Auteur Topic: Dagboek op .nl site  (gelezen 27424 keer)

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #80 Gepost op: 1-02-2007, 21:35:05 »
kvind de mol arrogant doen
wat wil je na die veiling

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #81 Gepost op: 1-02-2007, 21:39:20 »
En dan die vaten! Jammer dat die opdracht enigszins gelukt is, maar ik moet zeggen dat ik ze wel wat geld gun inmiddels. Laten we wel wezen; we gaan naar aflevering zes met maar 2000 euro in pot. Dat is best een aardige score voor een mol!

Mmm, ik besteed normaal geen aandacht aan 't dagboek, maar dit stukje geeft mij wel zekerheid dat we Paul en Inge op 't feit dat ze 't vraagtekenvat binnenhaalden niet als mol kunnen doorstrepen. Wellicht dat de mol dus wel bewust ervoor koos om iets goeds te doen om zo minder verdacht te zijn.

Ik begon te twijfelen aan mijn mol Inge, maar ik houd die dus gewoon nog effe aan.  ::tandpastasmiley::

Offline wij2

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #82 Gepost op: 1-02-2007, 21:46:23 »
Ik voelde dan ook een aardig grote triomf van binnen toen bleek dat op het állerlaatste moment die draak niet klopte. DAt stond in de dagboek van de mol. Dat ik erg interessant vond heeft niemand gezien, dat nadja zo erg aan het grinniken was en lachen toen hen mislukte? Ze lachte het bijna uit. :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #83 Gepost op: 10-02-2007, 01:39:59 »
Ik heb alvast de dagboeken van de mol opgeslagen en ge-archiveerd.
Dit omdat ik graag na de finale ze nogmaals wil lezen. Om te zien of ik dan de mol er wel uit gepikt heb of dat ik anders had moeten lezen.

Dus, bij deze, het Nederlands Nationaal Molarchief is geopend...

Klik

Dit omdat zodra de serie over is, de WIDM redactie opdracht geeft aan de website afdeling van WIDM.nl om de boel te legen, op te schonen. Zo houden we tenminste de dagboeken nog intact en behoed ik ze voor hun ondergang :P

EDIT:

disclaimer: Neen, ik heb de layout niet simpelweg gekopieerd en geplakt van WIDM.nl in een eigen html bestandje. Dat is geeneens mogelijk, aangezien zij .ASP gebruiken. Ik heb gewoon een print screen genomen van alle afbeeldingen, die vervolgens verwerkt in een leeg html documentje. Vervolgens de dagboek tekst erbij gezet et voila.

Jammergenoeg kom ik er nu pas mee.. Had graag vanaf WIDM 1 al de dagboeken van de mol bewaard. Geeft je een mooie internet collectie  ::rofl:: Naja, heb ik iig 1 doelstelling gehaald voor mezelf.. het namaken van de WIDM.nl layout  ;D
« Laatst bewerkt op: 10-02-2007, 01:48:02 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #84 Gepost op: 10-02-2007, 02:27:41 »
Maar in de ASP wordt geen layout gemaakt. Dat doe je door (X)HTML met CSS te combineren, en dat is hier wel degelijk mogelijk, m.i.
The British are not impressed.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #85 Gepost op: 10-02-2007, 02:49:39 »
Maar in de ASP wordt geen layout gemaakt. Dat doe je door (X)HTML met CSS te combineren, en dat is hier wel degelijk mogelijk, m.i.

Dat is waar. Maargoed, tot zover gingen mijn gedachten niet omdat ik met .aspx dacht genoeg te weten over de site. Ik heb mijn online archief ook met CSS opgemaakt. Hoe dan ook... ik ga mijn bedje opzoeken voor nu.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #86 Gepost op: 10-02-2007, 08:18:45 »
Jammergenoeg kom ik er nu pas mee.. Had graag vanaf WIDM 1 al de dagboeken van de mol bewaard. Geeft je een mooie internet collectie 

Ik heb vanaf WIDM 3 alle dagboeken nog. Je vindt ze op mijn site. :)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #87 Gepost op: 10-02-2007, 13:04:23 »
Ik heb ondertsaande ook gepost in topic van Eva maar wil het nogmaals even kwijt:


Ik haal hier even het dagboek aan:

Bij de foto-opdracht was het een heel ander verhaal. Ik kón niet anders dan doen wat ik deed. Ik hoop dat doen wat ik doe net zo goed blijft gaan als het tot nu toe deed!

