Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 122031 keer)

Offline ravelijn

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 8
« Reactie #280 Gepost op: 25-02-2007, 13:49:21 »
ik ga ff wat vertelle over aflevering 6.
Tijdens de liftopdragt zei Karel:
Hoger is niet beter en lager is niet slechter.
Hoger is neit beter slaat eigenlijk op: Hoger is slechter.( niet beter= slechter)
Lager is niet slechter slaat op beter: Lager is beter. ( niet slechter= beter)
Dus is lager beter eigenlijk. 8)
Wie wodt het laagste gevonden, dat is Nadja(op de 4de verdieping). Maar Nadja ligt al uit het spel.
Dan komen ze Inge tegen op de 9de verdieping. zij is het laagst gevonden dus die is de mol ;D

En kan je ons dan ook overtuigen dat zowel Paul als Renate al hun vragen goed hebben beantwoord?

Offline ravelijn

• Forumlid
« Reactie #281 Gepost op: 25-02-2007, 13:51:04 »
Dat was de vraag van hoeveel schietschijven er op die buggy zaten, het waren er maar 2, sluit niet uit dat inge de mol is maar die vraag had hij fout beantwoord(hij zei 3)
Het waren er drie, dat antwoord was goed.

Offline Debbie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #282 Gepost op: 25-02-2007, 14:01:54 »
Het kan ook anders...

2 hints: Paul is de winnaar. Eva de verliezer...

Toen Renate en Eva volledig ongefundeerd in de tas van Paul begonnen te zoeken, vroegen we ons allemaal af waarom dit stukje ertussen gemonteerd is. Omdat het nergens op slaat en nergens verband mee lijkt te houden...
Ik denk het antwoord te weten na zojuist de aflevering opnieuw bekeken te hebben: Op de tas zit een button/badge genaait met daarop een soort rood stopbord (witte cirkel met rode rand) en daarin een vliegtuig.
Ik geloof dat dit de hint is dat Paul niet naar huis hoeft en de winnaar van deze serie wordt!

Hoewel Eva mijn mol was na het vertrek van Menno heb ik deze aflevering ook 2 hints gezien die verwijzen naar haar verliezen als mol. De eerste in de boksring, zodra ze die verlaat. Je ziet haar dan zeer ingezoomd langs een rood bord lopen waarop staat 'out'.
Hierna zie je Eva in de Schatkamer waar ze niets meeneemt. Er wordt wederom ingezoomd op een soort rood stopbord met daarop een mollenvingerafdruk. In mijn ogen verliest zij...

Ben benieuwd of jullie dit ook opgevallen is en wat jullie ervan vinden!

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #283 Gepost op: 25-02-2007, 14:02:07 »
zal ik dan als 4e ook nog even meedoen ? :p
neheeeeeeeeee 3 schietschijven was goed.
en dat zoeken in de tas van paul ? ze wilden zijn molboekje hebben :) zit er vast tussengemonteerd voor de leuk .... net als peggy en fredje die vorig jaar beiden probeerden om milouska dr jokers te jatten. of mm, die de foto van jim jatte, en jim die het molboekje van isabel jatte !
« Laatst bewerkt op: 25-02-2007, 14:04:25 door nevermind »
dennis for mole !

Offline Debbie

• Forumlid
« Reactie #284 Gepost op: 25-02-2007, 14:11:24 »
Yep nevermind, zeker ook voor de leuk. Maar daarmee verklaar je niet waarom er tot 2x toe, zo sterk wordt ingezoomd op die badge.

Ik denk echt dat hints zo simpel kunnen zijn en hiermee paul de winnaar wordt...

Offline Ruud2003

• Forumlid
« Reactie #285 Gepost op: 25-02-2007, 14:15:09 »
Toen Renate en Eva volledig ongefundeerd in de tas van Paul begonnen te zoeken, vroegen we ons allemaal af waarom dit stukje ertussen gemonteerd is. Omdat het nergens op slaat en nergens verband mee lijkt te houden...
Ik denk het antwoord te weten na zojuist de aflevering opnieuw bekeken te hebben: Op de tas zit een button/badge genaait met daarop een soort rood stopbord (witte cirkel met rode rand) en daarin een vliegtuig.
Ik geloof dat dit de hint is dat Paul niet naar huis hoeft en de winnaar van deze serie wordt!

Maar leg dan eens uit hoe het Productieteam al bij aflevering 8 wist dat Paul zou gaan winnen?
Fluisteren ze hem dan steeds de juiste antwoorden in?
Goede jacht!

