Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 147511 keer)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #40 Gepost op: 24-01-2008, 21:44:22 »
Zoo Kom er amper op.. Duurt heel lang voordat ik eindelijk me beriggie kan tikken .. :P
Wat een gave aflevering!! En Coen eruit.. Jammer d8 dat Joris eruit ging  :-\\

Echt geweldig hoor haha.. Joris met de bom BAAM hele gezicht onder  ::rofl:: ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #41 Gepost op: 24-01-2008, 21:45:51 »
Ik heb nog een duidelijke hint naar Dennis gevonden (jaja hierna ga ik naar de dennis-topic  ;))

Het achtergrondje bij de kandidaten is weer veranderd. Er is een deel van een klok (alleen het midden) te zien, die op 3 voor 12 staat. (althans je ziet het niet letterlijk, maar het begin van de wijzers zegt genoeg)

Hoe heet het radio en tv programma wat Dennis presenteert? 3voor12 !!! In de sleutelopdracht (regina en patrick) is deze klok te zien. Ook dan staat ie op 3 voor 12.

Offline TAP

  • Winnaar pool Expeditie Robinson 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • aka AltijdAndries
Re: Aflevering 4
« Reactie #42 Gepost op: 24-01-2008, 21:47:08 »
Het viel mij ook op dat de porto bij Dennis en Patrick het niet goed deed; oldest trick in the Mole-book natuurlijk om em uit te zetten. En volgens mij had Dennis em constant vast...
Shoqs - Shoqs your socks off!

Offline irmahoeve

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #43 Gepost op: 24-01-2008, 21:48:37 »
Wie van de kandidaten komt uit Amsterdam? De code van de kluis was 1106 en is een postcodeadres uit..... Amsterdam
Molkenners sinds 2002

Offline Mjon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pretty. Odd.
Re: Aflevering 4
« Reactie #44 Gepost op: 24-01-2008, 21:50:23 »
Jezusmina wat was Joris verdacht vandaag! Ik wilde hem niet als mol zien omdat ik hem tot nu toe zo obvious vond, maar vandaag bij de bommen verstierde hij wéér 2(!!) opdrachten en was de boel ontzettend aan het vertragen. Als hij de mol is vind ik het geen subtiele, maar ik kan geloof ik niet meer heen om zijn gesaboteer...
(maar stiekem wil ik nog steeds dat Dennis de mol is  ::ok::)

En het was een toplaflevering! Ik vind dit echt een heel leuk seizoen! Originele opdrachten die multi-interpretabel zijn...heerlijk!
succes met  ::vergroot:: iedereen, ik kijk uit naar de comments in het Alice in Wonderland-topic na deze aflevering  ::tandpastasmiley::

Ik heb Joris al 2 afleveringen als mol, maar hoop steeds meer dat hij eruitgaat, want ik erger me enorm aan hem..
Dennis is ook wel verdacht, maarja, elke aflevering is mijn mening wel anders..

De aflevering was inderdaad top.


Maar volgens mij was de code niet 1006, maar 1106. ook al kon ik ook hierbij geen geboortedatum vinden van 1 van de overgebleven kandidaten.

Prinsjesdag, ja, de 1 weet het, de ander niet?  ???

Ik vond Regina en Dunya helemaal niet verdacht en ik denk ook niet dat zij de mol zijn. Regina gaf prinsjesdag door aan Dennis en Patrick (echt dom dat die het niet wisten :P) en Dunya deed dat met die manoeuvreren tussen die touwen goed, maar Joris zei wel dat ze dat ding bewoog waar die speer doorheen moest, maar dat heb ik niet gezien. Voor de rest, wat zei Joris precies voordat die die bom liet ontploffen? En kunnen we iets met de code 1106 van de kluis helemaal aan het begin? En Coen vroeg toch aan de mol of hij bij hem op de kamer sliep? Hij zei dat die er volledig vanuit ging dat die het antwoord goed beantwoordde, dus dat zou betekenen dat Edo (die sliep toch bij Coen?) niet de mol is, als we er van uitgaan dat Coen de waarheid spreekt en de mol de waarheid sprak en Coen daarvan uitging.
Voor de rest echt een super aflevering!

