Auteur Topic: muzikale hint 9  (gelezen 47771 keer)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: muzikale hint 9
« Reactie #100 Gepost op: 1-03-2008, 14:33:01 »
Voor iedereen die de muzikale hint achteruit denkt te moeten luisteren:

http://www.youtube.com/watch?v=Lbcn8z-gRBo&feature=related (1e minuut van de sketch)


Volgens mij moeten we het gewoon houden bij de tekst "On the Day that I...." van het nummer On The Day van The Walkabouts...


Zelf link ik m aan Dennis die (vermoedelijk) zijn kalender op zijn eigen geboortedatum legt ^^

Offline mr.mol

  • Forumlid
  • Dennis de Bengel :)
Re: muzikale hint 9
« Reactie #101 Gepost op: 1-03-2008, 14:36:02 »
Oh ja, dat is inderdaad ook zo!
Misschien zit er ook nog een hint in het spiegelen?

Dan vallen wel de stukjes op zn plaats! ::zwaai::

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: muzikale hint 9
« Reactie #102 Gepost op: 1-03-2008, 14:43:48 »
welke stukjes precies? Heb dat namelijk niet zo gevolgd  ::schaam::

Offline chocolat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #103 Gepost op: 1-03-2008, 14:44:36 »
Ik denk dat het achteruit luisteren weinig nut zal hebben. Weet vrijwel zeker dat het van On The Day van de Walkabouts komt... Daar op letten lijkt me verstandiger  ::vergroot::.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: muzikale hint 9
« Reactie #104 Gepost op: 1-03-2008, 15:37:16 »
Net terugspeelstuk geluisterd en ik hoor het echt luid en duidelijk: DENNIS IS DE MOL.  ::oink::
Heb mn man ook laten luisteren en hij volgt de hele mol niet en ook hij hoorde het , dus.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: muzikale hint 9
« Reactie #105 Gepost op: 1-03-2008, 19:37:35 »
Het is heel gek, maar als ik dat terugspeelstuk achteruit draai, dan is het net of ik 'On the day that I' hoor.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #106 Gepost op: 1-03-2008, 19:48:57 »
Het is heel gek, maar als ik dat terugspeelstuk achteruit draai, dan is het net of ik 'On the day that I' hoor.

 ::rofl::
Keep calm and eat chocolates!

Offline 91ld

  • Forumlid
Re: muzikale hint 9
« Reactie #107 Gepost op: 1-03-2008, 20:21:01 »
Net terugspeelstuk geluisterd en ik hoor het echt luid en duidelijk: DENNIS IS DE MOL.  ::oink::
Heb mn man ook laten luisteren en hij volgt de hele mol niet en ook hij hoorde het , dus.

dat is vreemd, want dit was helemaal niet de muzikale aanwijzing nr 9 die achteruit is gespeeld, maar een willekeurig uitgekozen muziekfragmentje!  ;)

 >:D
Nee maar serieus gezegd, ik vind hem niet zo duidelijk. Bovendien, hoe zit het dan met de andere aanwijzingen wanneer je die achteruitspeelt?

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: muzikale hint 9
« Reactie #108 Gepost op: 1-03-2008, 20:37:04 »
Dit is weer een theorie die valt onder dezelfde categorie als die van het kapelfragmentje van twee jaar geleden.
Echt íedereen hoorde wat anders toen  ;D .
The sun came up and reality set in.

Offline mr.mol

  • Forumlid
  • Dennis de Bengel :)
Re: muzikale hint 9
« Reactie #109 Gepost op: 1-03-2008, 22:17:12 »
We zullen maar weer moeten afwachten... :) Nog 5 nachtjes..

Re: muzikale hint 9
« Reactie #110 Gepost op: 2-03-2008, 10:58:09 »
Het is heel gek, maar als ik dat terugspeelstuk achteruit draai, dan is het net of ik 'On the day that I' hoor.

Wauuuuuw.... ::oink::

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: muzikale hint 9
« Reactie #111 Gepost op: 2-03-2008, 12:05:06 »
Dit is weer een theorie die valt onder dezelfde categorie als die van het kapelfragmentje van twee jaar geleden.
Echt íedereen hoorde wat anders toen  ;D .

Moest ik ook meteen aan denken!  ::rofl::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: muzikale hint 9
« Reactie #112 Gepost op: 2-03-2008, 15:07:47 »
Ik heb na die vervloekte vogel alle achteruitspoelhints opgegeven  ;D
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline IDM

  • Forumlid
Re: muzikale hint 9
« Reactie #113 Gepost op: 2-03-2008, 15:19:20 »
Ook ik hoor niets, maar weet zeker dat als ik echt mijn best doe, ik ook hoor wat ik wil horen.  >:D
Laten we jabberen.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: muzikale hint 9
« Reactie #114 Gepost op: 4-03-2008, 16:36:11 »
Tsja... ik hoor het wel, maar vind het tegelijkertijd ook wat vergezocht. Toch, voor wie mee wil doen, >>hier<< nog een keer het fragment omgekeerd, maar nu genormaliseerd en daardoor versterkt.