Offline Debbie

• Forumlid
« Reactie #286 Gepost op: 25-02-2007, 14:17:35 »
Hm ja, daar heb ik ook aan gedacht. Maar ik neem toch aan dat er veel meer materiaal voorhanden is bij het monteren dan wij te zien krijgen in een aflevering.
Waarmee ik eigenlijk wil zeggen. Er zal vaak genoeg op dingen ingezoomd worden die later misschien helemaal niet -of juist wel- in hun voordeel gebruikt worden als hint. Zo ook met het inzoomen op het bord van Eva met grote letters het 'out' erop...

Ik werk zelf met puzzels en om 1 puzzel te kunnen ontwerpen heb ik zeer veel materiaal nodig om uit te kunnen kiezen. Hetzelfde werkt het met monteren van hints lijkt me. Daarom denk ik dat er hier gekozen is uit grote voorraad en het wel degelijk een hint is omdat er zelfs 2x op ingezoomd wordt...

Maar ik proef enig sarcasme in je antwoord terwijl ik een gedachte wil delen. Zit ik niet zo op te wachten en zou je zelf ook niet leuk vinden denk ik, om zo'n reactie te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2007, 14:24:44 door Debbie »

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #287 Gepost op: 25-02-2007, 14:22:13 »

Het zou toch ook een hint kunnen zijn dat Paul niet vertrekken kan omdat hij de mol is?

Offline Debbie

• Forumlid
« Reactie #288 Gepost op: 25-02-2007, 14:23:56 »
Haha, ja tuurlijk alleen is hij niet mijn mol ;-)

Offline Ruud2003

• Forumlid
« Reactie #289 Gepost op: 25-02-2007, 14:36:53 »
Maar ik proef enig sarcasme in je antwoord terwijl ik een gedachte wil delen.

Geen sarcasme, maar ernstige twijfel.
Als het Productieteam tijdens de opname al wist dat Paul de winaar zou worden, is het dus doorgestoken kaart.
Dat lijkt me voor de Verliezer niet leuk om achteraf te horen!

Daarnaast kan het inzoomen op het vliegtuig toch óók betekenen dat Paul de eerstvolgende is die alleen naar huis gaat.
Eva, Inge en Renate zitten dan dus in de finale. wat vind je van die gedachte?
Goede jacht!

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #290 Gepost op: 25-02-2007, 14:39:59 »
precies, plus dat ze heeel veel materiaal hebben waar ze uit kunnen kiezen. dingen die later als alles duidelijk is erin monteren. zo werkt het :) en zo hoort het ook
dennis for mole !

Offline ravelijn

• Forumlid
« Reactie #291 Gepost op: 25-02-2007, 15:15:44 »
en dat zoeken in de tas van paul ? ze wilden zijn molboekje hebben :) zit er vast tussengemonteerd voor de leuk ....

Volgens mij was dat gedoe met die tas als inleiding op het spel in de productiekamer. Hoe betrouwbaar zijn de kandidaten? Kunnen Eva en Renate, die in Paul's tas snuffelen, ook de spullen op de kamer weerstaan of wint hun nieuwsgierigheid?

WorldExpress

• Gast
Re: Kandidaten en Mol bio?
« Reactie #292 Gepost op: 25-02-2007, 15:23:11 »

de logica is: de kandidaat die daar zit op dat moment in de verleiding brengen die map in te kijken (waar dan waarschijnlijk niks bijzonders in staat ;) )
Of in hele grote letters: GEFOPT!
« Laatst bewerkt op: 25-02-2007, 15:26:11 door Luc »

Offline broodje bal

• Forumlid
« Reactie #293 Gepost op: 25-02-2007, 15:27:10 »
stel dat een kandidaat die in de kamer wachtte zo'n map wou pakken en wou lezen...daar had vast beperkte informatie ingestaan en niet echt alles en wie de mol is enzo.

ik denk dat die mappen die daar staan speciaal voor de opdracht waren gemaakt en dat de werkelijkemappen veel uitgebreider zouden zijn

Offline Rormo

• Forumlid
« Reactie #294 Gepost op: 25-02-2007, 15:55:26 »
ik ga ff wat vertelle over aflevering 6.
Tijdens de liftopdragt zei Karel:
Hoger is niet beter en lager is niet slechter.
Hoger is neit beter slaat eigenlijk op: Hoger is slechter.( niet beter= slechter)
Lager is niet slechter slaat op beter: Lager is beter. ( niet slechter= beter)
Dus is lager beter eigenlijk. 8)
Wie wodt het laagste gevonden, dat is Nadja(op de 4de verdieping). Maar Nadja ligt al uit het spel.
Dan komen ze Inge tegen op de 9de verdieping. zij is het laagst gevonden dus die is de mol ;D

Wat een onzin. Misschien had je tijdens wiskunde beter op moeten letten bij de lessen logica. Het enige wat dit betekend is dat hoog of laag niet uitmaken. Het is willekeurig.

