Auteur Topic: Muzikale hint 5  (gelezen 15924 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale hint 5
« Reactie #20 Gepost op: 1-02-2008, 19:46:28 »
Da's een goeie Heinz  ::ok:: Dat is het vast.

Het zou leuk zijn, want ik hoop dat ze gaat winnen. (Ik heb bij de muzikale hints dus niet alleen last van Dennis-is-de-Mol tunnelvisie maar ook van Regina-is-de-winnares tunnelvisie. ;D)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint 5
« Reactie #21 Gepost op: 1-02-2008, 20:02:03 »
De Muzikale Hints gaan toch altijd over de Mol, en niet over de winnaar ???
Keep calm and eat chocolates!

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint 5
« Reactie #22 Gepost op: 1-02-2008, 20:05:33 »
Ja, lijkt mij ook. Anders heb je eindelijk de oplossing gevonden achter de hint en dan weet je nog niet of dat nou de mol, de winnaar, de verliezer of de afvaller betreft.  :-\\
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Muzikale hint 5
« Reactie #23 Gepost op: 1-02-2008, 20:05:53 »
Over die hartenboer: Ik zit niet zo in de comics, dus ik kan niet inschatten hoe vergezocht dit is, maar ik las op wikipedia dat "Jack of Hearts" een comic-held is die ondermeer in Spiderman voorkomt. En Spiderman is natuurlijk "Spider Rico" Dennis (jaja, ik doe lekker mee met die Dennis-is-de-mol-tunnelvisie) (TV is volgens mij ook een afkorting voor tunnelvisie).

En ik dacht er vorig jaar ook een hint naar de latere winnaar was (iets van "the loser today is the winner to come" ofzo).

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Muzikale hint 5
« Reactie #24 Gepost op: 1-02-2008, 20:08:00 »

If you wanna stay alive
I always knew it would take a liar
In this brave new world to survive
It's gonna happen in the future
It didn't happen in the past

het kan ook betekenen dat Regina dit keer geen vrijstelling heeft gekregen maar het in de toekomst wel krijgt ::tandpastasmiley::

en die hoes, dat kan ook betekenen dat Joris er de volgende aflevering uitgaat,
omdat de kaart kapot geschoten word ;D
die in zijn introfilmpje voorkomt

en ik bedenk me nu net, dat "It's gonna happen in the future
It didn't happen in the past" kan ook slaan op dat joris er de afgelopen aflevering niet uitging, maar het de aankomende wel zal doen :)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2008, 20:11:17 door tdietz »
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale hint 5
« Reactie #25 Gepost op: 1-02-2008, 20:14:38 »
De Muzikale Hints gaan toch altijd over de Mol, en niet over de winnaar ???

Niet altijd. Vorig jaar ging ook een hint over de winnaar:

Citaat
De derde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer "The Times The Are a-Changin" van Bob Dylan. De regels die we te horen krijgen zijn: "Come writers and critics, Who prophesize with your pen, And keep your eyes wide"

- Het fragment eindigt abrupt na de zin "And keep your eyes wide". Na deze zin volgen nog de volgende regels in hetzelfde couplet: "The chance won't come again, And don't speak too soon, For the wheel's still in spin, And there's no tellin' who, That it's namin'. For the loser now, Will be later to win, For the times they are a-changin." De regels "For the loser now, Will be later to win" zouden op Paul kunnen slaan. In aflevering 3 lijkt hij de verliezer (hij moet de groep verlaten) maar in aflevering 4 keert hij weer terug. Zal hij straks de winnaar zijn?

Dit bleek de juiste uitleg. En je had er wel wat aan voor het vinden van de Mol: je kon in de gaten houden wie Paul verdacht: dat was op het gegeven moment Inge. En aangezien hij zou winnen, was de hint zo toch een aanwijzing dat Inge de Mol was.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Muzikale hint 5
« Reactie #26 Gepost op: 1-02-2008, 20:18:10 »
Ik wil nog even de mannen van Spider Rico citeren ten tijde van hun afscheidsconcert: "Als je een Haagse band op zijn retour wilt zien, dan ga je maar naar de Golden Earring"  ::rofl::

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint 5
« Reactie #27 Gepost op: 1-02-2008, 20:18:19 »
Heinz: waar heb je dat citaat vandaan? want het is nog een speculatie.

One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint 5
« Reactie #28 Gepost op: 1-02-2008, 20:18:53 »
Niet altijd. Vorig jaar ging ook een hint over de winnaar:

Dit bleek de juiste uitleg. En je had er wel wat aan voor het vinden van de Mol: je kon in de gaten houden wie Paul verdacht: dat was op het gegeven moment Inge. En aangezien hij zou winnen, was de hint zo toch een aanwijzing dat Inge de Mol was.
Oef, dat gaat wel ver, die muzikale hint met uitleg. De hint kan dus ook slaan op een stuk tekst uit hetzelfde lied, maar dat niet te horen is in het fragment? Dan wordt het wel heel ingewikkeld om de hints te ontrafelen. Bij deze geef ik het dus op bij de muzikale hints  :-\\ ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint 5
« Reactie #29 Gepost op: 1-02-2008, 20:20:19 »
Zoals ik al zei: als je niet weet over welk persoon het gaat (de mol, winnaar, afvaller), heeft het geen zin de aanwijzing überhaupt te ontrafelen.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale hint 5
« Reactie #30 Gepost op: 1-02-2008, 20:20:32 »
Heinz: waar heb je dat citaat vandaan? want het is nog een speculatie.



