Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 148290 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #100 Gepost op: 24-01-2008, 22:38:11 »
Nou Goed of Fout wordt zeker wel doorgegeven aan de mol anders kan je zo een spel helemaal wel weglaten.

Waar ik van baal is dat links en rechts moelijk te zien waren. Ik ga het nu terugkijken. Rechter kaars doet hij met z'n rechterhand () en linker kaars met links, Gelukkig zitten de duimen niet aan dezelfde kant en met het met screenshots op te lossen zijn. Wordt vervolgd...

tdietz bedoelt dat wij niet weten of de antwoorden op de vragen van PJH goed waren, dus wij weten niet of de mol zal liegen of de waarheid spreken.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Aflevering 4
« Reactie #101 Gepost op: 24-01-2008, 22:41:17 »
tdietz bedoelt dat wij niet weten of de antwoorden op de vragen van PJH goed waren, dus wij weten niet of de mol zal liegen of de waarheid spreken.

Op een aantal vragen zal toch wel vrij makkelijk mbv terugkijken uitgevonden kunnen worden wat het juiste antwoord is?

Iemand die zich vrijwillig aanmeld om alle vragen door te spitten en het juiste antwoord erbij te zoeken?
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #102 Gepost op: 24-01-2008, 22:43:49 »
Ik zou niet weten hoe je aan de antwoorden moet komen uit de afleveringen. Het wordt nergens gezegd, en 9.8 meter of 9.4 meter is niet te gokken.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4
« Reactie #103 Gepost op: 24-01-2008, 22:45:08 »
Ik heb al even gezocht naar dat meertje, maar ik kan het niet vinden. Ik weet iig dat het een stuwmeer is, vlakbij Creel.

als er iemand binnenkort richting mexico gaat..?
hoeveel leden hebben we?  valt vast een mooie kansberekening van te maken, hoeveel procent van de forummers dat binnen 6 weken doet.

Offline MadMaster

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #104 Gepost op: 24-01-2008, 22:45:20 »

Waar ik van baal is dat links en rechts moelijk te zien waren. Ik ga het nu terugkijken. Rechter kaars doet hij met z'n rechterhand en linker kaars met links, Gelukkig zitten de duimen niet aan dezelfde kant en moet het met screenshots op te lossen zijn.

Addertje onder het gras misschien, rechts/links voor de vragensteller of voor de mol...  >:D
Spiegelen komt wel meer voor deze serie...

Kan verklaren waarom Coen, ondanks zijn vermeende goede eerste vraag, zijn direkte vraag over Edo en zijn keuze bij het eindspel er toch uitvloog...

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 4
« Reactie #105 Gepost op: 24-01-2008, 22:46:06 »
tdietz bedoelt dat wij niet weten of de antwoorden op de vragen van PJH goed waren, dus wij weten niet of de mol zal liegen of de waarheid spreken.
idd precies wat ik bedoelde ;D
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #106 Gepost op: 24-01-2008, 22:48:24 »
als er iemand binnenkort richting mexico gaat..?
hoeveel leden hebben we?  valt vast een mooie kansberekening van te maken, hoeveel procent van de forummers dat binnen 6 weken doet.
Ik wil wel berekenen hoeveel kans de kandidaten hebben gehad als ze het antwoord hadden gegokt: 50%
Alleen bij Patrick weten we niet of zijn antwoord sowieso fout is omdat hij iets zei wat helemaal geen mogelijkheid was.
The British are not impressed.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #107 Gepost op: 24-01-2008, 22:50:20 »
Wat ik heel opvallend vond is dat ze met het omdraaien van de grote puzzelfoto van PJ zo aan het klooien waren. Dunya zegt dat ze de hele rij in z'n geheel moeten draaien en het lijkt wel of ze dat uiteindelijk doen. Maar daarna zie je weer verschillende handen die bezig zijn foto's afzonderlijk te draaien en dan hoor je Patrick en Dunya weer zeggen: Nee, niet zo, maar de hele rij. Ik denk dat hier de hand van de mol aanwezig was.


Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Aflevering 4
« Reactie #108 Gepost op: 24-01-2008, 22:56:58 »
Ik zou niet weten hoe je aan de antwoorden moet komen uit de afleveringen. Het wordt nergens gezegd, en 9.8 meter of 9.4 meter is niet te gokken.

9.8 of 9.4 meter? waarbij?
Ik dacht eerder aan dat de diepte van dat meer wel uit te zoeken is mbv een paar sattelietfoto's


*ponders*
Misschien kan ik wat berekeningen loslaten op google earth en livemaps.....