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #295 Gepost op: 25-02-2007, 16:12:55 »
Wat een onzin. Misschien had je tijdens wiskunde beter op moeten letten bij de lessen logica. Het enige wat dit betekend is dat hoog of laag niet uitmaken. Het is willekeurig.

Das ook niet erg aardig! Over sarcasme gesproken... ::ohno::

Volgens mij was dat gedoe met die tas als inleiding op het spel in de productiekamer. Hoe betrouwbaar zijn de kandidaten? Kunnen Eva en Renate, die in Paul's tas snuffelen, ook de spullen op de kamer weerstaan of wint hun nieuwsgierigheid?

Daar zit wat in; ook in verband met vergelijkbare jat-acties die in het verleden al zijn gedaan. Is dit iets wat consequenties voor het spel zou kunnen hebben?
Tell me what your telescope says

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #296 Gepost op: 25-02-2007, 16:19:52 »
Het is wel heel duidelijk in scene gezet, met een camera en geluidsman er bovenop.
Als je dan stiekem iemands dagboek wilt lezen, doe dat dan ook stiekum.

Vorig jaar was er in een biecht van iemand die dat zij, ik weet echt niet meer wie:
"ja,.. als zei onder de douche staat dan lees ik haar dagboek en zei doet waarschijnlijk hetzelfde met mijn dagboek".
Zo iets.

Dat is wel stiekum (hoewel achteraf toegegeven dus weer een beetje eerlijk).

Maar dit niet. Dit is geregisseerd.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #297 Gepost op: 25-02-2007, 16:40:54 »
Die mappen staan daar volgens mij echt puur voor deze opdracht en niets meer.

In de eerste plaats kan ik me niet voorstellen dat ze voor een programma op locatie als dit van die onhandige ordeners zouden meennemen, dat kan veel practischer met snelhechters e.d die je ook makkelijk op schoot in het vliegtuig of bus nog kan doornemen.

Ten tweede is het vrij onzinnig als ze al dagen in Phuket zijn om nog steeds het draaiboek van Chang Mai uit te pakken en op je hotelkamer op een tafeltje te zetten.

Ten derde is een hele ordner wel erg overdreven voor de bio's van 10 personen. De bio's die zij hebben zijn ongetwijfeld wat uitgebreider dan de beknopte bio's die op .nl voor ons staan maar dit is overdreven.
Bovenal hebben ze die bio's helemaal niet echt constant nodig dus om daar nou een map van te maken.

De meeste van de info zal gewoon in de laptop's van de productie staan en daarnaast zijn er natuurlijk de papieren draaiboeken waarvan elke camera/geluids en ander mannetje er 1 heeft.

Tot slot, als die ordners al op de 1 of andere manier authentiek en dus echt zijn, dan zou ik me als AVRO doodschamen voor zoveel amateuristische bekrompenheid. Voor een programma waar zo veel tijd en geld in zit maak je toch even een keurig ruggetje om er op te plakken en gebruik je niet een afgescheurd stuk stickervel waar je met een vette viltstift de inhoud op schrijft, alsjeblieft zeg.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #298 Gepost op: 25-02-2007, 16:52:27 »
:) en jim, die isabel dr boekje jatte ? mm , die de foto van jim jatte ?
tsja, ik denk dat dit gewoon fun is ! weinig anders
dennis for mole !

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #299 Gepost op: 25-02-2007, 16:55:39 »
Tot slot, als die ordners al op de 1 of andere manier authentiek en dus echt zijn, dan zou ik me als AVRO doodschamen voor zoveel amateuristische bekrompenheid. Voor een programma waar zo veel tijd en geld in zit maak je toch even een keurig ruggetje om er op te plakken en gebruik je niet een afgescheurd stuk stickervel waar je met een vette viltstift de inhoud op schrijft, alsjeblieft zeg.

Scheelt natuurlijk wel weer geld voor een topserie zoals deze  ;D
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in