Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 147512 keer)

Offline spider2208

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #60 Gepost op: 24-01-2008, 22:02:56 »
wat mij met name opviel is steeds de nonchelante houding van patrick gemaakt zenuwachtig maar toch beetje schijnheilig af en toen. ook de manier waarop hij om ging met regina, ik haar voor haar hulp die topido's maar gegevens .beetje 't zelfde als van joris maar van joris vond ik 't te gemaakt.
bij patrick is het meer van hier heb je de topido's want ik heb geen vrijstelling nodig want ik blijf toch wel in het team. heel anders als joris die namelijk wel gaat lobbieën voor die topido's

patrick is nog mijn mol.

ps terugkomend op allic in wonderland, nu was weer de terugdraaiden klok, en de grote zaal met 1 deur en de vele sleutels waarvan er maar 1 past op de deur kenmerkend uit het verhaal

Offline De Sonneman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #61 Gepost op: 24-01-2008, 22:03:06 »
Naar welke aflevering heb jij gekeken? Dennis heeft helemaal níks gedaan.

Dennis liep weg omdat hij de recorder nog niet had gezien! Heeft niks met mollen te maken! Patrick en Dennis zijn de mol niet. 100% zeker.
Dat is wel heel kort door de bocht. Dennis had in de opdracht met de bommen de touwtjes in handen door de porto vast te houden (en uit te hebben) en door gewoon een gewicht van één kilo op die weegschaal te plempen. Ook je bewering dat het feit dat Dennis niet wist dat er een recorder was en dat zijn actie niets met mollen te maken heeft ben ik het niet mee eens. Door dat bandje mee te nemen kost het behoorlijk wat tijd om hem af te spelen, want je weet gewoon dat je niet zomaar een casettedeck gaat vinden en de tijd was wel heel erg belangrijk in deze opdracht. Daarbij liep hij ook nog eens enorm te klooien bij het afspelen van het bandje.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4
« Reactie #62 Gepost op: 24-01-2008, 22:04:08 »
als je de postcode 1106 spiegelt (en er wordt weer een hoop gespiegeld deze aflevering!) kom je uit bij omgeving amsterdam!

Offline Junkhead

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #63 Gepost op: 24-01-2008, 22:05:17 »
Over dat Meneer van Dale wacht op antwoord: inderdaad, dat hadden ze moeten weten, maar ik ben er onlangs achter gekomen dat die regel niet meer geld, wisten jullie dat?

Ja klopt, nu was het tog wat er het eerst staat moet worden uitgerekend ofzo

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 4
« Reactie #64 Gepost op: 24-01-2008, 22:07:14 »

En ne, de Mol staat niet achter dat ding in het achterste midden in die ruimte, want anders kan de Mol zelf geen vraag stellen of moet wisselen en dat zou dan weer iemand die het niet mag zien kunnen zien.

Ik denk dat de mol wel daar heeft gestaan en dat dat het moment is geweest dat PJH achter de identiteit van de mol is gekomen.

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #65 Gepost op: 24-01-2008, 22:07:32 »
haha lola-aapje :P inderdaad, wie maakt het schema?

Coens vraag staat al een paar keer in dit forum en inderdaad, ik denk dat die informatie toch ruiiiiiiiiiim voldoende is om Edo af te schrijven. Coen zal echt niet de hele tijd gespeeld hebben dat hij Edo als hoofdverdachte had.

Ik vind Dennis nog steeds niet verdacht: tegen Patrick: "En hij zegt ook niks, de lul..." omdat die zijn fotokamer geheim houdt. Hij loopt weliswaar weg met het bandje, maar de casettedeck is dan nog niet gevonden, ook geen goede aanleiding om Dennis te verdenken. Prinsjesdag niet weten, dat wist Patrick ook niet, ik niet en 1000 anderen met mij niet... Kun je hem niet op verdenken. Met de radio klooien en vervolgens wel gaan ontcijferen wat er wordt gezegd? Hij hoorde ondanks de storing toch wat Regina zei. Nergens blijkt uit dat hij niet wilde horen wat ze zei. Hij haalde veel geld op deze aflevering? Hij schopte eigenlijk niks echt in de war (omdat hij daar niet dominant genoeg voor/in is)...