Is dit een schuld bekentenis? Eva kón niet anders dan de opdracht van Nadja laten mislukken door een sluier voor haar gezicht te houden? Ondanks dat er geld werd verdiend voor de pot? Want op een bepaald moment heeft ze haar door. Dan ligt het niet voor de hand zich gewoon te laten fotograferen. Dan maak je je wel heel snel verdacht.

Het kan ook op Nadja slaan. Ze kon er niets aan doen dat ze die rol had want haar werd het minst de vrijstelling gegegund.

De overige kandidaten hebben weinig bijzonders gedaan tijdens die opdracht. Zijn allemaal gefotografeerd. Of is dat juist hetgeen wat de mol niet anders kon doen?

HELP, ik weet het niet meer...  ::ohno::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #88 Gepost op: 10-02-2007, 13:18:09 »
Ik heb ondertsaande ook gepost in topic van Eva maar wil het nogmaals even kwijt:


Ik haal hier even het dagboek aan:

Bij de foto-opdracht was het een heel ander verhaal. Ik kón niet anders dan doen wat ik deed. Ik hoop dat doen wat ik doe net zo goed blijft gaan als het tot nu toe deed!

Is dit een schuld bekentenis? Eva kón niet anders dan de opdracht van Nadja laten mislukken door een sluier voor haar gezicht te houden? Ondanks dat er geld werd verdiend voor de pot? Want op een bepaald moment heeft ze haar door. Dan ligt het niet voor de hand zich gewoon te laten fotograferen. Dan maak je je wel heel snel verdacht.

Het kan ook op Nadja slaan. Ze kon er niets aan doen dat ze die rol had want haar werd het minst de vrijstelling gegegund.

De overige kandidaten hebben weinig bijzonders gedaan tijdens die opdracht. Zijn allemaal gefotografeerd. Of is dat juist hetgeen wat de mol niet anders kon doen?

HELP, ik weet het niet meer...  ::ohno::

Tja, das nu net het punt. De dagboeken zijn zo opgesteld dat ze vatbaar zijn voor meerdere intepretaties. Bij dit dagboek kan je zeggen, Eva in verband met haar zwarte sjaal kon er niks aan doen de opdracht van Nadja te doen mislukken. Andersom, Nadja die omdat ze de kandidaat is wier het minste een vrijstelling word gegund, die niet anders kon dan de opdracht van Karel accepteren.

We weten namelijk dat als de opdracht lukte, ze 3 jokers kreeg. Misschien was het chantage middel... als je het niet doet, word er een vrijstelling verloot onder de andere kandidaten. Dat wil ze natuurlijk niet :P dus nam ze de opdracht aan.

En ten slotte inderdaad de kandidaten als Inge die heel snel af waren, of wat te denken van Paul. Vandaar ook dat ik me er nu niet mee bezig hou. Wanneer aflevering 10 op televisie is lees ik de dagboeken nogmaals. Of je inderdaad er per keer 2/3 mensen uit kon halen maar vervolgens 1/2 direct kon wegstrepen door iets wat gebeurdde in de aflevering. Ik zal de logica bij de WIDM redactie nooit snappen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #89 Gepost op: 10-02-2007, 15:10:47 »
Tja, das nu net het punt. De dagboeken zijn zo opgesteld dat ze vatbaar zijn voor meerdere intepretaties. Bij dit dagboek kan je zeggen, Eva in verband met haar zwarte sjaal kon er niks aan doen de opdracht van Nadja te doen mislukken. Andersom, Nadja die omdat ze de kandidaat is wier het minste een vrijstelling word gegund, die niet anders kon dan de opdracht van Karel accepteren.
En Renate en Inge en Paul konden er niets aan doen dat Eva Nadja door zou krijgen. Slaat dus werkelijk op iedereen.
The British are not impressed.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #90 Gepost op: 10-02-2007, 16:55:17 »
En Renate en Inge en Paul konden er niets aan doen dat Eva Nadja door zou krijgen. Slaat dus werkelijk op iedereen.

