Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 70894 keer)

Offline -A-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #100 Gepost op: 12-01-2007, 01:45:38 »
Vergeleken met de laatste 2 jaren zou je denken dat Dick, Eva of Nadja de mol is..2 jaar geleden zaten Lottie en Yvon bij de hotel/pleinenopdracht in de control room en vorig jaar was Milouska de spin in het web toen ze die rozen moesten gaan ophalen..

Offline bingo44

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #101 Gepost op: 12-01-2007, 01:50:31 »
GVD (sorry voor het vloeken alvast) Maar wrm staat de aflevering niet online ik was werken en die ^&*(Ô&*%$*Î TV van me heeft het niet opgenomen :\'( argh

Offline -A-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #102 Gepost op: 12-01-2007, 01:52:34 »
Via www.tvopjepc.nl en dan bij de letter W -> Wie is de Mol 'laatste aflevering' kiezen en dan doet hij het gewoon  ;D

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #103 Gepost op: 12-01-2007, 02:10:09 »
GVD (sorry voor het vloeken alvast) Maar wrm staat de aflevering niet online ik was werken en die ^&*(Ô&*%$*Î TV van me heeft het niet opgenomen :\'( argh

Hij staat wél online, alleen kun je beter via de rechtstreekse link kijken. Je kunt zelf de datum in de URL aanpassen, zodat je elke week kunt kijken.
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/avro/wieisdemol/bb.20070111.asf
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Shira

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • free spirit
Re: Aflevering 2
« Reactie #104 Gepost op: 12-01-2007, 02:26:32 »
Wat mij opviel was toen aan Inge de vraag werd gesteld mbt de andere 4 over te halen tot het abseilen is dat ze zei "Renate denkt: ik had moeten gaan"
Hoe komt ze daarbij?
Als dit inderdaad zo is, waarom is dit eruit geknipt?
Als dit inderdaad zo is, waarom spreekt Inge haar daar dan niet op aan?

Dick en Nadja twijfelden ook niet over Renate, ik geloof dat Nadja zelfs twijfelde over Paul.
Je ziet niets van Renate met betrekking tot de beslissing, ze gaf niet aan dat ze niet wilde, en noemde niets over hoogtevrees of iets in die richting. (althans.. niet wat wij gezien hebben)
Dit zou inderdaad een hele goede mollenstreek kunnen zijn...

Maar ik zit nu even op Inge, juist om die uitspraak, ik geloof niet dat die gedaan is en net zoals Alex zei, ze probeert iedereens vertrouwen te winnen.  ::vergroot::
w00t!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2
« Reactie #105 Gepost op: 12-01-2007, 03:01:54 »
Ik denk dat Inge dacht dat Renate dat dacht. Dit is dus alleen maar meer een aanwijzing naar Renate, als de kandi's inschatten dat zij dat toch wel durft en zelfs zou willen terwijl vervolgens blijkt dat ze het toch niet doet.
The British are not impressed.

Offline Debbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #106 Gepost op: 12-01-2007, 08:04:18 »
2 dingen die me opvielen.

Allereerst de terugblik waarop je zag wat de kandidaten de vorige aflevering hadden ingeleverd. Op de schoenen stond met grote dikke rode letters een M (mol?). Weet niet meer wie vorige keer zijn schoenen heeft afgestaan...

Daarnaast deed de abseilopdracht me wel heel erg aan George denken, was een soortgelijke opdracht toen. Volgende week is er een blinddoek-opdracht waarbij mensen over muurtjes worden geleid. Dat is weer dezelfde opdracht als indertijd met Nico in Schotland. Wat ik ervan moet denken weet ik nog niet maar vind het erg opvallend!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2
« Reactie #107 Gepost op: 12-01-2007, 08:41:45 »
Allereerst de terugblik waarop je zag wat de kandidaten de vorige aflevering hadden ingeleverd. Op de schoenen stond met grote dikke rode letters een M (mol?). Weet niet meer wie vorige keer zijn schoenen heeft afgestaan...
Dat was Menno.
The British are not impressed.

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: Aflevering 2
« Reactie #108 Gepost op: 12-01-2007, 09:36:05 »
Traditiegetrouw kent elke Wie-is-de-Mol wel zo'n soort abseilopdracht. Toch was deze opdracht spannender dan de vorigen door de eraan gekoppelde extra opdracht : Haal de andere over ook te abseilen voor 10.000. Daarbij liepen de emoties deze keer dan ook hoger op als vorige keren. Zowel Inge, Eva als Renate lieten tranen zien. Dat maakt deze opdracht extra boeiend. En waar de meesten op dit forum Renate van krokodillentranen betichten zie ik het toch anders en meen ik dat Renate's tranen echt waren. Daarentegen vond ik Inge's tranen toch meer geacteerd. Ze is ten slotte ook een Goede Tijden Slechte Tijden actrice. Maar ja ik kan me daarin natuurlijk vergissen.
 :\'( :\'( :\'(
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline Debbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #109 Gepost op: 12-01-2007, 09:52:27 »
Hm ja, maar traditiegetrouw kent niet iedere molaflevering zo'n blinddoek-ik-loop-over-een-muurtje opdracht. Zou het zo kunnen zijn dat er  in iedere aflevering een oude opdracht wordt herhaald? En zo ja, wat betekent dat dan?

