Auteur Topic: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!  (gelezen 164091 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!
« Reactie #40 Gepost op: 19-01-2007, 00:41:20 »
Dat waren de coordinaten. Noorderbreedte en Oosterlengte. Dat is dit in elk geval niet, want dan zou er een getal tussen de 51 en 53 bij moeten zitten, wil het in Nederland zijn.
The British are not impressed.

Offline Botje

  • Forumlid
Re: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!
« Reactie #41 Gepost op: 19-01-2007, 03:42:46 »
Cool dit!  :D Alleen jammer dat ik geen OV-kaart meer heb, dat was voor Abcoude toen wel makkelijk (aangezien dat toch wel een eindje weg is voor mij, en te verwachten valt dat het dit keer ook ergens in de Randstad gaat zijn).  :(

Misschien dat een verdere bewerking van de cijfers uiteindelijk alsnog coördinaten oplevert. Of een telefoonnummer, waarop je kunt horen waar je heen moet?

Vond het vorig jaar al zo jammer dat het afgelast werd (wel begrijpelijk overigens) en zat al te hopen dat het dit jaar weer opnieuw georganiseerd zou worden. Game on!
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!
« Reactie #42 Gepost op: 19-01-2007, 09:44:28 »
Ik reis ook niet mee (ben misschien wel bereikbaar als er onderweg wat opgezocht moet).
Las ergens
Citaat
5, 6, 66, 2, 21, 12
Was dat al opgelost?

Deed me denken aan misschien een SMS/code achtig iets.

als je de nummmers op je mobiel intoetst

5: jkl
6: mno
6: mno
6: mno
2: abc
1:
1:
2: abc

Zou er KOM NA  A (R... en een locatie) uit kunnen komen.
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!
« Reactie #43 Gepost op: 19-01-2007, 12:43:50 »
Oe, da's een hele goeie.
Alleen snap ik die 2 spaties dan niet. En waarom er dan geen spatie staat tussen KOM en NA.
The British are not impressed.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!
« Reactie #44 Gepost op: 19-01-2007, 12:49:28 »
Dat waren de coordinaten. Noorderbreedte en Oosterlengte. Dat is dit in elk geval niet, want dan zou er een getal tussen de 51 en 53 bij moeten zitten, wil het in Nederland zijn.

Dat besefte ik ook direct nadat ik het bericht geplaatst had; deze coördinaten zouden ergens in de poolzee uitkomen.

Die sms-code is een gouden greep; moeten er misschien enkele antwoorden herzien worden om iets leesbaars te krijgen (hoewel ik daar niet echt aan geloof)?
Woosie down?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!
« Reactie #45 Gepost op: 19-01-2007, 13:07:51 »
Misschien toch iets te vroeg gejuicht, want na K O M N A A spatie spatie kan men kiezen uit:
2: ABC
4: GHI
0: ?
7: PQRS

Ook het aantal malen achter elkaar voorkomen van de cijfers als leidraad voor het aantal keer indrukken van de toets levert niet zoveel op:

1 x 5: J
3 x 6: O
2 x 2: B
2 x 1: ,
1 x 2: A
1 x 4: G
1 x 0: 0
1 x 7: P

Ik dacht eerst dat we een bijbeltekst zouden krijgen: Job, enz. Maar van A G nul P kan ik voorlopig geen chocola maken...

Er was enige discussie over de laatste twee vragen: We weten niet hoeveel stations men juist had omdat Eva niet de kans kreeg het volledige lijstje voor te lezen, en Menno voltooide als eerste de opdracht (de andere 6 liepen wel maar voltooiden hem niet). In dit geval zou de laatste letter een A zijn i.p.v. een P. Maar dat er vervolgens iets leesbaars zou staan valt blijkbaar buiten mijn blikveld...
Woosie down?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!
« Reactie #46 Gepost op: 21-01-2007, 17:33:25 »
Er was enige discussie over de laatste twee vragen: We weten niet hoeveel stations men juist had omdat Eva niet de kans kreeg het volledige lijstje voor te lezen, en Menno voltooide als eerste de opdracht (de andere 6 liepen wel maar voltooiden hem niet). In dit geval zou de laatste letter een A zijn i.p.v. een P. Maar dat er vervolgens iets leesbaars zou staan valt blijkbaar buiten mijn blikveld...
Ik heb even een overzichtje van de plaatsen waar ze met de trein langs kwamen naast het lijstje van Eva gelegd (zie attachment). ik denk dat we hieruit vooral kunnen concluderen dat ze 0 stations goed hadden, omdat niet alle stations te zien zijn op het lijstje.

Wat me nog wel opvalt is dat bij de opdracht op .nl er een plaatje staat van iemand die Lakhon Lampang en daaronder nog iets met Lakhon... We kunnen in eva's boekje niet zien of er twee keer iets met Lakhon staat. Misschien wou iemand voor de zekerheid de naam twee keer opschrijven (waarom?). Misschien wou iemand er een station bij bedenken???