Klopt, een speculatie van mij die uiteindelijk goed bleek. ::trots:: ;)

edit: de podcast met verklaringen van de hints van vorig jaar, waaronder de hint naar winnaar Paul, kan je hier downloaden
« Laatst bewerkt op: 1-02-2008, 20:22:43 door Heinz »

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint 5
« Reactie #31 Gepost op: 2-02-2008, 11:02:44 »
Wat een interessante albumhoes...die ik meteen maar link aan Dennis (om het gemakkelijk voor mezelf te houden  ;D), hij loopt namelijk ook rond in een t-shirt van een albumhoes met een HART erop (zie Alice-topic).

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint 5
« Reactie #32 Gepost op: 2-02-2008, 11:12:23 »
Dat klopt niet. Het fragment luidt:

I always knew it would take a liar
In this brave new world to survive
It's gonna happen in the future


Iemand (De Mol?) die in de volgende aflevering (tijdens de poker opdracht? ivm. de hoes) gaat liegen en daarmee een topo/vrijstelling wint?
Nog even niks.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint 5
« Reactie #33 Gepost op: 2-02-2008, 12:19:56 »
Kan iemand het intervieuw online zetten?
Want heb hem gemist. ::ohno::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale hint 5
« Reactie #34 Gepost op: 2-02-2008, 13:40:41 »
Kan iemand het intervieuw online zetten?
Want heb hem gemist. ::ohno::

Het interview met Pieter Jan vind je op de site van Schiffers.fm. Om precies te zijn: hier.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Muzikale hint 5
« Reactie #35 Gepost op: 2-02-2008, 14:37:03 »
Klopt, een speculatie van mij die uiteindelijk goed bleek. ::trots:: ;)

edit: de podcast met verklaringen van de hints van vorig jaar, waaronder de hint naar winnaar Paul, kan je hier downloaden
Hoho Heinz, ik zei dat t eerst!  ;)
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale hint 5
« Reactie #36 Gepost op: 2-02-2008, 15:18:50 »
Hoho Heinz, ik zei dat t eerst!  ;)

Ja, maar ik dacht het 't eerst! ::pinokkio::

(edit: je hebt trouwens helemaal gelijk: ik heb net even het oude topic bekeken en je kwam al heel snel met die interpretatie ::bravo::)
« Laatst bewerkt op: 3-02-2008, 13:54:27 door Heinz »

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Muzikale hint 5
« Reactie #37 Gepost op: 3-02-2008, 13:30:57 »
Dit nummer is van de band Golden Earring.
Op het avro forum heeft iemand ontdekt dat earring een anagram is voor Regina R(omeijn).

Dat kan geen toeval zijn toch? Maar het hoeft niet per se te betekenen dat ze de mol s, eerder dat ze misschien de winnar is, volgens mij. Als je de tekst opvat als: ik heb altijd geweten dat er een mol (liar) nodig was om te overleven (winnen). It's gonna happen in the future (het einde dus,wanneer iemand wint)

Offline *Myra*

  • Forumlid
Re: Muzikale hint 5
« Reactie #38 Gepost op: 3-02-2008, 14:32:36 »
Ik denk ook dat dit een aanwijzing is dat Joris niet de mol is. Hij kreeg een rood scherm:  I always knew it would take a liar in this brave new world to survive, hij loog dus -test foutief maken- om door te kunnen. Toen zei hij 'dat is de laatste keer dat ik die zie'. Ik denk dat hij het had moeten afkloppen; het gaat namelijk in de 'future' wel degelijk gebeuren; It's gonna happen in the future.

Ik denk ook dat de redactie ons deze hint wil geven om ons van Joris af te halen.

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Muzikale hint 5
« Reactie #39 Gepost op: 3-02-2008, 15:32:51 »

Ik denk ook dat de redactie ons deze hint wil geven om ons van Joris af te halen.

Af te halen? Nou..daar ben ik niet zo zeker van..PJ vertelde dat in de volgende aflevering (6) Joris weer heel erg aanwezig is, of zoiets...weer iets doet?!?

Ik vind juist dat ze teveel aandacht op Joris vestigen. Veel in de biecht, zijn mollenacties, telkens in sleutelpositie...
Daardoor heb ik Joris dus niet als verdachte. Dit hebben ze in vorige edities van widm toch ook niet gedaan??? Of waren Inge, Yvonne, Milouschka, enzo... ook zoveel aanwezig op het beeld? (ik kan het me iig niet meer herinneren...)

Ik denk dat de tekst van Golden E. vooral zal slaan op de toekomstige winnaar (Regina= 1000 euro vrijstelling/Joris=test liegen) die moet liegen/mollen om verder te komen (future).
Maar wat ik als 2e goede optie zou vinden is misschien het feit dat om het spel te kunnen winnen, je goed moet liegen (bluffen bij het pokeren volgende week! en diegene die volgende week hierdoor dus wint of de mol of de winnaar is van 2008!!!) ::vergroot::
Carpe Diem!!!