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #110 Gepost op: 12-01-2007, 10:19:54 »
Ik vond de tranen van Inge juist erg naturel. Ze had een van haar angsten overwonnen en verkeerde in een staat van euforie. Ze dacht dat ze overal toe in staat was, ook het overhalen van 4 andere kandidaten om hetzelfde te doen. Op dat moment schuift het doel van het spel naar de achtergrond en wordt het een soort overwin-jezelf-verhaal. Inge zegt ook zoiets: ik gun het Alex dat hij zijn angst overwint.

Niettemin blijft dit een naieve actie van Inge. De kans dat ze iedereen naar beneden krijgt is bijzonder klein. Maar ik vind het slechts naief, niet mols!
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Aflevering 2
« Reactie #111 Gepost op: 12-01-2007, 10:35:04 »
Ik vond het eigenlijk een beetje een saaie aflevering ....
Nadja die zo overduidelijk aan het mollen was dat ik hoop dat ze de mol niet is.
En bij het abseilen dacht ik "Nou, als ze dat van iedereen zo lang laten zien krijgen we het uur wel vol ja"...
Ik had toch wat liever willen zien hoe ze de groepjes ingedeeld hadden bij de eerste opdracht.
( Mol zit meestal in de control room, allen George niet maar die kon weer geld uit de pot jatten toen en dat kon hier niet).

En toen vloog er ook nog iemand uit waarvan ik toch al dacht dat ze de mol niet was, dus dat schoot helemaal niet op ;)

Heb meegeschreven gisteravond maar moet straks nog even wat rustiger kijken.

Geen mol voor mij:
Paul, Inge, Eva

Misschien mol:
Dick, Nadja

Waarschijnlijk mol:
Renate, Alex.


Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #112 Gepost op: 12-01-2007, 10:41:39 »

Geen mol voor mij:
Paul, Inge, Eva

Misschien mol:
Dick, Nadja

Waarschijnlijk mol:
Renate, Alex.


En Menno dan?
Tell me what your telescope says

Offline Zaz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #113 Gepost op: 12-01-2007, 10:53:33 »
Nadja die zo overduidelijk aan het mollen was dat ik hoop dat ze de mol niet is.

Helemaal mee eens!! Van mij mag Nadja volgende week vertrekken. Graag zelfs! Helaas zie je haar op een olifant in de intro en voor volgende week hebben ze geen olifant laten zien. Jammer!
« Laatst bewerkt op: 12-01-2007, 11:32:36 door Zaz »
Wie heeft er op mijn kop gepoept? vraagt de Mol......

Offline DaRealRobje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hola!
Re: Aflevering 2
« Reactie #114 Gepost op: 12-01-2007, 11:48:43 »
Jongens toch! Op WIE was iedereen het MEEST trots in Portugal omdat ie zo stoer ging abseilen? George en toen vond niemand hem de mol. Wat een kans om heroisch over te komen en onmols te zijn.

Alex en renate wilden allang niet meer dus Eva kon gerust even heeel veel goodwill cashen door alsnog te gaan. Ze wachtte lang en ging alsnog omdat het kon. In de controlroom deed Nadja vaag en Eva gaf allerlei informatie om ijverig over te komen. Maar iedereen kwam op verkeerde plaatsen uit en soms kun je het beste mollen door heel enthousiast alles naar je toe te trekken en te verprutsen.

En de executiereactie bij Eva... Ook zij is actrice en ik heb haar al meerdere keren zien spelen: Deze vrouw is zich zeer bewust van hoe ze overkomt hoor!
Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline Jennifer_w

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #115 Gepost op: 12-01-2007, 12:10:15 »
Op de .nl site staat het volgende over de Thaise letters:
"Als ze alle letters hadden gevonden en deze in de juiste volgorde hadden gezet, was er een zin ontstaan. Op ieder bordje stond klein een plaatje van een dier. De juiste volgorde was te bepalen door de Chinese dierenriem."

Er zijn 12 dieren in de dierenriem, er moesten ook 12 letters verzameld worden, dus denk ik niet dat hier een speciale aanwijzing in te vinden is met een sterrenbeeld van een kandidaat ofzo.