Ik denk dat de mol wel daar heeft gestaan en dat dat het moment is geweest dat PJH achter de identiteit van de mol is gekomen.

Dat denk ik niet, want dat is pas in afl. 5 (zoek naar bericht van Teun, 1 van de insiders)

Dat is wel heel kort door de bocht. Dennis had in de opdracht met de bommen de touwtjes in handen door de porto vast te houden (en uit te hebben) en door gewoon een gewicht van één kilo op die weegschaal te plempen. Ook je bewering dat het feit dat Dennis niet wist dat er een recorder was en dat zijn actie niets met mollen te maken heeft ben ik het niet mee eens. Door dat bandje mee te nemen kost het behoorlijk wat tijd om hem af te spelen, want je weet gewoon dat je niet zomaar een casettedeck gaat vinden en de tijd was wel heel erg belangrijk in deze opdracht. Daarbij liep hij ook nog eens enorm te klooien bij het afspelen van het bandje.

Enorm klooien met dat bandje? Ik ken geen DJ die nog casettes gebruikt want die dingen zijn gewoon gigantisch onhandig. Ik heb hem ook niet echt zien klooien: het enige was dat het bandje niet snel genoeg begon met spelen. Lag niet eens aan hem. Hooguit 5 seconden mee verloren gegaan... Ze waren trouwens best snel bij dat casettedeck hoor. Ik vond dat ze dat netjes hadden gedaan. Die weegschaal, dat was gewoon moeilijk en als hij het echt zo opzichtig had gedaan, had Patrick dat gezien! Ik geloof niet dat Dennis de mol is.

Ja klopt, nu was het tog wat er het eerst staat moet worden uitgerekend ofzo

Is dat zo? Raar, want ik vind het niet eens meer logisch... Als je hogere wiskunde krijgt gaan allerlei regeltjes dan ineens niet meer op... Lijkt me heel sterk :P Maar goed, alles kan :D
« Laatst bewerkt op: 24-01-2008, 22:13:13 door RJBanthum »

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Aflevering 4
« Reactie #66 Gepost op: 24-01-2008, 22:08:24 »
Ja klopt, nu was het tog wat er het eerst staat moet worden uitgerekend ofzo

klopt :) Volgens mij ;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #67 Gepost op: 24-01-2008, 22:08:35 »
als je de postcode 1106 spiegelt (en er wordt weer een hoop gespiegeld deze aflevering!) kom je uit bij omgeving amsterdam!
Heuh? 6011 is het plaatsje Ell in Limburg.
The British are not impressed.

Offline JanJan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Reality is verslavend!
Re: Aflevering 4
« Reactie #68 Gepost op: 24-01-2008, 22:09:32 »

Die code 1106 moet even worden uitgezocht. EDIT: het is geen geboortedatum van iemand.


Jawel hoor! Die van mij!  Ben jarig op 11 juni!
JJF

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 4
« Reactie #69 Gepost op: 24-01-2008, 22:11:04 »
Ik denk dat er volgende week niemand uitgaat. Misschien is het een vage redenering maar ik denk dat het kan kloppen:

Een paar executies geleden vroeg Pieter Jan bij de executie (NA de test dus) of iemand een topo had. Als iemand hem had, dan zou hij dat dan dus zeggen pas NADAT de test was gemaakt. De uitslagen zouden dan dus al in de computer zitten. Ik denk dat de naam van de topo-bezitter dan wordt ingetikt en dat hij bij een rood scherm alsnog mag blijven en dat er dan niemand naar huis gaat. (net als toen met Kirsten in serie 3, die ving een bal en had daardoor een vrijstelling, maar de test was al gemaakt).

Aangezien Dennis al bijna zijn topo heeft, gok ik dat hij volgende week die vrijstelling wint. Omdat er één aflevering niemand uit moet gaan (ik denk niet dat ze zo laat in het spel nog iemand laten terugkeren), denk ik dus dat Dennis vervolgens een rood scherm krijgt maar alsnog mag blijven.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #70 Gepost op: 24-01-2008, 22:11:43 »
Jawel hoor! Die van mij!  Ben jarig op 11 juni!