Gr/F

Offline mr.mol

  • Forumlid
  • Dennis de Bengel :)
Re: muzikale hint 9
« Reactie #115 Gepost op: 4-03-2008, 16:51:19 »
Tsja... ik hoor het wel, maar vind het tegelijkertijd ook wat vergezocht. Toch, voor wie mee wil doen, >>hier<< nog een keer het fragment omgekeerd, maar nu genormaliseerd en daardoor versterkt.

Gr/F

Kun je het misschien op youtube zetten ::hypocriet:: want die site wordt geblokt..

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #116 Gepost op: 4-03-2008, 17:00:01 »
The Walkabouts en het nummer on the day van het album trail of stars uit 1999.
Dan hier de uitwerking van het geheel.

The walkabouts betekent wandeling tussen het publiek = verwijzing naar de gondels (aflevering 6)
Trail of stars betekent een reeks van sterren = verwijzing naar de namen op de gondels

De gondel waar Edo opstapt heeft de naam Diana Laura.
Typ je deze naam in bij wikipedia dan kom je uit bij de reeks kinderen voor kinderen.
Kinderen voor kinderen is een Vara speelgoedactie waarmee speelgoed gekocht wordt (figuurlijk het geld ophalen in de gondels)
Het speelgoed is (figuurlijk) gekocht en hebben we gezien in aflevering 7 (de poppen, de ballonnen, de voetbal).

Hoe dit weer gekoppeld kan worden aan Edo.
Edo heeft gespeeld in "een paar knikkers meer" en "feestje".
Knikkers zijn ook kinderspeelgoed en het geeft een feestje om speelgoed te krijgen.

 
 

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: muzikale hint 9
« Reactie #117 Gepost op: 4-03-2008, 18:27:37 »
Waarom link je je muzikale hints steeds aan andere afleveringen terwijl ze normaalgesproken op de betreffende aflevering slaan?


Zelf denk ik toch dat die slaat op Dennis om de volgende reden:
"On the day that I"

De opdracht is leg de kalender op de dag dat de mol is geboren. Indien Dennis de mol is, heeft Dennis de kalender op zijn eigen geboortedatum gelegd. Dus ipv "op de dag dat de mol..." legt Dennis "on the day that I..." waarbij I verwijst naar hemzelf.


Een stuk minder ver gezocht, en bovendien slaat deze uitleg op de aflevering waar de hint bij hoort.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2008, 18:32:44 door Qper »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #118 Gepost op: 4-03-2008, 18:58:45 »
Waarom link je je muzikale hints steeds aan andere afleveringen terwijl ze normaalgesproken op de betreffende aflevering slaan?


Zelf denk ik toch dat die slaat op Dennis om de volgende reden:
"On the day that I"

De opdracht is leg de kalender op de dag dat de mol is geboren. Indien Dennis de mol is, heeft Dennis de kalender op zijn eigen geboortedatum gelegd. Dus ipv "op de dag dat de mol..." legt Dennis "on the day that I..." waarbij I verwijst naar hemzelf.


Een stuk minder ver gezocht, en bovendien slaat deze uitleg op de aflevering waar de hint bij hoort.
Dat er door de gehele serie verwijzingen aan de orde zijn moge nu ondertussen duidelijk zijn.
Het is blijkbaar een verhaal deze gehele serie en gebaseerd op Alice of Pans Labyrinth.
Vorige jaargangen was dit niet zo en het daarom een warboel is in de logica van de speurders.

Jou uitleg dat Dennis de mol is vind ik dus weer niet sterk. Want als hij de mol is legt hij toch gewoon een andere datum neer? Wel vind ik het raar dat niks van hem in beeld is gebracht. Maar Dennis inschattende lijkt hij mij niet slim en zo aan het klooien is geweest dat er niet een fatsoenlijk beeld van hem gemaakt zou kunnen worden.
Sorry voor Dennis, maar ik vind Regina veel slimmer.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: muzikale hint 9
« Reactie #119 Gepost op: 4-03-2008, 19:02:16 »
Ik denk dat Dennis puur doet alsof hij niet zo slim is. Bij die is de mol komt hij me helemaal niet dom over, heel gewiekst juist (in het Dunya belazeren ;)).
Ook die blikken af en toe, dan denk ik wel: jij weet meer dan je laat blijken.

Maar goed, dit heeft niet echt meer iets met de hint te maken, sorry.