Vraag is alleen waarom zei Menno dat ze de bordjes niet mee mochten nemen? Blijkbaar was dit ook tegen anderen gezegd want Paul en Liesbeth namen de bordjes ook niet mee. En waarom hebben ze dan alleen de letter overgetrokken? Zonder de dieren erbij hadden ze (als het gelukt was alle 12 letters op tijd in de controlroom te krijgen) nooit de volgorde kunnen bepalen!!!

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #116 Gepost op: 12-01-2007, 12:11:37 »
Je hebt zeker gelijk wat betreft Eva, ik verdenk haar ook heel sterk. Als mol zit je in de controleroom, maar kan je wel samen met de redactie bepalen met wie je daar zit! Dick snapt niets van kaarten en Nadja is gewoon een raar meisje, die dat gewoon ook niet kan. Met abseilen good will gekweekt, ze kent Alex goed dus ze wist bijna 100% dat hij nooit zou gaan. Renate maakt zich wel erg verdacht, een beetje te erg.

Verdachte nummer 2 blijft Menno. Hij verstaat het niet goed en vraagt ook niet aan Nadja of ze het wil spellen. De mol weet ook dat er een tempel is die Loi heet, dus gaan we daar toch lekker heen.  Met abseilen doet Inge zijn werk. Ik weet bijna zeker dat hij ook ja zou hebben gezegd. Baalde erg dat Inge ja zei. Inge is daarbij totaal niet verdacht, ze molt nooit en was vol van adrenaline in dit geval.

En ik snap echt niet waarom iedereen Paul verdenkt. Die jongen doet niets verkeerd.  Molt nooit, hij is de Sander de Heer van dit seizoen. Eva 'lijkt' niets verkeerd te doen, maar doet alleen goed haar best als het toch geen zin heeft, evenals Menno.
 
Op de .nl site staat het volgende over de Thaise letters:
"Als ze alle letters hadden gevonden en deze in de juiste volgorde hadden gezet, was er een zin ontstaan. Op ieder bordje stond klein een plaatje van een dier. De juiste volgorde was te bepalen door de Chinese dierenriem."

Er zijn 12 dieren in de dierenriem, er moesten ook 12 letters verzameld worden, dus denk ik niet dat hier een speciale aanwijzing in te vinden is met een sterrenbeeld van een kandidaat ofzo.

Vraag is alleen waarom zei Menno dat ze de bordjes niet mee mochten nemen? Blijkbaar was dit ook tegen anderen gezegd want Paul en Liesbeth namen de bordjes ook niet mee. En waarom hebben ze dan alleen de letter overgetrokken? Zonder de dieren erbij hadden ze (als het gelukt was alle 12 letters op tijd in de controlroom te krijgen) nooit de volgorde kunnen bepalen!!!


Dat is echt goed gezien inderdaad! Ik zat ernaar te kijken (naar dat overtrekken van die tekens) en toen had ik al zo een gevoel van: das wel raar wat ze doen. Teken het gewoon over. Die bordjes mocht je volgens mij wel meenemen (of er wordt niets over gezegd) maar daar moet ik het nog even voor terug kijken.

« Laatst bewerkt op: 12-01-2007, 12:15:57 door Lola-aapje »

Offline DaRealRobje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hola!
Re: Aflevering 2
« Reactie #117 Gepost op: 12-01-2007, 12:20:25 »
Lola Aapje just read my mind... Ik kijk ook met een schuin oog naar menno en zijn vrolijke tempelnaamstruikelvreugde (dat is een nieuw woord ja!)

En Paul is meer een schattig jongetje wat nog een paar afleveringen leuk mee mag doen met zijn hippe radiostem. Ik kende die vent helemaal niet maar hij's erg hip.
Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 2
« Reactie #118 Gepost op: 12-01-2007, 14:20:07 »
jij hebt dit gepost voor de aflevering nog moest beginnen!  ::oink:: of lees ik dat nu zo slecht?
haha, ik had gepost 'veel plezier met kijken' oid  ;D en daarna heb ik dat ding steeds ge-edit  ;)
Molloot sinds seizoen 4

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #119 Gepost op: 12-01-2007, 14:21:47 »
Montage was idd vrij belabberd. Misschien juist wel zo gestuurd. Nadja werd wel héél nadrukkelijk naar vorgen geschoven als mol. Maar er is ook veel aan te merken op wat we niet hebben gezien; Dick was nauwelijks te zien, de opdracht werd slecht uitgelegd. Ik krijg de indruk dat het de bedoeling is ons niet teveel info te geven en ons om de tuin te leiden. Doen ze dat ook niet vaak met de kandi die er uit vliegt; zie je nooit van op wie zij hebben gestemd...

Menno en Nadja zijn in mijn ogen even verdacht; beide hebben op school leren spellen (en-oo-ie) maar deden dat geen van beide.