeste geld gekost (en de eerste keer was dat willens en wetens) en Nadja gedraagt zich als een geestelijk minder bedeelde. Zij zijn ook nog niet 'heel simpel' in een isolement geraakt. Neen, Paul is voorlopig nog wel een factor om rekening mee te houden.

Offline Rormo

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 19-01-2007, 15:49:31 »

Helemaal waar. Is in het verleden met Gijs en Richard ook gebeurd. Zegt dus niet veel. Die waren ook rood gekleurd en werden weer groen en schreven een dagboek.

Ik ben er nog niet over uit. Hoo pdat Paul er in blijft want het is een leuke kandidaat. Mijn mol blijft Dick Jol of Renate.

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 19-01-2007, 17:14:08 »
Er werd in het volgende week filmpje ook geschoten. Wie dit was zagen we niet, maar misschien is het wel Paul  ;D