Wat betreft het voltooien van een opdracht. Ik denk eigenlijk dat voltooien niet per se gelijk staat aan succesvol voltooien. Dus dan zou het als 7de zijn.

Wijziging> 'Ben Chai' ipv 'Den Chai' is mijn fout.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2007, 17:36:32 door Rat »

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!
« Reactie #47 Gepost op: 22-01-2007, 20:09:05 »
'ben er 11 februari'

dat is geen goed abn, toch?
het moet toch zijn, wees er 11 februari?

ben er.. misschien 'ik ben er', oftewel, de mol is er?

iig heb ik ons liftmaatje al geregeld, dus hopelijk gaan wij ook speuren!  ;D

jajajaaaaaaaaaaaaaa :D wij gaan bij arco pitten ... en mollen vangen ! whoooot !!
dennis for mole !

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!
« Reactie #48 Gepost op: 23-01-2007, 12:24:53 »
jajajaaaaaaaaaaaaaa :D wij gaan bij arco pitten ... en mollen vangen ! whoooot !!

Bereid je maar vast voor Karina.. ;D ;)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!
« Reactie #49 Gepost op: 23-01-2007, 12:46:39 »
:p dat komt helemaal goed ! je wil niet weten hoeveel zin ik er in heb ... tzou wat wezen als we niet weten waar we heen moeten 11 februari .. maar ook dat komt vast goed :)
dennis for mole !

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!
« Reactie #50 Gepost op: 23-01-2007, 14:42:43 »
:p dat komt helemaal goed ! je wil niet weten hoeveel zin ik er in heb ... tzou wat wezen als we niet weten waar we heen moeten 11 februari .. maar ook dat komt vast goed :)

Ik wacht geduldig op een smsje.. Ben benieuwd waar we heen moeten, zou wel tof zijn als het helemaal aan de andere kant van Nederland is. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!
« Reactie #51 Gepost op: 23-01-2007, 16:15:07 »
ghehe, vraag joram maar als je wil weten hoe het is om met ons op pad te gaan. als wij samen zijn, en op zoek zijn naar de mol ... berg je dan maar :D tword 1 groot feest ! was het maar zover
dennis for mole !

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!
« Reactie #52 Gepost op: 24-01-2007, 09:42:28 »
Hebben jullie ook al een smsje gekregen? Ik mag de inhoud helaas niet verklappen, stond erin.. ::oink::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!
« Reactie #53 Gepost op: 24-01-2007, 10:17:40 »
Hebben jullie ook al een smsje gekregen? Ik mag de inhoud helaas niet verklappen, stond erin.. ::oink::

Wat een flauwekul van de Algemeen Vrijzinnige Radio Omroep; je mag het niet verklappen omdat men zo veel mogelijk berichten á 25 cent wil versturen.
Woosie down?

Offline IDM

  • Forumlid
Re: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!
« Reactie #54 Gepost op: 24-01-2007, 12:34:20 »
Na smsje nummer 1, na aanmelding, heb ik niets meer gehad.  :(
Laten we jabberen.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!
« Reactie #55 Gepost op: 24-01-2007, 13:13:55 »
Wat een flauwekul van de Algemeen Vrijzinnige Radio Omroep; je mag het niet verklappen omdat men zo veel mogelijk berichten á 25 cent wil versturen.

Hoe spannender, hoe leuker hoor.. Je hoeft niet terug te sturen, ik krijg vanzelf meer informatie binnenkort. 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!
« Reactie #56 Gepost op: 24-01-2007, 13:25:35 »
Hoe spannender, hoe leuker hoor.. Je hoeft niet terug te sturen, ik krijg vanzelf meer informatie binnenkort. 8)

Van harte, knul. Je bent blijkbaar de enige, zie bericht van IDM hierboven.
Woosie down?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!
« Reactie #57 Gepost op: 24-01-2007, 15:20:03 »
heuh? wat ijl jij nou arco? ik heb niks geen sms gehad.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!
« Reactie #58 Gepost op: 24-01-2007, 17:32:17 »
maar 1 voordeel :p het maakt niet uit of laura of ik iets horen of niet , wij gaan toch met arco mee :p al ben ik wel benieuwd ( en michmol, je toon verraad dat je arco niet gelooft )
dennis for mole !

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!
« Reactie #59 Gepost op: 24-01-2007, 17:54:34 »
( en michmol, je toon verraad dat je arco niet gelooft )

Dan zou ik zeggen dat je bijzonder perceptief bent. Niemand behalve Arco heeft een smsje gekregen, maar Arco mag de inhoud van dat smsje niet vrijgeven. Daar mag ik dan toch mijn wenkbrauwen wel even over fronsen? Als dit een tv-programma was zou iedereen denken dat Arco de mol was! Misschien dat Arco zelf kan verklaren waarom hij uitverkoren is om als enige een sms te ontvangen?
Woosie down?