En wat als Coen zijn antwoord fout had? ???
ook al vertrouwde hij het zelf wel, maar eerlijk gezegd vraag ik me af of je zoveel verschil merkt in 25 seconden..

Is er iemand die spaans kan spreken hier? al denk ik dat hij iets zei in de richting van: op hoop van zegen.
mja, aan de andere kant, meneer was overtuigd van zaterdag.
we'll leave the past the past, gonna find the future

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #45 Gepost op: 24-01-2008, 21:51:31 »
Wie van de kandidaten komt uit Amsterdam? De code van de kluis was 1106 en is een postcodeadres uit..... Amsterdam

Niemand. :P

Offline xD

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #46 Gepost op: 24-01-2008, 21:51:36 »
Joris met zijn acteertalent bij de bomopdracht, hoe kom je ooit op zaterdag..
Ook nog slecht geacteerd.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #47 Gepost op: 24-01-2008, 21:52:01 »
De aflevering was korter,maar een percies een goede timing. De videoband stopte percies 2 seconden na het avro breedbeekd scherm.

Regina & Patrick vond ik ook wel verdacht deze keer,zij kwamen met het idee dat van Pieter Jan Hagens ze foto. Joris vind ik minder verdacht/aan,maar dat ik ook met Meloeska,als hij de mol is speelt hij een Maloeska mol.

Code van de Kluis slaat op Edo...

01106 = Oktober 1970 = Edo (01 = 10 = Oktober/ 1+ 6 = 7 + 0 = 70 = 10 70 = Oktober 1970)(of het betekent = 1 Oktober 1960,11 Juni of 6 November)

Offline De Sonneman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #48 Gepost op: 24-01-2008, 21:52:25 »
Wat een topaflevering. Heb flink zitten schelden toen Coen moest vertrekken, want ik had hem als Mol bedacht.

Overigens was de code van de kluis volgens mij 1106! Zou dit een hint kunnen zijn. En het feit dat de klok achteruitloopt om af te gaan?? De opdracht met de bommen was ook erg vermakelijk en ook daar zouden veel verwijzingen in kunnen zitten, maar ook helemaal niets.
Tot slot de confrontatie met de mol: was het de linker-/ rechterkaars vanuit het oogpunt van de kandidaat bezien of vanuit het oogpunt van de Mol bezien? Is het mogelijk om de naam en diepte van het meer te achterhalen om dat antwoord te checken? En Coen geeft in zijn dagboek op de .nl site aan dat hij overtuigd was van wie de mol was naar aanleiding van de confrontatie met de mol, maar dat het dodelijk was dat hij vlak voor de test toch weer was gaan twijfelen en zijn tactiek heeft aangepast. Dus toch Edo???

Ik verdenk nu voor het eerst ook Dennis.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #49 Gepost op: 24-01-2008, 21:52:51 »
Toevoeging: Dennis is de mol NIET: 1) Ik weet ook niet dat Prinsjesdag altijd op een dinsdag is, maar ik weet dan weer wel dat je bij Van Dale altijd eerst vermenigvuldigt en dan pas optelt... Ik weet niet wat jullie belangrijker vinden, mij is het om het even. Je kunt altijd wel iets niet weten, daarom vraag je het elkaar (dom van Coen en Edo dat ze niet tegen Regina zeiden dat het om de Van Dale methode ging!)
2)

Je kon heel goed zien wat de mol antwoorde. Als de linkerkaars bleef brandne, was het antwoord NEE en vice versa: De mol stond tussen de kaarsen in (misschien overtuig ik jullie daar niet van, maar dit was zo en is ook het logischt: zo kan hij bij beide kaarsen): Als de arm dus vanaf links in beeld de kaars rechts uit doet, is het antwoord NEE, omdat de rechterkaars uit wordt gedaan en de linker dus blijft branden (beeld het je even rustig in, en het is logisch). Door dus te kijken vanaf welke kant de kaars wordt uitgedaan kun je zien welke kaars uitgaat. Hierbij ga ik ervan uit dat de camera ALTIJD vanaf de kant van de vragende kandidaat is opgesteld. Die aanname is vrij reëel als je kijkt naar de lichtinval.