Ok, dat levert niets op, bij Live maps krijg ik er ruim 1600 meter uit, bij Google maps zelfs 2300  meter.... (als gemiddelde diepte dus)
« Laatst bewerkt op: 24-01-2008, 22:59:50 door Firesphere »
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline bambam

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Re: Aflevering 4
« Reactie #109 Gepost op: 24-01-2008, 22:58:28 »
ik heb even gezocht: het is het arareco meer
helaas nergens de diepte kunnen vinden...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #110 Gepost op: 24-01-2008, 22:58:54 »
9.8 of 9.4 meter? waarbij?
Ik dacht eerder aan dat de diepte van dat meer wel uit te zoeken is mbv een paar sattelietfoto's


*ponders*
Misschien kan ik wat berekeningen loslaten op google earth en livemaps.....
Ja, en op welke plek exact in het meer liet hij het anker vallen? Dat valt toch nooit te achterhalen...

Maar Patrick had nog wel de ergste gokvraag, hoeveel foto's. De rest had nog een redelijke kans om het eventueel te weten, Patrick kon alleen maar gokken.

Keep calm and eat chocolates!

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #111 Gepost op: 24-01-2008, 23:03:59 »
Dat links en rechts was nog wel te zien, nogmaals: let op het lichtinval en vanwaar de donkere hand komt. Ga er dan vanuit dat de mol tussen de kaarsten in stond en je weet welke kaars uit gaat, en dus het antwoord van de mol.

Wow, geniaal. Ik lees net de post waarin staat dat Patrick iets zei wat helemaal geen mogelijkheid was. Als een kandidaat slim is, geeft hij een antwoord dat helemaal niet als mogelijkheid wordt gegeven (en dus sowieso fout is) zodat hij zéker weet dat de mol liegt! Immers, de mol spreekt alléén de waarheid als je de vraag goed beantwoord, impliceert -> een fout antwoord betekent dat de mol absolúút niet de waarheid spreekt. Zo hoef je nooit te twijfelen over de vraag van PJH, omdat die altijd fout was en de antwoord van de mol dus gelogen is!

Of zou dat niet mogen :-/

Diepte van dat meer d8 ik ook gelijk aan... Is dat nergens gezegd of laten zien? Zal wel niet :P... En die schietafstand leek me toch echt wel 9.80 maar dat is inderdaad niet te gokken :P Als je kijkt naar het antwoord: Is Edo de mol en je krijgt als antwoord Ja en Coen, die vol voor Edo is gegaan (althans, daar lijkt het erg op) vliegt eruit, dan denk ik dat de afstand toch 9.80 was :)
EDIT: o wacht, ik haal er 2 door elkaar :P ik denk dat ze 150 kilo bij zich hadden*

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #112 Gepost op: 24-01-2008, 23:06:20 »
ik heb even gezocht: het is het arareco meer
helaas nergens de diepte kunnen vinden...

Is het volgens mij niet. Volgens wieisdemol.nl moet het een stuwmeer zijn geweest.
M'n Spaans is niet bepaald goed te noemen, maar uit onderstaande maak ik op dat het arareco meer 30 miljoen jaar geleden is ontstaan en 1500 meter diep is?

Citaat
Hace aproximadamente 30 millones de ańos, esta zona estuvo sujeta a movimientos tectónicos constantes y a grandes fallas geológicas que provocaron intensos fracturamientos en la corteza terrestre en forma de grietas, muchas de ellas descendieron más de 1500 metros

En het verschil tussen 14 en 16 meter is zo klein, daar komen we echt nooit achter vrees ik...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #113 Gepost op: 24-01-2008, 23:07:56 »
Wow, geniaal. Ik lees net de post waarin staat dat Patrick iets zei wat helemaal geen mogelijkheid was. Als een kandidaat slim is, geeft hij een antwoord dat helemaal niet als mogelijkheid wordt gegeven (en dus sowieso fout is) zodat hij zéker weet dat de mol liegt! Immers, de mol spreekt alléén de waarheid als je de vraag goed beantwoord, impliceert -> een fout antwoord betekent dat de mol absolúút niet de waarheid spreekt. Zo hoef je nooit te twijfelen over de vraag van PJH, omdat die altijd fout was en de antwoord van de mol dus gelogen is!

Of zou dat niet mogen :-/
Dat is de vraag, ik geloof dat in de lift vorig jaar een fout antwoord ook goed was gekeurd, omdat het er wel op leek.
The British are not impressed.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 4
« Reactie #114 Gepost op: 24-01-2008, 23:08:50 »
Dat links en rechts was nog wel te zien, nogmaals: let op het lichtinval en vanwaar de donkere hand komt. Ga er dan vanuit dat de mol tussen de kaarsten in stond en je weet welke kaars uit gaat, en dus het antwoord van de mol.

