Auteur Topic: ik zie, ik zie wat jij niet ziet  (gelezen 9566 keer)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Gepost op: 19-01-2008, 23:39:24 »
Zien..

muzikale aanwijzingen

I see trouble on the way.
Did you even notice what you took?
What you get is what you see

bij mij valt het op dat het allemaal om zien gaat..

ik zie..

heb je gezien/opgemerkt

wat jij ziet..


opdrachten/afleveringen

enkele voorbeelden:


Goedemorgen allemaal, het spel is begonnen, let goed op

Na een lange rit komen de kandidaten aan in het desolate landschap van Creel. Over een stoffige weg komt Pieter Jan Hagens aanrijden in een rode Chevrolet Suburban. De tien staan op een rij en Pieter Jan stelt één voor één aan zes kandidaten een vraag om te testen of ze wel goed opletten. Als de vraag goed wordt beantwoordt, verdienen ze 250 euro

 in elke vraag kun je heb je gezien plakken, want daar draait het bij deze opdracht om.

heb je gezien wat voor kleur steen georgina om haar nek heeft, heb je gezien wie er 2 plaatsen naast je staat.

Seinopdracht

Ook deze draait voornamelijk om het zien, want ze zitten in een uitkijk toren en moeten naar elkaar kijken met een verrekijker

Acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de mol saboteert en die zie ik.

Ook het laatste deel van de zin die ze moeten maken is vreemd en past niet bij de rest van de zin en gaat over zien.

In het maisveld moeten ze zorgen dat ze niet gezien worden.


Opzichzelf is het niet vreemd dat er natuurlijk veel met zien en zicht voorkomt in de opdrachten, hoe ik voornamelijk hierop ben gekomen is door de muzikale hints, waarbij het wel opvalt dat het zinnetje telkens iets met zien te maken heeft. en door het vreemde stukje achter de zin.. en die zie ik, past er totaal niet bij vind ik, teneerste gaat het over 8 kandidaten dus die zie ik is al raar. en het is er echt zo achteraangeplakt.. zonder dart stukje was de zin veel mooier en logischer geweest
« Laatst bewerkt op: 19-01-2008, 23:43:47 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline PokerMol

  • Forumlid
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #1 Gepost op: 19-01-2008, 23:42:13 »
Goed gevonden zeg! Zelf totaal niet aan gedacht, ik ga er mijn arme breintje eens over breken of ik er iets mee kan  ;)

Dunya kunnen we iig elemineren als mol, of heeft iemand die al gezien?  ;D

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #2 Gepost op: 19-01-2008, 23:55:17 »
Mooi gevonden inderdaad Xania!  ::ok::
In de eerste aflevering in de auto werd ook al "Let op" gezegd, en verder niks. En op de briefjes bij de seinopdracht stond ook weer heel nadrukkelijk "Let goed op". Het lijkt er steeds meer op dat dit niet toevallig is.

Nu is het zo dat, voor het gemak even aannemende dat Dennis de mol is, hij tot nu toe in elke aflevering een aanwijzing heeft gegeven die ook voor de kandidaten zichtbaar was ("31" op zijn trui, een pet met "El Guapo Stuntteam" en "Ik Acht".) Ik weet het niet zeker, maar denk dat dat voor het eerst in de serie is.
edit: Hij draagt nu een shirt met vier kometen erop. Zou dat dan ook weer iets betekenen?
« Laatst bewerkt op: 19-01-2008, 23:56:52 door opaweethetbeter »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #3 Gepost op: 19-01-2008, 23:56:18 »
Dunya kunnen we iig elemineren als mol, of heeft iemand die al gezien?  ;D
Misschien daarom juist!

Maar goed geobserveerd, xania!
The British are not impressed.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #4 Gepost op: 20-01-2008, 00:02:52 »
Mooi gevonden inderdaad Xania!  ::ok::
In de eerste aflevering in de auto werd ook al "Let op" gezegd, en verder niks. En op de briefjes bij de seinopdracht stond ook weer heel nadrukkelijk "Let goed op". Het lijkt er steeds meer op dat dit niet toevallig is.

Nu is het zo dat, voor het gemak even aannemende dat Dennis de mol is, hij tot nu toe in elke aflevering een aanwijzing heeft gegeven die ook voor de kandidaten zichtbaar was ("31" op zijn trui, een pet met "El Guapo Stuntteam" en "Ik Acht".) Ik weet het niet zeker, maar denk dat dat voor het eerst in de serie is.
edit: Hij draagt nu een shirt met vier kometen erop. Zou dat dan ook weer iets betekenen?

de tune in de auto ja daar doelde ik op met die zin te quoten..

maar die 31 en die el quapo?? waar zouden die op kunnen slaan dan?? of moet ik daarvoor even dennis zijn topic doorspitten

heb net gekeken of de kandidaten in iets hebben gespeeld of iets hebben gepresenteerd waar zien of ik zie in zit.. tot zover nog niets gevonden.. er is wel een campagne van SIRE die heet ik zie ik zie wat jij niet ziet, gaat over kindermishandeling.
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #5 Gepost op: 20-01-2008, 00:25:10 »
Ja sorry, ik had eroverheen gelezen dat je die zin in de auto er al bij had staan.
Die hints van Dennis kun je inderdaad vinden op p3 en 4 van dat topic.