11 juni is ook:

Citaat
1144 - Inwijding van de nieuwe kooromgang van de basiliek te Saint-Denis.

Denis -> Dennis?

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 4
« Reactie #71 Gepost op: 24-01-2008, 22:12:29 »
Patrick kreeg extra geld voor de gewichtjes. De mol zou dus nooit de gewichtjes meegenomen hebben.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #72 Gepost op: 24-01-2008, 22:13:58 »
De regel van Van Dale houdt in, dat het zo is, als nu, behalve, dat delen niet aan vermenigvuldgen gelijk staat (eerst vermenigvuldigen)

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #73 Gepost op: 24-01-2008, 22:15:20 »
Weet iemand welk boek Regina doorbladerde, tijdens die Bom-opdracht?

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #74 Gepost op: 24-01-2008, 22:16:14 »
Het viel me nog mee dat Dennis niet het bandje overspoelde met iets anders  ;D, was wel een coole actie geweest. Ik ga zeker weer terug naar Dennis!

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #75 Gepost op: 24-01-2008, 22:17:06 »
11 juni is ook:

Denis -> Dennis?

Wedden dat er op 11 juni ook iets heel belangrijks is gebeurd met de naam Joris, of Patrick? Of dat dat in November 2006 was? Denis =/= Dennis... Lijkt me een tunnelvisiehint, sorry :)

De regel van Van Dale houdt in, dat het zo is, als nu, behalve, dat delen niet aan vermenigvuldgen gelijk staat (eerst vermenigvuldigen)

Ondanks dat dat niks uitmaakt voor de uitkomst :)

Nog even iets over Dennis als mol: Waarom zit Joris er nog in, als hij Dennis totaal niet verdenkt terwijl hij de mol zou zijn? Onmogelijk toch?
« Laatst bewerkt op: 24-01-2008, 22:18:52 door RJBanthum »

Offline JanJan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Reality is verslavend!
Re: Aflevering 4
« Reactie #76 Gepost op: 24-01-2008, 22:17:28 »
Over dat Meneer van Dale wacht op antwoord: inderdaad, dat hadden ze moeten weten, maar ik ben er onlangs achter gekomen dat die regel niet meer geld, wisten jullie dat?

Nou, ik ben lerares, maar deze regel geldt nog steeds hoor!
JJF

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #77 Gepost op: 24-01-2008, 22:19:40 »
De regel van Van Dale houdt in, dat het zo is, als nu, behalve, dat delen niet aan vermenigvuldgen gelijk staat (eerst vermenigvuldigen)

 ??? huh, delen is nooit eerder geweest. De regel geldt volgens mij nog steeds



Meneer     (machtsverheffen)
Van        (vermenigvuldigen)
Dale       (delen)
Wacht      (worteltrekken)
Op         (optellen)
Antwoord   (aftrekken)

dus de som was 3 (tot de macht) 2 (9) x 2 + 3 - 18 = 3
« Laatst bewerkt op: 24-01-2008, 22:21:43 door Lola-aapje »

Offline Signy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #78 Gepost op: 24-01-2008, 22:20:29 »
Joris is geen mol want de Mol zou nooit iemand topito's geven!

Dennis maakte zich af en toe verdacht.  ::vergroot::
Vond het leuk dat Dennis en Patrick in 1 groepje zaten, mijn hoofdverdachten.  ::tandpastasmiley::

Oh, ik snap iets niet. Als ze die vraag die PJH stelde, niet goed hadden, mochten ze dan wel of niet een vraag aan de mol stellen? nee toch??  ???

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #79 Gepost op: 24-01-2008, 22:20:41 »
Omdat er nogal wat verwarring bestaat op de eergister vraag even dit overzichtje waarom het antwoord vrijdag moet zijn.

De dag voor eergister is een week na Prinsjedag, wat is het vandaag?

Prinsjedag | week later | eergister | gisteren  | vandaag
dinsdag    | dinsdag    | woensdag  | donderdag | vrijdag
The British are not impressed.