Wow, geniaal. Ik lees net de post waarin staat dat Patrick iets zei wat helemaal geen mogelijkheid was. Als een kandidaat slim is, geeft hij een antwoord dat helemaal niet als mogelijkheid wordt gegeven (en dus sowieso fout is) zodat hij zéker weet dat de mol liegt! Immers, de mol spreekt alléén de waarheid als je de vraag goed beantwoord, impliceert -> een fout antwoord betekent dat de mol absolúút niet de waarheid spreekt. Zo hoef je nooit te twijfelen over de vraag van PJH, omdat die altijd fout was en de antwoord van de mol dus gelogen is!


Ehm, waarom is dat zo geniaal?
Ze krijgen maar twee antwoord-mogelijkheden, dus als je weet welke fout is, weet je ook welke goed is......

Dan ben je wel heel raar en dom bezig als je expres het verkeerde antwoord  geeft. Ik kan echt geen enkele situatie bedenken waarin dat slim zou zijn...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #115 Gepost op: 24-01-2008, 23:10:10 »

Ehm, waarom is dat zo geniaal?
Ze krijgen maar twee antwoord-mogelijkheden, dus als je weet welke fout is, weet je ook welke goed is......

Dan ben je wel heel raar en dom bezig als je expres het verkeerde antwoord  geeft. Ik kan echt geen enkele situatie bedenken waarin dat slim zou zijn...
Nee, je geeft een antwoord dat geen mogelijkheid is. Dus je moet kiezen tussen 14 of 16, en je antwoordt 12. Dat antwoord is zeker fout, dus de mol liegt zeker. Best geniaal, maar zo zal het spel wel niet gespeeld mogen worden.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4
« Reactie #116 Gepost op: 24-01-2008, 23:10:48 »
Dat links en rechts was nog wel te zien, nogmaals: let op het lichtinval en vanwaar de donkere hand komt. Ga er dan vanuit dat de mol tussen de kaarsten in stond en je weet welke kaars uit gaat, en dus het antwoord van de mol.

Wow, geniaal. Ik lees net de post waarin staat dat Patrick iets zei wat helemaal geen mogelijkheid was. Als een kandidaat slim is, geeft hij een antwoord dat helemaal niet als mogelijkheid wordt gegeven (en dus sowieso fout is) zodat hij zéker weet dat de mol liegt! Immers, de mol spreekt alléén de waarheid als je de vraag goed beantwoord, impliceert -> een fout antwoord betekent dat de mol absolúút niet de waarheid spreekt. Zo hoef je nooit te twijfelen over de vraag van PJH, omdat die altijd fout was en de antwoord van de mol dus gelogen is!

Of zou dat niet mogen :-/



dan nog weet je het niet zeker, omdat je niet weet of dit als fout antwoord goed gerekend wordt.
maar als het met opzet is  van patrick, super  ::ok:: dat had ik zo snel niet bedacht.

dit was overigens precies hetzelfde als de lift opdracht uit NL7.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 4
« Reactie #117 Gepost op: 24-01-2008, 23:11:12 »
Welke vragen kunnen we zeker weten achterhalen?

- Diepte meer? (komen wij niet achter volgens mij)
- De fotos zeker niet of is het gemeld in de uitzending?

Foto's zou moeten kunnen, de hele kamer wordt volgens mij wel in beeld gebracht. Als iemand tijd over heeft, kan hij het gaan proberen.
Is te doen, lijkt me.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 4
« Reactie #118 Gepost op: 24-01-2008, 23:12:11 »
Nee, je geeft een antwoord dat geen mogelijkheid is. Dus je moet kiezen tussen 14 of 16, en je antwoordt 12. Dat antwoord is zeker fout, dus de mol liegt zeker. Best geniaal, maar zo zal het spel wel niet gespeeld mogen worden.

Ze krijgen toch maar TWEE mogelijkheden?

Hoe komen jullie er dan bij dat je iets anders zou kunnen antwoorden?   ??? ??? ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #119 Gepost op: 24-01-2008, 23:12:22 »
Nee, je geeft een antwoord dat geen mogelijkheid is. Dus je moet kiezen tussen 14 of 16, en je antwoordt 12. Dat antwoord is zeker fout, dus de mol liegt zeker. Best geniaal, maar zo zal het spel wel niet gespeeld mogen worden.
Het lag in dit geval wel wat subtieler dan 14 of 16, antwoord 12. Als je 4975 zegt ipv 4976 is dat nauwelijks expres heul erg fout te noemen.

Hoe komen jullie er dan bij dat je iets anders zou kunnen antwoorden?   ??? ??? ???
Omdat Patrick dat deed, lees dit topic daar nog eens voor door.
The British are not impressed.