Ik vind het zielig voor de wiskundekennis van de BN'ers, dat je erbij moet zeggen/schrijven, dat het om Van Dale gaat, omdat dat de normale methode is bij de wiskunde...


En ne, de Mol staat niet achter dat ding in het achterste midden in die ruimte, want anders kan de Mol zelf geen vraag stellen of moet wisselen en dat zou dan weer iemand die het niet mag zien kunnen zien.

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #50 Gepost op: 24-01-2008, 21:56:12 »
En wat als Coen zijn antwoord fout had? ???
ook al vertrouwde hij het zelf wel, maar eerlijk gezegd vraag ik me af of je zoveel verschil merkt in 25 seconden..

Is er iemand die spaans kan spreken hier? al denk ik dat hij iets zei in de richting van: op hoop van zegen.
mja, aan de andere kant, meneer was overtuigd van zaterdag.

Maar hij zei echt van dat die de test bijna helemaal op dat antwoord heeft gebaseerd o.a. en dan lijkt mij dat dat antwoord ja goed was anders valt er weinig te baseren alleen een kandidaat minder en coen zei het heel nadrukkelijk dat die de test erop had gebaseerd.

Een vriendin van me dacht dat die dit zei: hasta la victoria siempro

Siempro is waarschijnlijk verkeerd gespeld maar hasta la victoria is naar de overwinning in ieder geval.

Offline Junkhead

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #51 Gepost op: 24-01-2008, 21:57:22 »
Ik heb nog een duidelijke hint naar Dennis gevonden (jaja hierna ga ik naar de dennis-topic  ;))

Het achtergrondje bij de kandidaten is weer veranderd. Er is een deel van een klok (alleen het midden) te zien, die op 3 voor 12 staat. (althans je ziet het niet letterlijk, maar het begin van de wijzers zegt genoeg)

Hoe heet het radio en tv programma wat Dennis presenteert? 3voor12 !!! In de sleutelopdracht (regina en patrick) is deze klok te zien. Ook dan staat ie op 3 voor 12.

Zou wel een hele mooie hint zijn.

Offline xD

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #52 Gepost op: 24-01-2008, 21:58:09 »
En ne, de Mol staat niet achter dat ding in het achterste midden in die ruimte, want anders kan de Mol zelf geen vraag stellen of moet wisselen en dat zou dan weer iemand die het niet mag zien kunnen zien.

Waar slaat dit nou weer op?
Was waarschijnlijk wel de mol, was hetzelfde als bij Milouska.

Offline Mjon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pretty. Odd.
Re: Aflevering 4
« Reactie #53 Gepost op: 24-01-2008, 21:59:02 »
Maar hij zei echt van dat die de test bijna helemaal op dat antwoord heeft gebaseerd o.a. en dan lijkt mij dat dat antwoord ja goed was anders valt er weinig te baseren alleen een kandidaat minder en coen zei het heel nadrukkelijk dat die de test erop had gebaseerd.

Een vriendin van me dacht dat die dit zei: hasta la victoria siempro

Siempro is waarschijnlijk verkeerd gespeld maar hasta la victoria is naar de overwinning in ieder geval.