En hoewel ik nog steeds niks zie in de Alice-theorie moet ik nu toch denken aan de 'Cheshire Cat', die immers langzaam onzichtbaar werd tot alleen zijn grijns overbleef.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #6 Gepost op: 20-01-2008, 00:27:53 »
En wie zie je normaal gesproken nooit? De DJs van DRIEFM!
The British are not impressed.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #7 Gepost op: 20-01-2008, 00:39:14 »
En "Let op" is hetzelfde als "Geef acht"!

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #8 Gepost op: 20-01-2008, 00:42:38 »
eigenlijk is de chestire cat in alice de mol in mijn ogen.. want die stuurt alice het meest op een dwaalspoor..
3fm dj's ook leuk gevonden die zie je idd normaal niet..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #9 Gepost op: 20-01-2008, 00:43:18 »
Inderdaad goed gevonden. Dat van nummer 31 met nu die muzikale hint van Tina Turner als je 31 omdraait krijg je 13=M en dus Mol. Weet niet meer wie dit verzonnen had maar tis wel goed gevonden alleen (net zoals alle andere geweldige theorieën)een beetje vergezocht.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #10 Gepost op: 20-01-2008, 01:12:19 »
die is ook zo'n raar woord btw..
die is de mol..

en die zie ik..

maargoed dat valt te verklaren omdat ze niet hij if zij is de mol kunnen zeggen..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #11 Gepost op: 20-01-2008, 01:24:33 »
Dat is de mol, had gekund, mja, die lijkt dan wel weer meer op wie.

En die kan op zich ook wel, bijvoorbeeld in de zin "Dennis is zo vaag, die is zeker de mol".
The British are not impressed.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #12 Gepost op: 20-01-2008, 01:25:08 »
misschien gaat het juist om wat we niet zien..

ik hoor dennis nu ineens zeggen dat hij bij de maisopdracht belletjes om zijn voeten had..??? had iedereen dat??? en waarom hebben we daar totaal niets van gezien..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #13 Gepost op: 20-01-2008, 01:27:08 »
Ja, dat zag ik af en toe wel, ik heb het ook wel gehoord op momenten.
The British are not impressed.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #14 Gepost op: 20-01-2008, 02:28:11 »
ja dat zij ik ook al meteen. ze kunnen niet zeggen hij of zij, dus vandaar moet het wel die zijn..

..(ik gaf eigenlijk meteen al antwoord op mijn eigen vraag, sorry soms ben ik hardop aan het denken)

maargoed zien.. ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is rood.. en alle kleurtjes zitten in de topito opdracht.. lol..

nog iets wat met zien te maken heeft dit seizoen:

Dit seizoen was het eerste seizoen waarbij een test zichtbaar was voor de andere.. en ook krijgen we weer de mol te zien komende afl.. (zo noemde ze dat de vorige keer bij milouska ook toch? toen zeiden ze volgens mij iets van volgende week sta je oog in oog met de mol.. of volgende week zie je de mol)


Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline *Myra*

  • Forumlid
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #15 Gepost op: 20-01-2008, 12:58:12 »
...het bordje 'zie' van Coen is het enige zonder mollogo, kijk maar bij de screenshots en op .nl.  ::vergroot::

Volgens mij word het niet veel duidelijker dan dat :) what you get is what you see --> bordje 'zie' --> en wat krijg je dan? Een hint.
Misschien goed verborgen, maar ze wijzen ons er inderdaad best veel op dat we iets met 'zie' moeten doen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #16 Gepost op: 20-01-2008, 15:16:41 »
...het bordje 'zie' van Coen is het enige zonder mollogo, kijk maar bij de screenshots en op .nl.  ::vergroot::

Volgens mij word het niet veel duidelijker dan dat :) what you get is what you see --> bordje 'zie' --> en wat krijg je dan? Een hint.
Misschien goed verborgen, maar ze wijzen ons er inderdaad best veel op dat we iets met 'zie' moeten doen.
Goed gezien!

Dat Patrick een keer zonder beschermbril schiet zou je ook best in verband kunnen brengen met ZIEN. Ik weet zelf niet hoe, maar ik wou het toch even bij dit topic zetten.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #17 Gepost op: 20-01-2008, 15:52:39 »
ik heb wel heel er op die logo's zitten letten, maar dat zie geen logo had was me nog niet opgevallen.. lol..
dan zou coen dus de mol zijn.. hij heeft ook als een van de eerste kunnen kiezen en hij heeft genoeg gemold.. toch enigzins teleurgesteld.. :\'(

edit:

wacht even, het zou ook nog kunnen dat er dus telkens 1 iemand van de kandidaten  geen mollogo heeft terwijl de rest dat wel heeft, en dat juist degene die wel altijd mollogo's heeft de mol is..
« Laatst bewerkt op: 20-01-2008, 15:56:19 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #18 Gepost op: 20-01-2008, 17:19:23 »
volgens mij staat er bij Coen ook gewoon een mollogo op z'n bordjes

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #19 Gepost op: 20-01-2008, 17:47:05 »
Mja, die logos zijn zo moeilijk zichtbaar, ik durf niet te zeggen of het op "zie" wel of niet staat.
The British are not impressed.