Ofwel, je kan met de dagboeken elke kant uit en is allerminst een beetje handig middel om jouw eigen visie op "kandidaat xx is de mol" te ondersteunen. Wat is het toch een heerlijk spel zo. Je kan veel dingen naar meerdere kandidaten terug koppelen, ofwel wanneer weet je zeker dat je goed zit? :P Niet alleen kandidaten kunnen paranoia worden, ook kijkers door de wirwar van de diverse manieren waarop je het kan uitleggen.  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #91 Gepost op: 10-02-2007, 18:54:59 »
Ofwel, je kan met de dagboeken elke kant uit en is allerminst een beetje handig middel om jouw eigen visie op "kandidaat xx is de mol" te ondersteunen. Wat is het toch een heerlijk spel zo. Je kan veel dingen naar meerdere kandidaten terug koppelen, ofwel wanneer weet je zeker dat je goed zit? :P Niet alleen kandidaten kunnen paranoia worden, ook kijkers door de wirwar van de diverse manieren waarop je het kan uitleggen.  ::rofl::
Zo, dat dacht ik wel ja!. Lijkt wel of ik nog meer dan andere jaren ben overvallen door het MOL-virus. Betrap me er soms op dat ik ongemerkt alle kandidaten soort in me hoofd aan het screenen ben. Alles eens tegen elkaar af aan het wegen wie wel en wie niet de mol zou kunnen zijn. Moet ik nou naar de feiten kijken? Of op mijn gevoel afgaan?
De feiten leren mij dat verscheidene mensen lopen te mollen. Vooral Eva valt me steeds vaker op en Nadja is natuurlijk de hele serie al bezig (bewust).
Mijn gevoel zegt dat iedereen het nog kan zijn die er in zit, hoewel ik de minste gevoelens heb bij Paul en Inge. Vraag me niet waarom maar tis nou eenmaal zo.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #92 Gepost op: 15-02-2007, 21:44:35 »
dagboek van nadja:

Ik heb een ontzettend goede tijd gehad, maar het is nou eenmaal niet van levensbelang dat we de opdrachten goed moesten vervullen

...

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #93 Gepost op: 15-02-2007, 21:48:36 »
precies, dag nadja
dennis for mole !

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #94 Gepost op: 15-03-2007, 22:11:10 »
Aflevering 10, Dagboek De Mol
DAGBOEK VAN DE MOL
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 
Tiende dagboek-bijdrage van de Mol

Toen was het dus bekend. Ik ben dus de mol! Eindelijk mag ik weer mezelf zijn! Maar wat heb ik genoten. Bizar om te zien hoe dit spel werkt. Ik heb ontzettend ondoorzichtig mijn best gedaan tijdens de opdrachten, waardoor iedereen mij zag als een hardwerkende kandidaat. En dat was nu precies mijn bedoeling! Zo kon ik heel subtiel en stiekem lekker de boel saboteren. Natuurlijk was het soms ook moeilijk. Niet alleen omdat het gewoon hard werken is, maar ook omdat ik mensen waarmee ik het goed kon vinden uit het spel kon werken. Ik had het bijvoorbeeld erg leuk met Sander, maar daardoor bleek hij me meteen te vertrouwen en zat dus grandioos verkeerd in zijn molverdenken. We kennen het gevolg. Maar al met al heb ik een waanzinnig leuke tijd gehad en ik hoop dat jij er ook van hebt genoten.

Een heel hartelijke groet,
Inge Ipenburg

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
 
Tell me what your telescope says