Wat dus aangeeft dat hij overtuigd was van zijn antwoord.
Of we gaan heerlijk paranoide doen en het in een groter geheel zien (maarja, dat is vooral mijn tunnelvisie, dat hij omdat hij mol is overwint door de opdracht te verknallen)
we'll leave the past the past, gonna find the future

Offline Ninaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #54 Gepost op: 24-01-2008, 22:00:50 »
betekend hasta la victoria siempro niet iets als : Altijd naar de overwinning/De eeuwige overwinning?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 4
« Reactie #55 Gepost op: 24-01-2008, 22:01:22 »
Gave aflevering weer ::ok::

Mijn verdachten:
Patrick - Blijft verdacht, en bovendien lijkt het me heel grappig als hij het is
Edo - Heeft geen euro in de pot gebracht en zit constant te zeuren
Dennis - Is er vandaag bijgekomen, omdat hij toch rare dingen heeft gedaan

Niet (meer) verdacht:
Regina - Een mol brengt niet €1000,- in de pot. Ze had heel makkelijk een ander touwtje kunnen kiezen.
Dunya - Begreep als enige hoe de foto omgedraait moest worden, en haalde dat spel met die touwtjes.
Joris - Maakt zichzelf veel te verdacht

Offline Eggenburg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #56 Gepost op: 24-01-2008, 22:01:31 »
Oh ... zucht wat een goede aflevering :)

Edo ... mijn molletje .. ben jij het toch niet? :
Coen vroeg aan de mol: Sliep de mol bij mij op de kamer? Antwoord was: JA ... vervolgens geeft Coen in zijn laatste biecht aan dat hij afging op dit antwoord! Dus als hij volledig voor Edo is gegaan ... is edo dan het toch niet? Aaaaah ... dacht ik eindelijk de mol al snel ontmaskerd te hebben .. word ik weer verward. Ik moet alles maar eens goed gaan uitzoeken...

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #57 Gepost op: 24-01-2008, 22:01:58 »
Ik vind het zielig voor de wiskundekennis van de BN'ers, dat je erbij moet zeggen/schrijven, dat het om Van Dale gaat, omdat dat de normale methode is bij de wiskunde...


En ne, de Mol staat niet achter dat ding in het achterste midden in die ruimte, want anders kan de Mol zelf geen vraag stellen of moet wisselen en dat zou dan weer iemand die het niet mag zien kunnen zien.

Denk jij dan dat de mol zelf geen vraag heeft gesteld? Of denk je dat een figurant voor mol speelde? Ik denk toch echt dat de mol zelf daar stond, en dat hij met camera trucage en snelle wissels gefade is... Dat is toch het meest logisch? Als je iets vraagt aan de mol, iets persoonlijks, kan ook alleen hij daarop antwoorden? Of zouden ze de vraag doorspelen en de figurant alleen de kaarsen laten doven? Ik weet het niet maar het is ook niet belangrijk :) We kunnen in iedergeval zien wanneer JA of NEE wordt bedoeld: Als je op lichtinval had gelet (van rechts achter uit de zaal) zag je dat het vanuit de vragende kandidaat werd gefilmd (ook de close ups) en je moest dus letten op waar de donkere hand vandaan kwam.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #58 Gepost op: 24-01-2008, 22:02:11 »
Wat was de vraag aan Coen ook alweer en wat was het antwoord van de mol?

Als de kandidaat een goed antwoord geeft, dan zal de mol zeker eerlijk zijn. Die discussie hebben vorig jaar al met de liften gevoerd en uiteindelijk klopte het gewoon. Helaas kunnen wij sommige antwoorden nooit weten (zoals het aantal foto's op de muur) en als wij als kijker het antwoord wel zeker kunnen achterhalen, dan is weer niet duidelijk of de linker of rechter kaars uitging...pff daar komen we nooit uit. Wie maakt het schema??  ;D

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Aflevering 4
« Reactie #59 Gepost op: 24-01-2008, 22:02:36 »
Over dat Meneer van Dale wacht op antwoord: inderdaad, dat hadden ze moeten weten, maar ik ben er onlangs achter gekomen dat die regel niet meer geld, wisten jullie dat?